Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Stihl ms 230 - Pilarka gaśnie po paru sekundach.

gruby123321 11 Dec 2013 21:31 35889 43
  • #1
    gruby123321
    Level 10  
    Witam. Posiadam pilarkę Stihl ms 230. Problem polega na tym, że po odpaleniu elegancko chodzi lecz po chwili gaśnie i przez parę minut nie chce odpalić. Po odpaleniu można gazować lub pozostawić ją na niskich obrotach ale i tak po chwili gaśnie jak by ktoś po prostu odciął zapłon. Problem już od dłuższego czasu występuje. Wcześniej po prostu wyciągałem filtr powietrza i odpalałem ją, a następnie zakładałem filtr i jakoś chodziła. Wyczyściłem filtr i dalej problem występował. Czy to może być wina brudnego gaźnika? Czy może przyszedł czas na remont? Jutro postaram się wyczyścić gaźnik i sprawdzić w jakim stanie jest tłok i cylinder. Dodam, że piła gaśnie jak jest rozgrzana lub jak jest zimna (jednak ciężko ją rozgrzać, bo cały czas gaśnie).
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    dzidek_o
    Level 9  
    Sprawdź odpowietrzenie zbiornika paliwa. Czy gaśnie także na lekko odkręconym korku paliwa?
  • #3
    gruby123321
    Level 10  
    Wydaje mi się, że to nie jest wina paliwa, bo po dłuższej chwili odpalania (ciągnięcia za ten sznurek) pilarka się zalewa. Chociaż jutro też wypróbuję opcję z tym paliwem. Zrobiłbym to teraz ale jest dosyć późno i nie chcę narobić hałasu :D.
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    gruby123321
    Level 10  
    Właśnie wracam do domu. Po powrocie mam zamiar rozkręcić pilarkę i posprawdzać wszystko. Po wykonaniu oględzin i naprawy postaram się zdać Wam relacje ;].

    Dodano po 1 [godziny] 50 [minuty]:

    Więc tak. Rozkręciłem piłę i wyjąłem gaźnik. Rozkręciłem go na części pierwsze i przedmuchałem go sprężarką. Trochę brudu było. Poskręcałem wszystko elegancko piła odpaliła za którymś razem lecz po chwili zgasła. Poczekałem jakieś pół minuty i pociągnąłem za linkę. Piła zaskoczyła od razu. Wcisnąłem gaz do końca (tak wiem zimny silnik i nie powinno się tak robić...) pochodziła chwilę na najwyższych obrotach i po paru sekundach zgasła tak jak by ktoś od razu odciął zapłon. Odkręciłem świecę (oczywiście była zalana...) i z ciekawości sprawdziłem iskrę. Ciągnąc powoli linkę nie było iskry (nie ciągnąłem jej zbyt wolno... normalnie powinna być wtedy iskra), dopiero po mocniejszym pociągnięciu pokazała się iskierka :D. Nie jestem jakimś znawcą lecz wydaje mi się, że problem leży po stronie zapłonu. Możliwe, że świeca jest do wymiany (jutro postaram się ją kupić). Co o tym sądzicie?
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    gruby123321
    Level 10  
    Lipa ;/. Świeca wymieniona ale piła nadal gaśnie. Dzisiaj przytkałem palcem otwór gdzie się wkręca świecę. Wyczułem, że nie ma zbyt dużej kompresji. Zapewne pierścienie się już rozsypały. Jutro mam zamiar zdjąć cylinder. Zobaczę w jakim jest stanie. Na 99% to wina pierścieni, bo remont nie był nigdy robiony, a piła ma już trochę przepracowane :D. Orientuje się ktoś ile może kosztować komplet (tłok, cylinder, pierścienie, sworzeń i zabezpieczenia), bo samego tłoka chyba się nie opłaca kupować, ponieważ cylek też jest już pewnie zajechany :D.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    gruby123321
    Level 10  
    Okej. Już piła jest rozkręcona. Teraz czekam aż mi się telefon naładuje i pójdę zrobić kilka fotek :). Pierścienie wyglądają na jeszcze sprawne tak samo jak tłok. Cylinder nie ma żadnych rys... Więc w czym tkwi problem?
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    gruby123321
    Level 10  
    Membrany wyglądają dobrze. Gaźnik niedawno czyszczony więc to nie jest chyba jego wina skoro paliwo dociera do cylindra, piła nie chce odpalić, a po wykręceniu świecy jest zalana. O jaką siateczkę chodzi? Posiadam taki tłumik http://www.shop-mix.pl/2294-large/tlumik-stih...1-023-025-ms210-ms230-ms250-1123-140-0601.jpg . Przerwy nie sprawdzałem, ponieważ musiałbym udać się do drugiego garażu, a jest już ciemno i w tamtym garażu nie mam oświetlania więc raczej bym go nie znalazł. Mam pytanie do czego służy tamten wężyk zaznaczony na jednym z obrazków? Stihl ms 230 - Pilarka gaśnie po paru sekundach. Stihl ms 230 - Pilarka gaśnie po paru sekundach. Stihl ms 230 - Pilarka gaśnie po paru sekundach. Stihl ms 230 - Pilarka gaśnie po paru sekundach. Stihl ms 230 - Pilarka gaśnie po paru sekundach.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dodam, że tłok przy końcu na szerokości około 2mm (tylko od strony tłumika) był czarny/brązowy.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Jeszcze 2 zdjęcia tłoka :). Stihl ms 230 - Pilarka gaśnie po paru sekundach. Stihl ms 230 - Pilarka gaśnie po paru sekundach.
  • Helpful post
    #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    gruby123321
    Level 10  
    Okej. Wymienić same pierścienie czy tłok też? I gdzie mogę to kupić? Na allegro czy w jakimś sklepie w mieście (jest u mnie jakiś serwis husqvarny więc tam chyba powinny być).
  • Helpful post
    #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    gruby123321
    Level 10  
    Mój ma idealnie 40mm. Jednak chyba zamówię z internetu. Prawdopodobnie taniej będzie :D.
  • Helpful post
    #16
    caber
    Level 17  
    Wymień same pierścienie , tłok jest w plus dobrym stanie to i cylinder też jest dobry , potem regulacja i będzie działać :) Pierścienie oryginał 40 zł lub zamiennik włoski 36 , więc lepiej oryginał stihla . Zrób jeszcze na wszelki wypadek fotke membran z gaznika w jakim są stanie .
  • Helpful post
    #17
    frantic21
    Level 16  
    Nie zapomnij dać nowych uszczelniaczy i uszczelnić odpowiednim szczeliwem, nie "czerwonym sylikonem".
  • #18
    gruby123321
    Level 10  
    Czemu nie używać "czerwonego silikonu"? Bardzo dobrze się sprawdza w uszczelnianiu więc po co mam kombinować i szukać gdzieś uszczelniaczy?

