Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zakłócenia w radiotelefonach po włączeniu silnika itp...

bedziek 21 Maj 2006 18:38 151095 1522
  • #61
    Dulan
    Poziom 26  
    Rozbrajasz mnie...
    I co, teraz będziesz jeździć i nadawać bez anteny???.
    Proste, że jak zdejmiesz to zakłócenia są mniej zbierane. Spróbuj dać filtr. Antena nie ma tu nic do nic do zakłóceń jeżeli jest sprawna, zestrojona, ma odpowiednio dobrą przeciwwagę( w tym przypadku dach samochodu). Antena zbiera zazwyczaj zakłócenia pochodzące od instalacji wysokiego napięcia i od urządzeń które emitują pole elektromagnetyczne jak np. alternator.
    Wstawiając filtr wraz z KONDENSATOREM eliminujesz śmieci.
    Nie zastanawiał kogoś kondensatorek, który jest przy aparacie zapłonowym lub cewce wn?.
    Po coś on tam jest. Oczywiście ma jeszcze pełnić kilka funkcji oprócz filtra przeciwzakłóceniowego.
  • OptexOptex
  • #62
    psuja
    Poziom 17  
    Anteny to nie sciągnę :)
    Założyłem ją na klapie bagażnika. Jest normalnie przykręcona.
    Czy jeżeli na odłączonej antenie nie ma zakłóceń z zasilania to da coś zakładanie filtra na zasilanie ?
    Pozdr
    Jacek


    Dodam ze antena to president maryland
  • OptexOptex
  • #63
    Dulan
    Poziom 26  
    Podłącz, a się przekonasz.
    Ty masz niwelować zakłócenia w instalacji, które są przenoszone za pośrednictwem przewodów w największej mierze a nie anteny. :)
  • #64
    psuja
    Poziom 17  
    A moze ma ktoś lub wie gdzie znaliźć jakiś prosty filtr na zasilanie(schemat) ? Znalazłem u siebie jakiś pręcik ferrytowy i jakieś spore kondensatory (chyba 4500uF/24V)
    Pozdr
    Jacek
  • #66
    psuja
    Poziom 17  
    Wlasnie poszedłem do piwnicy szukac drutu nawojowego i natknąłem się na stare radio ALPINE. Miało coś w rodzaju filtra na zasilaniu. Daję zdjęcie w załączniku.
    Czy zamontowac te "filtry" do radia ? Kombinoać jeszcze z nawijaniem cewki ?
    Jeżeli tak to czy moze być ferryt w formie pręcika? Czy musi być okrągły?
    Pozdr
    Jacek`
  • #67
    Dulan
    Poziom 26  
    Myślę, że temat powinien zostać zamknięty.
  • #68
    psuja
    Poziom 17  
    Witam!
    Sprawdziłem antenie.
    Miedzy ekranem kabla antenowego a klemą "-" accu mam 20-30 ohm oporności (?). Czy ma tak być czy kombinować z masą ant. ?
    pozdr
    Jacek
  • #69
    Dulan
    Poziom 26  
    Masa anteny i minus to jest to samo więc to zaduży opór.
  • #70
    Loverick
    Poziom 10  
    czytam was i zastanawiam się co i jak w odniesieniu do mojego zestawu. Fiat BRAVA (jak u kolegi wyżej) dziś kupione radio UNIDEN 520 i bat 1,40cm na klapie pagażnika na stałe. Nie wiem czy podejmować jakieś działania bo nie ma tragedii jednak przy wyłączonym radyjku jest totalna bajka ZERO jakichkolwiek szumów itp.
  • #71
    psuja
    Poziom 17  
    Witam kolego Loverick
    A czy tez masz zakłócenia od rozdzielacza ? Ja stwierdzam, że powodem są kable WN. Mimo tego ze nie są az takie stare (10 mies.).
    Dzisiaj sprawdziłem kable. "Pokręciłem" troche dzisiaj konektorami od WN i zakłucenia jakby zmalały.
    Jutro przeczyszczę styki WN oraz podegnę troszke blaszki konektorów. Zobaczymy co się będzie działo. Dodatkowe umasienie klapy bagażnika nic nie dało.
    U mnie również przy wyłaczonym silniku cisza az miło.
    Dam znać jutro
    Pozdr
    Jacek
  • #72
    sylwo1
    Poziom 13  
    Wszystko fajnie a nikt nie zapytał jak ma zainstalowaną antene ,brak dobrej masy daje taki sam efekt co wyżej opisane przypadki ,radio CB to dość czuły odbiornik w stosunku do radia samochodowego i ty może leżeć problem



