Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra II - Przednia wycieraczka od strony pasażera nie działa.

10 Dec 2013 13:14 16578 17
  • Level 11  
    Witam serdecznie, mam problem z wycieraczką w w/w samochodzie... podczas jazdy w deszczu nagle przestała działać wycieraczka od strony pasażera (na szczęście nie ta od kierowcy, ona działa normalnie). Jeden z mechaników mówił, że poszedł mechanizm ledwo po dotknięciu wycieraczki. Czy mogłyby być inne przyczyny tego ? Jeżeli jestem skazany na zakup mechanizmu to, czy moglibyście doradzić jaki dokładnie kupić (używany) ponieważ nie jestem pewien, czy we wszystkich astrach jest taki sam.... przerabiałem już wymianę termostatu w mojej Astrze, gdzie jest to jedyny model z termostatem za rozrządem.
  • Level 28  
    Myślę, że mechanik ma rację. Jaki kupić: wymontuj i zobacz, a jak nie potrafisz (a nie jest to aż takie łatwe) to podjedź do mechanika, zapłać i Ci wymieni...
  • Level 16  
    Ramiona tam są znitowane. Może nit poszedł i wystarczy śrubkę wsadzić zamiast nita.
  • Level 28  
    marcin1122 wrote:
    Może dźwigienka tylko spadła


    Pewnie, że tak. Piszę tak jak piszę, bo to są podstawowe rzeczy, od których trzeba zacząć, a skoro ktoś nawet nie pofatygował się do tego i pisze na forum technicznym, to co mam mysleć i pisać... Ja wiem, że pisze się tu licząc na pomoc, ale jakieś minimum trzeba zachować...A tak po za tym, to chyba tak prosto nie można się dostać w Astrze do mech wycieraczek. Nie trzeba przypadkiem ściągać plastiku podszybia? A do tego trzeba choć trochę umiejętności, bo ramion tak łatwo nie da się wyciągnąć...

    pzdr
  • Level 11  
    Zgadzam się z tomjed... żaden ze mnie na razie mechanik, czy majsterkowicz jeżeli chodzi o samochody. Próbowałem samemu zdemontować to plastikowe podszybie (według opisów i filmów na internecie .... :] ), ale wszędzie tam są kapturki na końcach wycieraczek, pod którymi są śruby mocujące te wycieraczki ( po odkręceniu których odczepia się podszybie), ale u mnie nie ma żadnych kapturków.. w sumie to nie dostrzegłem w jaki sposób są mocowane te wycieraczki...stąd moje śmieszne dla niektórych pytania.
  • Level 28  
    JustSimplePerson wrote:
    w sumie to nie dostrzegłem w jaki sposób są mocowane te wycieraczki

    To daj zdjęcie, bo widzę, że idziesz w zaparte i nie odpuszczasz. Jak poprawisz mój nick to bedziemy coś radzić...
  • Level 23  
    A może po prostu zerwało frez w ramieniu wycieraczki? Włącz wycieraczki i przyjrzyj się, czy nakrętka mocująca ramię pracuje w obu kierunkach. Jeśli nie, to tak jak koledzy wyżej pisali, spadła dźwigienka.
  • Level 43  
    Zdejmij wycieraczki plastik podszybia i masz mechanizm. Jak kulka wypadła z łoża plastikowego to albo wymiana a jak chcesz sie pobawić to nawierć od czoła kulkę i po założeniu ramienia przykręć ramię przez plastik wkrętem samogwintującym z dużą podkładką ale z lekkim luzem.
  • Level 11  
    Wybacz to przekręcenie nicku, nie było to zamierzone. A co do mechanizmu to uchyliłem podszybie i zauważyłem że wycieraczka wyskoczyła z tej dźwigienki (cięgła) teraz nie wiem czy bawić się z tym, czy kupić używkę, która może się okazać niewiele lepsza.. :/ W każdym razie dzięki wielkie za porady.
  • Moderator of Cars
    Używana nie ma sensu, bo zaraz tak samo się uszkodzi... ja to awaryjnie zdrutowałem i tak jeździło przez 3 lata ;) Były co najmniej 2 rodzaje tych mechanizmów, więc uważaj co kupujesz.
  • Level 16  
    Przerabiałem to kolego w mojej Astrze. Tak jak wyżej napisano nie baw się w używki. Jeśli faktycznie spadła dźwigienka a sam mechanizm z silniczkiem pracuje poprawnie to w warunkach domowych to naprawisz. Dobre wiertło i albo nawiercasz i gwintujesz albo na wylot i śrubka z podkładkami sprężynowymi. Mi to działa już od roku. Najpierw zdejmujesz wycieraczki. Może być potrzebny ściągacz. Później zdejmujesz podszybie. Najgorzej jest wypiąć spryski szyby. Często są zapieczone i trzeba się delikatnie obchodzić aby nic nie połamać. Przy okazji polecam wymień sobie spryski te seryjne na te z Opla Insigni. Masz efekt takiej mgiełki. Koszt ok. 20zł w ASO.
  • Moderator of Cars
    bobo21 wrote:
    Najgorzej jest wypiąć spryski szyby. Często są zapieczone i trzeba się delikatnie obchodzić aby nic nie połamać.
    Łatwiej odpiąć wężyk i po problemie...

    Śrubka to średni pomysł, bo jak wycieraczki zostaną zablokowane (przymarzną) to te połączenia powinny puścić.
  • Level 16  
    Te wężyki też ciężko schodzą. No ale to już na miejscu trzeba ocenić co lepiej.
    Ale co ma puścić? To połączenie musi mieć trochę luzu bo wykonuje niepełny ruch obrotowy także nie należy dokręcać na siłę. Lepsze od podkładek sprężynowych są nakrętki z teflonem. Dokręcamy tak by był lekki luz i ramię mogło się poruszać.
  • Moderator of Cars
    bobo21 wrote:
    Ale co ma puścić?
    Połączenie - ma się rozpiąć. Ale to szczegół - śrubki są dobrym pomysłem, a tak już mega poprawnie to śrubka z tulejką dystansową i podkładką.
  • Level 11  
    Właśnie znalazłem w garażu mechanizm wycieraczek ( bez silniczka) od opla vectry B, mógłbym go jakoś wykorzystać bo podejrzewam, że w całości to on nie podejdzie.
  • Level 43  
    Nawierć, przykręć, nasmaruj, zapomnij.
  • Level 11  
    ... Pech chciał, że naprawiłem to sam, ale w kolejności.... "Nawierć, przykręć, zapomnij, nie nasmaruj" :] Zobaczymy co będzie.. najwyżej jakiś smar wcisnę bez zdejmowania, czy coś.