Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zakłócenia w radiotelefonach po włączeniu silnika itp...

bedziek 18 Lip 2007 01:31 144657 1522
  • #481
    dzingis2
    Poziom 2  
    Witam jestem tu nowym forumowiczem i od nie dawna posiadaczem CB i mam wielki problem! W swoim Chryslerze Grand Voyager założyłem radyjko ALAN 48 PLUS i antenkę PRESIDENT HAWAII i wszystko było ok do momentu zmiany świateł w moim aucie na bixenony. Teraz po włączeniu świateł mam straszne zakłucenia w radiu po zmniejszeniu PF GAIN zakłócenia trochę ustępują ale na radiu nie słyszę prawie nikogo. Czy istnieje jakiś sposób oprócz wymontowania bixenonów żeby zlikwidować te zakłócenia? Proszę o pomoc
  • Relpol przekaźniki
  • #482
    peter1972
    Poziom 1  
    Tak , tak , można się nieźle namęczyć z tym odkłócaniem , mi się nie chciało tego robić i zastosowałem do zasilania CB dodatkowy akumulator żelowy 12ah umieszczony pod siedzeniem , do radia o poborach ~1,5/0,7 A wystarczało nocne ładowanie małym prądem.
    ( dobrze jest ekranować przewody zasilające i radio zamontować miedzy siedzeniami - czyli dalej od komory silnika )

    a sprzęt był z dolnej półki:
    - fiat seicento
    - radio "onwa" k6122
    - antena magnesowa za 30 zł

    Efekt był zadowalający, ale lepiej dołożyć i kupić radio z dobrym ANL lub nawet NB
  • #483
    PKi
    Poziom 21  
    Nie wiem czy już była mowa o tym czy nie. Jeśli było to taktujcie jako przypomnienie :-)

    Podczas poszukiwań źródeł i przyczyn zakłóceń warto jest wyłączyć wszelkie zapalniczkowe ładowarki telefonów i tym podobne urządzenia. Te małe chińskie ładowarki sieją niesamowicie.
  • #484
    <booster>
    Poziom 10  
    Witam,
    Posiadam w swoim Volkswagenie CB radio SUNKER ELITE ONE oraz radio CD Sony do ktorego mam przyłączoną tube basową w bagażniku.
    W momencie kiedy mam obydwa urządzenia włączone (CB i CD) w radiu CB słychać co jakiś czas szumy, takie jakbym ustawił SQUELCH na minimum. Zakłócenia znikają kiedy SQUELCH ustawie prawie na max.
    Natomiast kiedy wyłącze radio CD (tuba basowa wtedy sie też automatycznie wyłącza) zakłócenia po sekundzie znikają.
    Dodam, że i tuba basowa i CB radio są bezpośrednio podłączone do dodatniej klemy akumulatora, podejrzewam, że wlaśnie tutaj jest początek zakłóceń.
    Co moge zrobić, zeby zakłóceń sie pozbyć ?

    Pozdrawiam
    Marek
  • Relpol przekaźniki
  • #485
    SITO79
    Poziom 27  
    Jeśli masz tą tubę zasilaną wzmacniaczem,to raczej on generuje te zakłócenia.włącz sprzęt,ale bez wzmacniacza i zobacz co będzie
  • #486
    <booster>
    Poziom 10  
    SITO79 napisał:
    Jeśli masz tą tubę zasilaną wzmacniaczem,to raczej on generuje te zakłucenia.włącz sprzęt,ale bez wzmacniacza i zobacz co będzie


    Problem w tym, że wzmacniacz jest wmontowany w obudowe tuby :( Kiedy odłączylem kabel plusowy od tuby basowej to nie ma zakłócen na radiu CB nawet przy włączonym radiu CD.
  • #487
    SITO79
    Poziom 27  
    Wzmacniacz ma przetwornicę napięcia i to ona generuje te zakłócenia.pozostaje ci sprzedać tą tubę i zaopatrzyć się w subwoofer pasywny z osobnym wzmacniaczem.Takim który nie będzie tak smiecił po CBradiu,ale to już będziesz musiał sprawdzić osobiście.

