Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

peugeot 307 16v - Dopasowanie czujnika temperatury do nowej obudowy termostatu.

piotrekrkk 09 Dec 2013 21:32 11028 12
  • #1
    piotrekrkk
    Level 9  
    Koledzy zakładam temat ponieważ nie mogę znaleźć do mojego samochodu zamiennika czujnika koloru niebieskiego, wciskanego na 3 piny do benzyny poprostu taki nie istnieje, znalazłem jednak podobny ale do diesla. Potrzebuje zrobić podmiankę z czujnika wkręcanego na wciskowy bo zmieniam obudowę termostatu, starego typu często pęka a nowego z kolei ma czujniki na wcisk.
    Ciekawostką ogólnie jest, że tą modyfikacje zamiany obudowy aluminiowej na z tworzywa sztucznego wynaleźli inżynierowie Citroen/Peugeot, jednak zapomnieli chyba o samochodach z początku produkcji.

    Na fotach przedstawiam dwa czujniki, oryginalny wkręcany śruba M12 taki mam zamontowany w aluminiowej obudowie pod który podpięte są tylko dwa piny, 3ci pin jest wolny, druga fotka to ten czujnik z hdi, który chce podpiąć tak samo.. Moje pytanie czy to może działać? Czy szukać innego rozwiązania?
    Z góry dziękuje za zainteresowanie i pozdrawiam
    peugeot 307 16v - Dopasowanie czujnika temperatury do nowej obudowy termostatu.
    peugeot 307 16v - Dopasowanie czujnika temperatury do nowej obudowy termostatu.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    SQ9MEM
    Level 28  
    A oryginalnego nie da się kupić ? Polecam firmę SALKO - powinni pomóc z tym problemem.
  • #3
    mczapski
    Level 39  
    A coś takiego odpowiada tobie?
    CZUJNIK TEMPERATURY WODY CITROEN FIAT PEUGEOT RENA
    7.3291
    Trochę drogo, ale może są alternatywne rozwiązania.
  • #5
    piotrekrkk
    Level 9  
    mczapski wrote:
    A coś takiego odpowiada tobie?
    CZUJNIK TEMPERATURY WODY CITROEN FIAT PEUGEOT RENA
    7.3291
    Trochę drogo, ale może są alternatywne rozwiązania.

    Nie odpowiada ponieważ taki mam :) właśnie w tej metalowej obudowie, tak jak w pierwszym poście, chodzi o dopasowanie czujnika na wcisk

    Dodano po 13 [minuty]:

    pepe150 wrote:
    Musisz zmienić obudowę, czyli sposób mocowania czujnika.

    A nie masz pewności jaka rezystancja jest na tym od HDI a na tym z benzyny.
    Według rysunków to nie będzie działać poprawnie (małe schematy przy czujnikach).

    Ja polecam czujniki firmy FAE.
    Katalog online: http://www.fae.es/en/manufacturer-electrical-parts-car-interactive-catalogue/


    Problem w tym, że w tym ani innym katalogu nie występuje podobny czujnik na wcisk , spawę jednak musi dać się rozwiązać skoro taką wymianę obudowy poleca PEUGEOT w service boxie.

    Druga sprawa, zwróć uwagę na to co napisałem, jeden pin we fabrycznie montowanym czujniku jest nie podpięty do niczego. Ten właśnie z łaczem do masy. A więc dlaczego miałoby nie działać?

    Myślę, że mogę to zrobić tak:
    a. Mam jeszcze jeden czujnik, 2pinowy na wcisk, też w technologii NTC, podepne do niego te dwa kable, to jest termistor więc musi działać, problem jedynie w oporności. Po podpięciu na komputerze sprawdzę odczyty wartości temperatury, jak bardzo różnią się od tego oryginalnie wpiętego. Albo oba miernikiem w szklance wody :)
    b. zastosuje trójnik na wężu do termostatu i wkręce w niego oryginalny czujnik, a ten który dostałem do obudowy z tworzywa po prostu zostawie nie podpięty tylko po to aby zaślepić nim dziurę. Jednak ciężko dostać taki trójnik na taką srednice rury fi16. A chyba to najlepsze rozwiązanie.

    MA ktoś jeszcze jakieś pomysły? Ogólnie dziękuje za zainteresowanie
  • #7
    piotrekrkk
    Level 9  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Kolego przecież w tym silniku jest czujnik wkręcany . I jest dostępny.


