Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zakłócenia w radiotelefonach po włączeniu silnika itp...

bedziek 19 Sty 2008 17:55 143856 1522
  • #541
    anatolbud
    Poziom 10  
    fiat dukato 2007r radio intek m760 antena prezdent zakłucenia od silnika zbiera antena ratunku
  • Relpol przekaźniki
  • #542
    andrzejsq
    Poziom 11  
    Kondensator kupisz w motoryzacyjnym, podpinasz mase kondensatora do minusa a czarny kabelek do plusa.


    Metoda sprawdzenia gdzie jest + a gdzie- . Przylaczyc żarówke 12V do masy (minus na nadwoziu) a drugi koniec żarówki do jednego przewodu silnika wentylatora . kabelek na którym żarówka sie zapali to plus.(do testu wentylator musi pracowac).
  • #543
    andrzejsq
    Poziom 11  
    Metoda sprawdzenia gdzie jest + a gdzie- . Przylaczyc żarówke 12V do masy (minus na nadwoziu) a drugi koniec żarówki do jednego przewodu silnika wentylatora . kabelek na którym żarówka sie zapali to plus.(do testu wentylator musi pracowac).
  • #544
    marowsky
    Poziom 2  
    anatolbud napisał:
    fiat dukato 2007r radio intek m760 antena prezdent zakłucenia od silnika zbiera antena ratunku


    Wyżej jest mój post na ten temat :) chyba kolego musimy z tym żyć :)

    Możesz zrobić jeszcze to (ja będę próbował w przyszłym tygodniu bo teraz nie mam czasu)
    Weź madnesówkę ( bo szkoda robić dziury w dachu) i ustawiaj ją na dachu po prostu centymetr po centymetrze może znajdziesz miejsce gdzie tych zakłóceń nie będzie kabel poprowadź możliwie bez żadnych zagięć ani łuków.
    Może wydać się że to śmieszny pomysł ale tonący brzytwy sie chwyta :-)

    Ja na razie przegrałem wszystkie bitwy ze swoim autem pozostała mi jeszcze ta co napisałem
  • #545
    anatolbud
    Poziom 10  
    mam zrobioną antenę w dziurze i już nic nie wykombinuję z anteną ktoś mówił aby owinąć kabel folią aluminiową ale nie wiem czy to coś pomorze
  • #546
    sebo.44
    Poziom 10  
    Dziękuje za pomoc,odezwe się po zamontowaniu tego urządzonka.
  • #547
    marins
    Poziom 13  
    U mnie też są zakłócenia po uruchomieniu silnika, o zmiennej częstotliwości, w zależności od obrotów silnika. Samochód to seat toledo 95r benzyna bez gazu.
    Trochę już kombinowałem i żadnych rezultatów nie osiągnąłem:( lecz jedno zauważyłem, zakłócenia znikają całkowicie w momencie gdy dotykam anteny (stroika)
    Może Panowie fachowcy należało by zwrócić uwagę bądź iść w tym kierunku??
    Może na antenę jakiś dławik albo dodatkowa masa pociągnięta kablem??
    Pozdrawiam