    Możesz się jeszcze pobawić w porządne zaekranowanie wzmacniacza w tej twojej tubie,ale to moze nie przynieść efektu
  • #488
    rx/tx
    Poziom 14  
    Witam

    Widziałem kiedyś bardzo sprytny filtr do Cb . Najwiekszym problemem przy takich filtrach jest zapewnienie dobrej filtracji (cewki o duzej indukcyjności) i malej rezystancji aby przy włączonym nadawaniu nie występował zbyt duzy spadek napiecia na filtrze.
    Filtr skladał sie z od strony zasilania (sorki nie chce mi sie rysowac) kondensatora 470nF (miedzy plusem i masą) dalej z plusa cewka o sporej ilosci zwojów na rdzeniu ferrytowym równolegle z diodą prostowniczą 10A w kierunku przepustowym i za tym wszystkim kondensator elektrolit 220µF.

    Dzałało to tak iz przy odbiorze kiedy spadek napiecia był nizszy niz 0,7 V na układzie prąd (;-)) był filtorwany przez kondensatory i sporą cewkę w momencie nacisniecia nadawania spadek wzrastał ponad 0,7V i cały prąd przepływał przez diodę z minimalnymi stratami.

    niby proste a działało u mnie doskonale ;-)

    pozdr.
    rx/tx
  • #489
    Michał_74
    Poziom 18  
    Witam .
    Obserwowałem temat w związku z podobnym tematem auto to ford mondeo 1,6 `97 LPG IV gen. STAG200 , radio alan 199a antenka jakiś hastler 100 (1m) zakłucenia szły z anteny podczas zasilania gazem na benzynie spokuj . Wyfiltrowałem kubkami ferrytowymi zasilanie radia , zasilanie wtrysków gazu , zasilanie kompa gazu i nic (może lekka poprawa ale niezadawalało mnie to) .Podjechałem pod sklep z CB , sprzedawca po usłyszeniu problemuw zasugerował antene SIRIO ML 145 (tańsza od takiej samej ale bardziej markowej) .PROBLEM ZNIKŁ jak ręką odjąć.
    Sprawdzcie więc jak kto może , może warto.
    Pozdrawiam .
  • #490
    lukassio
    Poziom 11  
    jeśli zakłóca nam pompa paliwa ( co sie również często zdarza ),a nasze auto wyposażone jest w instalacje gazową można zrobić obwód odłanczający pompe. Zakłócenie z pompy charakteryzuje sie stałym poziomem, natomiast instalacja zapłonowa "wyje" zazwyczaj wraz z zwiększaniem obrotów silnika. Większy problem jest w nowych dieslach typu hdi itp.
  • #491
    Michał_74
    Poziom 18  
    Co do odłanczania pompy paliwa przy instalacjach gazowych to bym sie zastanowił bo w instalacjach LPG IV generacji ciśnienie paliwa wytworzone przea pompke jest bardzo potrzebne - automatyczne przełanczanie sie na benzyne przy spadku ciśnienia gazu - a ponadto komp gazowy ma jakiś czujnik podpięty pod magistrale wtrysków benzynowych czyli też mu potrzebne ciśnienie wytworzone przez pompkę
  • #492
    PawelG123
    Poziom 9  
    Witam posiadam CB radio Cobra DX19 antene 140cm midlanda, mam kłopot z zakłuceniami (Samochód Star 742) Mam filtr na CB oraz wyprowadzone kable bezpośrednio do akumulatora, lecz to nie pomogło, czy jeżli wymienie radio na np. Uniden 520 to pomoże? Czy leprze radio zmniejszy zakłucenia?
    Proszę o pomoc bo nie wiem co mam robić.
  • #493
    irekr
    Moderator
    Podstawowe pytanie to co jest źródłem zakłóceń. Jeżeli nie jest to zapłon iskrowy - silnik wysokoprężny - to musi być to coś innego. Szukamy po nitce do kłębka - masa akumulatora, MASA ANTENY, regulator alternatora/prądnicy, alternator a raczej odkłócenie prostownika w alternatorze, jakaś inna elektryka/elektronika w instalacji. Być może będzie to jakaś zupełna durnota - uszkodzone złącze, jakiś zacisk na czujniku w silniku, jakiś czujnik, silnik od dmuchawy.......
  • #494
    maciejMK
    Poziom 10  
    Witam.
    Chciałem się dowiedzieć co mogę zrobić z radyjkiem alan 78 plus antena sirio 145. Słyszę silnik w radyjku. Mój samochód to daewoo matiz. Czy wystarczy, że podłącze radio bezpośrednio pod akumulator? Czy to pomoże, czy raczej nie ma pewności Czytałem również o filtrach, ale zdania są podzielone, więc w końcu nie wiem, czy filtr jest w stanie coś pomóc? Pozdrawiam.
  • #495
    Trabant 601s
    Poziom 12  
    No umnie w trabancie tez tak jest jak wlaczam silnik i dodaje gazu to w radiu cb slychac jak silnik chodzi rowniez sielnik od wycieraczek slychac co to moze byc moze gdziesz mam kabel przeciety odp
  • #496
    rdt
    Poziom 24  
    co do trabanta to powiem tak - jak koles pod sąsiednim blokiem robił przegazówke to mi zakłócało odbiór TV
    w trampku masz przerywacz stykowy o ile dobrze pamiętam - przerób albo na bezstykowy albo wymien kondensator - poza tym podstawowa sprawa - skąd masz mase anteny?? tzw przeciwwaga??
  • #498
    tomek_129
    Poziom 10  
    Witam ponownie i zgodnie z obietnicą przedstawiam moje doświadczenia w eliminowaniu problemu. W poprzednim przedstawieniu sprawy wydawało mi się że zakłócenia na cb wchodzą z zasilania i tu się pomyliłem bo zasilanie jest ok żadne zakłócenia tam nie wchodzą, jak to sprawdzić już donoszę (pojawia się to w niektórych postach) wykręcamy kabel anteny i sprawdzamy czy coś się zmieniło UWAGA NIE MOŻNA WŁĄCZYĆ NADAWANIA bo się może radyjko spalić. Zakłócenia wchodzą u mnie przez antenę (magnesówka) wobec powyższego doświadczalnie do śruby mocującej magnes założyłem mostek łączeniowy z masą samochodu (ok 5 cm długości bo taki miałem pod ręką) i odrazu efekt poprawy czyli likwidacji zakłóceń tak na ucho około 50% mniej pełen szczęścia zlikwidowałem prowizorkę zamontowałem dobry kabelek o długości ok 80 cm żeby masę podłączyć do śruby anteny i kompletna klapa zero efektu czyli nic gdy znowu zmieniałem na krótkie połączenie efekt jest dobry. Czyli jestem w punkcie wyjścia ale bogatszy o doświadczenia i zgłębienie tematu a mianowicie moje auto jest na gwarancji czyli nie mogę wiercić dziury w dachu, dłuższy kabel nic nie daje i też nie mogę wyeliminować zakłócenia jest to elektryczne wspomaganie kierownicy .
    PS dziękuję wszystkim którzy przyczynili się do pomocy w rozwiązaniu problemu w szczególności panu z serwisu cb który dał mi wiele rad.
  • #499
    -RoMan-
    Poziom 42  
    Nic dziwnego - 80 cm drutu zachowało się jak antena zbierająca zakłócenia. Ale - szczerze mówiąc - dziwią mnie te problemy. Mam magnesowego Hustlera 100 cm, przyklejonego do klapy bagażnika i jedyna zakłócenia, jakie się przedostawały pochodziły z zasilania. Nawinąłem oba przewody zasilające kilka razy (tworząc dławik bifilarny) na rdzeniu toroidalnym i zakłócenia zmniejszyły się znacząco. Jedynie jeden z silników podnoszenia szyb jest jeszcze czasem słyszalny - chyba ma mocno wypalony komutator.

