Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Szkolenia elektronika Udemy
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zakłócenia w radiotelefonach po włączeniu silnika itp...

bedziek 07 Cze 2009 09:55 135186 1517
  • #931 07 Cze 2009 09:55
    jaras_zen_
    Poziom 9  

    ja patrzyłem pod ta kierownice i tam jest jakas kostka pod kierunkami... i to ona wlasnie TYKA jak nacisne na gruche w radiu cb......
    radio podlaczalem tez pod akumulator i wystepuje to samo zjawiski.......

    radio alan 199 a, auto ford fiesta 1990r

  • Szkolenia elektronika Udemy
  • #932 08 Cze 2009 11:43
    scalak4
    Poziom 17  

    DeMaDeS napisał:
    CB FSM Syrena 105L

    od kilku miesięcy męczę się z zakłóceniami w Syrence. Ojciec 15 lat temu miał w swojej CB i problemu nie było, a ja już nie mam pojęcia o co chodzi.

    Zakłócenia pojawiają się po około 20 sekundach od odpalenia silnika.

    Kiedyś zwykły układ zapłonowy na przerywaczach, kondensatory, trzy małe cewki, zwykłe miedziane kable zapłonowe.

    Teraz przerywacze sterują elektonicznymi modułami zapłonowymi. Prad na stykach poniżej 100mA. Odpięte kondensatory z przerywaczy. Trzy duże cewki zapłonowe, brak kondensatora na zasilaniu cewek, ówczesne kable zapłonowe o oporności x której chwilowo nie pamiętam, a efekt...
    nic się nie zmieniło...

    Myśląć że problem tkwi w alternatorze który założyłem, odpiąłem od niego kable i zdjąłem pasek klinowy by nawet nie drgnął i wiecie co?... TO SAMO...

    Filtry na zasilaniu radia nic nie dają, najwięcej zmienia sposób ułożenia kabla antenowego (używam magnesówki midland ml-145) jak kabel trzymam w pionie nad fotelem pasażera jest ciszej, ale wolał bym by moja pasażerka miała wolne ręce...
    Podpięcie dodatkowej masy z dachu do anteny nic nie daje.
    Maska ma kabel masowy do błotnika, masa z klemy na silnik oraz na karoserię.

    Ktoś ma pomysł co może zakłócać w tak prostym samochodzie? Szczególnie męczy mnie te 20 sekund od odpalenia gdzie jest spokój, cisza.. zero zakłóceń, a potem jak się zacznie ... szkoda gadać. Trzy radia w niej przetestowałem i dwie anteny, za każdym razem to samo.


    Zakłócenia z zapłonu raczej nie wchodzą w grę bo przez pierwsze 20 sekund jest cisza. Napisz jaki masz alternator? Gdzie znajduje się regulator napięcia? Jest wbudowany w alternator czy może występuje osobno?? Spróbuj podłączyć radio pod niezależne źródło zasilania np. Akumulator od wkrętarki 14v i napisz czy zakłócenia dalej występują

  • #933 14 Cze 2009 11:58
    markus2602
    Poziom 2  

    Witam !!!
    Mam problem w skodzie felicii 1.3mpi po włączeniu silnika radyjko CB MIDLAND 48+ strasznie brzęczy zestaw to MIDLAND 48+ antena ALAN 145 ML.Czy są jakieś filtry korygujące te zakłócenia , które można kupić w sklepie.Z góry dziękuje za odpowiedzi.

  • #934 25 Cze 2009 16:04
    milek_1988
    Poziom 9  

    Posiadam radio Alan 109 z anteną sirio ml-145.
    Po podłączeniu całego zestawu i odpaleniu zapłonu wszystko jest w porządku. Wskaźnik mocy nadawania wskazuje tylko gdy ktoś coś mówi określając moc. Problem zaczyna się gdy odpalę silnik. Wtedy powstają zakłócenia, skręcam radyjko(zakłócenia sprawiają że słyszę mniej i pewni inni podobnie mnie). Samochód na którym zamontowany jest zestaw to vectra c 1.9cdti 150km.
    Czytając podwieszony temat o zakłóceniach po włączeniu silnika nie znalazłem nic odnośnie mojego auta. Próbowałem zmieniać miejsce anteny oraz ułożenie kabla ale i to nie pomogło. Antena ma dodatkowy kabel do masy mimo to zakłócenia są.
    Po założeniu zestawu odkręciłem antenę (na włączonym silniku) i szumów nie było. Ogólnie sporo osób posiada ten problem z silnikami 1.9cdti.
    W związku z tym co może pomóc? Czy założenie na kabel od anteny filtrów ferrytowych pomoże? Może lepiej kupić taki kabel ferrytowy i owinąć nim kabel od anteny(zrobić zwojki jak polecali inni)?

