Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane 1.5 dci nie można odpowietrzyć układu chłodzenia

09 Gru 2013 22:33 19068 22
  • Spec od samochodów
    Szanowni koledzy pacjent to Megane z silnikiem 1.5dci . Wymieniony termostat i zaczęły się problemy z odpowietrzaniem układu a mianowicie rośnie ciśnienie w układzie i węże robią się twarde do tego stopnia że nie można ich ścisnąć . Po wymianie termostatu zgodnie z instrukcją odkręcone 2 odpowietrzniki i zalewany nowy płyn . Po tym jak wyleciał płyn zakręcone założony korek od zbiorniczka . Autko uruchomione . W miarę nagrzewania poziom płynu wzrasta do samego korka i tak stoi , później otwiera się termostat poziom płynu spada w dół co jest dobrą reakcją , lecz po chwili poziom znowu rośnie i węże twardnieją . Próbowałem już na odkręconym korku odpowietrzać układ , w czasie pracy silnika nadal bez efektu . Korek podmieniłem ze sprawnej laguny więc jego wykluczam . Dodam że wąż wchodzący do nagrzewnicy jest bardzo gorący a wychodzący ledwo ciepławy . Nie wiem czy nagrzewnica padła i to powoduje taki stan czy może pompa wody się sypnęła . Podczas powolnej jazdy z nadmuchu leci ciepłe powietrze jak tylko przyspieszę leci zimne . Jutro sprawdzę jeszcze testerem szczelność głowicy bo może uszczelka pod głowicą poleciała , sam już nie wiem i może ktoś miał podobną sytuację . Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Odkręcić odpowietrzniki, powietrze ma wylecieć, zakręcić odpowietrzniki i korek. Odpalić, zagrzać na postoju, z wszelkimi dziurami zakręconymi.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Innej opcji nie ma. Wsiądź do auta, obrotomierz na 3 tysiące i czekaj na wentylator na chłodnicy.
  • Spec od samochodów
    Kolego wsiadłem do autka i dostało po zaworach , wentylator sie załączy . Układ niby odpowietrzony a węże nadal twarde i brak ciepłego nadmuchu przy ciut większej prędkości .
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Bardzo twarde? Chłodnica EGR jest? Na co chorował że na termostat padło?
  • Spec od samochodów
    Powiedziałbym że zaj.... twarde , na dole jest chłodnica filtra oleju i jeszcze jedna . Zastanawia mnie dlaczego przewody od nagrzewnicy nie są jednakowej temperatury . Jeden bardzo gorący a jeden ledwo ciepły . Czy jest zapchana czy pompa nie tłoczy .
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Gdyby pompa nie tłoczyła nie byłoby obiegu, rozumiem że chłodnica gorąca skoro mówisz że wentylator działa? Nie spotkałem się jeszcze w tym silniku aby pompa się skończyła na zasadzie luźnego wirnika lub wytartych łopatek, a napęd z rozrządu jest. Co było przed wymianą termostatu?
  • Spec od samochodów
    Chłodnica jest gorąca tylko przed otwarciem termostatu , po otwarciu momentalnie robi się zimna . Wentylator się załącza , co do pompy to nie sprawdzałem jak wygląda . Przed wymianą problem leżał w termostacie bo został w pozycji otwartej .
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    tomasz sadowski napisał:
    Chłodnica jest gorąca tylko przed otwarciem termostatu , po otwarciu momentalnie robi się zimna


    Pytam o chłodnicę, nie o nagrzewnicę ani nie o wymiennik z olejem.
  • Spec od samochodów
    Więc kolego odpowiedziałem na Twoje pytanie bo pisałem o chłodnicy .
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    No to masz termostat z kosmosu, albo ciepło z silnika wędruje po wifi do chłodnicy, skoro chłodnica przed otwarciem termostatu jest ciepła a po otwarciu jest zimna.

    Po odkręceniu korka i jego zakręceniu, ile potrzeba czasu na stwardnienie węży?
  • Poziom 32  
    To coś jest nie tak, bo powinno być dokładnie odwrotnie.
  • Poziom 21  
    A jak wymieniałeś termostat to nie pozamieniałeś przypadkiem węży ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    szast napisał:
    A jak wymieniałeś termostat to nie pozamieniałeś przypadkiem węży ?


    Powiedz mi, które i jak miał zamienić??

    Co do tematu, jeśli przewody robią się twarde jak skała, to to już chyba amen w pacierzu.
  • Poziom 13  
    mogę się dołączyć do tematu i zadać jedno pytanie?Czy po nagrzaniu silnika i otwarciu korka od chłodnicy spada ciśnienie w układzie i płyn wylewa się ze zbiornika?
  • Poziom 21  
    kasper1992
    Nie odkręcaj korka na rozgrzanym silniku bo się poparzysz. Gdy silnik jest rozgrzany w układzie chłodzenia powstaje ciśnienie i w momencie odkręcenia korka ciśnienie znajduje ujście właśnie przez ten korek.
  • Poziom 13  
    jeśli otworzysz korek umiejętnie to się nie poparzysz,a dowiesz się czy jest ciśnienie w układzie świadczące o przedmuchach spalin do układu chłodzenia czyli potencjalnie walniętej uszczelce pod głowicą
  • Poziom 21  
    Ciśnienie na rozgrzanym silniku w układzie chłodzenia zawsze jest, a po odkręceniu korka naturalnym jest, że spadnie. Ale tak jeżeli już odkręcisz korek to można zaobserwować czy występuje bulgotanie czyli wydostają się spaliny, które właśnie mogą świadczyć o uszkodzonej uszczelce pod głowicą, pękniętej głowicy lub pękniętej tulei cylindra.
  • Poziom 13  
    Otuż to o to mi chodziło
  • Poziom 34  
    Cytat:
    dowiesz się czy jest ciśnienie w układzie świadczące o przedmuchach spalin do układu chłodzenia czyli potencjalnie walniętej uszczelce pod głowicą


    Przy temperaturze roboczej w układzie chłodzenia panuje nadciśnienie rzędu 1,2 -1,35 bara. Zwiększa to tempera­turę wrzenia płynu ze 100°C do ok. 120"C.
    Tak że takie sprawdzanie to do niczego , poza tym co jeśli padła pompa wody , termostat .
  • Poziom 13  
    jeśli by padła pompa wody silnik by gotował a jeśli termostat.to nie otwierałby dużego obiegu albo otwierał by go za wcześnie
  • Spec od samochodów
    No i niektórzy z Was mieli rację obstawiając uszkodzoną uszczelkę pod głowicą . Byłem dziś u kolegi i sprawdzaliśmy , pięknie barwi na zielono odczynnik . Klient zapomniał dodać że np rano przy odpalaniu kopci jak z parowozu . Dodatkowo jeszcze jego syn autkiem jeździ więc resztę można dopowiedzieć . Dziękuję za podpowiedzi . Temat wyczerpany .