    Oczywiście antena zestrojona w miejscu, w którym jest przyklejona (SWR na 19 kanale niemierzalny - ledwie drgnie wskazówka, na skrajnych ok. 1.3).
  • #500
    tomek_129
    Poziom 10  
    Widzisz kolego ja niestety posiadam takie auto gdzie nie mogę ingerować w instalację a nawet szczerze boję się ingerować we wspomaganie kierownicy która jest integralnie podłączona z ESP poprzez moduł i jakiekolwiek zmiany mogą grozić tym że stracę wspomaganie i wtedy o wypadek już nietrudno co innego gdy zakłócenia są z alternatora wycieraczek czy podnoszenia szyb to można się pokusić o likwidację przyczyny. Wiem też że w moim przypadku jeżeli zamontuję antenę na stałe wkręconą do dachu to też mój kłopot zniknie ale auto jest jeszcze na gwarancji, jeżeli ktoś mi zaproponuje uchwyt mocujący antenę i dzięki temu można zmasować antenę to też nie dam rady gdyż w moim aucie nie ma gdzie jakiegoś uchwytu przykręcić bo albo blacha jest tak cienka że ją w palcach się zgina albo jest plastik czy inne tworzywo. Piszę ten post tylko dlatego że walczyłem z szumem i dzięki uczestnikom forum i panom w serwisie cb udało mi się namierzyć źródło i ewentualne możliwości usunięcia zakłócenia lecz w mim przypadku nic to nie da a radyjko trochę piszczy ale cóż taki urok mojego auta i cb podziękował mobilkom i szerokości
  • #501
    karas_
    Poziom 10  
    Witam!

