mi też zakłóca cb radio podczas nadawania gdy mam włączone radio cd słyszę siebie w głośnikach!! mało tego gdy włączę ogrzewanie tylnej szyby słyszę szum w radiu cd! mam antenę magnesową hustler a wcześniej miałem antenę lemm turbo 2001 i nie było tych problemów!!
Słuchajcie mam cholerny problem z CB Gdy auto jedzie na benzycie wsio jest ok nic nie pierdzi szumi itd.. ale jest jedno ale gdy auto chodzi na gazie to nie idzie wytrzymać słysze w radyjku pracujący silnik im wyższe obroty silnika tym szybsze takie pierdzenie w głośniku musze dać SQ prawie na połowe żeby pozbyć się tego dźwięku a i dodam że jak dodaje gazu to zaściecają mi się 2 diody i wtedy żęby one się nie zaświecały to musze skręcić RF Gain. Radyjko podpięte pod wtyk od zapalniczki. Tylko dziwi mnie to że na benzynie nie mam takich kłopotów . Czy to może być przczyna kabli WN(pan który mi stroił całość powiedział że na 99% jest wina kabli WN). Co wy na to ?? Prosze o pomoc bo szlaq mnie trafia już.
bartosz23 wydaje mi się że krótkie anteny takie już są ja w moim uniaku mam jakieś przebicie i miałem jakieś tam badziewne radyjko do niego krótką antenkę i nie dało się przy nim siedzieć dopiero gdy kupiłem midlanda ml-145 (163cm) wszystko było pięknie ładnie. Teraz kupiłem TTI 880 i z ml-ka midlanda pracuje jak marzenie. Polecam sprawdzić na takiej antence lub jeśli chcesz coś krótkiego i masz dostęp to na jakimś presidencie podobno te krótkie też są niezłe.
SuchyX to mogą być zakłócenia od pompki gazu przy butli.
Załączam 2 strony z książki ("CB RADIO" Andrzej Janeczek WKiŁ Warszawa 92 ) dotyczące filtrów przeciwzakłóceniowych
Dodano po 3 [minuty]:
p.s
Powiem jeszcze że u mnie filtr (zasilacza) działa w maluszku. Nawinąłem 30 zwojów 1,2mm2 drutu na rdzeń ferrytowy ze starego zasilacza komputerowego reszta tak jak w opisie.
Ja mam zaklocenia po wlaczeniu wzmacniacza ktory jest w bagazniku. Zasilanie wzmacniacza idzie przeplatanka + i - co niby mialo likwidowac zaklocenia kablem 10 bezposrednio z klem. zasilanie cb 1.5 z klem. Radio to tti 770 a antena jakas zwykla 60 centymetrowa. Czy jak zamianie zasilanie cb na ekranowane cos to da ? czy moze na wzmacnacz musialbym dac jakis inny ekran. Silnik i reszta mi nie zakloca. Dodam ze zwykle radio odbiera dobrze. Kupilem jakis filt na zasilanie ale nic on nie zdzialal. W planach mam kupic siro ml-145 ale czy to cos poprawi ? Pozdrawiam
Wzmacniacz pewnie ma przetwornice i dlatego te zaklocenia po wlaczeniu wzmacniacza , na poczatek polecam zwykly kondensator p.zakoceniowy od 126p+ferryt z starego kabla od pc na kabel od wzmacniacza.Antena 60cm to bzdeta "0 zysku!" a pozatym antena niema wtym wypadku znaczenia,na siro ml-145 bedzie to samo.
Witam!!
Ja też mam problem z CB. Posiadam radio presidenta i antene wilsona na magnesie. problem w tym ze gdy mam włączone radio i mówię coś przez mikrofon to słyszę siebie w swoich głośnikach...
Witam. Czyli proponujesz kondensator przeciwzakloceniowy od 126 czyli obojtenie jaki aby wiekszy niz 126(znalazlem takie http://eltronix.pl/categories/48/486 ) ? Ale co to jest ten feryt nie znalazlem. Ma to byc na calej dlugosci kabla( ok 4 metry o srednicy 2x10 cm) ekran czy cos takiego ? Kabli to moze i mam ale jak to rozpoznac. Sory za lamerstwo ale dopiero sie ucze
Opowiem Ci jakie ja miałem doświadczenia.
Mam antenę President Oklahoma na podstawce magnetycznej 150 mm.
Po ustawieniu anteny na dachu w Audi A6 Avant praktycznie nie dało się nic posłuchać po włączeniu silnika. Radio wyło w rytm zwiekszonych obrotów silnika jak szalone. Ale przestawiłem antenę w kierunku środka dachu - nieco dalej od oryginalnej anteny radiowej i wszystko jest okay. Okazało się że oryginalna antena radiowa ze wzmacniaczem wprowadzała zakłócenia do instalacji CB.
