Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF XF95 430 2005r - usterka transmision warning na czerwono

brawoos 12 Gru 2013 21:11 4173 17
  • #1 12 Gru 2013 21:11
    brawoos
    Poziom 9  

    Witam. Daf xf95.430 zaświeciła się usterka na czerwono transmisin warning i auto stanęło.
    Daf zdiagnozowany jaltestem na szybko : usterka samoregulacji sprzęgła kod 3117 i szczerze nie wiem od czego się zabrać bo przyczyn jest kilka a nie chcę wyciągać sprzęgła od razu.
    Może ktoś miał taki przypadek.

    1 17
  • #2 12 Gru 2013 22:16
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Sprawdź czy łożysko wyciskowe nie rozpadło się ewentualnie oraz czy nie wyrwało łożyska z zabezpieczenia w docisku.

    0
  • #3 15 Gru 2013 19:46
    lukasso90
    Poziom 10  

    Witam sprawdż jak pracuje siłownik sprzęgła i łożysko oporowe ,po włączeniu zapłonu powinno się przetestować .
    Odkręć pokrywę od dołu obudowa sprzęgła i będzie wszystko widać.

    0
  • #4 19 Gru 2013 17:58
    bartezz1980
    Poziom 7  

    Sprawdź wysprzęglik.

    1
  • #5 19 Gru 2013 18:08
    brawoos
    Poziom 9  

    Witam okazało się że rozleciało się łożysko oporowe ale nadal problem został. to co świeciło trannsmision warnning to była uszkodzona cewka w płycie głównej ale została wymieniona płyta - skrzynia poskładana błędy nie świecą po włączeniu zapłonu (kluczyka) świeci N a po odpaleniu znika N i pokazuje się kreska i zero błędów. brak reakcji po włączaniu na D lub R .podłączony jaltest i podaje ECU nie ma błędów w pamięci. oczywiście wcześnie były inne stare błędy ale po skasowaniu nic nie ma.


    Dodam że wcześniej jak zrobiłem test skrzyni przez jaltesta wyskoczył błąd - awaria sprzętu. tak jak by cewki nie dawały rady przekładać biegu i skrzynia była w trybie awaryjnym.po wyłączeniu zapłonu i skasowaniu błędu wraca wszystko do sytuacji opisanej wyżej świeci N itd....

    0
  • #7 20 Gru 2013 22:32
    grzes76x
    Poziom 13  

    Kolego zapytam czy po wymianie płyty przeprowadziłeś procedurę nauczania ?
    Z tego co wiem to po wymianie jakiejkolwiek części elektrycznej w elemencie sterującym należy przeprowadzić tzw nauczanie.

    0
  • #8 21 Gru 2013 12:25
    brawoos
    Poziom 9  

    Jak silnik pracuje to słychać siłowniki jak strzelają. puszczanie powietrza co chwilkę.

    Co do nauczania to zakładając płytę używaną z auta które przyjechało na plac nigdy takich rzeczy nie robiłem i działało a tym razem nie chce. W tym przypadku nawet skopiowałem oprogramowanie ze starej płyty i wgrałem w tą nową ( inną) płytę. [/mod]

    0
  • #9 21 Gru 2013 12:43
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Musisz wykonać calibration.
    A jakie błedy aktywne są w chwili obecnej?

    0
  • #10 21 Gru 2013 14:11
    brawoos
    Poziom 9  

    Nie ma żadnych błędów - komputer ma czyste ECU i samochód też nic nie pokazuje. Kalibracja była robiona, nie wiem na ile jest dobra przez jaltesta. Podejrzewam że w momencie pęknięcia łożyska zgięły się widełki lub pęk synchronizator.

    Moderowany przez serwisantscani1:

    Poprawiłem pisownię. Zwracam uwagę aby pisać posty bezbłędnie. Zdania zaczynamy z wielkiej litery a kończymy kropką, używamy również znaków przestankowych.

    0
  • #11 21 Gru 2013 15:20
    serwis24h
    Poziom 12  

    Kalibrowałeś siłownik sprzęgła a nie as-tronic... musisz zaprogramować moduł skrzyni biegów tzn wgrać mu tzw mape pracy i nr vin pojazdu... z tego co wiem to raczej będziesz musiał jechać na devie do aso bo as-tronic jest bardzo wymagający co do programowania...

