Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW golf IV 1.4 16V - Brak zapłonu na pierwszym cylindrze

11 Gru 2013 19:53 7260 19
  • Poziom 8  
    Witam.
    Dopiero co zakupiłem sobie golfa IV z silnikiem 1.4 16V.
    Mam problem, mianowicie silnik na niskich obrotach strasznie szarpie, po podłączeniu do komputera wyskoczyły dwa błędy, brak zapłonu na pierwszym cylindrze, sporadyczne wypadanie zapłonu.
    Wszystkie kable WN i świece zostały wymienione na nowe.
    W czym może tkwić problem, czy to może być np. cewka czy coś poważniejszego ?
    Pozdrawiam
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 43  
    Cewka,wtryskiwacz,cisnienie na cylindrze.
  • Poziom 12  
    Który to rok tego pojazdu ??tam jest cewka jedna czy odcielna na każdy tłok ??
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 8  
    Rok 2000. Chyba jedna cewka, ale nie na 100%.
    Zapomniałem dodać że jak silnik się zagrzał to chodził jakiś czas normalnie, ale potem znów zaczął szaleć. Na wyższych obrotach nie ma z tym problemu, tylko na wolnych obrotach tak szarpie.
  • Poziom 29  
    A ja w Leonie 1,4 miałem dziurę w tłoku.
    Zmierz ciśnienie sprężania.
  • Poziom 12  
    Sprawdź sprężanie na cylindrze może być problem z wypalonymi zaworami ,samochód chodzi na gazie?
  • Poziom 8  
    Samochód nigdy nie chodził na gazie. Wykluczam cewke, to nie ona bo wymieniłem na nową i dalej to samo.. Narazie nie mam jak sprawdzić ciśnienia, ale postaram się to zrobić, a co myślicie o wtrysku ?
  • Poziom 43  
    Dzisiaj ćwiczyłem takiego i wtrysk mial zwarcie.Sprawdź miernikiem oporność wtrysków.
  • Poziom 8  
    Jakaś mała podpowiedz dla początkującego, do pomiaru muszę je zdejmować? Jak dokładnie to zmierzyć ?
  • Poziom 43  
    Wtyczki odepnij,miernik na ohm i zmierz ile mają po kolei.
  • Poziom 8  
    Zmierzyłem.
    Wtrysk cylindra pierwszego 13,8 Ohm
    drugiego 13,8 Ohm
    trzeciego 13,8 Ohm
    czwartego nie mogłem odpiąć.
    Wyniki wskazują na to, że wtrysk cylindra pierwszego jest ok...
    Może komputer sądząc że wypada zapłon na pierwszym cylindrze, blokuje do wtrysku sygnał? Już sam nie wiem..
  • Poziom 28  
    Ryba133 napisał:
    Już sam nie wiem..


    Kolego myślę że to powód dla którego warto by się udać do mechanika.

    Masz czym zmierzyć ciśnienie sprężania?
    Nie dzwonią przypadkiem zawory?
    Nie kopci?
  • Poziom 12  
    Ryba133 napisał:
    Wykluczam cewke, to nie ona bo wymieniłem na nową i dalej to samo..

    Ryba133 napisał:
    Wyniki wskazują na to, że wtrysk cylindra pierwszego jest ok...
    Może komputer sądząc że wypada zapłon na pierwszym cylindrze, blokuje do wtrysku sygnał? Już sam nie wiem..


    Jakie zawiłe metody pomiary wtryskiwaczy,wymiana cewki a o najważniejszym pomiarze ciśnienia sprężania który wyjaśnił by wiele zapomniałeś ?i szukaj wiatru w polu tak ??
  • Poziom 8  
    Nie szukam wiatru w polu tylko rozwiązania które było możliwe, mogłem sam sprawdzić i jego naprawa nie kosztowała by mnie tyle ile remont głowicy lub silnika jak będzie trzeba. Niestety nie mam przyrządu do pomiaru ciśnienia sprężania, ale na dniach postaram się podjechać gdzieś gdzie mogą mi to sprawdzić i dam znać czy znalazłem powód takiej a nie innej pracy silnika.
  • Poziom 28  
    Kolego zastanów się dobrze czy to ma sens. Zwiedzisz kilka warsztatów bo będziesz diagnozował kilka rzeczy i za każdą zapłacisz, a nie prościej zapłacić raz za kompleksową diagnozę? Wg mnie wyjdzie to zdecydowanie taniej.

    Ja wiem że w dzisiejszych czasach każdy chce zaoszczędzić ale niestety, są rzeczy nie do przeskoczenia.

    Zastanów sie nad tym dobrze...
  • Poziom 12  
    LoLek85 napisał:
    Zastanów sie nad tym dobrze...


    Dokładnie!
  • Poziom 8  
    Narazie chciałem poszukać przyczyny na własną rękę, w końcu to mogła być błahostka za której zdiagnozowanie ktoś by sobie policzył np. 200 zł. No i po co mi taki wydatek, teraz gdy wiem, że to nic z rzeczy prostych do zdiagnozowania samemu raczej zdecyduję się oddać samochód komuś kto w tym siedzi i zna się lepiej ode mnie na tych sprawach. Dziękuję Wam za podpowiedzi i pomoc w próbie rozwiązania problemu, jak tylko się dowiem co było przyczyną, dam Wam znać. Jak narazie dziękuję i do usłyszenia niedługo ;)
  • Poziom 8  
    Takwięc wina leży po stronie pierścieni. Przynajmniej tak pokazała próba olejowa, niedługo oddam autko do mechanika i dowiem się dokładnie co i jak. Czytałem, że te pierścienie są jakieś słabe i trzeba założyć inne bo inaczej znow po jakimś czasie może się to powtórzyć, jednak nigdzie nie mogę znaleźć jakie pierścienie, z jakiego silnika założyć, może ktoś coś wie ?
  • Poziom 1  
    Mam dokładnie taki sam problem. Golf IV 1.4 2003 r. szarpie na zimnym silniku na niskich obrotach. Po przytrzymaniu go na wyższych obrotach problem znika, pojawia się znowu jak samochód postoi dłuższy czas i ostygnie. Mam też te same błędy w komputerze - brak zapłonu i sporadyczne wypadanie zapłonu.

    Jak się zakończyła twoja naprawa? Czy wymieniałeś pierścienie na pierwszym cylindrze i czy to pomogło?
  • Poziom 8  
    cześć. u mnie jednak po ściągnięciu głowicy okazało się że miałem kilka zaworów krzywych (zerwany rozrząd) i raz się domykały a raz nie, pozdrawiam