Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zakłócenia w radiotelefonach po włączeniu silnika itp...

bedziek 10 Lis 2009 08:06 144705 1522
  • #991
    sniegulik
    Poziom 15  
    Koledzy, a sprawdzał ktoś czy na krótkiej antenie (np. florida) mniej słychać zakłóceń? Zasięg na takiej antenie jest mniejszy, to teoretycznie i zakłócenia też powinny być mniejsze.

    Osobiście mam na podstawie magnetycznej (12cm) dokręcone super sirio carbonium (radio Taylor III ASC). Jest w sumie dobrze (na ocenę mocną 4).
  • Relpol przekaźniki
  • #992
    Stilonowy
    Poziom 11  
    sniegulik napisał:
    Koledzy, a sprawdzał ktoś czy na krótkiej antenie (np. florida) mniej słychać zakłóceń? Zasięg na takiej antenie jest mniejszy, to teoretycznie i zakłócenia też powinny być mniejsze.


    Kolego malutkie anteny przy zakłóceniach od silnika to TRAGEDIA. Mała antena wcale nie łapie mnieej zakłóceń od silnika a dużo mniej zbiera sygnału użytecznego z eteru. Także przez skęcenie radyjka/właczenie filtrów mało co usłyszysz a zakłócenia i tak pozostaną. Sprawdzałem na President Florida oraz Georgia. Przy tych problemach trzeba stawiać jak największe anteny, żeby sygnał uzyteczny "przebijał" zakłócenia i po skręceniu radyjka coś jeszcze można było posłuchać. Osobiście mam na aucie Ml-kę Midlanda (ok 160cm) postawioną na 16cm magnesie.
  • #993
    WEŁNIAL
    Poziom 9  
    Witam po dość długiej nieobecności udało mi się rozwiązać ten problem. Mianowicie na kablu między laptopem a zasilaczem nawinąłem krążek ferrytowy o średnicy mniej więcej 3 cm. Żaden filtr przeciw zakłuceniowy nie dał takiego efektu. Pozdrawiam i życzę powodzenia :D
  • #994
    conan70
    Poziom 9  
    Po kilku tygodniach męczenia się z zakłóceniami w moim CB postanowiłem trochę poczytać. Wlazłem na to forum. Jako, że kiedyś pracowałem w firmie produkującej falowniki, sterowniki procesorowe i generatory indukcyjne to zostało mi trochę elektronicznego złomu, w tym trochę różnych rdzeni ferrytowych. Postanowiłem trochę poeksperymentować. No i się udało! Wynik jest taki, że przy włączonym silniku zakłócenia są prawie niezauważalnie większe jak przy wyłączonym (nissan almera benzyna, intek m-150, hustler ic-100). Nawinąłem 3 zwoje kabla antenowego na przecięty rdzeń ferrytowy o średnicy 30 mm, długości 40 mm, z otworem około 10 mm. Odległość od anteny jakieś 30 cm. Drugi rdzeń założyłem zaraz przy wtyczce antenowej. Trzeci na kablu zasilającym (jakieś 6 zwojów). No i jak napisałem - prawie cisza. Poeksperymentuję jeszcze na kablach od świec.
  • Relpol przekaźniki
  • #995
    sniegulik
    Poziom 15  
    Cieszę się "Conan70", że zlikwidowałeś zakłócenia :D . Ale przypadkiem, czy nawinięcie kabla antenowego na małą średnicę rdzenia nie spowodowało drastycznego spadku mocy sygnału :?: Słyszałem, że minimalny promień zgięcia kabla antenowego nie powinien być mniejszy niż 10 cm.
    Powiedz, jaki masz teraz zasięg odbierania i nadawania? Oraz jaki masz teraz SWR ? Jak byś mógł to załącz rysunek montażowy twojego rozwiązania.
  • #996
    conan70
    Poziom 9  
    Co do SWR-a to muszę poczekać, aż wrócę z L4 do pracy i sobie pożyczę miernik. Z zasięgiem jest różnie w zależności od pogody, ale w mieście to około 5 km. Na wolnej przestrzeni na razie nie sprawdzałem (L4).