    Szukałem w internecie i tu na forum i w sumie jakoś konkretnego rozwiązania nie znalazłem.

    Ford Escort 1,6 16V '95
    Radio President Johnny 2 ASC.
    Antena LEMM 1200AT na magnesie

    Największe zakłócenia powoduje pompa paliwa, jestem tego pewien ponieważ po wyciągniciu bepiecznika podczas pracy na LPG świst zanika.

    Zakłócenia pojawiają się też nieznacznie od silnika dmuchawy, oraz od przewodów WN, ale tym się zajme wtedy kiedy nie pomoże wymiana przewodów.

    Dodam że Onwa MK3 radzła sobie trochę lepiej niz Johnny 2. Doradźcie mi jaki mam kupić kondensator na pompkę i ewentualnie jaki na odkłócenie silnika nawiewu. Ewentualnie jaki zamontować na alternator jeżeli się okaże że to też jego wina.

    Jeszcze dla scislości. Przy odłączonej antenie zakłóceń brak, przy radiu podłączonym z prostownika zakłócenia na tym samym poziomie. Wniosek jak dla mnie to zakłócenia z anteny.

    Z góry dzięki za odpowiedź.
  • #502
    Misiek96pl
    Poziom 11  
    do zapalniczki sobie podlącz !
  • #503
    karas_
    Poziom 10  
    Misiek96pl napisał:
    do zapalniczki sobie podlącz !


    A gdzie mam niby podłączone? Przeczytaj kolego tego posta jeszcze raz.
  • #504
    wojtus0
    Poziom 10  
    Miałem również problem z zakłóceniami pochodzącymi z pompy paliwa, więc postanowiłem zrobić odcięcie pompy paliwowej po przełączeniu sie na LPG. Układzik odcinający jest bardzo prosty, wystarczy jeden przekaźnik trochę kabla i kilka końcówek na przewody. U mnie jak najbardziej zdaje to egzamin.

    --

    Pozdrawiam
    wojtus0
  • #505
    autoManiak1
    Poziom 12  
    Witajcie, ja mam zakłócenia pochodzące od układu zapłonowego. Mimo wymiany przewodów WN na nowe i świec nic się nie zmieniło. Czy ma ktoś może wiedzę jak zaekranować lub co zrobić z układem zapłonowym aby nie siał zakłóceń.( układ zapłonowy jest elektroniczny słyszałem że to gorzej:()Z góry dziękuję za informacje
  • #506
    kupemon
    Poziom 10  
    Witam
    mam zakłócenia ze wzmacniacza Audio tzn w rytm basu migaja diody od sygnału na radyjku i słychac szumy, czy da sie to jakos odkłócić oczywiscie nie chce wywalac ani pieca ani CB.
    Cb U520xl , antena AT-1200 na klapie w hatchbacku, antena ma mase i ustawiony swr
    prosze o pomoc
  • #507
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #508
    joko
    Poziom 10  
    Witam Koledzy!
    Właśnie dzisiaj zamontowałem sobie radyjko CB, PRESIDENT JOHNNY II ASC + SIRIO MICRO 30, taki zestaw zamontowałem w fiacie Seicento. Radio CB mam zamontowane zaraz pod radyjkiem samochodowym, i mam zakłócenia w CB po włączeniu silnika w samochodzie, przy samym zapłonie jest dobrze. Po włączeniu silnika zakłócenia mam na połowę skali w radyjku CB. O dziwo jak odkręcę antenę, na włączonym silniku na skali w radyjku nie świecą żadne lampki, czyli zakłócenia znikają. I pytanie do was czym te zakłócenia mogą być spowodowane? Może muszę antenkę zestroić? Jeszcze nie zestroiłem, bo dziś niedziela, nie było gdzie :) Ewentualnie co to jeszcze może, być i jak osunąć te zakłócenia. Dziękuje wam za porady, dopiero początkujący jestem wiec, proszę o pomoc. Pozdrawiam! :)
  • #509
    zaber
    Poziom 10  
    ja u siebie wymieniłem kondensator na alternatorze
  • #510
    Donde
    Poziom 1  
    Witam,
    Koledzy może ktoś mi poradzić jakie kondensatory można założyć na alternator i aparat zapłonowy? Z góry dziękuję.
    Pozdrawiam;