Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Ibiza 6K - Jaki zamiennik sterownika pompy ABS ?

Perhydrol1 12 Dec 2013 21:14 2703 7
  • #1
    Perhydrol1
    Level 9  
    Witam.

    Aktualnie posiadam prawdopodobnie uszkodzony sterownik pompy ABS+EDS o numerach "3A0907379A" w Seacie Ibizie 2.0 16V 1997r. Problem w tym, że ten sterownik jest nieosiągalny na rynku wtórnym.. znalazłem jedynie po regeneracji za 900zł.

    Może mi ktoś podpowiedzieć jaki sterownik można zastosować inny?

    Chyba, że błąd "1276 Pompa hydrauliczna ABS-V64" wcale nie oznacza winy sterownika? Dodam, że pompa chodzi na krótko, i wszystkie prędkości z czterech czujników pokazuje w vagu równo. Ale ABS nie działa i świeci się kontrolka cały czas.
  • #2
    spinacz
    Level 41  
    Na krótko rozumie że zasiliłeś silnik ABS na krótko prosto z akumulatora tak ? Pomierzyłeś wszystkie napięcia na złączu pompy ABS ? Miałem kiedyś przypadek że brakowało jednego napięcia i właśnie był taki błąd lub bardzo możliwe zimne luty na złączu silnika ABS w sterowniku który można bardzo łatwo naprawić.
  • #3
    cardoctor
    Level 17  
    Sprawdź zasilania.Sterownik masz dobry.
  • #4
    Perhydrol1
    Level 9  
    Tak pompa podłączona prosto z akumulatora działa.
    Mierzyłem kiedyś napięcia na wtyczce i są dwa plusy.
  • #6
    gałgan1
    Level 14  
    Sprawdz bezpieczniki na akumulatorze jeśli takowe są, napięcia na wtyczce sprawdź pod obciążeniem np. żarówką halogenową ( na tych grubych kablach) jeśli wszystko jest ok. to sterownik do naprawy
  • #7
    Perhydrol1
    Level 9  
    Bezpieczników na akumulatorze nie ma.

    Wcześniej sprawdzałem dwa przewody grube czerwone na wtyczce i tam +12V było i do tego "Na przekręconym zapłonie trzeba zobaczyć czy między stykami 85 a 86 jest +12V a na styku 30 lub 87 jest stałe +12 bez względu na pozycję stacyjki" i to też tak było jak opisane.

    Ale teraz sprawdzę te piny co podał kolega Spinacz to zobaczymy.

    Problem w tym, że mam rozebrane auto tzn. wyciągnięty silnik porozpinane wiązki itp itd. ale spróbujemy jakoś to sprawdzić.
  • #8
    Nostus
    Level 12  
    Perhydrol1 wrote:
    Witam.

    Aktualnie posiadam prawdopodobnie uszkodzony sterownik pompy ABS+EDS o numerach "3A0907379A" w Seacie Ibizie 2.0 16V 1997r. Problem w tym, że ten sterownik jest nieosiągalny na rynku wtórnym.. znalazłem jedynie po regeneracji za 900zł.

    Może mi ktoś podpowiedzieć jaki sterownik można zastosować inny?

    Chyba, że błąd "1276 Pompa hydrauliczna ABS-V64" wcale nie oznacza winy sterownika? Dodam, że pompa chodzi na krótko, i wszystkie prędkości z czterech czujników pokazuje w vagu równo. Ale ABS nie działa i świeci się kontrolka cały czas.


    Mam dokładnie identyczny problem w swoim aucie które zresztą mam identyczne jak kolega Perhydrol1. Też walczę z tym cały czas i bez efektów.

    Zauważyłem pewną prawidłowość - gdy autko postoi z dzień czy dwa bez zaciągniętego hamulca ręcznego to przy odalaniu kontrolka ABS gaśnie normalnie ale zapali się po przekroczeniu 20km/h lub po rozgrzaniu się silnika.
    Na jesieni zmieniany miałem płyn w układzie hamulcowym (stary był dosłownie czarny a tester do płynu stwierdzał że nie mieści się on w jakiejkolwiek normie).

    Na jesieni również zmieniałem tylny lewy zacisk hamulcowy bo zaczął cieknąć oraz przy okazji obie tarcze hamulcowe i klocki.
    Tydzień temu byłem na stacji kontroli pojazdów celem sprawdzenia hamowania i wyniki wyszły następująco: Oś przednia ok. 2,55 kN , różnica ok 2% między kołami, oś tylna 1,65 kN (różnica między kołami ok. 2,5%) i diagnosta stwierdził że hamulce mam jak żyletki. A ABS nadal nie działa...

    Dodam że bezpieczniki od ABS (2 x 30A) nad konsolą w nogach kierowcy są sprawne, napięcie na pompie ABS jest niemal takie jak na akumulatorze (różnica ok. 0,02V - więc pomijalnie mała), styki są czyste (profilaktycznie przepsikane Cleanerem do styków). Po odpaleniu silnika napięcie we wtyczce pompy ABS rośnie do napięcia ładowania (ok.14,36V) a obciążanie żarówką nie pokazuje niczego (jak było tak jest - różnica pomiędzy akumulatorem a wtyczką dalej ok. 0,02V)...