A różni "fachowcy" już radzili mi nawet sprzedaż samochodu I co powiecie ?????
Mi chodzilo o zmacniacz mocy a nie przy antenie antene probowalem ustawiac w roznych miejscach i to samo. Mi sam silnik nie zakloca tylko ale np jak trabne tez slychac nawet przy wylaczonym wzmacniaczu w glosniku cb. Im bardziej podglosze tym wieksze zaklocenia. Juz nawet kolega mi podopowiadal abym na alernatorze jakis stabilizator dal ale przy wylaczonym silniku jest to samo... inny natomiast kazal mi folia alumniowa oblosyc wzmacniacz o podlaczyc do minusa (ze niby ekran). Jutro pobawie sie i opowiem o efektach.
witam wszystkich serdecznie
po przeczytaniu wszystkich wypowiedzi w tym temacie postanowiłem przedstawić mój problem. Samochód vw passat(4ro latek) tdi ,radyjko uniden 520 xl,antena -obecnie sirio 70 cm nazwy nie pamiętam mocowana na stałe do rylingu z dodatkową masą,w niedziele zmienie na lemm at-1000,wszystko zestroiłem-jest ok. Autko wyłączone to jest ok ,szum delikatny i wszystkich słysze a oni mnie,załanczam samochód też jest ok ale po załączeniu radia i wzmacniacza w bagażniku razem z głośnikiem automatycznie w radyjku cb powstają zakłucenia w takt muzyki i to dosyć mocne.Kabel antenowy z cb wyjąłem z proga i odsunąłem od instalacji wzmacniacza ale nie ma różnicy,Radyjko mam zasilane z okolic bezp.samochodowych,przepiąłem bezpośrednio do aku i dalej to samo , zasiliłem poprzez filterek przeciwzakł. i dalej są zakłucenia.Obecnie brakuje mi pomysłu i proszę WAS WSZYSTKICH o pomoc.Radio samochodowe na oryginalnej instalacji nic nie kopane,wzmacniacz z bagaznika zasilany z aku.
Zgodnie z punktem 15 regulaminu, proszę poprawić post.
Użyj przycisku przed wysłaniem postu.
Następnym razem będzie "OSTRZEŻENIE". /c2h5oh/
witam serdecznie
po przeczytaniu prawie wszystkich wypowiedzi w tym temacie postanowiłem przedstawić mój problem. Samochód vw passat(4ro latek) tdi ,radyjko uniden 520 xl,antena -obecnie sirio 70 cm nazwy nie pamiętam mocowana na stałe do rylingu z dodatkową masą,w niedziele zmienie na lemm at-1000,wszystko zestroiłem-jest ok. Autko wyłączone to jest ok ,szum delikatny i wszystkich słysze a oni mnie,załanczam samochód też jest ok ale po załączeniu radia i wzmacniacza w bagażniku razem z głośnikiem automatycznie w radyjku cb powstają zakłócenia w takt muzyki i to dosyć mocne.Kabel antenowy z cb wyjąłem z proga i odsunąłem od instalacji wzmacniacza ale nie ma różnicy,Radyjko mam zasilane z okolic bezp.samochodowych,przepiąłem bezpośrednio do aku i dalej to samo , zasiliłem poprzez filterek przeciwzakł. i dalej są zakłócenia.Obecnie brakuje mi pomysłu i proszę o pomoc.Radio samochodowe na oryginalnej instalacji nic nie kopane,wzmacniacz z bagaznika zasilany z aku. POMOCY
Pozdrawiam schumi-f1(małpa)o2.pl
Jak sklepy elektroniczne beda juz po remanencie kupie tego kondziorka i feryt. Jak to nic nie da ( a o ile przeczytalem tak tez bedzie) zastosuje sobie wlacznik/wylacznik na remote wzmacniacza. Gdy bede chcial pogadac na cb odetne remote. Chyba ze sa jeszcze jakies inne pomysly ? Pozdrawiam
Filtr podłącz do wzmacniacza, tylko sprawdz jaki prąd wytrzyma żeby nie odparował Wzmacniacz pewnie nie spełnia normy o zgodnści elektromagnetycznej i sobie sieje sygnałami pasożytniczymi na boki.
Chłopcy! Forum jest długie i ciężko wybrać rozwiązanie! Podsumujmy! Mój tata ma firmowego fiata doblo! Po uruchomienu silnika powstają zakłócenia które zbiera antenka! Na pewno nie są z instalacji bo podłączyliśmy radyjko do osobnego akumlatorka i było to samo! Bardzo proszę o pomoc!