  • Szkolenia elektronika Udemy
  • #935 26 Cze 2009 15:16
    El_Modelo
    Poziom 9  

    Witam, mam problem z nadawanie no i z szumami. Jeżeli samochód stoi jest ok, ja słyszę idealnie i nadawanie też mam możliwe bo sprawdzałem.Gdy włączę silnik i jadę to nikt mnie nie słyszy, czasami słyszą, czasami w ogóle i to z dużymi zniekształceniami. Pierwsze co zrobię to podłączę cb pod aku bezpośrednio i spróbuję jeszcze domasować bardziej klapę bagażnika, gdyż to na niej znajduje się uchwyt sf-40 i na nim zamontowana jest antena alan 9 plus. Do tego wszystkiego dochodzi dorobiona przedłużka, z której też chcę zrezygnować gdyż wiem, że antena traci swoje wartości. Największe szumy powodują także wycieraczki i otwieranie szyb ale z tym sobie jakoś poradzę, po przeczytaniu postów na forum

    Jeżeli ktoś zna odpowiedź na moje najważniejsze pytanie czemu mnie nie słychać podczas jazdy, albo co może być tego przyczyną to proszę o pomoc koledzy. pozdrawiam!

  • #936 26 Cze 2009 17:53
    kubus21
    Poziom 17  

    A stroił Ci ktoś tą antenę na swr-a ?
    Sprawdzałeś radyjko w innym samochodzie pod inną działającą anteną ?
    :)

  • #937 27 Cze 2009 15:15
    sokolos21
    Poziom 1  

    Witam
    Mam problem z CB :( chodzi o to,że występują szumy zaraz jak tylko włączę zapłon. CB mam podłączone bezpośrednio do akumulatora. Jak samochód jest zgaszony wtedy wszystko działa OK.
    Moje radio to Alan 102,antenę mam przymocowaną na klapie bagażnika. Orientuje się ktoś może dlaczego tak się dzieje?

    PS. próbowałem różnych dziwacznych sposobów na podłączenie i nic. Próbowałem na innym radiu Intek -550 i robi się to samo. Podłączyłem wszystko pod osobny akumulator i po odpaleniu dalej występują szumy ;/ Czy to może być wina anteny?
    Dodam,że stosowałem nawet filtry przeciw zakłóceniowe (Filtr f-5A)
    Wcześniej ta antena działała w innym samochodzie i wszystko było OK.


    Pozdrawiam

  • #938 27 Cze 2009 15:21
    Krzysztof L.
    Poziom 34  

    Skoro antena wcześniej działała na innym samochodzie, itp, itd, to raczej logiczne że winny jest obecny samochód - ściślej mówiąc, jego elektronika.

    Zresztą, skoro umiesz czytać, to wertuj poprzednie strony.

  • #939 04 Lip 2009 12:48
    blazehare
    Poziom 15  

    To na pewno wina radia, niektóre radia tak mają.
    Wczoraj miałem radio Quer 77114 i nie było żadnych zakłóceń ze strony dodawania gazu itp, dziś podłączyłem Alana 102 nówkę i słychać silnik. Radio jest bardziej czułe od Quera, lepiej zbiera, więc i silnik słychać, w benzynie problem występuje, w ropniakach raczej rzadko z tego co wiem, to w ogóle.