    Dodano po 3 [godziny] 23 [minuty]:

    sniegulik trochę pomyślałem nad tym, co rano napisałeś i zmniejszyłem ilość zwojów na ferrycie przy antenie przy okazji robiąc je luźniejszymi. Obok wtyczki zamontowałem mniejszy ferryt (ledwo dał się zamknąć) już bez zwojów. Na zasilaniu pozostało bez zmian. Praktycznie nic się nie zmieniło (zakłócenia). Dodaję fotki, niestety robione komórką.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zakłócenia w radiotelefonach po włączeniu silnika itp... Zakłócenia w radiotelefonach po włączeniu silnika itp... Zakłócenia w radiotelefonach po włączeniu silnika itp... Zakłócenia w radiotelefonach po włączeniu silnika itp...
  • #997
    sniegulik
    Poziom 15  
    conan70 dzięki, za załączenie zdjęć. Całkiem estetycznie wykonałeś montaż.

    Jeżeli:
    - SWR masz w normie :!:
    - wyeliminowałeś zakłócenia (nic nie szumi, "pierdzi" i nie "gwiżdże"), :!:
    - zasięg odbioru i nadawania jest conajmniej 5 km


    to Twoje rozwiązanie, w mojej ocenie, jest doskonałe. :D
  • #998
    conan70
    Poziom 9  
    SWR postaram się sprawdzić w poniedziałek lub wtorek, jeżeli chodzi o "pierdzenie i gwizdy", to nie mówiłem, że je wyeliminowałem w 100%, ale jest ich około 80% mniej. Jeszcze tam coś słychać, ale już niewiele. A "estetyka"...postaram się to poprawić, robiłem to na szybko. Spróbuję zmienić jeszcze filtr na zasilaniu na taki jak na obrazku + bateria kondensatorów około 10000uf. Zobaczymy wtedy.
    Zakłócenia w radiotelefonach po włączeniu silnika itp...
  • #999
    sniegulik
    Poziom 15  
    ... ten filtr na zasilanie to zrób z trzech przewodów nawiniętych jednocześnie kilkanaście razy na pierścień ferrytu. Po nawinięciu połącz jeden przewód w pętlę (koniec z początkiem), dwa pozostałe zostaw na zasilanie.


    Sprawdź, może dwie beczułki ferrytu założone na przewód antenowy (po jednym na koniec i początek) sprawę rozwiąże na 100%. :?:

    Albo dwie beczułki (tak jak to masz zrobieone z jedną a druga dopięta na wystającą pętlę nawiniętych przewodów). :?:

    Powyższe rozwiązania trzeba byłoby sprawdzić w różnych miejscach kabla.

    Tylko uwaga żeby nie upalić końcówki mocy przy złym SWR.


    U mnie dałem dwa różne filtry z allegro. Połączyłem je szeregowo bezpośrednio z akumulatora i z zasilania nic nie zbiera (w filtrach jest dławik i dwa kondensatory: jeden elektrolit a drugi zwykły). Jeszcze mi zbiera jakiś bardzo drobny syfek ale to antena prawdopodobnie z alternatora (przy całkowicie rozkręconym SQL słychać znikomy pogwizd przy dodawaniu gazu, jak włączę ASC jest cisza). Jak będę miał sposobność to dam przy alternatorze kondensator p-zakłóceniowy (jak od małego fiata).
  • #1000
    szofer33
    Poziom 11  
    conan70, jeżeli się okaże że te ferryty na kablu od anteny pozwolą zmniejszyć znacząco zakłócenia bez dodatkowych strat tzn. nie spali się końcówka radia oraz zasięgi się drastycznie nie pozmieniają to powinieneś dostać nagrodę nobla za ODKŁÓCENIE CB :)

    Poza tym napisz koniecznie o pomiarze SWR bo chyba każdy na to czeka a allegro oszaleje od kupujących ferryty.
    Pozdrawiam.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Dzięki "Stilonowy" za info o tych filtrach NB itd bo nic tak nie pomaga jak opinie kogoś kto to ma. W sklepie każde radio chwalą i naciąć się na kilka dobrych stówek nie sztuka.
    Hej
  • #1001
    Stilonowy
    Poziom 11  
    conan70 napisał:
    ...Nawinąłem 3 zwoje kabla antenowego na przecięty rdzeń ferrytowy...