Witam. Czyli proponujesz kondensator przeciwzakloceniowy od 126 czyli obojtenie jaki aby wiekszy niz 126(znalazlem takie http://eltronix.pl/categories/48/486 ) ? Ale co to jest ten feryt nie znalazlem. Ma to byc na calej dlugosci kabla( ok 4 metry o srednicy 2x10 cm) ekran czy cos takiego ? Kabli to moze i mam ale jak to rozpoznac. Sory za lamerstwo ale dopiero sie ucze
Witam kondensator od fiata 126 czy 125 ,od aparatu zaplonowego, a ferryt z kabla np.od drukarki , to taki pierscionek zalany na kablu . Ferryt trzeba obrac z plastiku i zalozyc na kabel zasilania blisko wzmacniacza .Kondensator tak samo + do+ i- do- matowac przy wzmacniaczu.
Dodano po 39 [minuty]:
konel83 wrote:
Chłopcy! Forum jest długie i ciężko wybrać rozwiązanie! Podsumujmy! Mój tata ma firmowego fiata doblo! Po uruchomienu silnika powstają zakłócenia które zbiera antenka! Na pewno nie są z instalacji bo podłączyliśmy radyjko do osobnego akumlatorka i było to samo! Bardzo proszę o pomoc!
Pozdrowienia
Konrad
Przyczyna moga byc szczotki alternatora, el. pompa paliwa,wadliwe kondensatory-alternatora -silnika krokowego przepustnicy. Niekoniecznie zwiazane z zasilaniem. Po wlaczeniu kluczyka pierwsza zalacza sie el.pompa ,jesli masz zaklocenia to pompa, jesli nie pozostaje reszta.
Czytelnicy Forum!
Sprawdżcie czy macie dobrze masę w antence! Jak odkręcicie podstawe z magnesem to w środku jest stalowy(chyba) krążek a dokoła magnes! Przejście powinno być pomiędzy tym błyszczącym krążkiem a masą, jak go niema tzn. że jest antenka żle poskręcana! Aby to naprawić trzeba odkręcić podstawe iw tej części z batem widoczne są dwie blaszki ta która prowadzi na zewnątrz ma kontakt ze śrubą! I jedna nagwintowana dziurka w podstawie przewodzi z tym metalowym krążkiem! Więcej już chyba mówić nie muszę! Serdeczne pozdro!
KONRAD
Wielkie dzięki Leszek ale radyjko (President Johnny 2) ma ASC to jest ta automatyczna kontrola zakłóceń . Acha Automatic ANL też jest. NB chyba niema.
Witam ASC to jest (automatyczna blokada szumów): nie zastapi ANL i NB .
Dodano po 13 [minuty]:
konel83 wrote:
Czytelnicy Forum!
Sprawdżcie czy macie dobrze masę w antence! Jak odkręcicie podstawe z magnesem to w środku jest stalowy(chyba) krążek a dokoła magnes! Przejście powinno być pomiędzy tym błyszczącym krążkiem a masą, jak go niema tzn. że jest antenka żle poskręcana! Aby to naprawić trzeba odkręcić podstawe iw tej części z batem widoczne są dwie blaszki ta która prowadzi na zewnątrz ma kontakt ze śrubą! I jedna nagwintowana dziurka w podstawie przewodzi z tym metalowym krążkiem! Więcej już chyba mówić nie muszę! Serdeczne pozdro!
KONRAD
PS: Mogę wrzucić fotki!
Anteny nie da sie skrecic inaczej, ekran ma byc na mase a "goraca zyla" pod srube .
Ja mam alana 101 i zakłócenia z silnika usunąłem poprzez filtr przeciw zakłóceniowy co prawda były zakłócenia z szyb elektrycznych ale tego często się nie używa podczas jazdy żeby nie wiem jak zakłócało
Po pierwsze: Chodzi o antenke na magnes!
Po drugie: Masa ma przechodzić do tego krążka który dotyka dachu i wtedy zakłócenia po karoserii nie idą na antenkę!
Witam.
Jestem mniej niz srednio zaawansowanym elektronikiem więc Wasza baza danych mnie nieco przerasta Posiadam radio Alan 100 plus +antene Sirio MINI MAG 27 na magnesie.
Problem:
Kiedy odkręcę SQ na 1/3 to słysze pracujacą dmuchawę.Im większy bieg dmuchawy,tym furkotanie silniejsze.Problem nie jest zbytnio uciążliwy gdyż z reguły SQ mam na 1/2 a wtedy problem znika,jednak wolałbym zaradzić coś w tym temacie.
Czy jest mozliwość zaadoptowania jakich częsci z innych urzadzeń w celu skonstruowania prostego filtra przeciwzakłóceniowego?
Proszę o jakies wskazówki.Dziekuję z góry.Pozdrawiam.Marcin.
Witam.
Jestem mniej niz srednio zaawansowanym elektronikiem więc Wasza baza danych mnie nieco przerasta
Posiadam radio Alan 100 plus +antene Sirio MINI MAG 27 na magnesie.