  • #940 04 Lip 2009 19:54
    karol987
    Poziom 9  

    czy ktos wie moze gdzie w Radomiu znajduje sie jakis dobry elektryk, ktory zlikwiduje zaklucenia na CB mam delikatne zaklucenia wraz ze wzrostem obrotow przy tych co nadaja z wiekszej odleglosci bo ci co sa blisko to niema zaklucen

  • #941 13 Lip 2009 00:33
    msztula
    Poziom 15  

    Pracuje w serwisie CB montuje takie radia i tez się spotkałem z zakłuceniami , nie pomaga żaden filter , nic nie daje podpinanie radia z akumlatora , mam samochód SEICENTO i tez są zakłucenia nie wiem jak to zlikwidować , duzo zalezy od SELEKTYWNOSCI anteny to moge powiedzieć , miałem magnesówke 1,5 m SIRTEL S9 było w miare dobrze , potem wziołem PRESIDENTA MERYLAND i poziom szumów się zwiększył , teraz mam antene MAGNUM są szumu ale idzie sie dogadać .

    Najbardziej mnie ciekawi sytuacja , padało dość długo 50km do pracy zostało mi tak ok 7 km BIELSKO BIAŁA , przy właczonych wycieraczkach można zapomnieć o radiu nic nie słychać tylko burczenie .... zostało 5 km nie wiem co sie stało SZUMY , trzaski znikneły nawet nie było słychać tych wycieraczek , gdy samochód postał 8 godzin znowu SZUM .

    JEST TO NIE DO OPANOWANIA ...wszystkie samochody które komputer steruje pompowtryskami mają zakłucenia w jednym wiecej w innym mniej , im wiecej elektroniki tym gorzej

    Zakładam radia juz 3 lata i dalej nie znalazłem jakiegoś sensownego wyjścia z tej sytuacji (posiadam również OPLA ASTRE 2 i tez są szumu im wiecej gazu naciskam tym gorzej )

    Klient miał radio PRESIDENT-a i antene magnesową WILLSON ,samochód MERCEDES klasa C wszystko chodziło do czasu aż mu zakosili antene wiec sie zdenerwował i on tez zakosił komuś z samochodu taką samą . zestroiłem to wszystko niby pięknie gra . tylko jak właczy klimatyzacje to nie słychać nic takie zakłucenia .NIE WIEM do konca o co w tym chodzi


    Proszę poprawić wpis zgodnie z regulaminem pkt. 15 . [SP5ANJ]
    Wypis z regulaminu :
    15. Wszyscy polscy użytkownicy forum podlegają tej samej ocenie w zakresie: poprawnej pisowni, ortografii i sposobu logicznego formułowania myśli. Nie jest stosowana żadna taryfa ulgowa dla użytkowników z różnymi dysfunkcjami w tym zakresie.

  • #942 14 Lip 2009 21:29
    lukasxp
    Poziom 10  

    Witam.

    Zaczynam powoli tracić cierpliwość do użytkowania wspaniałego urządzenia jakim jest niewątpliwie cb radio.

    Praktycznie odkąd kupiłem pierwsze radio mam problem z mruganiem świateł awaryjnych po naciśnięciu przycisku na gruszce.

    Zacznę najlepiej od początku.

    Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale samochód mam dość leciwy. Mazda MX-3 92 rok. Na pierwsze radio kupiłem Sunker Elite Two i antenę sunker (jakiś rzekomo odpowiednik hustlera ic100). Zestaw został zestrojony zaraz po zakupie, zamontowany i wszystko działało całkiem przyzwoicie.

    Po dwóch miesiącach pojawił się problem z włączaniem świateł awaryjnych podczas nadawania. Okazało się, że radio wpływało na pracę sterownika od centralnego zamka. Na czas podróży odłączałem sterownik c.z i miałem spokój.

    Zmieniłem antenę na hustlera IC100 i problem znikł całkowicie. Antena jednak była po przejściach. Miała zbyt krótki kabel, który na dodatek był łączony. Miałem wrażenie, że antena nie zbiera tak jak powinna i kupiłem President Florida (używana). Jakie było moje zaskoczenie gdy po raz kolejny usłyszałem jakże denerwujący dźwięk przekaźnika świateł awaryjnych/kierunków podczas nadawania. Zestaw był oczywiście zestrojony.

    Trafiła się okazja i wymieniłem radio sunker na uniden 510. Wrrr. Awaryjne dalej się odzywają. Co dziwne tym razem odłączenie sterownika od c.z nic nie daje. Problem dopiero ustępuje po odłączeniu przekaźnika od awaryjnych. Dodam, że radio było zasilone z gniazdka zapalniczki.