    Kolego przecież pisze dokładnie w pierwszym poście o co chodzi.
  • #8
    mczapski
    Level 39  
    Czyli, że kolega wymyśla sobie problemy. Jakoś nam nie przyszło do głowy aby zmieniać obudowę ot tak z dla poprawy samopoczucia i stąd to niezrozumienie. Zatem należy sprawdzić oporność termistora w warunkach ok 20 st C jako podstawa oraz w kilku innych punktach (np dwóch) do 100 st C. Wprawdzie to też nie gwarantuje całkowitej zgodności, ale pozwala wyrobić pogląd. Odczyt temperatury i zachowanie układów regulacji zależy także od umiejscowienia i budowy czujnika. Mnogość rozwiązań nie jest tylko przypadkiem.
  • #9
    pepe150
    Level 36  
    Skoro Peugeot zaleca zmianę obudowy zaleca Peugeot, to czujnik też weź z ASO.
    Masz zmienioną obudowę, i czujnik który "będzie" pasował do owego silnika.
    Jak będziesz miał nr oryginału to poszukasz zamiennika.
  • #10
    piotrekrkk
    Level 9  
    mczapski wrote:
    Czyli, że kolega wymyśla sobie problemy. Jakoś nam nie przyszło do głowy aby zmieniać obudowę ot tak z dla poprawy samopoczucia i stąd to niezrozumienie. Zatem należy sprawdzić oporność termistora w warunkach ok 20 st C jako podstawa oraz w kilku innych punktach (np dwóch) do 100 st C. Wprawdzie to też nie gwarantuje całkowitej zgodności, ale pozwala wyrobić pogląd. Odczyt temperatury i zachowanie układów regulacji zależy także od umiejscowienia i budowy czujnika. Mnogość rozwiązań nie jest tylko przypadkiem.


    Kolega nie wymysla sobie problemów, problemem jest pęknięta/ utleniająca się aluminiowa obudowa, która fabrycznie nowa nie istnieje jak ten 3 pinowy czujnik do tej obudowy z tworzywa. "nam" to ilu was jest?
    Oto foto z programu serwisowego peugeot 307 16v - Dopasowanie czujnika temperatury do nowej obudowy termostatu.

    Ogólnie przypominam, fabrycznie montowany kolektor jest na wkręt i na 2 lub 3 piny czujnik, niezależnie od wersji silnika (nie wiem, losowo?!?),natomiast w modyfikacji czujnik jest na wcisk, moja wersja fabrycznego termistora była na 3 piny z czego 2 wykorzystane, nie idzie dostać 3 pinowego na wcisk :), ASO nie pomaga.

    Dodano po 21 [minuty]:

    pepe150 wrote:
    Skoro Peugeot zaleca zmianę obudowy zaleca Peugeot, to czujnik też weź z ASO.
    Masz zmienioną obudowę, i czujnik który "będzie" pasował do owego silnika.
    Jak będziesz miał nr oryginału to poszukasz zamiennika.


    Ale tak czy siak, dobrze prawisz, umiejscowienie czujnika ma znaczenie i wydaje mi się, że kluczowe w doborze czujnika w tym wypadku. Czujnik w obudowie aluminiowej na bank grzeje się bardziej niż w obudowie z tworzywa, jego krzywa musi być więc inna. Więc wydaje mi się, że nie koniecznie czujnik na wkręt do aluminium będzie miał takie same wartości jak ten na wcisk w plastik, to chyba bardziej niż pewne? Więc pomiar oporności obu tych czujników w wodzie chyba nie ma najmniejszego sensu.
    Najlepsza opcja na "czuja" to chyba ta o której bąknąłem wcześniej, pomiar temperatury przez kabel serwisowy z porównaniem do fabrycznie montowanego czujnika ale to tez nie takie hop siup.
    Proszę o wyrozumiałość jeśli popisałem jakieś głupoty/ kompletnie się na tym nie znam.
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    piotrekrkk
    Level 9  
    Podaj mi linka do tej właściwej obudowy, tylko nie do używki z allegro.
    Gdybym chciał oszczędzać to bym spawał cwaniaczku.
    To, że aluminium się grzeje nazywasz bzdurą?

    Moderated By Błażej:

    Hamuj się! Dobrze ci radzę!

  • #13
    User removed account
    User removed account