    jest tu troche racji ale spodkałem się z przypadkiem kiery antena zamontowana w dachu zbierała więcej zakłuceń...Magnesówka ML 145 MIDLANDA załatwiła sprawe dotego żadne filtry TYLKO radio UNIDEN jedyne w którym sensownie działa ANL
  • #73
    sp5wcx
    Poziom 33  
    W załączeniu krótka instrukcja wydana przez ZR Radmor na temat odkłócania instalacji samochodowych. Trochę stara, ale nie straciła na aktualności. Polecam ją każdemu!
    Załączniki:
  • #74
    Loverick
    Poziom 10  
    moja antene jest na stałe przykręcona do klapy bagażnika, nie sądzę więc by słabo łapała masę. Generalnie moja zamiana Alana 199A na UNIDENA 520 była dobra dla tych którzy mnie słuchają bo każdy mówi że słyszy mnie jak bym stał obok. Jednak jeśli chodzi o odbiór u mnie innych Alan była 100x lepszy, zastanawiam się czy zmiana na leszy model miała sens. Pan z serwisu CB posprawdzał dziś wszystko i stwierdził iż UNIDEN jest po prostu czulszy i nic się na to nie poradzi. NIE WIERZĘ W TO
  • #76
    bart1awo
    Poziom 12  
    Loverick napisał:
    moja antene jest na stałe przykręcona do klapy bagażnika, nie sądzę więc by słabo łapała masę. Generalnie moja zamiana Alana 199A na UNIDENA 520 była dobra dla tych którzy mnie słuchają bo każdy mówi że słyszy mnie jak bym stał obok. Jednak jeśli chodzi o odbiór u mnie innych Alan była 100x lepszy, zastanawiam się czy zmiana na leszy model miała sens. Pan z serwisu CB posprawdzał dziś wszystko i stwierdził iż UNIDEN jest po prostu czulszy i nic się na to nie poradzi. NIE WIERZĘ W TO


    Loverick, a na czym polegala 100-krotna przewaga Alana nad Unidenem przy odbiorze? Moglbys to opisac w miare dokladnie? Pytam, bo nie mialem zadnego z nich, moge tylko potwierdzic, ze jak kiedys slyszalem goscia, ktory nadawal z unidena, to rzeczywiscie bardzo fajnie go bylo slychac.

    Jesli chodzi o antene przykrecona do bagaznika, to nie dalbym glowy, ze ma ona dobra mase. Nie wiem jak jest u Ciebie, ale wez pod uwage, ze klapa bagaznika niekoniecznie ma (przynajmniej u mnie) stale galawaniczne polaczenie z reszta samochodu, a przynajmniej jest tak w samochodach, ktore nie maja na tejze klapie wycieraczki, swiatel lub innych odbiornikow pradu zamontowanych tam przez producenta. W nich polaczenie klapy w reszta odbywa sie przez zawiasy, a zawiasy podczas jazdy troszke drgaja, i wtedy ta masa moze byc do d... (mam wrazenie, ze tak jest wlasnie u mnie, i mam przez to dodatkowe trzaski i szumy podczas jazdy, niestety nie zebralem sie jeszcze, zeby sprobowac dodatkowo umasic klape)
  • #77
    psuja
    Poziom 17  
    Kolego bart1awo
    U mnie pociągnięcie dodatkowej masy do klapy bagażnika nie dało NIC. Na klapie mam jeszcze wycieraczke tak wiec jest jeszcze tam pewnie "fabryczna" masa.
    Poprawiło się troszkę po wymianie Midland 1001z na Uniden PRO510XL.
    Trzaski nadal słychać.
    Radio podpiałem poprzez filtr przeciwzakłóceniowy i kondensator 4700 uF/63V prosto od akku.
    Podłączyłem również kondensator przeciwzakłóceniowy 0,5 uF 360V pod cewkę zapłonową.
    Zadne rozwiązań nic nie dało.
    Najwiekszym posunięciem była zmiana radia na uniden.
    Teraz zeby zlikwidować do konca trzaski z WN to pozostaje chyba tylko wymiana przwodów zapłonowych...
    Pozdr
    Jacek
  • #78
    vorobiej
    Poziom 14  
    wczoraj zrobilem dziure w dachu i tam wkrecilem antene, wczesniej mialem na klapie bagaznika, traski prawie ustaly, po wcisnieciu NAL jest juz elegancko
  • #79
    bart1awo
    Poziom 12  
    Kolego psuja, a sprawdziles juz to, co napisales kilka postow wyzej?
    cytuje:
    "Jutro przeczyszczę styki WN oraz podegnę troszke blaszki konektorów. Zobaczymy co się będzie działo."

