Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Voyager 3.0 1992 - Voyager 3.0 nagły brak biegów do przodu - AUTOMAT

cymesspol1 12 Dec 2013 08:33 2976 8
  • #1
    cymesspol1
    Level 9  
    Witajcie. Jakieś 3 tygodnie temu zmieniliłem olej w skrzyni wraz z filtrem i uszczelką. Oczywiście zgodny z instrukcją MOPAR. Wszystko było ok przez jakiś czas i nagle bez żadnych dziwnych objawów po odpaleniu nie zapina biegów do przodu. Działa tylko wsteczny. Możecie coś poradzić?? Będę wdzięczny za porady i sugestie.
  • Helpful post
    #2
    romuald-f
    A/T specialist
    Jedyna porada to zdemontować skrzynkę i zobaczyć co się stało z koszem prowadzącym (forward). Jest to trzybiegowa skrzynia A404, sterowana hydraulicznie.
  • #3
    cymesspol1
    Level 9  
    W którym to miejscu się znajduję bo nie mogę doszukać się schematu. Na forum voyagerów znalazłem taką informację:
    A-404
    Lekka przekładnia stosowana z najmniejszymi rzędowymi 4-cylindrowymi silnikami Chryslera, przeważnie z jednostkami 1.7 Volkswagena L.
    A-670
    Najbardziej zaawansowaną technicznie przekładnią jest A-670. Stosowano ją z 3.0L silnikami 6G72 V6 w samochodach Chryslera oraz minivanach od 1987 do 2000 roku.
  • #5
    cymesspol1
    Level 9  
    Dzisiaj sprawdzałem poziom oleju i po zagrzaniu mam na bagnecie w zakresie górnym HOT. Co ciekawe przy bardzo wysokich obrotach biegi załącza ale są to naprawdę wysokie obroty i jechać się da. Próbowałem i załączał wszystkie biegi do przodu. Ale jak tylko odpuściłem gaz to wrzucał na luz.
  • #6
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    cymesspol1 wrote:
    Dzisiaj sprawdzałem poziom oleju i po zagrzaniu mam na bagnecie w zakresie górnym HOT. Co ciekawe przy bardzo wysokich obrotach biegi załącza ale są to naprawdę wysokie obroty i jechać się da. Próbowałem i załączał wszystkie biegi do przodu. Ale jak tylko odpuściłem gaz to wrzucał na luz.


    objaw jak dla pompy oleju, albo jakiś zawór się nie domyka.
  • #7
    cymesspol1
    Level 9  
    Sprawdzałem dzisiaj solenoid - wewnątrz czyściutko. Stan oleju ok. Nowy filtr i uszczelka. Muszę się zabrać do kosza forward. Rozumiem że bez demontażu całej skrzyni i rozbieraniu po kolei się nie obejdzie??? Tak jak jest to po kolei narysowane na rysunku: http://www.makcotransmissionparts.com/mm5/graphics/Catalog-pdf/A404.pdf" target="_blank" rel="nofollow noopener ugc" class="postlink inline" title="" >Link
  • #8
    cymesspol1
    Level 9  
    Właśnie wymieniam tarcze w koszu forward bo są zjechane. Dzięki za poradę. W sumie nie takie straszne rzeczy z tą skrzynią jak się ma schemat
  • #9
    cymesspol1
    Level 9  
    Wymienione tarcze oraz przekładki i dalej nic. Załamany jestem. Tylko wsteczny działa prawidłowo.