Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

politechnika vs uniwersytet, lic. vs inż. mgr vs inż mgr

shy_moon 11 Gru 2013 09:26 1902 4
  • #1 11 Gru 2013 09:26
    shy_moon
    Poziom 4  

Witam,
    Tak się zacząłem zastanawiać, czy studia na uniwersytecie mają sens, jeśli można zrobić je na politechnice.Takimi kierunkami są na pewno Informatyka, Ochrona środowiska, Fizyka techniczna. Dziś mowa będzie o informatyce. Są uniwersyty, które dają tytuł inż, więc pewnie one są dobre ale są też takie gdzie dają tytuł lic.
    Wg mnie taki kierunek jak informatyka to tylko studia inżynierskie, najkepije na politechnice. Ja wprawdzie studiuję zaocznie inżynierskie, a mam kolegę co studiuje dziennie na uniwersytecie studia licencjackie, i patrząc po programie studiów ma wyraźnie mniej przedmiotów, nawet tych istotnych w informatyce(technika cyfrowa, sztuczna inteligencja, fizyka, i wiele innych). Wydaje mi się że ma za dużo wiedzy teoretycznej za mało praktycznej. A pracodawcy jak patrzą na tytuł inż. a lic.

0 4
  • #2 11 Gru 2013 10:09
    2P
    Poziom 19  

Sam mam inżyniera, jednak od dawna nikt mnie o dyplom nie pytał. Zawsze jest bardzo konkretna rozmowa wstępna. W większości firm z definicji po Angielsku i są to dość konkretne rozmowy techniczne. Mam to "szczęście", że jak do tej pory zwykle łapali mnie na pierwszą rozmowę gdzieś w sklepie czy w drodze - więc dobrze jest umieć przeskoczyć na angielski z biegu.

Nie ważne czy masz licencjat czy inżyniera. W czasie takiej godzinnej rozmowy wszystko wyjdzie. Wyjdzie też czy znasz temat praktycznie czy tylko masz napchaną głowę teoriami.