Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seo Dolphin - Jak podłączyć ten trzeci kanał?

10 Gru 2013 17:45 3249 4
  • Poziom 13  
    Witam

    kupiłem sobie alarm SEO Dolphin. Wziąłem wersję z pilotem z 2 przyciskami - dodatkowy kanał się wtedy uruchamia potrójnym przyciśnięciem WYŁ przy rozbrojonym alarmie.

    Cały alarm już sobie podłączyłem i wszystko gra jak powinno, ale mam problem z tym trzecim kanałem. Na chwilę obecną na dobrą sprawę go nie potrzebuję ale centralkę mam tak schowaną że trzeba pół auta rozbierać, więc wolę sobie wyprowadzić ten 3 kanał teraz przy montażu a podłączę sobie go kiedy będzie potrzeba.
    I tak właśnie zrobiłem, zanim poszedłem montować alarm dolutowałem sobie przewód mniej więcej zgodnie z instrukcją.

    Seo Dolphin - Jak podłączyć ten trzeci kanał?

    Mniej więcej, bo w instrukcji jest napisane że trzeba bezpiecznik polimerowy wlutować a ja (nie mam dostępu aktualnie do takich wynalazków) zamontowałem sobie zwykły bezpiecznik topikowy w przelotce na kablu (120mA) a bezpiecznik w centralce pominąłem.
    I tak na mój rozum jak patrzę na to zdjęcie to według schematu te dwa punkty od kanału dodatkowego to te dwa zaznaczone czerwonymi szczałkami, a te od bezpiecznika (ta w schemacie pokazuje tylko na jeden punkt, ale raczej oczywiste że chodzi o dwa) to te dwa wskazane niebieską szczałką. I patrząc po ścieżkach na płytce dolny punkt kanału jest połączony z prawym (na schemacie. Lewym na zdjęciu) punktem bezpiecznika. Czyli po prostu jest obwód (według schematu) od lewego punktu bezpiecznika, przez bezpiecznik, do prawego punktu, z tamtąd do dolnego punktu kanału, i stąd nie wiem (myślałem że do przekaźnika) do czegoś i potem wraca do górnego punktu kanału.

    W sumie wydawało mi się to oczywiste. Ale po takim podłączeniu i podłączeniu alarmu podłączyłem sobie do tych dwóch kabelków miernik, czy tam się jakieś napięcie pojawia i nic. Próbowałem różne tempa naciskania 3x tego przycisku (tak jak przy kodowaniu, nie można za szybko ani za wolno bo nie zatrybi) i nic.
    No ale w instrukcji jest napisane przecież że zostanie wygenerowany impuls masy, to i się nie dziwię że tak nie zadziałało, tylko jak to niby ma być podłączone skoro są 2 punkty tego kanału?!

    Sterowanie centralnym też jest impulsami masy, ale tam jest sprawa jasna bo są 2 kabelki jeden podaje masę przy otwieraniu drugi przy zamykaniu. Mercedes 124 ma sterowanie minusem albo plusem, więc dałem przekaźniki na każdą masę, jeden podaje plus a drugi minus i gra. A tu nie wiem.

    Pomoże jakiś fachowiec ?
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Curry_ napisał:

    W sumie wydawało mi się to oczywiste. Ale po takim podłączeniu i podłączeniu alarmu podłączyłem sobie do tych dwóch kabelków miernik, czy tam się jakieś napięcie pojawia i nic

    Miernik z drugiej strony był podłączony do plusa?
    Wydłużałeś impuls masy,bo jeżeli fabrycznie 0,25s to i miernikiem nie zauważysz?
    Na marginesie co miał by sterować w tym aucie tan kanał dodatkowy?
  • Poziom 13  
    no z długością impulsu to też o tym pomyślałem i ustawiłem na 1 sekundę, to już powinien coś miernik na pewno pokazać. Ale nic to nie dało.

    A czy miernik był połączony z drugiej strony do plusa? Ale z której strony? Jak mam impuls zamykający centralny to mam jeden kabelek (drugi jest otwierający) i to jest minus to wtedy drugi do plusa i gra. Ale tu mam jakby 2 kabelki na jedną operację. Bo według mnie to powinno być podłączone tak.

    Seo Dolphin - Jak podłączyć ten trzeci kanał?