    Pomoglo to cos ? Pytam z ciekawosci, bo ja mam diesla, wiec akurat problemu z kabelkami WN nie mam, ale warto wiedziec na przyszlosc.

    Aha, jak skuteczny element przeciwzakloceniowy na zasilaniu ludzie na grupie pl.rec.radio.cb polecaja filtr tryfilarny (opisy na grupie prrc i na elektrodzie tez byly) - ponoc bardzo skuteczny. Wykonalem, ale jeszcze nie zamontowalem, wiec nie moge potwierdzic.
  • #80
    psuja
    Poziom 17  
    No wlasnie umknęło mi to. Nie napisałem nic, bo nic nie pomogło...
    Podejrzewam ze konieczna bedzie wymiana kabli zapłonowych (ponownie).
    Moze swiece maja za duza przerwe i potrzeba zbyt duzo energii do przeskoku iskry ?
    Kupiłem dziś kondenstor przciwzakłóceniowy do cewki zapłonowej 0,5 uF. Niestety nie wiem jeszcze w który babel go wpiąć. Do cewki dochodzą trzy kable. Jeden jest na pewno sygnałowy od obrotów (z czujnika magnetycznego (?) )
    Pozdr
    Jacek
  • #81
    Loverick
    Poziom 10  
    Zaraz wyjdę z siebie. Właśnie wróciłem od elektryka samochodowego do którego wysłał mnie serwis CB - ten powiedział że auta fabrycznie są tak robione że nie ma prawa być zakłuceń - ALE SĄ - wzruszył ramionami.

    CO do przewodów - nie kłopocz się wymieniłem tydziń temu na nówki razem ze świecami - zero różnicy (no chyba że masz ewidentne przebicia)

    Ktoś pytał o konkretne różnice między ALANEM 199 a UNIDENEM 520 - w alanie miałem bardzo duży zasięg i czysto (bardzo czysto słyszałem - porównując obecnie do UNIDENA) moje nadawanie też chyba nie było najgorsze bo nikt nie nażekał. Traz na Unidenie mnie słychać jak w "bajce" a ja słyszę (przy odpalonym silniku) przez szumy - naprawdę ktoś musi stać bardzo blisko by było czysto. Kiedyś z OGÓLNYM we Włocłaku mogłem rozmawiać z pod domu ( około 8 km) bez problemu teraz z centrum około 4 km ledwo go rozumiem. Nie żaluję że zmieniłem to radio mimo że był to najtańszy żekomo chłam.

    może żeczywiście wywiercić dziurę w dachu ???
    ale jak nie pomoże to wypierd..... tą BRAVE razem z tym radiem do Wisły.

    do usłychu (przez szumy oczywiście)
  • #82
    bart1awo
    Poziom 12  
    psuja,
    kurcze, wymieniac kable WN co kilka miesiecy to troche kiszka by bylo :-( , no chyba ze jakies kiepskie byly zalozone.
    Te trzy kable ktore dochodza do cewki, to wedlug mojego rozeznania sa: wysokie napiecie (gruby kabel), zasilanie +12V, oraz kabel od przerywacza (wszystko jedno czy mechanicznego, czy elektronicznego), ale gdzie zalozyc ten kondensator to nie mam pomyslu - na pewno nie na WN, bo kondziolek tego nie przerzyje, a i iskry by nie bylo. Ten kabel od przerywacza juz ma kondziolka na przerywaczu (tak przynajmniej bylo w przerwyaczach mechanicznych) o okreslonej pojemnosci, i jej zmiana przez rownolegle wpiecie dodatkowego kondensatora raczej nie jest wskazana. Wiec moze na ten kabel zasilajacy +12V (a druga nozke do masy) ? Ja bym chyba tak wlasnie probowal.

    Loverick,
    wyglada na to ze Uniden ma mniejsza, a nie wieksza czulosc od alana. Ale to nie jest normalne, popytaj innych uzytkownikow unidenow czy tez tak maja, a najlepiej jakbys mogl na zywo porownac z innym egzemplarzem, i jesli w tym drugim bedzie znacznie lepiej, to reklamuj towar u sprzedawcy.
    A nie zmieniales razem z radiem anteny?