    Nie wiem jak z innymi zakłóceniami, ale na pierdzonko od common rail-a ferryty załóżone na kabel antenowy nic nie dają. Eksperyment nie ma wpływu na parametr SWR, nie zmienia się.
  • #1002
    conan70
    Poziom 9  
    SWR-a sprawdzę dopiero w przyszłym tygodniu, jak sobie pożyczę miernik. Zauważyłem dzisiaj, że słychać w głośniku przejeżdżające obok auta, zwłaszcza nowe diesle. Przedtem gięły w tle zakłóceń mojego auta. Ciekawe zjawisko.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Aha, nie chcę żadnego Nobla. To były tylko moje eksperymenty. Wiem,że walka z zakłóceniami to loteria. Czasami pomaga bardzo skomplikowany filtr, a czasami kawałek kabla podłączony do gleby. Nie wszędzie może tak samo działać. Jak u kogoś nie chodzi, to proszę nie mieć do mnie pretensji.
  • #1003
    sniegulik
    Poziom 15  
    Jestem bardzo ciekawy conan70 wyników twojego rozwiązania. :D



    Ciekawy eksperyment:

    Teoretycznie nie powinno się tego robić :idea:. Ale, zauważcie, że po dotknięciu palcem anteny magnesowej (dotknięciu bata) zakłócenia praktycznie całkowicie znikają, słychać bardzo dobrze odbiór z wystarczającej odległości. Antena traci przy tym dużo, bo ok. 50% ale i tak kilka kilometrów nasłuchu wystarcza na misiaczków.
    Ciekawy jestem czy współczynnik SWR jest przy tym ok ?

    Może trzeba byłoby zrobić jakiś patencik do anteny (no nie wiem jakiś np. ferrycik na bata anteny, jakąś cewkę, kondensator)?
    Co myślicie ?


    P.S.
    W domu mam takie urządzonko wielkości paczki papierosów, które wpina się pomiędzy CB a antenę. Urządzenie to służy do zmiejszania mocy anteny stacjonarnej (jak się sieje sąsiadowi lub zakłóca bliską antenę). W środku jak patrzyłem są jakieś małe diody. Jak będę miał czas to sprawdzę to urządzenie w samochodzie, czy prócz zasięgu eliminuje również zakłócenia .
  • #1004
    conan70
    Poziom 9  
    Na razie nadal jestem na przedłużonym L4 (rwa kulszowa), więc chyba szybciej sobie kupię miernik na Allegro.Potem napiszę co mi wyszło.
  • #1005
    milosz1
    Poziom 10  
    Witajcie.
    Na początek mam auto diesla Seat Alhambra 130KM na pompowtryskach.
    Od jakiegoś czasu coraz częściej wchodzą mi b silne zakłócenia w mobilu a obecnie to właściwie rzadko kiedy ich nie ma. Wchodzą przez antenę i pochodzą prawdopodobnie pompy paliwa, ponieważ jak jest zimne auto jest cisza, jak chwilę pojeżdżę zakłócenia nagle zaczynają być b silne i jeśli już ustają to na bardzo krótko (chyba że wygaszę auto). Po włączeniu zapłonu zakłócenia wracają. Najciekawsze, że ich poziom spada o jakieś 80% w momencie jak złapie kabel gruszki (na odcinku około 10-15cm) tuż przy gruszce. Zakłócenia są w postaci szumów bardzo głośnych tak, że stacje, którą słyszę na 2S nie mogę rozczytać. Najpierw wchodziły sporadycznie a teraz prawie zawsze. Ich "przemijanie" słychać jak helikopter, coraz wolniej idą fale szumów, coraz wolniej aż nagle przestają falować i nastaje błoga cisza i po jakimś czasie znów z grubej rury nadchodzi ciągły głośny szum i trwaaaaaaaaa. Nie mam już pomysłów cóż to może być. Jak pisałem po złapaniu kabla mikrofonu szumy spadają o 70-80% ale nie mija ich źródło. Wygląda to tak, że jadąc i mając zakłócenia po wyłączeniu silnika i zapłonu (w czasie jazdy) nastaje błoga cisza, natomiast wystarczy że zaraz włączę zapłon (bez uruchamiania silnika) i znów hałas nie do zniesienia. Nie wiem czy to pompowtryski czy pompa paliwa czy może jeszcze coś innego?
    Ja próbowałem z filtrem ferrytowym (taki zaciskany na kabel). Pomagało trochę gdy założyłem na kabel tuż przy antenie, natomiast żadnych efektów nie odczułem zakładając go na przewód zasilający.
    Macie jakieś pomysły bo ja już wywieszam białą flagę.
  • #1006
    krzemo70
    Poziom 1  
    Witam,
    w aucie fiat bravo (nowy multijet) charakterystyczne pierdzenie występowało na wszystkim co było w sklepie :) w przeróżnych konfiguracjach. Testowanie trwało tydzień. Dopiero po zastosowaniu zestawu radio president johnson II + antena president dakota = zakłóceń brak :) polecam sprawdzić.

