Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania r 420 - pedał sprzęgla przy wciskaniu, robi się miękki i nie wysprzęgla

10 Gru 2013 21:04 8394 5
  • Poziom 9  
    witam w scani R420 pedał sprzęgła robi się miękki i nie wysprzęgla do konca sprzęgła, biegu nie idzie włożyć ani wyciągnąć dzieje się to rzadko,czasem dzieje się tak,że pedał sprzęgła robi się twardy,wymieniłem już pompę sprzęgła i osuszacz zawór APS dodam że była uszkodzona sprężarka powietrza puszczała olej na zawory,została założona nowa po kilku dniach po wymianie pompki sprzęgła i zaworu APS,po wymianie APS było dwa dni dobrze i znowu problemy się zaczęły ,proszę o pomoc....
  • Poziom 38  
    Jest jeszcze siłownik przy skrzyni.
    Wygląda, że układ jest przypowietrzony, lub płyn nie dociera ze zbiorniczka do pompki.
    To dotyczy miękkiego pedału, twardy, to problem zasilania powietrzem serwa (APS), ale nie do końca, bo zdarza sie uszkodzenie przewodu biegnącego do pompki, który ma uszkodzenie wewnątrz i blokuje się przepływ (pobliże wlewu oleju)
    Pomijam problem z widełkami, łożyskiem, czy też samym dociskiem, jak również wkład kierowcy, polegający na dolaniu innego płynu niż DOT4.
    Temat rzeczka i nie ma jasnej odpowiedzi.
  • Poziom 9  
    dzięki kwantor za podpowiedż wygląda na to ,że to przewód płyn jest wymieniony na nowy kierowca poinformował mnie,że pedał sprzęgła zostaje czasem w podłodze,wymienię przewód i zobaczymy co będzie się działo,jeszcze raz śliczne dzięki pozdrawiam
  • Poziom 38  
    Jak pedał zostaje w podłodze, to inne kalosze- zaciera się tłok w pompce (serwie) lub uszkodzone serwo, zaworek podawania powietrza dla wspomagania nie cofa się, lub coś koło tego, może pęknięta sprężyna powrotna..
    Uszkodzenie mogło powstać na wskutek zbyt wysokiego ciśnienia powietrza w regulatorze w (zaworze) 4 drogowym w APS.
    Pompka przy pedale ma się wracać bezwzględnie, co by się nie działo w innych częściach instalacji.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Opowiem całą historie od początku,był problem z twardniejącym pedałem sprzęgła sporadycznie i czarny płyn w zbiorniczku,wymieniłem całą pompkę na nową firmy febi niby oryginał płyn też w całym układzie nic się nie zmieniło,potem wymieniłem APS przy czym zauważyłem olej w osuszaczu i przewodach pneumatycznych, po wymianie APS było dobrze z jeden dzień morze dłużej i znów to samo, kilka dni później wymieniłem sprężarkę,żeby nie syfiła układu olejem do tego wszystkiego doszedł pedał w podłodze,też się to dzieje sporadycznie w ciągu dnia,został mi jeszcze przewód wysprzęglik i kto wie czy nie jeszcze raz APS czy go olej nie załatwił,po drugie był po regeneracji nie wiadomo jak go zrobili, pierwsze co to wymienię przewód o którym mówiłeś i zobaczę,ale to dopiero w sobotę bo wozy muszą chodzić puki pogoda, KWANTOR jak by ci przyszło coś do głowy to pisz pozdrawiam.
  • Poziom 38  
    Jeżeli kierowca dolał czerwonego oleju (ATF) taki jak w pompce podnoszenia kabiny, to będziesz wymieniał płyn i tłoczki jeszcze ze 4 razy.
    Czarny płyn o tym świadczy, guma tłoczka i uszczelnień została rozpuszczona.
    kiedy sprzęgło twarde, to trzeba zmierzyć ciśnienie w obwodzie pomocniczym- zasilanie wspomagania sprzęgła.
    Na tą chwilę pompka sprzęgła jest uszkodzona- pedał ma wracać bezwzględnie.
    To że twardy to brak ciśnienia powietrza wspomagającego, lub nie drożny przewód hydrauliczny biegnący do siłownika, (lub wspomniane niskie ciśnienie wspomagania)
    Owa niedrożność nie jest ciągła i to potrafi robić w c.... mechanika.