    Dodano po 6 [minuty]:

    ale najpierw sprawdź czy oby napewno dobrze założyłeś modulator bo pomimo pozorów jest to bardzo trudne aby wybierak wszedł na swoje miejsce

    0
  • #12 21 Gru 2013 17:27
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    AKolega Servis 24H ma jak najbardziej rację.Abu się przekonać czy dobrze założyłeś pokrywę i toczki weszły w wodziki należy zrobić static rail shift test przy pomocy davie.Od tego głównie jest ten test.

    0
  • #13 21 Gru 2013 20:04
    brawoos
    Poziom 9  

    Wybieraki są na pewno na swoim miejscu.Nie pierwszy raz zakładam płytę i nigdy nie miałem takiego problemu. Zawsze było tak że:" płyta przełożona i auto jechało bez kalibracji" pierwsza taka sytuacja.Zastanawia mnie tylko jedna rzecz dlaczego jak robię jaltestem test skrzyni i wymusza włączenie biegu wyskakuje błąd awaria sprzętu. Zostanie mi podjechać do serwisu na devego.

    0
  • #14 22 Gru 2013 17:27
    serwis24h
    Poziom 12  

    Może spróbuj przełożyć samą nową elektronike... Czy sprawdzałeś ten "nowy" modulator w samochodzie z którego był wymontowany? Te modulatory bardzo często psują się tak, że układ pneumatyczny w modulatorze jest nieszczelny i wtedy jest problem z przerzucaniem biegów

    0
  • #15 22 Gru 2013 22:45
    brawoos
    Poziom 9  

    Cała płyta jest wyciągnięta z samochodu który przyjechał na plac i nie miał żadnych problemów ze skrzynią, nawet wysprzęglik i czujniki zostały podmienione z tego auta. Po świętach auto zaciągnę do aso i zobaczymy co powiedzą czy jeszcze gdzieś tkwi jakiś chwyt czy po prostu potwierdzi się moje przypuszczenie że jest walnięte coś mechanicznie np: synchronizator lub widełki albo całkiem coś innego

    0
  • Pomocny post
    #17 13 Lis 2017 21:15
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Sorry za słownictwo, ale ten interfejs to kolejne gówno na rynku które sieje wręcz zamieszanie i mętlik. Nie dość, że jest błąd techniczny, to jeszcze tłumaczenie na język polski wysyła cię do Zakopanego, zamiast do Gdańska.
    Kod błędu 3117,
    It is not possible to teach-in the clutch during the selftest.
    No change in clutch position is detected, despite actuation
    of solenoid valves Y14 to Y17 in the clutch unit.
    This results in the following symptoms:
    - System is not available
    Czyli:
    Nie jest możliwe saklibrowanie wyprzęglika sprzęgła i zapamiętanie w systemie wartości progowych sprzęgła w trakcie samodiagnozy.
    Brak poruszania się siłownika sprzęgła w momencie jego uruchamiania zaworkami y14 i Y17 czyli zaworki do szybkiego/wolnego uruchamiania (napełniania powietrzem) siłownika.
    Sprawdź, czy przy właczonym zapłonie (bez pracującego silnika) i max. ciśnieniu na zegarach, czy siłownik uruchamia widełki.
    Jezeli nie, to sprawdź zasilanie sprężonym powietrzem do siłownika (jest mały filterek w króćcu wlotowym) . Jezeli uruchamia się , ale skok popychacza jest mniejszy niz 5mm, to sprawdź łożysko wyciskowe, docisk sprzęgła i widełki. Jeżeli skok jest większy niż 5mm, to prawdopodobmnie silownik jest uszkodzony.

    0
  • #18 24 Lis 2017 06:57
    marinero77
    Poziom 2  

    Sorry że tak późno odpisuje problem rozwiązany usterka : zabezpieczenie które trzyma docisk od górnej strony pękło i nie prawidłowo trzymało i wychylało się w widełkach.
    Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.

    0