Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW GOLF III 1.8 ben lpg - Bulgotanie po odkreceniu korka zbiorniczka,brak ogrze

player997 09 Gru 2013 20:32 3768 12
  • #1 09 Gru 2013 20:32
    player997
    Poziom 10  

    Witam

    Mam problem z moim Golfem, mianowicie chcialem dolalac plynu chlodniczego do ukladu bo w zbiorniczku go juz nie bylo. Dolalem, chcialem odpowietrzyc wiec na wlączonym silniku otworzylem korek od zbiorniczka wyrownawczego i plyn zaczelo wyrzucac. Bulgotało i wyrzucalo bardzo gorący plyn jak by ktoś dmuchał rurką :/ Czy to jest normalne zjawisko? Dodam ze samochod wczesniej nie przekraczal 90stopni a teraz po wybulgotaniu plynu i dolaniu 1litry wskoczyl na poziom 120 stopni po czym zaprzestalem dalszej jazdy. Dodam, ze ogrzewanie jakis miesiac temu jak bylo full plynu bylo sprawne, teraz leci lekko cieple powietrze po jakichs 10km. Jest tez dziurawy węzyk ktory idzie od parownika do trojnika, ktory po zgaszeniu silnika strasznie syczał. Gdy scisnalem go, z jego spodu leciała ciecz. Węzyk zakupiony, jutro go wymienie. W linkach fotki jak paruje/kopci? samochod na postoju, po rozgrzaniu raczej tego efektu nie ma.
    VW GOLF III 1.8 ben lpg - Bulgotanie po odkreceniu korka zbiorniczka,brak ogrze VW GOLF III 1.8 ben lpg - Bulgotanie po odkreceniu korka zbiorniczka,brak ogrze VW GOLF III 1.8 ben lpg - Bulgotanie po odkreceniu korka zbiorniczka,brak ogrze VW GOLF III 1.8 ben lpg - Bulgotanie po odkreceniu korka zbiorniczka,brak ogrze VW GOLF III 1.8 ben lpg - Bulgotanie po odkreceniu korka zbiorniczka,brak ogrze

    Dodam ze przewaznie na koncowce tlumika zaraz po odpaleniu znajduje sie jakas ciecz.
    Moje pytania sa takie.

    1. Czy moze byc to wina uszkodzonego korka od zbiorniczka wyrównawczego?
    2. Czy moze byc to wina tego wężyka dziurawego?
    3. Czy jest to wina uszczelki pod glowicą ? :/

    Prosze o odp..

  • #2 09 Gru 2013 20:40
    pawlik722
    Poziom 20  

    1, wymień wężyk,
    2, ile teraz masz płynu,
    3, nie miałeś juz wcale płynu w zbiorniczku?
    4, nie masz płynu w obiegu, lub układ jest zapowietrzony,

  • #3 09 Gru 2013 20:47
    player997
    Poziom 10  

    Tzn płyn mi ubywał, ale dolewalem do poziomu miedzy min i max i jezdzilem, gdzies kapalo od spodu ale nie mialem czasu ani sił tego zlokalizowac. Teraz juz wiem ze to wina węzyka idącego od trójnika do parownika. Temp nie przekraczala 90st natomiast dzisiaj chcialem dolac i odpowietrzyc, to troche mi tego płynu wybulgotalo, zrobila sie ladna kaluza. Jak spuszczalem reszti z chlodnicy to wylecialo ok. 1 litra. Kupilem baniak z 5l płynu, wlalem ok litre i zbiorniczek pelny, wiec pouciskalem weze od chlodnicy i połkło, wiec wlalem wiecej i jutro dokoncze proces wlewania bo nie mam swiatla w garazu i ciezko cokolwiek zaoobserwowac,a tymbardziej wymienic wezyk.