    Moderowany przez c2h5oh:

    Poprawiłem. Nie wiem czy słyszałeś o tym, że zdania zaczyna się wielką literą...

  • #1007
    bartek33612
    Poziom 11  
    Witam Panów mam taki problem z CB, Radio Alan121,auto Golf III, u mnie nie słychać zakłóceń z silnika dmuchawy itd, natomiast słychać pisk po przekręceniu stacyjki i zapaleniu się kontrolek słuchać jak załącza się pompa paliwa tylko na chwile a pisk pozostaje cały czas co może zakłócać to radyjko?
  • #1008
    sniegulik
    Poziom 15  
    Zrozumiałem, że masz pisk po włączeniu stacyjki na poz. I (bez uruchomienia silnika)

    Nie napisałeś czy ci piszczy przy odbiorze czy przy nadawaniu.

    sprawdź:

    - czy nie masz uszkodzonego radyjka
    - sprawdź antenę (może zwarcie, walnięty kabel)
    - koniecznie sprawdź SWR
    - może to cały czas sieje pompa paliwa?
    - zakłócenia od nawigacji GPS, komputera, klimatyzacji ?


    .. a może nie opłaciłeś abonamentu radiowo-telewizyjnego :D
  • #1009
    bartek33612
    Poziom 11  
    Zauważyłem też że na kanale 1 piszczenie jest znikome natomiast na 19 i 20 największe, ale dotykając antenę palcem lub zbliżając rękę do anteny jakieś 2cm zakłócenie znika.?Dodam też ze radio było zestrojone z anteną w innym aucie po montażu w moim jeszcze nie.
    Poniżej jest fotka anteny ale nie znam jej producenta, niema żadnego napisu na niej.
    Zakłócenia w radiotelefonach po włączeniu silnika itp...
  • #1010
    sniegulik
    Poziom 15  
    ... no to masz odpowiedź. Antenę stroi się do miejsca, w którym jest montowana (nie do miejsca kolegi). Prawdopodobnie masz niedostrojone dopasowanie współczynnika SWR

    Zakłócenia na 19 i 20 kanale to normalka - najwięcej tam transmisji z często źle strojonych radyjek.

    ... no i Alan121 to raczej nie jest szczyt osiągnięcia 21 wieku (ale bez obrazy).

    Zacznij analizę problemu od sprawdzenia SWR a potem zobaczymy.

    Pozdrawiam
  • #1011
    Jacek730
    Poziom 10  
    Witam. W moim Fiacie Panda benzyna 1.1 nic z opisywanych w tym forum wątkach nie pomogło. Sprawdzałem dosłownie wszystko. Mam spore rytmiczne stuki zmieniające się wraz ze zwiększającymi się obrotami silnika bez załączonych filtrów. Anteny miałem różne długie, krótkie ( miałem okazję posprawdzać w sklepie )teraz jest ML Presidenta 145 magnes i radio Omega. Po załączeniu filtrów NB i ANL i skróceniu zasięgu RF na 15 zakłócenia te spadają o ok. 50% ale nadal są głównie na odbiorze z średnich i dalekich łączności. Ostatnio powymieniałem również przewody WN i świece oryginał Italiano bo czas ich już po prostu minął. Też nic nie dało jak zakłócenia były tak są zero poprawy. Wczoraj wieczorem przypadkowo spojrzałem na cewkę zapłonową a tam przebłyski na wyjściu kabli no i po dwóch kablach zauważyłem,że są przepływy prądu. Kable jak wcześniej napisałem nówki. Wziąłem do ręki kontrolkę zwykłą na 220 V i zbliżyłem w pobliże cewki co zauważyłem, że już z 10 centymetrów od tej cewki są rytmicznie pokazujące się w kontrolce światełko i słychać to w radiu. Jak dotykałem do niej to samo zjawisko czyli cewka albo pada albo takie wielkie generuje zakłócenia. Teraz nie wiem czy wymieniać cewkę, drugie przewody ? Może ktoś z was koledzy miał taki przypadek ? Czy ktoś na forum jeździ tymi samochodami i jakie ma doświadczenie z użytkowaniem cb. Pozdrawiam Jacek.
  • #1012
    sniegulik
    Poziom 15  
    Pojedź do elektryka samochodowego niech sprawdzi. Uszkodzenie cewki (przebicia) zdarzają się. Nowa cewka nie jest znowu taka droga.
    Elektrykę zapłonową zostaw elektrykowi (fachowcowi) - posłuchaj dobrej rady.
    Jak elektryk sprawdzi i będzie ok, to podpytaj czy zna sposoby na odkłócenie CB.

