Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 3, 1.4 B+G - Wysoka temperatura po wymianie termostatu

paclife 11 Gru 2013 20:09 4407 11
  • #1 11 Gru 2013 20:09
    paclife
    Poziom 8  

    Czesc, mam taki problem, postanowilem wymienic w moim golfie 3 termostat, z racji tego że wskazywał zbyt niską temperaturę (70, 80) i nie bylo cieplego powietrza.

    Okazało się że po wymianie, temperatura się zmieniła jednak teraz jest za wysoka 97, 98 stopni. Po przejechaniu dość długiego odcinka zaczyna się gotować. Więc czy to błąd termostatu czy czegoś innego, podobno może być to wina np. nieszczelnego korka zbiorniczka wyrównawczego bądź węźyka odchodzącego od niego.

    Ale nie znam się na tym za bardzo dlatego pytam w czym szukać problemu?

    2 11
  • #3 11 Gru 2013 20:29
    wirus466
    Poziom 19  

    Po pierwsze sprawdz czy termostat się otwiera tzn czy kolo 85-90 stopni czy chłodnica robi się gorąca. Dwa zamontuj zworę na kostce podpiętej do czujnika w chłodnicy i sprawdz wentylator tylko uwaga na łapki żeby się z nimi na stałe nie rozstać!!! Po trzecie sprawdz czujnik w chłodnicy miernikiem. Tyle.

    0
  • #4 11 Gru 2013 20:40
    paclife
    Poziom 8  

    Co do odpowietrzenia to niby został odpowietrzony tzn. przy uruchomionym silniku i otwartym zbiorniczku wyrównawczym temperatura się podnisła do takiego stopnia az włączył się wentylator i takie było odpowietrzanie (dobre?), a starego termostatu nie wkładaliśmy.

    ok jutro sprawdze to chlodnice czy ciepla przy takiej temperaturze

    0
  • #5 11 Gru 2013 20:46
    Pójdę boso
    Poziom 20  

    Czy trzeba być tak głupim, żeby nie wiedzieć, że wskaźnik może oszukiwać? Ja zawsze, ale to zawsze wkładam termometr do zbiorniczka. 99% golfiarzy i innych szrotowych aut zostawia kaskę za moją pracę, w której wychodzi to, że zegar tylko oszukuje.

    0
  • #6 11 Gru 2013 20:48
    paclife
    Poziom 8  

    Tak trzeba byc tak glupim, pisze tutaj w celu porady bo po prostu sie na tym nie znam a dziwne byloby to ze na starym termostacie nie bylo problemu grzania sie a przy nowym nagle ma zegar oszukiwac?

    0
  • #7 11 Gru 2013 20:52
    Pójdę boso
    Poziom 20  

    wszyscy piszecie w celu porady i 100 razy zakładacie temat o tym samym zamiast sobie poszukać. Zawsze zanim wymieniam termostat wkładam do garnka z wodą i wstawiam na gaz aby zobaczyć czy ten się otwiera i w jakiej temperaturze zaczyna to robić. Jak się nie znasz to po co się zabierasz do tego? Kiedyś jak zaczynałem zabawy to czytałem dużo książek na te tematy. Dziś nikomu się nie chce zobaczyć do książki "Sam naprawiam", czytasz jedno a naprawisz setki starych aut bo budowa podobna.

    0
  • #8 12 Gru 2013 07:04
    paclife
    Poziom 8  

    czesc, sprawdzałem rano te weze od chlodnicy i pierwszy ten wyzej jest ciepły a ten dolny zimny, przy koncu jest troszke letni, i na wskazniku temp. mialem 90 stopni a w srodku bulgotało, wiec co jest nie tak

    0
  • #10 12 Gru 2013 07:08
    paclife
    Poziom 8  

    Czyli znowu czeka mnie wymiana na nowy? Jest bardziej możliwe że jest złe założony czy jest to jakiś szajs?

    0
  • #11 13 Gru 2013 18:19
    Pójdę boso
    Poziom 20  

    Jakiej firmy? Verneta nie mogę polecić z doświadczenia. Odwrotnie nie idzie go wsadzić, mimo, że nie zrobi to na nim zbytnio różnicy. Jest w nim dziurka, która pomaga wyrównać temperaturę.

    0
  • #12 15 Gru 2013 02:14
    Abada37
    Poziom 15  

    witam. tego typu uklad chlodzenia ma wyrzsza temperature wrzenia jakies 110-115 stopni. jest nierealne zeby nagrzac silnik z odkreconym korkiem do temperatury zalaczenia wentylatora bez wyplywu plynu ze zbiorniczka tak jak bylo napisane. pozdro

    0