Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Megane 1.5 dci nie można odpowietrzyć układu chłodzenia

sadek1979 09 Dec 2013 22:33 23616 22
Legrand
  • #1
    sadek1979
    Cars specialist
    Szanowni koledzy pacjent to Megane z silnikiem 1.5dci . Wymieniony termostat i zaczęły się problemy z odpowietrzaniem układu a mianowicie rośnie ciśnienie w układzie i węże robią się twarde do tego stopnia że nie można ich ścisnąć . Po wymianie termostatu zgodnie z instrukcją odkręcone 2 odpowietrzniki i zalewany nowy płyn . Po tym jak wyleciał płyn zakręcone założony korek od zbiorniczka . Autko uruchomione . W miarę nagrzewania poziom płynu wzrasta do samego korka i tak stoi , później otwiera się termostat poziom płynu spada w dół co jest dobrą reakcją , lecz po chwili poziom znowu rośnie i węże twardnieją . Próbowałem już na odkręconym korku odpowietrzać układ , w czasie pracy silnika nadal bez efektu . Korek podmieniłem ze sprawnej laguny więc jego wykluczam . Dodam że wąż wchodzący do nagrzewnicy jest bardzo gorący a wychodzący ledwo ciepławy . Nie wiem czy nagrzewnica padła i to powoduje taki stan czy może pompa wody się sypnęła . Podczas powolnej jazdy z nadmuchu leci ciepłe powietrze jak tylko przyspieszę leci zimne . Jutro sprawdzę jeszcze testerem szczelność głowicy bo może uszczelka pod głowicą poleciała , sam już nie wiem i może ktoś miał podobną sytuację . Pozdrawiam
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Legrand
  • #2
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Odkręcić odpowietrzniki, powietrze ma wylecieć, zakręcić odpowietrzniki i korek. Odpalić, zagrzać na postoju, z wszelkimi dziurami zakręconymi.
  • #4
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Innej opcji nie ma. Wsiądź do auta, obrotomierz na 3 tysiące i czekaj na wentylator na chłodnicy.
  • #5
    sadek1979
    Cars specialist
    Kolego wsiadłem do autka i dostało po zaworach , wentylator sie załączy . Układ niby odpowietrzony a węże nadal twarde i brak ciepłego nadmuchu przy ciut większej prędkości .
  • #6
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Bardzo twarde? Chłodnica EGR jest? Na co chorował że na termostat padło?
  • Legrand
  • #7
    sadek1979
    Cars specialist
    Powiedziałbym że zaj.... twarde , na dole jest chłodnica filtra oleju i jeszcze jedna . Zastanawia mnie dlaczego przewody od nagrzewnicy nie są jednakowej temperatury . Jeden bardzo gorący a jeden ledwo ciepły . Czy jest zapchana czy pompa nie tłoczy .
  • #8
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Gdyby pompa nie tłoczyła nie byłoby obiegu, rozumiem że chłodnica gorąca skoro mówisz że wentylator działa? Nie spotkałem się jeszcze w tym silniku aby pompa się skończyła na zasadzie luźnego wirnika lub wytartych łopatek, a napęd z rozrządu jest. Co było przed wymianą termostatu?
  • #9
    sadek1979
    Cars specialist
    Chłodnica jest gorąca tylko przed otwarciem termostatu , po otwarciu momentalnie robi się zimna . Wentylator się załącza , co do pompy to nie sprawdzałem jak wygląda . Przed wymianą problem leżał w termostacie bo został w pozycji otwartej .
  • #10
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    tomasz sadowski wrote:
    Chłodnica jest gorąca tylko przed otwarciem termostatu , po otwarciu momentalnie robi się zimna


    Pytam o chłodnicę, nie o nagrzewnicę ani nie o wymiennik z olejem.
  • #11
    sadek1979
    Cars specialist
    Więc kolego odpowiedziałem na Twoje pytanie bo pisałem o chłodnicy .
  • #12
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    No to masz termostat z kosmosu, albo ciepło z silnika wędruje po wifi do chłodnicy, skoro chłodnica przed otwarciem termostatu jest ciepła a po otwarciu jest zimna.

    Po odkręceniu korka i jego zakręceniu, ile potrzeba czasu na stwardnienie węży?
  • #13
    Alfred_92
    Level 33  
    To coś jest nie tak, bo powinno być dokładnie odwrotnie.
  • #14
    szast
    Level 21  
    A jak wymieniałeś termostat to nie pozamieniałeś przypadkiem węży ?
  • #15
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    szast wrote:
    A jak wymieniałeś termostat to nie pozamieniałeś przypadkiem węży ?


    Powiedz mi, które i jak miał zamienić??

    Co do tematu, jeśli przewody robią się twarde jak skała, to to już chyba amen w pacierzu.
  • #16
    kasper1992
    Level 13  
    mogę się dołączyć do tematu i zadać jedno pytanie?Czy po nagrzaniu silnika i otwarciu korka od chłodnicy spada ciśnienie w układzie i płyn wylewa się ze zbiornika?
  • #17
    szast
    Level 21  
    kasper1992
    Nie odkręcaj korka na rozgrzanym silniku bo się poparzysz. Gdy silnik jest rozgrzany w układzie chłodzenia powstaje ciśnienie i w momencie odkręcenia korka ciśnienie znajduje ujście właśnie przez ten korek.
  • #18
    kasper1992
    Level 13  
    jeśli otworzysz korek umiejętnie to się nie poparzysz,a dowiesz się czy jest ciśnienie w układzie świadczące o przedmuchach spalin do układu chłodzenia czyli potencjalnie walniętej uszczelce pod głowicą
  • #19
    szast
    Level 21  
    Ciśnienie na rozgrzanym silniku w układzie chłodzenia zawsze jest, a po odkręceniu korka naturalnym jest, że spadnie. Ale tak jeżeli już odkręcisz korek to można zaobserwować czy występuje bulgotanie czyli wydostają się spaliny, które właśnie mogą świadczyć o uszkodzonej uszczelce pod głowicą, pękniętej głowicy lub pękniętej tulei cylindra.
  • #21
    coperfild
    Level 35  
    Quote:
    dowiesz się czy jest ciśnienie w układzie świadczące o przedmuchach spalin do układu chłodzenia czyli potencjalnie walniętej uszczelce pod głowicą


    Przy temperaturze roboczej w układzie chłodzenia panuje nadciśnienie rzędu 1,2 -1,35 bara. Zwiększa to tempera­turę wrzenia płynu ze 100°C do ok. 120"C.
    Tak że takie sprawdzanie to do niczego , poza tym co jeśli padła pompa wody , termostat .
  • #22
    kasper1992
    Level 13  
    jeśli by padła pompa wody silnik by gotował a jeśli termostat.to nie otwierałby dużego obiegu albo otwierał by go za wcześnie
  • #23
    sadek1979
    Cars specialist
    No i niektórzy z Was mieli rację obstawiając uszkodzoną uszczelkę pod głowicą . Byłem dziś u kolegi i sprawdzaliśmy , pięknie barwi na zielono odczynnik . Klient zapomniał dodać że np rano przy odpalaniu kopci jak z parowozu . Dodatkowo jeszcze jego syn autkiem jeździ więc resztę można dopowiedzieć . Dziękuję za podpowiedzi . Temat wyczerpany .