    Panowie jak powinien być podączony filtr przeciwzakłóceniowy? filtr posiada 3 kable + wejście + wyjście i - codzi mi właśnie o - czy on ma być podłączony pod minus na zasilaniu radiaczy lepiej pod mase samochodu??
  • Relpol przekaźniki
  • #548
    grzegorzdr
    Poziom 11  
    czy mogłby ktoś podesłać przykładowe zdjecie i dokładny opis gdzie i jak podłączyć kondensatory w alternatorze, zeby tak nie "siał"?
  • #549
    kamillo78
    Poziom 9  
    załóż kaable WN sentech ferromaagnetyczne i bedzie ok
  • #550
    dragonpawel
    Poziom 1  
    a co powiecie na mój problem. mam opla kadetta 91r i gdy zapalę silnik to w głośniku w CB pojawia się terkotanie silnika które zmienia się razem z obrotami.(a jak ktoś nadaje to jeszcze głośniej to słychać) tak samo mam też na radiu (kenwood) na zapalonym silniku na każdej stacji radiowej słychać to tarkotanie. czasami tylko trochę zmaleje lub wzrośnie zależnie od położenia samochodu. dodam że na zapłonie włączonym tak sie nie dzieje. radio CB snaker elite one a antena midland ale sprzęt działa dobrze bo próbowałem na innym samochodzie. a jak odłączę antena to też w CB słyszę tarkotania tylko że mniej nasilone. a jeszcze kupiłem dzisiaj bardzo dobry filtr antyzałóceniowy i założyłem na radio ale nic nie pomogło :(
  • #551
    rdt
    Poziom 24  
    z tego co mówisz to ten filtr nie był wcale taki bardo dobry
    poza tym jaki silnik diesel czy benzyniak ?
    co do sunkera to dzisiaj miałem okazje przetestować i moje stare radio lafayette jest o niebo lepsze
    sunker sprawdzany w toyocie avensis a lafayette w polonezie i lagunie diesel
  • #552
    pacer81
    Poziom 13  
    Koledzy ja natomiast mam Alana77 w skodzie Felicji 1.3 no i jak startne silnik do tyrkotanie w głośniku doprowadza mnie do rozstroju nerwowego i tak jak u poprzednika zwiększając obroty zwiększa się częstotliwośc tyrkotania w głośniku, filtry i inne cuda również nic nie zmieniły więc co tu jeszcze wypróbowac...
  • #553
    demografik
    Poziom 10  
    Ja mam problem z radyjkiem Omega. Na skradzionym mi Unidenie nie miałem żadnych zakłuceń ze strony samochodu - ani poprzedniego BMW 318ti ani obecnego Volvo S60 D5 czyli z silnikiem diesla!

    Dzisiaj zamontowałem Omegę która jest ogólnie polecana, ma filtr ANL/NB a szumy wraz z dodawaniem gazu są wyraźnie słyszalne!

    Podłączone jest dokładnie tak jak Uniden przez zapalniczkę.

    W czym moze być problem?
  • #554
    tomtu
    Poziom 1  
    Witam

    U mnie lekarstwem na wszystkie zakłócenia (większość od wycieraczek) okazało się założenie anteny w dziurze.
    Teraz nic nie zakłóca, a i odbiór się poprawił.
  • #555
    Radiowiec 2
    Poziom 31  
    Witam ! Najlepiej zanim zabierzesz się za przekopywanie samochodu sprawdź jakość oryginalnego filtra p/z w radiu ! Te wszystkie filtry w tego typu radiach są raczej dobre ale do czasu ! Wystarczy skontrolować dławiki i kondensatory i może będzie po sprawie . Dobrym rozwiązanie w razie by nie wystarczyło jest puszczenie zasilania CB poprzez duży Kpz najlepiej od pralki automatycznej i połączenie z masą zacisku uziemiającego kondensatora . Ale UWAGA ! - bezpiecznik znajdujący się na kablu zasilającym umieszczamy przed kondensatorem od strony akumulatora !!! Czyli akumulator - bezpiecznik - kondensator - radio . kondensator ten jest dość duży i jego ew. przebicie może spowodować pożar samochodu . W razie czego lepiej jest przepalić bezpiecznik niż stracić auto. Poza tym zobacz czy masa radia jest połączona we wlaściwym miejscu . Czasami zmiana mocowania tego zacisku może poprawić sprawę . Pozdrawiam !
  • #556
    Krzysztof P.
    Poziom 2  
    Witaj kolego, miałem podobny przypadek i zrobiłem tak. Mam antenę magnesówkę i podłożyłem pod nią krążek z folii aluminiowej, jeśli masz przykręcaną to sprawdź masę. Generalnie warto sprawdzić czy ekran przewodu antenowego jest przymocowany z jednej strony do anteny a z drugiej do wtyczki, tzn czy np nie oderwał się. Dodatkowo dołozyłem filtr antyzakłóceniowy na zasilanie stacji CB. Zasilanie pociągnąłem bezpośrednio z akumulatora. No i pomogło a wcześniej słyszałem w CB nawet silnik spryskiwacza szyb. Acha no i pozostaje prawidłowe zestrojenie antenki. No i kolego zależy też jakie to radio; kiedyś miałem Cobre 19 bo była tania i było kiepsko, teraz mam Presidenta i jest bez porównania lepiej.

    Daj znać jak sobie poradzisz z tym problemem.