    Dzisiaj postanowiłem przetestować "na krótko" podłączenie radia bezpośrednio z akumulatora. Przekaźnik zamilkł :). Zadowolony puściłem nowe kable od akumulatora do kabiny. Radość trwała krótko. Po kilkunastu naciśnięciach na gruszkę problem znowu się pojawił. W czasie testów kable szły luzem spod maski przez drzwi do kabiny. Teraz idą spod maski do kabiny przez otwór razem z wiązką.

    Dodam kilka charakterystycznych szczegółów. Najpierw przekaźnik się odzywał po naciśnięciu gruszki. Później dopiero jak coś mówiłem do mikrofonu. Przed chwilą znowu zauważyłem, że odzywa się po zwolnieniu przycisku gruszki.

    Mało tego. Podczas powrotu z pracy do domu przekaźnik przestał się odzywać. Ale żeby nie było tak nudno, to dla odmiany zacząłem słyszeć swój głoś w trakcie nadawania w głośnikach samochodowych. Na głowę już dostaję.

    Z natury ciekawski jestem - rozebrałem gruszkę. Problem przekaźnika i/lub głośników występuje tylko po naciśnięciu gruchy do oporu. Gdy wcisnę ją tak prawie do końca problemu nie ma. Ale to pewnie normalne. Kolejna ciekawostka. Jak trzymałem palcami piny przycisku z gruszki to problemu nie było. Przez przypadek urwał mi się z pierwszego (lub ostatniego) żółty kabelek. Nadawanie wg wyświetlacza działało, przekaźnik się nie odzywał, wszystko wyglądało ok, ale chyba nikt mnie nie słyszał. Przylutowałem go oczywiście z powrotem.

    Opisałem wszystko tak dokładnie jak mogłem. Gdzie szukać problemu? Radio, gruszka, antena czy instalacja samochodu? Z żadnymi filtrami się jeszcze nie bawiłem. Miewam tam jakieś delikatne zakłócenia z alternatora, ale to pryszcz w porównaniu z tym przekaźnikiem. Ludzie się ze mnie śmieją na trasie :)

    Na jakimś forum wyczytałem o podobnym problemie a audi A4 i pomogła wymiana przekaźnika kierunków. Może i się skuszę na próbę wymiany, ale co dalej z głosem w głośnikach?

    Na tym forum przeczytałem o podobnym problemie, ale tam była anteną zamontowana na stałe i problem był z masą. To chyba mnie nie dotyczy.

    Przyznam, że obecny zestaw czyli Uniden i florida nie jest jeszcze zestrojony. Ale czy ma to jakieś diametralne znaczenie skoro na zestawie zestrojonym Sunker i flordia było dokładnie tak samo?

    Z góry bardzo dziękuję za jakiekolwiek wskazówki. Nie wiem już do kogo mam uderzyć z tym problemem. Do serwisu CB czy elektryka samochodowego...?

  • #944 19 Lip 2009 13:26
    lukasz921
    Poziom 5  

    Witam,
    Samochód: Mitsubishi Space Star1 1.6, Radio Uniden 520XL, Antena Sirio AS-100.
    I.Bez podłączonej anteny i przypodlączeniu do zapalniczki i do akumulatora.
    Silne zakłócenia klimatyzacja i Alternator Male od dmuchawy i wycieraczek. Po włączeniu ANL jest lepiej Nie słychać już wogóle alternatora ale klimatyzacja pozostaje.
    II. Po podłączeniu anteny zakłócenia o wiele większe i głośniejsze. Dodatkowo bardzo slaby zasięg praktycznie nic nie dociera do mnie.

    Bylem u jednego machera to mówił ze albo zmiana radia na JFK albo wywiercenie dziury w dachu ale tego na pewno nie zrobi. Jako zupełny amator myślę ze skoro bez anteny wchodzą zakłócenia to można by spróbować zastosować filtr na zasilanie ? A może szanowni forumowicze coś innego zaproponują ?