    Dodano po 37 [sekundy]:

    Idę rozkręcić gaźnik i zrobić parę fotek :).

    Dodano po 1 [godziny] 13 [minuty]:

    Trochę długo to trwało... Na jednym ze zdjęć jest taka cienka linia. Nie jest to jakieś uszkodzenie tylko po prostu jakiś włos podczas demontażu tam się przykleił :D. Stihl ms 230 - Pilarka gaśnie po paru sekundach. Stihl ms 230 - Pilarka gaśnie po paru sekundach. Stihl ms 230 - Pilarka gaśnie po paru sekundach.
  • Helpful post
    #19
    User removed account
    User removed account  
  • #20
    gruby123321
    Level 10  
    Wspominałem już, że wyczyściłem parę dni temu cały gaźnik. Rozkręciłem go na części pierwsze i dokładnie wyczyściłem. Zaraz pójdę zrobić zdjęcia drugiej membrany.

    Dodano po 1 [godziny] 12 [minuty]:

    Stihl ms 230 - Pilarka gaśnie po paru sekundach.
  • #21
    User removed account
    User removed account  
  • #23
    User removed account
    User removed account  
  • #24
    gruby123321
    Level 10  
    Jeszcze jedno :D. Zaraz będę zamawiał więc brać 2x ten uszczelniacz (na 2 strony) czy tam już są 2 uszczelniacze w cenie 6,49? I nigdy jeszcze nie wymieniałem uszczelniaczy w pilarce. Więc jak to sprawnie wymontować żeby niczego nie zepsuć?
  • #25
    caber
    Level 17  
    A więc te uszczelniacze to zamienniki , jeśli je założysz to po max 2 latach średniego użytkowania pilarki bedziesz miał z nią problemy bo będą puszczać lewe powietrze do skrzyni korbowej więc poszukaj oryginalnych uszczelniaczy na wał , są niewiele droższe a dużo lepszej jakości .
  • #26
    gruby123321
    Level 10  
    No tak ale... Z jednego sklepu zamawiam pierścienie, z drugiego zestaw membran, a z trzeciego będę zamawiał uszczelniacze? To przecież za wysyłkę będę musiał zapłacić jakieś 50zł...
  • #27
    User removed account
    User removed account  
  • #28
    gruby123321
    Level 10  
    Okej. Cały silniczek rozkręcony. Troche było kłopotów ze zdjęciem koła magnesowego ale od czego jest młotek ;D. Mam dosyć tępy łańcuch więc przydałoby się go naostrzyć. Jaką metode polecacie dla laika? Inwestować w jakąś ostrzałke(koszt ok. 100-200zł) czy lepiej zwykły pilnik i prowadnica do niego (koszt ok. 20zł)?
  • #29
    User removed account
    User removed account  
  • #30
    gruby123321
    Level 10  
    No ale jak na razie chyba kupie ten pilnik z prowadnicą za 20zł... Jak na razie mam ważniejsze wydatki niż ostrzałka za 80zł, która padnie pewnie po paru ostrzeniach :D. Jutro postaram się zamówić potrzebne rzeczy i mam nadzieje, że w czwartek/piątek już będą to wszystko poskładam. Macie jakieś uwagi co, jak zrobić żeby było najlepiej? Jakieś uwagi dotyczące łatwiejszego montażu? I najbardziej obawiam się koła magnesowego. Jak je dobrze założyć? I jeszcze jedno... Gdy demontowałem sprzęgło to wypadła mi jakaś część (jakieś plastikowe kółeczko z drutem) jak to poprawnie założyć?