    Tylko to się kłóci z tym że ma być wyjście tylko impulsu masy.
    Ja podłączyłem to z pominięciem bezpiecznika na płytce tak (tym zielonym to jest zaznaczona ścieżka która łączy te dwa punkty):

    Seo Dolphin - Jak podłączyć ten trzeci kanał?

    No i oczywiście nie działa. Jeśli ma wyjść impuls masy tylko to powinien wychodzić tylko jeden przewód. SKĄD? Te dwa dolne os bezpiecznika domyślnie powinny być zajęte przez bezpiecznik, potem dalej idzie do góry do tego dolnego pinu z dwóch wskazanych jako kanał dodatkowy. To jeżeli miałby iść tylko impuls masy to ten impuls masy powinien pojawić się na tym lewym punkcie bezpiecznika (no bo przecież musi przejść przez bezpiecznik więc od drugiej strony, czyli od górnego punktu kanału nie mogło by to iść) i wtedy idzie przez bezpiecznik do prawego, potem ścieżką do dolnego punktu kanału i stamtąd ma wychodzić po prostu przewód z masą ? To po co ten drugi punkt kanału na schemacie i na płytce?! Nie chcę nic podłączać w sposób: a może się uda żeby nic nie popalić.
    Ta instrukcja do tego SEO nędzna jest na maksa. Wcześniej miałem WAECO mt150 to w instrukcji elegancko rozpisane że są pod tym pinem i pod tym wyjścia takiego i takiego przekaźnika który w takim stanie działa tak a w takim tak, a tu zgaduj. Niby ma impuls masy czyli jeden przewód, a wskazanie jest na dwa wyprowadzenia. A w opisie wyprowadzeń oczywiście tego wyprowadzenia opisu nie ma bo fabrycznie ono nie występuje, i zgaduj co autor miał na myśli.
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Z tego rysunku,nie widząc płytki dał bym bezpiecznik pomiędzy czerwone strzałki i z niego bym sprawdził masę.Miernik jeden koniec na plus drugi na tez bezpiecznik,i ustaw impuls na ok 3 s.A najlepiej zamiast miernika to dioda przez rezystor lub żarówka 12V o poborze mniejszym niż 170mA
  • Poziom 13  
    Ooo jaaa... No przecież. Co dwie głowy to nie jedna.
    Tak, w ten sposób działa (sprawdziłem miernikiem i na impulsie 1s i też zatrybiło).

    ehh.. No teraz to ma sens, ten bezpiecznik jest obrysowany na schemacie jajkiem a od tego dolnego-prawego punktu odchodzi linia, czyli przewód, tylko po jaką cholerę zrobili ten drugi punkt, a ten "przewód" zakończyli akurat pod nazwą bezpiecznika? Czytelność beznadziejna tej instrukcji. Ja to czytałem tak że "opcja dostępna po wlutowaniu bezpiecznika FRX017 (i tu linia z punktem zaraz pod tym, wskazująca miejsce gdzie go wlutować) oraz przewodu (no to przewodu w pozostałe wolne miejsce).

    Mogliby to jakoś czytelniej zrobić tą rozpiskę, żeby nie było żadnych wątpliwości. Tak samo z wyprowadzeniem na czujnik dodatkowy

    Seo Dolphin - Jak podłączyć ten trzeci kanał?

    Ja dostałem z kompletnie innymi kolorami tych kabelków i o ile ten biały (który u mnie jest czerwony) jest podpisany na obu końcach łatwo zidentyfikować to te dwa pozostałe jak przy czujniku jest biały zielony brązowy to można by przypuszczać że w centralce też jest biały na dole i 1- zielony i 2-czerwony. A nie, trzeba sobie w opisie wyprowadzeń doczytać że jest właśnie na odwrót. Jakby nie mogli tego normalnie kolejno rozrysować trzema żyłami. eh..

    No tak czy inaczej działa, dzięki za pomoc.
    PS. też z Olsztyna jestem ;)
    PS2. a co do tego co ma sterować to puki zima jest to sobie go podłączę do otwierania bagażnika (w sumie dla bajeru. Jak jest ten kanał to niech coś robi) ale na lato przełączę go na otwieranie/zamykanie okien (będąc w domu sobie okna pootwieram, zanim zejdę to już się trochę przewietrzy, a i jak zostawię z otwartymi a np. deszcz zacznie padać to sobie domknę bez schodzenia do auta). Finalnie ma być sterowanie szybami, ale teraz mi szyby nie potrzebne a zimno w garażu to nie będę tam kombinował.