    Pozdrawiam
    Lukasz

    Zgodnie z 15 punktem regulaminu proszę o poprawienie postu.
    Przed wysłaniem postu, użyj funkcji "Pisownia".
    Nie kasować wpisu! /c2h5oh/

  • #945 19 Lip 2009 21:44
    Janek3311
    Poziom 11  

    Myślę, że filtrem tu nic nie wskórasz, poświęć trochę czasu i poczytaj ten temat a wtedy
    zrozumiesz, o co w tym wszystkim chodzi. Sam wnioski wyciągniesz.
    A tak na skróty nic nie kombinuj, poeksperymentuj z innymi radiami i antenami, proponuję lafayette ermes sam kłopoty miałem z zakłóceniami to radio daje sobie radę u mnie i jest Ok, mówią jeszcze Yosan. A jak to nic nie da to samochód trzeba wymienić chyba. A filtry to strata czasu i pieniędzy.
    Takie jest moje zdanie pozdrawiam.

  • #946 20 Lip 2009 14:08
    jarem21
    Poziom 10  

    Pomóżcie mam problem z cb alan 102 + antena sunker 116. zasięg niezły do 8 km spokojnie tylko mam problem z zakłóceniami, które pochodzą od samochodu z każdego elektrycznego urządzenia od silnika po elektryczne. szyby prawdopodobnie zbiera je antena. Jak to rozwiązać żeby całkiem się tego pozbyć?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jeszcze dodam, że jeździłem rok temu na pożyczonym takim samym radiu i nic takiego nie było.

  • #947 22 Lip 2009 22:27
    Lucki
    Poziom 21  

    Witam Miałem problem z radiem CB i zwykłym FM. Doszedłem do tego że źródłem zakłóceń jest alternator. Oddałem komutator do tokarza on ładnie go przetoczył ja założyłem nowy regulator i ...problem z cb znikł, ale nadal jest problem z FM. Radio zaczyna dopiero odbierać kiedy włączę światła i nawiew na 1 bieg (kiedy będzie obciążony). Co może teraz byc problemem ?

  • #948 28 Lip 2009 13:48
    jarem21
    Poziom 10  

    Zmieniłem radio na inteka z filtrami anl,Jakość odbioru się poprawiła. Mam dalej te same zakłócenia ale po włączeniu anl. Zostaje wytłumiony zakłócenia z silnika. Ostatnio zrobiłem test alternatora tzn. odłączyłem go i o dziwo warkot przy dodawaniu gazu umilkł. Wiem,że filtr na zasilaniu nic nie pomaga, bo mam jest już zamontowany. Mam prośbę jak podłancza się kondesator pod alternator i jakiej pojemności powinien być żeby skuecznie zlikwidować ten chałas i czy to coś da skoro zakłócenia przechodzą prawdopodobnie po antenie?

  • #949 02 Sie 2009 12:50
    djtrebla
    Poziom 15  

    Daewoo Nexia z 1997 r.

    Benzyna + gaz.

    Sprzęt:
    - Alan 48+ z ok 96 r.
    - antena ML 145 tez z lat 90'.

    Po odłączeniu pompy paliwa zakłócenia ustały w ok 60 %.
    na próbę odłączyłem alternator a raczej kable od niego bo całość chodzi na jednym pasku.
    Jak na moje ucho nie wiele to dało.

    Pozostały mi zakłócenia od zapłonu.

    Radio z autem połączyłem plecionka z kabina auta, zyskałem dalsze zmniejszenie zakłóceń o ok 20%.

    Pozostał mi zapłon i wycieraczki, ale z tymi zakłóceniami dobrze radzi sobie wbudowany z radiu filtr ANL.

    Plecionkę zrobiłem :
    - 3 przewody,plecionka, bez osłony gumowej po 1.5mm, splotłem w warkocz i założyłem rurkę termokurczliwa
    - długość dostosowałem do odległości miedzy radiem a punktem masy auta

    Czasami pomaga wyprowadzenie masy ( plecionka) z mikrofonu ( gruszki) na przycisk PTT:
    - rozkręcamy mikrofon i znajdujemy plecionkę to jest masa radia
    - lutownica na przycisku PTT wypalany rowek w którym to puścimy masę z mikrofonu
    - do plecionki w mikrofonie przylutować drucik 0.75mm lub cieńszy i wyprowadzamy go na wcześniej przygotowany rowek w przycisku PTT
    - kilka kropel kleju aby drucik był na swoim miejscu
    - staramy sie klejem nie zalać całego drucika bo inaczej nie będzie efektu
    - jeśli jednak się zaleje to po wyschnięciu kleju to delikatnie pilnikiem lub nożykiem zdzieramy zewnętrzną warstwe kleju.