Problem:
Kiedy odkręcę SQ na 1/3 to słysze pracujacą dmuchawę.Im większy bieg dmuchawy,tym furkotanie silniejsze.Problem nie jest zbytnio uciążliwy gdyż z reguły SQ mam na 1/2 a wtedy problem znika,jednak wolałbym zaradzić coś w tym temacie.
Czy jest mozliwość zaadoptowania jakich częsci z innych urzadzeń w celu skonstruowania prostego filtra przeciwzakłóceniowego?
Proszę o jakies wskazówki.Dziekuję z góry.Pozdrawiam.Marcin.
Spróbuj dać jakąś cewkę na zasilanie i równolegle do radyjka kondensator coś w rodzaju 1650µF ogólnie to sprawdz z innego aku albo prostownika czy zkłócenia nie wchodzą przez antenkę! Ja z tatą pracyje nad skutecznym filtrem! Jak dojdziemy do jakiegoś dobrego rozwiązania to wrzucę obwód. Narazie to są dwie cewki jedna na + druga na- i równolegle do radyjka przed cewkami 3x1650µf
Witam.
Przejrzałem chyba wszystkie odpowiedzi w tym temacie ale na mój problem nie znalazłem rozwiązania.
Czy ktoś z Was pozbył się zakłóceń pochodzących z układu wtryskowego w silniku diesla z systemem common rail? Mam Fiata Ducato 2.8 JTD 2004r i byłem z niego zadowolony, BYŁEM, dopóki nie założyłem zestawu CB, to parkotanie w głośniku dosłownie przyprawia mnie o ból głowy. Wykorzystałem chyba wszystkie sposoby opisane przez Was, zmiana zasilania, filtry itp i nic z tego. Filtr ANL oczywiście wycina wtedy gdy jest sam szum przy rozkręconym SQ lecz gdy nadaje jakaś słaba stacja parkotanie wraca. Parkotanie zanika dopiero gdy stacja jest silniejsza niż 3s a zupełnie czysto jest dopiero przy 4s I tak sobie jeżdżę skrócony RF. Gain-em i SQ-elem do 3s tylko co to za frajda z odbiorem w promieniu 2-3 km jeśli stanę i wyłączą silnik to zestaw ciągnie prawie 15km. Pewnie zaraz usłyszę zmień sobie auto i pewnie tak zrobię, niech tylko leasing się skończy. dodam też że zmiana radia nic nie daje, sprawdziłem już chyba z 15 odbiorników.
Czy pozbył sie ktoś takich zakłóceń??? Jeśli tak to w jaki sposób???
Pozdrawiam
P.S. Mój zestaw do Alan 48+ Sirio Carbonium
Edit:
Tak z ciekawości przejrzałem jeszcze raz tematy w tym forum i znalazłem coś co może mi pomóc:
green33 na stronie 8 napisał:
"Dam CI przykład, że np. wiele razy Fiat Ducato na magnesówce jest autem w którym nie da się słuchać CB... po zamontowaniu anteny w dachu lub na tylnej rnience ( co preferuję, bo jest najdalej od silnika ) radio odbiera czysto i bez warkotu."
Mój Fiat nie jest na "magnesie" ale może rzeczywiście antena zbyt blisko silnika. Jutro to sprawdzę i dam znać.
Edit:
Eh nic z tego. Tak jak pierdziało, tak i dalej pierdzi. Szkoda nerwów.
Po pierwsze: Chodzi o antenke na magnes!
Po drugie: Masa ma przechodzić do tego krążka który dotyka dachu i wtedy zakłócenia po karoserii nie idą na antenkę!
Ta antena jest zdemontowana z podstawy magnetycznej, jak masz inaczej to spalisz tranzystor mocy.
Może ktoś mi pomoże?
Mam radio alan 102 z anteną magnesową hustler(1m) na przedniej masce,bo innej możliwości w polonezie trucku raczej nie ma...
Wszystko mam ładnie zestrojone,elegancko działa,do momentu włączenia się wentylatora na chłodnicy,wtedy już nie jest fajnie...???co robić?????
Może ktoś mi pomoże?
Mam radio alan 102 z anteną magnesową hustler(1m) na przedniej masce,bo innej możliwości w polonezie trucku raczej nie ma...
Wszystko mam ładnie zestrojone,elegancko działa,do momentu włączenia się wentylatora na chłodnicy,wtedy już nie jest fajnie...???co robić?????
Witam zapnij takiego kondensatora od fiata czy od poloneza do silnika wentylatora.
Dzięki wielkie za odpowiedź, ale napisz mi kolego jeszcze gdzie coś takiego kupie i jak to zamontować???bo ja w takim temacie raczej kiepsko się poruszam...A myślisz że powinienem spróbować podpiąć radyjko bezpośrednio od akumulatora???