  • #4 09 Gru 2013 21:16
    Mich43l
    Poziom 20  

    dolewamy płyn na zimnym i wyłączonym silniku... ,powtarzamy czynność do puki płyn będzie pomiędzy min a max , nie trzeba uciskać wężyków pomp zrobi to za ciebie ...

  • #5 09 Gru 2013 21:22
    player997
    Poziom 10  

    Dolewane było na zimnym, poczym odpalilem samochod i odkrecilem korek zbiorniczka zeby reszte powietrza wypuscic i zaczela sie fontanna i wyrzucanie bardzo goracoego płynu.

  • #6 09 Gru 2013 21:40
    Mich43l
    Poziom 20  

    musiał byś sprawdzić sprężanie na cylindrach, od razu przy sprawdzaniu otwórz zbiorniczek wyrównawczy i zobacz czy będą bąble... , może być uszkodzona uszczelka sprawdź i napisz..

  • #7 09 Gru 2013 22:09
    player997
    Poziom 10  

    Niestety nie mam możliwosci wykonania takiego testu. Zobacze co sie bedzie dzialo jak zaleje plynem, wymienie węzyk i odpowietrze. Nastepnie wymienie korek, jesli nie ustapi to jedyna opcja uszczelka. Zapomnialem takze dodac, ze gdy zgasilem juz dosysc dobrze nagrzany silnik to zauwazylem, ze ten węzyk co mam do wymiany (dziurawy) strasznie syczał. Gdy go nacisnąłem to wytrysnął z siebie ciecz. On moze powodowac bulgotanie ?

  • #8 10 Gru 2013 00:06
    Mich43l
    Poziom 20  

    ja myślałem że ty wymieniłeś już wężyk , a nie zalewasz auto jak masz dziurawy wężyk...

  • #9 10 Gru 2013 00:25
    szast
    Poziom 21  

    Na 99% uszczelka pod głowicą do wymiany.

  • #10 10 Gru 2013 11:30
    player997
    Poziom 10  

    Szast, no raczej nie. Dzisiaj węzyk wymienilem, samochod calkiem inny. Nalalem na zimnym silniku i wymienionym juz wężyku płynu i obserwowalem czy w czasie odpalania wyrzuci ( na odkreconym korku) i nic nie wyrzuciło. Samochod chodzil sobie na wolnych obrotach 2,3 minutki i widać było jak w zbiorniczku robia się pęcherzyki powietrza. Po jakiejs minucie przestały, przegazowalem go dosc poządnie, złapal temp 70 stopni po czym zgasilem go bo chcialem sprawdzic czy dalej syczy. Nic juz nie syczalo, ale po chwili zauwazylem ze gdy dotkne inne węzyki idace od trojnika, to z nich tez leciutko sączy sie ciecz ;/ Po chwili jak odkręcilem koreczek, to wyrzucilo troszeczke płynu i sykło przy odkrecaniu,więc dzisiaj kupie i wymienie calosc.Rano na -4 odpalil od strzała po sekundzie kręcenia rozrusznikiem. Węże od chłodnicy jak i wszystkie miękkie, nic nie stwardniało, gdy przegazowalem dosc pozadnie to przestal kopcic, jedynie para wiec wydaje mi sie ze nie ma problemu uszczelki.

  • #12 11 Gru 2013 00:06
    Mich43l
    Poziom 20  

    widzisz dlatego też warto sprawdzić wszystko po kilka razy zamiast pchać się w niepotrzebne koszta, gdyż uszczelka to tylko początek... remontu/przeglądu głowicy

  • #13 11 Gru 2013 16:39
    player997
    Poziom 10  

    Dokladnie tak, także niech to bedzie przestrogą dla wszystkich. Dzisiaj wymienilem wszystkie węzyki, uklad jak i dmuchawe odpowietrzylem i jest cieplo, milo i przyjemnie. Pomogl także nowy korek od zbiorniczka za 8 zł :) Dziekuje wszystkim za pomoc i pozdrawiam, temat do zamkniecia.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME