Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

peugeot 307 16v - Dopasowanie czujnika temperatury do nowej obudowy termostatu.

09 Gru 2013 21:32 10065 12
  • Poziom 9  
    Koledzy zakładam temat ponieważ nie mogę znaleźć do mojego samochodu zamiennika czujnika koloru niebieskiego, wciskanego na 3 piny do benzyny poprostu taki nie istnieje, znalazłem jednak podobny ale do diesla. Potrzebuje zrobić podmiankę z czujnika wkręcanego na wciskowy bo zmieniam obudowę termostatu, starego typu często pęka a nowego z kolei ma czujniki na wcisk.
    Ciekawostką ogólnie jest, że tą modyfikacje zamiany obudowy aluminiowej na z tworzywa sztucznego wynaleźli inżynierowie Citroen/Peugeot, jednak zapomnieli chyba o samochodach z początku produkcji.

    Na fotach przedstawiam dwa czujniki, oryginalny wkręcany śruba M12 taki mam zamontowany w aluminiowej obudowie pod który podpięte są tylko dwa piny, 3ci pin jest wolny, druga fotka to ten czujnik z hdi, który chce podpiąć tak samo.. Moje pytanie czy to może działać? Czy szukać innego rozwiązania?
    Z góry dziękuje za zainteresowanie i pozdrawiam
    peugeot 307 16v - Dopasowanie czujnika temperatury do nowej obudowy termostatu.
    peugeot 307 16v - Dopasowanie czujnika temperatury do nowej obudowy termostatu.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 28  
    A oryginalnego nie da się kupić ? Polecam firmę SALKO - powinni pomóc z tym problemem.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 39  
    A coś takiego odpowiada tobie?
    CZUJNIK TEMPERATURY WODY CITROEN FIAT PEUGEOT RENA
    7.3291
    Trochę drogo, ale może są alternatywne rozwiązania.
  • Poziom 9  
    mczapski napisał:
    A coś takiego odpowiada tobie?
    CZUJNIK TEMPERATURY WODY CITROEN FIAT PEUGEOT RENA
    7.3291
    Trochę drogo, ale może są alternatywne rozwiązania.

    Nie odpowiada ponieważ taki mam :) właśnie w tej metalowej obudowie, tak jak w pierwszym poście, chodzi o dopasowanie czujnika na wcisk

    Dodano po 13 [minuty]:

    pepe150 napisał:
    Musisz zmienić obudowę, czyli sposób mocowania czujnika.

    A nie masz pewności jaka rezystancja jest na tym od HDI a na tym z benzyny.
    Według rysunków to nie będzie działać poprawnie (małe schematy przy czujnikach).

    Ja polecam czujniki firmy FAE.
    Katalog online: http://www.fae.es/en/manufacturer-electrical-parts-car-interactive-catalogue/


    Problem w tym, że w tym ani innym katalogu nie występuje podobny czujnik na wcisk , spawę jednak musi dać się rozwiązać skoro taką wymianę obudowy poleca PEUGEOT w service boxie.

    Druga sprawa, zwróć uwagę na to co napisałem, jeden pin we fabrycznie montowanym czujniku jest nie podpięty do niczego. Ten właśnie z łaczem do masy. A więc dlaczego miałoby nie działać?

    Myślę, że mogę to zrobić tak:
    a. Mam jeszcze jeden czujnik, 2pinowy na wcisk, też w technologii NTC, podepne do niego te dwa kable, to jest termistor więc musi działać, problem jedynie w oporności. Po podpięciu na komputerze sprawdzę odczyty wartości temperatury, jak bardzo różnią się od tego oryginalnie wpiętego. Albo oba miernikiem w szklance wody :)
    b. zastosuje trójnik na wężu do termostatu i wkręce w niego oryginalny czujnik, a ten który dostałem do obudowy z tworzywa po prostu zostawie nie podpięty tylko po to aby zaślepić nim dziurę. Jednak ciężko dostać taki trójnik na taką srednice rury fi16. A chyba to najlepsze rozwiązanie.

    MA ktoś jeszcze jakieś pomysły? Ogólnie dziękuje za zainteresowanie
  • Poziom 9  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Kolego przecież w tym silniku jest czujnik wkręcany . I jest dostępny.


    Kolego przecież pisze dokładnie w pierwszym poście o co chodzi.
  • Poziom 39  
    Czyli, że kolega wymyśla sobie problemy. Jakoś nam nie przyszło do głowy aby zmieniać obudowę ot tak z dla poprawy samopoczucia i stąd to niezrozumienie. Zatem należy sprawdzić oporność termistora w warunkach ok 20 st C jako podstawa oraz w kilku innych punktach (np dwóch) do 100 st C. Wprawdzie to też nie gwarantuje całkowitej zgodności, ale pozwala wyrobić pogląd. Odczyt temperatury i zachowanie układów regulacji zależy także od umiejscowienia i budowy czujnika. Mnogość rozwiązań nie jest tylko przypadkiem.
  • Poziom 35  
    Skoro Peugeot zaleca zmianę obudowy zaleca Peugeot, to czujnik też weź z ASO.
    Masz zmienioną obudowę, i czujnik który "będzie" pasował do owego silnika.
    Jak będziesz miał nr oryginału to poszukasz zamiennika.
  • Poziom 9  
    mczapski napisał:
    Czyli, że kolega wymyśla sobie problemy. Jakoś nam nie przyszło do głowy aby zmieniać obudowę ot tak z dla poprawy samopoczucia i stąd to niezrozumienie. Zatem należy sprawdzić oporność termistora w warunkach ok 20 st C jako podstawa oraz w kilku innych punktach (np dwóch) do 100 st C. Wprawdzie to też nie gwarantuje całkowitej zgodności, ale pozwala wyrobić pogląd. Odczyt temperatury i zachowanie układów regulacji zależy także od umiejscowienia i budowy czujnika. Mnogość rozwiązań nie jest tylko przypadkiem.


    Kolega nie wymysla sobie problemów, problemem jest pęknięta/ utleniająca się aluminiowa obudowa, która fabrycznie nowa nie istnieje jak ten 3 pinowy czujnik do tej obudowy z tworzywa. "nam" to ilu was jest?
    Oto foto z programu serwisowego peugeot 307 16v - Dopasowanie czujnika temperatury do nowej obudowy termostatu.

    Ogólnie przypominam, fabrycznie montowany kolektor jest na wkręt i na 2 lub 3 piny czujnik, niezależnie od wersji silnika (nie wiem, losowo?!?),natomiast w modyfikacji czujnik jest na wcisk, moja wersja fabrycznego termistora była na 3 piny z czego 2 wykorzystane, nie idzie dostać 3 pinowego na wcisk :), ASO nie pomaga.

    Dodano po 21 [minuty]:

    pepe150 napisał:
    Skoro Peugeot zaleca zmianę obudowy zaleca Peugeot, to czujnik też weź z ASO.
    Masz zmienioną obudowę, i czujnik który "będzie" pasował do owego silnika.
    Jak będziesz miał nr oryginału to poszukasz zamiennika.


    Ale tak czy siak, dobrze prawisz, umiejscowienie czujnika ma znaczenie i wydaje mi się, że kluczowe w doborze czujnika w tym wypadku. Czujnik w obudowie aluminiowej na bank grzeje się bardziej niż w obudowie z tworzywa, jego krzywa musi być więc inna. Więc wydaje mi się, że nie koniecznie czujnik na wkręt do aluminium będzie miał takie same wartości jak ten na wcisk w plastik, to chyba bardziej niż pewne? Więc pomiar oporności obu tych czujników w wodzie chyba nie ma najmniejszego sensu.
    Najlepsza opcja na "czuja" to chyba ta o której bąknąłem wcześniej, pomiar temperatury przez kabel serwisowy z porównaniem do fabrycznie montowanego czujnika ale to tez nie takie hop siup.
    Proszę o wyrozumiałość jeśli popisałem jakieś głupoty/ kompletnie się na tym nie znam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Podaj mi linka do tej właściwej obudowy, tylko nie do używki z allegro.
    Gdybym chciał oszczędzać to bym spawał cwaniaczku.
    To, że aluminium się grzeje nazywasz bzdurą?

    Moderowany przez Błażej:

    Hamuj się! Dobrze ci radzę!

  • Użytkownik usunął konto