    Sprobuj na zasilaniu radia dac filtr tryfilarny - wielu ludziom pomogl.
  • #83
    psuja
    Poziom 17  
    Co do odsłucho z UNIDEN to zastosowałem zewnętrzny głośnik od zestawu głosnomówiącego NOKIA. Ma niezły "wydmuch" teraz. Duzo lepiej słychac niz na wbudowanym głośniku.
    Co do zakłócen to na pewno nie bede wiercił kolejnej dziury w aucie :) Na pewno antena zostanie na bagażniku.
    Bede jeszcze kombinował z kondensatorami.
    Potem przerwa na świecach.
    Ostatecznie wymiana kabli WN... (to bedzie bolało)
    pozdr
    Jacek


    Dodam jeszcze jedno :
    Jak przejdę na zasilanie LPG to zakłócenia są jakby mniejsze!
    Moze zmniejsze przerwę na świecach ?
    Pozdro
    Jacek
  • #84
    Loverick
    Poziom 10  
    hmmm LPG nie wiem moja BRAVA jest na gaz i zakłucenia są. Zmienie jeszcze zasilanie, odepnę od radia samochodowego i podepnę pod zapalniczkę. I popytam o ten FILTR TRYFILARNY to można gdzieś kupić ???
  • #85
    psuja
    Poziom 17  
    Z tym zasilaniem to jest chyba tez bez różnicy.
    Miałem podłączone pod gnazdo zapalniczki (od tył) i były zakłócenia.
    Teraz mam podłączone pod akku i też są zakłócenia:D
    Pozdro
    Jacek
  • #86
    Loverick
    Poziom 10  
    Kupiłem i właśnie podłączyłem filtr przeciwzakłuceniowy do radia CB, polutowałem profesjonalnie wszystkie połączenia, nic nie pomogło


    Idę do gościa od którego kupiłem CB i będę składał reklamacje - powiem że jest bezużytrczne i ma mi wymienić na inne - o efektach poinformuję
  • #87
    psuja
    Poziom 17  
    Kolego Loverick.
    Te filtry nic nie dają.
    A co do wymiany, to ja kupiłem 16.05.2006 nowego midlanda 1001z. Po tym jak sie okazało ze wtopiłem i ze to radio to "kibel" pojechałem do sprzedawcy 24.05.2006 i wymienił mi na unidena 510 (z filtrem ANL) za dopłatą. Miał pewne opory, ale szybko go zgasiłem prawami konsumenta. Ta wymiana przyniosła pewne zmiany.
    Walcz o swoje!
    A co do zakłócen, to:
    Dzis założyłem na chwile (załatwiłem sobie u sprzedawcy) nowe kable zapłonowe: - to samo :( Zakłócenia są nadal
    Miałem podłączone radio przez filtry, przez kondensator 4700uF/63V
    Brak mi pomysłów,
    Moze jeszcze spróbuje zaekranować rozdzielacz ?
    Pozdrawia
    Jacek
  • #88
    bart1awo
    Poziom 12  
    Hmm... nie wiem, czy filtr tryfilarny mozna gdzies kupic, sadze ze raczej nie, chyba trzeba go wykonac samemu - opis kontrukcji jest na elektrodzie i w archiwum grupy pl.rec.radio.cb.
  • #89
    Loverick
    Poziom 10  
    mówiłem że kable nic nie dadza bo kupiłem nowe razem ze świecami. Ja zakłucenia mam na UNIDENIE 520 i ANL nie pomagał.... jednak



    BINGO - dzis doszedłem o było grane - doprowadziłem osobny kabel do masy anteny i nie szumi naprawdę FUCKEN SZUMY zniknęły, ale nerw zjadłem co nie miara.

    A jak pytałem o ten wiltr o którym pisze kolego wyżej to pan w najbardziej profesjonalnym sklepie we Włocławku z elektroniką zmarszczył brew i zapytał co to?

    powodzonka i do usłychu
  • #90
    bart1awo
    Poziom 12  
    A mozesz napisac dokladnie, skad i dokad doprowadziles ten dodatkowy kabel?

    Jesli chodzi o filtr to wcale sie nie dziwie, ze pan sie zmarszczyl - jak napisalem wyzej, trzeba go wykonac samemu, a pan w nawet najbardziej profesjonalnym sklepie z elektronika niekoniecznie musial slyszec o wszystkich rodzajach filtrow zasilania wlasnej konstrukcji.

    Pozdr!