    Pozdr.


    P.S.

    Zakłócać CB w samochodzie może wszystko: począwszy do złej jakości świec zapłonowych, źle ustawionej szczeliny świecy, starej kopułki, palca, walniętej cewki WN, starych przewodów WN, zużytych szczotek alternatora, klimatyzacji, wycieraczek, spryskiwaczy, wtrysku, pompy paliwa, GPS, komputera, nie uziemienia samochodu (elektryzowanie od tarcia opon), ksenonów, złej masy na poszczególne podzespoły samochodu, itd. ...

    Sprawdzałeś jakość masy maski oraz masy silnika samochodu ?
  • #1013
    Jacek730
    Poziom 10  
    Co do masy to już też przerobiłem, odkręcałem i przeczyściłem natomiast po prowadzałem wcześniej również dodatkowo masę z maski do karoserii też zero poprawy.
    Pomysły mi się już skończyły. Co do tej cewki jak znowu dotykam kontrolką do obudowy silnika przebić nie widzę tylko jak przemieszczam w pobliże tej właśnie cewki to pokazuje
    się rytmicznie światełko w kontrolce. Jeszcze spróbuję z wymianą cewki bo i według mnie nie powinno być aż tak drastycznych zakłóceń. Dzięki kolego za podpowiedzi. Dam znać na forum czy wymiana coś dała. Nie dopisałem jeszcze, że miałem kilka razy dziwną pracę silnika nawet podczas jazdy tzn. jakby pracował na dwóch cylindrach ale tylko przez krótką chwilę potem było dobrze. Działo się to podczas deszczowej pory. Pozdrawiam.
  • #1014
    sniegulik
    Poziom 15  
    Przede wszystkim trzeba ustalić jakiego rodzaju jest zakłócenie :!:

    Czy wchodzi ono na ZASILANIE_CB czy też na ANTENĘ_CB.

    Odkręć antenę (tylko nie wciskaj wtedy gruszki) daj na minimum squelch, podgłośnij volume i posłuchaj czy słychać zakłócenia (tylko nie wciskaj wtedy gruszki bo spalisz końcówkę mocy). Jak będą zakłócenia to znaczy, że wchodzą one na zasilanie (dajesz wtedy filtr i gitara). Gorzej jest jak przy zdjętej antenie nie słyszysz zakłóceń, bo oznacza to, że zakłócenia wchodzą właśnie przez antenę. Odkłócenie tego typu zakłóceń elektromagnetycznych to praca dla prawdziwego detektywa.

