Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Mascott 150 DXI - Mruga serv oraz świeca żarowa

hynas 10 Gru 2013 12:01 4590 14
  • #1 10 Gru 2013 12:01
    hynas
    Poziom 10  

    Jak w temacie, po odpaleniu rano przez kilka kilometrów mruga świeca żarowa i serv.
    Auto odpala i jeździ normalnie.
    Nie mam możliwości podpięcia pod komputer więc pewnie będzie to wróżenie niż poprawna diagnoza. Czy może to być problem z egr ?
    Silnik to Nissan 3.0 150 DXI

    0 14
  • #3 11 Gru 2013 12:58
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 11 Gru 2013 20:05
    keicam1991
    Poziom 18  

    Jak nie ma żadnych problemów to będzie uwalona świeca żarowa, sprawdź rezystancję wymień uszkodzoną i po problemie :)

    0
  • #5 12 Gru 2013 06:48
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 12 Gru 2013 08:54
    hynas
    Poziom 10  

    Na razie nic nie wymieniam, jak tylko znajdzie się chwila jade na komputer i zobaczymy co wyjdzie.
    Przy okazji zapytam o spalanie takiego auta bo wydaje mi się troche wysokie porównując do Iveco 65c15, przy Reni wynosi 14-16 litrów jeżdząc bardzo spokojnie.

    0
  • #7 22 Gru 2013 23:39
    hynas
    Poziom 10  

    Jestem po diagnozie i wyskoczyły trzy błędy : przepływomierz, wał i jeszcze jeden który właściwie nic nie mówił. Błędy skasowane, dzisiaj rano kontrolki znowu mrugały, zobaczymy co teraz pokaże komputer, ale to już po świętach.
    Przed pojawieniem się usterki rozbierana była cała podstawa pompy wodnej w celu wymiany uszczelki z powodu sporego wycieku płynu, rozpinany był również łańcuch rozrządu i odpinane sporo wtyczek połączeń elektrycznych. Wydaje mi się że kontolki zaczęły mrugać właśnie po wymianie tej uszczelki. Jutro sprawdzę jeszcze wtyczki oraz dla spokoju świece żarowe, jest do nich dobre dojście więc nie będzie problemu.
    Mam również kolejny problem, mam wrażenie jakby stukał mi zawór, czy ten silnik ma hydrauliczne zawory ?, niedawno wymieniłem olej.

    Właśnie sprawdziłem świece żarowe, wszystkie są w porządku, załaczanie świec również działa.

    0
  • Pomocny post
    #8 23 Gru 2013 19:53
    norrbi
    Poziom 17  

    Nie ma hydraulicznych popychaczy.

    0
  • #9 23 Gru 2013 21:02
    hynas
    Poziom 10  

    norrbi napisał:
    Nie ma hydraulicznych popychaczy.


    Pewnie ktoś przemną jeździł na kiepskim oleju, wlewając teraz dobry syntetyk wypłukałem wszystkie nagary stąd pojawia się stukanie.
    @norrbi mógłbyś podać jakie luzy są przewidziane dla tego silnika ? Nissan 3.0 150 dxi 2007 rok.

    0
  • Pomocny post
    #10 23 Gru 2013 22:00
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 23 Gru 2013 23:22
    norrbi
    Poziom 17  

    Co do stukania ,to sprawdz kerekty wtryskiwaczy (diagnostycznie komp).

    0
  • #12 24 Gru 2013 08:54
    hynas
    Poziom 10  

    Tak myślałem że z rozrządem coś jest nie tak, nie pozostaje nic innego jak rozbierać, co do wtryskiwaczy sprawdzane były teraz na kompie i są raczej w porządku, jeden miał słabą korektę ale może jeszcze pochodzić. Po świętach postaram się jeszcze sprawdzić je dokładniej.
    RENO-MAX, norrbi, wstępnie dziękuję za pomoc.

    0
  • #13 30 Gru 2013 10:36
    hynas
    Poziom 10  

    Chyba wstrzymam się z tą rozbiórką rozrządu, od trzech dni żadna kontrolka nie mruga, muszę chyba podjechać jeszcze raz na komputer. Dodam że teraz zrobiło się cieplej i auto było odpalane koło południa.

    0
  • #14 21 Sty 2014 08:44
    hynas
    Poziom 10  

    Rozrządu nie rozbierałem, ale wczoraj zauważyłem co powoduje zapalanie się kontrolek.
    Serw oraz świeca żarowa zapala się po włączeniu dmuchawy kabiny, przy niższych biegach mruga, natomiast na czwartym biegu pali się cały czas. Po jakimś czasie wszystko wraca do normy i kontrolki już nie zapalają się.

    Sprawdziłem również ładowanie, po włączeniu wszystkich odbiorników typu swiatła, grzanie lusterek itp. ale bez dmuchawy ładowanie wynosi ok. 14,25V, po włączeniu dmuchawy ale na czwarty bieg spada na 13,2 V, widoczne staje się również obciążenie silnika, nawet na pierwszym biegu dmuchawy lekko spadają obroty.
    Teraz nie wiem czy pada wentylator czy może coś z alternatorem ?
    Postaram się dostać do niego i zobaczyć czy kręci się swobodnie.

    0
  • #15 27 Kwi 2014 13:21
    hynas
    Poziom 10  

    Rozrząd okazał się przestawiony o trzy zęby. Po poprawnym ustawieniu nic nie mruga i silnik oczywiście od razu się wyciszył.
    Zdejmowana była również pokrywa klawiatury i okazuje się że w tym silniku popychacze są jednak hydrauliczne, silnik ma oznaczenie ZD3A608

    0