    Pozdrawiam
  • #557
    afnuhrwnauvfgbui
    Poziom 2  
    bedziek napisał:
    Witam!
    Proszę o pomoc co trzeba zrobić by pozbyć się fatalnych zakłóceń w radiu jak jest włączony silnik!Są tak silne ze nic nie słaychać tylko np. prace dmuchawy lub wycieraczek! Radi podłączałem w różny sposób tz pod akumulator bezpośrednio, pod bezpieczniki, a teraz mam pod instalacje radiową i też nic się nie zmienia. Co tu zrobić? Trzeba kupić jakiś filtr?I wktórym miejscu go zamontować?Czy można go zrobić samemu?I czy ktoś ma schemat?
    Dziękuje za p0omoc

    Mam ten sam problem poniewaz jak wlaczam silnik to strasznie piszczy radio ale to tylko na 10 sekund. Podejżewam że to wina bezpiecznika :D
  • #558
    anatolbud
    Poziom 10  
    W moim fiacie dukato zakłócenia robi alternator. Potrzebuję filtr i gdzie go podłączyć może ktoś coś mi poradzi ?
  • #559
    Ircyn
    Poziom 10  
    Witam.
    Ja mam problem z Harry II classic / antena SIRIO ML 145 magnetyczna / w samochodzie OPEL ASTRA 2.
    Zakłucenia są typowo od silnika. Podłączyłem bezpośrednio do akumulatora, a nawet do osobnego zasilania (akumulator nie podpięty do instalacji). Jak odpalę silnik i ktoś nadaje z średnim lub słabym sygnałem, to w radiu słychać pierdzenie w rytm silnika. czy zna ktoś na to lekarstwo?
  • #561
    Ircyn
    Poziom 10  
    Kolo.
    Po części masz rację. Ale o ile wiem to zakłócenia w radiach CB to indywidualna sprawa co do marki samochodu, radia i anteny razem biorąc i konkretnej sztuki.
    Np. podobno mając zakłócenia z zapłonu wystarczy założyć jakiś filtr na kable wysokiego napięcia. ALE np. ASTRA 2 nie ma kabli wysokiego napięcia, a w połączeniu z Harry 2 który jest podatny (podobno) na wszelakie zakłócenia elektroniczne to klapa.
    Pisząc co mam może dowiem się co w tej konfiguracji poprawić. A nie tylko: "Wymienić akumulator" " założyć kondensator" ( nie wiadomo jaki i gdzie) albo "wymienić radio", albo "instalacje elektryczną".( To tak jakby komuś zepsuł się telewizor i poradzono mu wymień kineskop ,a jak to nie pomoże to wymień resztę.) Może ktoś ma taką samą konfigurację, lub jest na tyle dobrym fachowcem że wie co mnie w danej konfiguracji boli. Forum przeszperałem i jak bym coś znalazł, co by mi pomogło, to bym się nie pytał.
    Pozdrawiam i podkreślam:
    Przeczytałem i stosowałem co się dało i dalej radio pierdzi. prprprpr ;)
    Pozdrawiam Ircyn
  • #562
    kolo
    Poziom 20  
    Uważam że w dotychczasowych postach jest kompletna wiedza jak walczyć z zakłóceniami w samochodzie. Wystarczy czytać i testować. Nie ma gotowej recepty, ani rozwiązania uniwersalnego. Cała masa sprzętu CB nie nadaje się do użytku i nie spełnia żadnych wymagań technicznych.
    Anteny magnetyczne to tani kompromis pomiędzy mieć antene a nie mieć. Nowe samochody mają taką ilość elektroniki którą są nafaszerowane że często radio CB jest tam dodatkiem którego nie da się wpasować na siłę. np. OPEL Zafira w wersji ON. Jedno jest pewne , niechlujności i niezdyscyplinowania producentów w/w sprzętu nie poprawimy w tani amatorski sposób. Nie oczekujcie od sprzętu więcej niż za niego zapłaciliście. Pozdrawiam
  • #563
    rafal1988
    Poziom 14  
    Witam posiadam radyjko midlanda 1001z i antenkę 1.20 nie pamiętam jej firmy ale kosztowała 150 zł. Kiedy stojena postoju a silnik jest nie odpalony to w radyjku jest jak makiem zasiał cicho i ładnie czysty dźwiek gdzy ktoś nadaje.(Radio mam podłaczone bezposrednio do akumulatora)Ale gdy odpalę samochód mam straszne trzaski czego to mozę być wina czy taki filterek pomoże ?? .Tym pokretełkiem do regulacji szumów nigdy nie mogę ustawić albo ustawieza mało to są trzaski a jak za duzo to juznic nie słychać :/
    PS. cz\y kabel antenowy powinien isc gdzieś po progach czy mozę hymm gdzieś tam czasami koło innych przewodów.I jeszcze jedno np: gdy odłaczyłem wczoraj gruszke od radia nie ma wogóle trzasków ....... dlaczego tak czy to jej wina ? Pozdro Rafał