    Sprawdź

    Przeważnie zakłócenia wchodzą przez antenę i cały jest z tym raban na tym forum.
  • #1015
    bartek33612
    Poziom 11  
    Koledzy poradziłem sobie częściowo z zakłóceniami dzięki opisanej budowie filtra do zasilania CB, i piszczenie nie jest aż tak mocno dokuczliwe mam natomiast jeszcze jedno pytanie do filtra dałem kondensator 1000uF 16V,ale drażni mnie jeszcze silnik od pompki do spryskiwaczy słychać go dość dobrze gdy pracuje w radiu, i tu moje pytanie chciałbym wpiąć przy nim (równolegle) kondensator tylko nie wiem jakiej wartości czy wystarczy też 1000uF 16V czy jakiś inny??
  • #1016
    Jacek730
    Poziom 10  
    Kolego sniegulik napiszę tak zakłócenia wchodzą po antenie niestety. Odkręcając ją zakłócenia znikają cisza aż miło:D. Nawet jak dotykam to te rytmiczne stuki prawie znikają. Dzisiaj nie miałem czasu podjechać do sklepu po drugą cewkę. Jeszcze po trasie - dzisiaj ( noc deszczowa ) sprawdziłem: są wyładowania między wyjściami kabli a obudową cewki, w ogóle tańczy pajęczyna prądu po cewce i kablami, i wyładowania jeszcze są pod spodem i na górze pod taką zalewą plastikową co wcześniej nie przyuważyłem. To na razie tyle.
    Dzięki ci serdecznie za zainteresowanie. Napiszę co wyszło po wymianie cewki aż się boję :cry: bo to jednak koszty. Pozdrawiam.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jacek730 napisał:
    Kolego sniegulik napiszę tak zakłócenia wchodzą po antenie niestety. Odkręcając ją zakłócenia znikają cisza aż miło:D. Nawet jak dotykam to te rytmiczne stuki prawie znikają. Dzisiaj nie miałem czasu podjechać do sklepu po drugą cewkę. Jeszcze po trasie - dzisiaj ( noc deszczowa ) sprawdziłem: są wyładowania między wyjściami kabli a obudową cewki, w ogóle tańczy pajęczyna prądu po cewce i kablami, i wyładowania jeszcze są pod spodem i na górze pod taką zalewą plastikową co wcześniej nie przyuważyłem. To na razie tyle.
    Dzięki ci serdecznie za zainteresowanie. Napiszę co wyszło po wymianie cewki aż się boję :cry: bo to jednak koszty. Pozdrawiam.

    Ps. Silnik działał normalnie.
  • #1017
    sniegulik
    Poziom 15  
    bartek33612 - weź kup trymerek i sprawdź na jakiej pojemności zakłócenia znikają. Potem sprawdź na mierniku pojemność trymera i kup taki kondensator.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jacek730 - jak widzisz, że pomiędzy kablami i cewką sieje iskrami to nie zwlekaj i to napraw. Zwłoka może spowodować większą i bardziej kosztowną naprawę.
  • #1018
    baluu1982
    Poziom 9  
    Witajcie.

    Prosze doradzcie mi w sprawie mojego autka.

    Mam CB President Harry II oraz antene sirio zamontowana na stale na klapie.
    Moje autko to Hyundai Accent.

    Na pewno są zakłócenia z pompy paliwa. Po odłączeniu bezpiecznika od pompy gdy autko pracowalo na gazie zakłócenia się zmniejszyły o 80%.

    Dodatkowo są zakłócenia z układu zapłonowego. Ale to zostwmy na koniec.

    Apropo pompy paliwa.

    Moge ją wymienić, ale czy to da efekt?? Elektryk z serwisu Hyundaia nie daje pewnosci 100%.

    Elekktryk z hyundaia zaproponowal aby gazownicy tak wysterowali centralka gazu aby w momencie przełączenia na gaz była wyłączana pompa paliwa.

    Mam w aucie gaz BRC Sequent 24 i gazownicy odradzaja odpinanie pompy paliwa bo na listwie nie będzie cisnienia paliwa i w momencie przełącania GAZ -> Benzyna mogą być szarpnięcia. Co o tym sadzicie??

    Powracając do układu zapłonowego to po załatwieniu sprawy z pompa paliwa zastanowie sie nad wymiana kabli WN.

    Pozdrawiam Was.
    Dziekuje.
  • #1019
    sniegulik
    Poziom 15  
    Ja bym nie wyłączał sztucznie pompy tylko bym ją odkłócił kondensatorem przy samej pompie (tzn. na zewnątrz baku). Wymiana pompy może pomóc (nowe szczotki, nowy komutator) ale niekoniecznie. Ponieważ nowa pompa troszkę kosztuje to w pierwszej kolejności bym sprawdził tańsze rozwiązanie z kondensatorem odkłócającym.

    Sprawdź czy nie robi ci się podciśnienie w baku (efekt zepsutego odpowietrznika), jeżeli tak to obciąża to pompę paliwa i wtedy ona bardziej zakłóca.
  • #1020
    baluu1982
    Poziom 9  
    Byla proba zamontowania elementu elektronicznego do pompy ale to nic nie pomoglo - wogole!,

    A podcisnienie kiedys mi sie zrobilo takie ze zrobilem autem 220 km a mialem caly czas pelny bak - wskaznik paliwa. Jak odkrecilem korek to syknelo i zrobilo sie 1/3 baku paliwa. Moze wtedy pompa sie "przypalila".

    Teraz jezdz na LPG i mam korek poluzowany.