  • #950 07 Sie 2009 13:40
    Prostowniq
    Poziom 1  

    Witam.
    Mam problem , a mianowicie gdy samo cb chodzi jest wszystko OK, ale jak tylko włączy sie zapłon i odpali silnik pojawiaja sie szumy.

    Mój sprzęt to PRESIDENT JOHNNY II ASC + ML 145 SIRIO zamontowane w passacie '03 1.9 TDI. Radio podłączone jest do zapalniczki od "tyłu" , zauważyłem również gdy kabel od anteny jest prowadzony nie przy karoseri zamochodu tylko puszczony luzem prosto do radia to jakby szumy byly mniejsze . Proszę o pomom z góry dzięki Pzdr :D

  • #951 18 Sie 2009 18:39
    Sznurek1
    Poziom 10  

    Witam

    Mam problem z którym nie mogę sobie poradzić ,

    zestaw :
    Radio - Intek M-760
    antena - Lemm72 ( na uchwycie SF-40 )

    samochód : Nissan Primera 2001 r (2.0 benzyna ) sedan

    Występują straszne szumy po odpaleniu samochodu na zgaszonym silniku odbiór jak nadawanie jest super.

    - Sprawdzałem masę anteny
    - Podpięcie 2 innych odbiorników
    - Próba z 2 innymi antenami na magnes

    Radio mam podpięte bezpośrednio pod akumulator, sprawdzałem już pod zapalniczkę jak i pod przewód od radia

    czy są jakieś sposoby na wyeliminowanie tego żeby jazda z cb była przyjemna ??

  • #952 21 Sie 2009 16:34
    dadasac
    Poziom 9  

    Witam, jest troszkę takich tematów ale w każdym piszę coś innego. Mój Problem jest następujący, Auto Opel Astra II Kombi. Antenka zamontowana na tylnej klapie bagażnika zestrojona idealnie. Przy włączonym zapłonie silnika radyjko gra idealnie!! Lecz jak zapale silnik to są trzaski delikatne. Dowiedziałem się że może pomóc podłączenie bez pośrednio do akumulatora " niestety nie pomogło" czy te filtry których pełno na allegro pomogą?? Czy jest sens inwestować??. Czy może istnieje jakiś inny sposób??.. może komuś udało się wyeliminować te trzaski (nie gwizd) Aha i jak dodaje gazu to nic się nie zmienia cały czas ten sam rodzaj zakłóceń. Pozdrawiam i proszę o szybką odpowiedź.

  • #954 24 Sie 2009 20:51
    Yagi1970
    Poziom 2  

    Witam wszystkich bardzo serdecznie.
    Przewertowałem cały ten wątek ale nie znalazłem dokładnej odpowiedzi (chyba że coś z nawału informacji mi umknęło). Podobnie jak wielu kolegów ja równiez mam problem z zakłóceniami w CB po uruchomieniu silnika (carisma 1.8 GDI) Udało mi się ustalić że zakłócenia powoduje klimatyzacja a dokładniej wentylator chłodnicy klimatyzacji. Doczytałem że konieczne jest odszumienie tego elementu ale moje pytanie: jakiego kondensatora należy uzyć i w jaki sposób oraz gdzie należy go podłączyć? Nie jestem elektronikiem więc czy któryś z kolegów mógłby opisać to w miarę łopatologicznie? Z góry serdecznie dziękuję.

  • #955 02 Wrz 2009 01:36
    Zbiniu19
    Poziom 1  

    a ja mam taki problem... opel astra f 92 rok prod. cos sie stało bo tak nie miałem teraz po odpaleniu silnika mam zakłócenia w cb i audio tzn w radiu samochodowym aha i w telewizorach domowych lecą paski wymieniłem kondensator na altelnatorze szczotki tez sa dobre, cewke zapłonowa, kable WN, świece i problem jest nadal wiem ze zakłócenia są z wysokiego napięcia ale co tam jeszcze może być nie tak?

  • #956 04 Wrz 2009 09:06
    Xeo
    Poziom 19  

    Witam :)

    Ja mam pytanko jak za ekranować wtryski gazu?