    Usunąłem link do aukcji Allegro (regulamin, punkt 10.11). Popraw błędy. /c2h5oh/
  • #564
    bs1910
    Poziom 9  
    Witam. Mam nietypowy problem. Ponieważ radio mi zaczyna bardzo szumieć i zakłócać zaraz po włączeniu zapłonu. Bez odpalania silnika. radio to uniden 520 i Samochód volvo s40 diesel. Wyłaczałem po kolei bezpieczniki i okazało sie że gdy wyłącze bezpiecznik licznika ( kontrolki gasną) to po chwili zakłócenia giną. Czym to może być spowodowane i jak temu zaradzić ??
  • #565
    kolo
    Poziom 20  
    Najwyraźniej zakł. pochodzą od procesora w liczniku ! Zamontuj równolegle do kwarcu trymer i przesuń w paśmie te zakł. "oczywiście w liczniku !" Inny sposób to zamontowanie w liczniku na przewodach zaciskanych pierścieni ferrytowych i na zasilaniu radia 2-3szt.
  • #566
    bs1910
    Poziom 9  
    Dzięki kolego za rade. Ale mógłbym prosić o jasniejszą podpowiedż. Taki całkiem ciemny nie jestem, bo z wykształcenia jestem elektrykiem ale elektronika jest mi troche dalsza. Skąd takie pierścienie i co z tym trymerem?
  • #567
    marcin olesnica
    Poziom 10  
    witam
    radyjko Intek m490plus, antenka Lemm 2001 Turbo
    instalacja zrobiona profesjonalnie, nie mam zadnych zastrzezen, wszystko zestrojone jak powinno.
    antena na busie renault master na dachu, pionowo,auto chłodnia, agregat w środku na pace podwieszony na suficie...

    problem jest tego typu ze gdy zalancza sie chłodnia pojawiaja sie zakłuceia w postaci jednolitego i ciagłego buczenia...tylko na odbiorze, w trybie nadawania nic takiego nie ma miejsca.zakłucenie znika po zaciagnieciu "skłelcza" dosc znaczaco...ale rownie dobrze mozna wyłączyc radio, na to samo wyjdzie. załozyłem filtr ale to filtr przeciw zakłuceniowy bo myslalem ze to od silnika lub elektryki. rozmawiałem z innymi kierowcami którzy maja chłodnie i wszyscy zgodnie twierdza ze maja taki sam problem...czy jest na to jakis sposób?
    moze antena na magnesie? choc nie bardzo takie rozwiazanie mi sie podoba.
    :sm37:

    Zgodnie z punktem 15 regulaminu, proszę poprawić post.
    Użyj przycisku Zakłócenia w radiotelefonach po włączeniu silnika itp... przed wysłaniem postu.
    Następnym razem będzie "OSTRZEŻENIE". /c2h5oh/
  • #568
    olek55
    Poziom 10  
    Witam wszystkich. Postów na temat zakłóceń od silnika jest bardzo dużo, ale nie doszukałem się co zrobić z zakłóceniami od lamp xenonowych, ( chyba że przeoczyłem ). Mam proste radio i antenę podłączoną do dachu specjalnym uchwytem. Wszysktko działa poprawnie do momentu włączenia świeteł. Odblokowuje się blokada szumów, a po jej skręceniu i nasłuchu jakiejś rozmowy i tak w tle jest głośny szum o świateł. Może ktoś ma na to sposób?

    Pozdrawiam OLEK :sm37:
  • #570
    olek55
    Poziom 10  
    Dzięki - musiałem przeoczyć.
    Nie będę dalej ciągnąć tego tematu.
    Pozdrawiam. OLEK :D