Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia kombi 6y 1.2 12V - Palące się żarówki, proble m z elektroniką

10 Gru 2013 17:27 2424 10
  • Poziom 9  
    Witam!
    Posiadam od niedawna Skode fabie z 2003 roku 1.2 12V w kombiku.
    Problemy zaczęły się od zapalającej się kontrolki wspomagania i braku wspomagania przy tym gało podświetlenie zegarów wskazówki opadały. Problem znikał po ponownym uruchomieniu silnika lub samoistnie.

    Teraz zauważyłem że do tego doszło palące się żarówki mijania głównie lewa.
    za pierwszym razem spaliły się obie a dwukrotnie po wymianie (po 2 km) spaliły się lewe dwukrotnie ( nie wkładam nowych za drogi interes aby za 20 zł pojeździć 2 km).
    bezpieczniki się nie przepalają.

    Sprawdziłem napięcie w czasie normalnej pracy (na żarówce mijania) 14,5V natomiast podczas zapaleniu się kontrolki od wspomaganie i reszcie problemów napięcie wzrastało do 18V.

    Poczytałem na forach i znalazłem prawie identyczne objawy, przyczyna felernej wiązki która gnije. Zgodnie z instrukcja naprawy odwinąłem wiązkę osuszyłem lecz problem nie zniknął. Wiązkę rozebrałem z izolacji od podszybia praktycznie dokąd się dało.

    dodam jeszcze że nie zawsze działa przełączenie trybu nadmuchu z zewnątrz na wewnątrz.

    Gdzie mam szukać przyczyny co może być nie tak?
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Zacznij od sprawdzenia wszystkich mas.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Chociaż wzrastające do 18V napięcie może również wskazywać na regulator napięcia bądź inne problemy z alternatorem.
  • Poziom 9  
    Sprawdziłem masy są ok (chyba że są w przewodzie zerwane przepalone).

    podejrzewam regulator, ale czy miałby wpływ na problemy ze wspomaganiem i zegarami?
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Jeżeli wspomaganie elektryczne to jest wzbudzane z alternatora, regulator do sprawdzenia/
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Na zegary jak najbardziej a wspomaganiem to po prostu komputer wyłącza maglownicę. Sprawdź regulator ;)
  • Poziom 9  
    Za 2 dni się tym zajmę i dam odp.

    Tylko jak sprawdzić ten regulator?

    w samochodzie czy po wymontowaniu i w jaki sposób.

    Napięcia na nim nie ma sensu sprawdzać skoro napięcie ładowania aku jest 14,5 a przy błędzie dochodzi do 18 to wiadomo ze regulator podaje te 18V.

    Więc w jakim sensie mam go sprawdzić?
  • Poziom 22  
    w warunkach domowych nie sprawdzisz, najlepiej wymień lub jedz do elektryka
  • Poziom 9  
    Czytałem że można ją sprawdzić w taki sposób.

    "Podlaczyc regulator da zasilacza o napieciu regulowanym w zakresie co najmniej 10-16V. Do sczirek regulatora podlaczyc zarówke 21W. Krecic gałką zasilacza i patrzec co się dzieje z żarówką."

    tylko czy to akurat ma związek z moim problemem takie sprawdzenie regulatora? i co ma się dziać z tą żarówką?
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    ma zgasnać przy ~14.5
  • Poziom 9  
    Niestety nie miałem jak sprawdzić regulatora.
    Ale skoro dawał 18V to raczej na pewno był uszkodzony.
    Wymieniłem na nowy oryginalny.
    Zrobiłem krótką jazdę próbną (2hm) i nic się nie działo napięcie ładowania 14V a prąd pobierany w spoczynku (wyjęte kluczyki pozamykane drzwi) około 10mA (co wcześniej była to wartość 400mA)

    Jutro przetestuje auto na dłuższym odcinku (40km) i dam znać co i jak.
  • Poziom 9  
    Wszystko gra :) Droga przebiegła bez żadnych komplikacji.

    Problem został rozwiązany! Dzięki za Pomoc.