    Zakłócenia w radiotelefonach po włączeniu silnika itp...

    To one są w moim przypadku winne potężnych zakłóceń w mojej instalacji CB testowałem od zwykłych CB Albrecht 4550 do Alan 48+ z filtrem ANL od anten Hustel do górnej półki presidentów :( na benzynce śmiga aż miło ale na gazie mobilów nie słychać zbyt wyraźnie aż radełko samo się wzbudza od tych zakłócen :(. Ktos może cos podpowie :roll:

    Xeo

  • #957 06 Wrz 2009 17:33
    szofer33
    Poziom 11  

    Koledzy.
    Kto mi wyjaśni jak mogę odkłócić cewkę wysokiego napięcia w Oplu Astrze I 1.4, 60 km. (200r.)??
    Doprowadzone są do niej dwie wiązki kabli, jedna od dołu kończąca się wtyczką oryginalnie zakończoną i zabezpieczoną drutem przed wysunięciem a druga wiązka z jakimiś kolorowymi kablami na wsuwki. Gdzie założyć i jak, jakie kondensatory aby coś temu zapobiec??
    Już wszystko mam sprawdzone i zostaje tylko cewka która "tyrkocze" i ciągle ją słyszę w CB. Radio mam Harry II a antena ML-145.
    HELP

  • #958 07 Wrz 2009 20:45
    Tomasz D.
    Poziom 2  

    Witam wszystkich obserwujących ten wątek

    Miałem problem z zakłóceniami CB i udało mi się ustalić, że pochodzą one od pompki paliwa i przenoszą się po wej antenowym (antena odkręcona lub odłączona i cisza) Wkurzający jęk radia pomieszany z szumami po otwarciu blokady nie dawał mi spokoju. Zakłócenia miały dość wysoki poziom, w unidenie 510 zapalały mi 2 diody na wskaźniku poziomu sygnału i musiałem blokadę szumów skręcić do połowy aby się ich pozbyć. Przejrzałem dokładnie wątek, poczytałem w innych źródłach i odkłóciłem pompkę. Użyłem do tego gotowego filtra przeciwzakłóceniowego stosowanego w pralkach i innych urządzeniach AGD. Filtr pochodził z pralki whirpool. Parametry posiadał takie jak np. ten: http://www.abc-hurt.pl/sklep2008/product_info.php?products_id=1847 Filtr należy założyć jak najbliżej pompki nie zapominając o wykorzystaniu zacisku uziemienia który przkręcamy do masy pojazdu. Należy także zwrócić uwagę na polaryzację aby nie podłączyć pompki odwrotnie :!: (filtr jest przelotowy i ma 5 wyprowadzeń) Po tej operacji gwizd pochodzący od pompki ustał :D. Polecam spóbować, bo taki filtr większośc z Was koledzy pewnie ma w swojej graciarni.

  • #959 12 Wrz 2009 22:18
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #960 13 Wrz 2009 08:16
    SP5ANJ
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Witam.

    gosc napisał:
    Proszę o pomoc bardziej oświeconych w branży bo temat jest nierozpracowany w necie i nawet mocno googlając znalazłem tylko pytania a nie podpowiedzi.

    Temat jest rozpracowany tylko wymaga to cierpliwości w dobieraniu elementów elektronicznych , takich jak kondensatorów od 500pF do 100nF i kondensatorów elektrolitycznych od 1µV do 47µV.

    Zastosuj się do moich podpowiedzi i wykorzystaj je do odkłócenia cewek wtryskiwaczy.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=5997680#5997680

    Tu masz pokazane gdzie trzeba podłączać a jakie pojemności dobierać tego nikt nie jest w stanie przeliczyć.
    Jest to zupełnie sprawa indywidualna i w każdym układzie elektrycznym autka będzie to inaczej (inne wartości kondensatorów).
    Zakłócenia w radiotelefonach po włączeniu silnika itp...

    Jest to mozolna i ciężka praca ale po około 4 godzinach na 100% zobaczysz (czytaj : usłyszysz) efekty swojej pracy. :D
    Z tak zwanego doświadczenia, zacząłbym od podłączenia kondensatorów (równolegle z cewką wtryskiwacza) w przedziale od 4,7nF do 10nF.

    Pozdrawiam.