Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen/c5/1.6 HDI - Dziwny odgłos z okolic rozrządu

senthic 13 Gru 2013 09:25 17046 16
  • #1 13 Gru 2013 09:25
    senthic
    Poziom 7  

    Witam serdecznie. Od 2 dni słyszę dziwny odgłos prawdopodobnie z okolic rozrządu..Słychać go szczególnie gdy samochód stoi pod górę. Przebieg 173tys - zalecana wymiana rozrządu jest przy 260tys a na polskich warunkach 180km.Z tego co wiem chyba nie był jeszcze wymieniany,więc planowałem wykonać zabieg zaraz po zimie

    youtube.com/watch?v=EK_syIfuTZU filmik z nagraną pracą

    Dźwięk podobny do grzechotki słychać szczególnie od 20sekundy. Bardzo proszę o pomoc co to może być. Pompa wody,napinacz czy coś innego ?

    Pozdrawiam

    1 16
  • #2 13 Gru 2013 09:32
    Piasek80
    Poziom 29  

    Łańcuch rozrządu + napinacze obowiazkowo i to jak najprędzej.

    senthic napisał:
    wymiana rozrządu jest przy 260tys

    błąd tłumaczenia. Łańcucha !!
    Niestety producent przejechał się w prognozach - te już przy 140 tys km potrafią się zużyć
    senthic napisał:
    polskich warunkach 180km

    Paska - 160 tys km.

    0
  • #3 13 Gru 2013 09:39
    senthic
    Poziom 7  

    Więc rozumiem ,że cały rozrząd do wymiany zrobię.. pasek.. napinacze,pompę :)

    Dodano po 5 [minuty]:

    Mało tego od pewnego czasu też słyszę dziwny odgłos.. kojarzy mi się z dźwiękiem podobnym do komórki która wibruje i leży na metalowej płytce.. takie dragnia..pojawiają się w momencie nabierania obrotów ok 2tys na biegu .. Na luzie nic nie słychać. Dźwięk dochodzi z prawej strony.. tak jakby z okolic rozrządu :)

    1
  • #4 13 Gru 2013 09:54
    Piasek80
    Poziom 29  

    Jak pisałem: dobry fachman od francuskiej myśli technicznej i kpl rozrząd do wymiany wraz z tym co pod pokrywą zaworów czyli łańcuch i ślizgi/napinacze.

    0
  • #5 13 Gru 2013 09:57
    senthic
    Poziom 7  

    łańcuch - masz na myśli pasek rozrządu? Mój motorek nie ma łańcucha :)

    0
  • #6 13 Gru 2013 10:07
    Piasek80
    Poziom 29  

    senthic napisał:
    łańcuch - masz na myśli pasek rozrządu?

    Nie - mam na myśli łańcuch
    http://i.wp.pl/a/f/jpeg/27194/600-silnik-hdi-1.jpeg
    Pasek napędza tylko jeden wałek rozrządu - napęd drugiego odbywa się z pierwszego za pomocą łańcucha który spina obydwa wałki rozrządu.

    1
  • #7 13 Gru 2013 10:09
    senthic
    Poziom 7  

    Dzięki :) a koszta oscylują w jakiej cenie ? :>

    0
  • #8 13 Gru 2013 10:12
    Piasek80
    Poziom 29  

    O to już pytaj warsztatów/mechaników. Same części (markowe zamienniki) uczynią ok tysiąca pewnie.

    0
  • #9 13 Gru 2013 10:59
    senthic
    Poziom 7  

    Dzwoniłem i podjechałem do ASO... z częściami i robocizną wyliczyli mi 2.100 tys .Pan z ASO powiedział mi , że objawy które przedstawiam to raczej jest napinacz ... łańcuch jest bezobsługowy ale zdarzały się sporadycznie przypadki gdzie bardzo hałasował i wymagał wymiany.Poleciał abym abym wymienił na chwilę obecną cały rozrząd z pompą(koszt ok 1.2tys części z robocizną ) i sprawdzę czy wszystkie objawy znikną... :)

    0
  • #10 13 Gru 2013 11:42
    Piasek80
    Poziom 29  

    Mam nadzieję że żartujesz z tym ASO.
    "Poszukaj speców od francuzów u siebie w okolicy" nie znaczyło że masz się udać do ASO bo tam jedyne na czym się znają to wystawianie faktur. Ale - twoja decyzja - twoje pieniądze.
    P.S.
    Jeżeli ASO chce za całość 2100 tzn że dobry warsztat zrobi to za 60% ceny ASO.
    I tutaj nie chodzi o to czy łańcuch się kwalifikuje już do wymiany (czy dopiero za 40 tyś km). Chodzi o robotę - że tyle samo będzie trzeba nakładów aby potem wymienić sam łańcuch i co ? Założą nowy łańcuch na podtarte już prowadnice ??
    I drugi raz za robociznę cię wykasują ?
    Zapytaj dobrze w tym ASO bo podejrzewam że te 2100 obejmuje robotę bez wspomnianego łańcucha

    0
  • #11 13 Gru 2013 11:46
    senthic
    Poziom 7  

    2.100 z robocizną rozrząd i łańcuch, ale Spokojnie ; D Nie zarabiam 10tys/msc aby wszystko robić w ASO :) Podjechałem i polałem wodę ,że chce u nich wymienić.. podszedł do mnie spec pogrzebał chwile i stwierdził , że to nie będzie łańcuch(zerwanie w tym motorku de facto nie występuje więc nie ryzykuje) i zalecił samą wymianę kompletnego rozrządu. Powiedziałem , że jak tylko dostane wypłatę to się odezwę.. ofc mykam teraz do znajomego co zrobi mi to za półdarmo.. z tym , że dopiero za tydzień bo obecnie w PL go nie ma :) W ten sposób załatwiłem sobie 30minutową darmową diagnostykę :)

    0
  • #12 13 Gru 2013 11:56
    Piasek80
    Poziom 29  

    senthic napisał:
    zerwanie w tym motorku de facto nie występuje więc nie ryzykuje)

    I to jest właśnie wiedza a dokładnie jej brak "fachowcuff" z ASO bo u mnie dokładnie po 138 tyś km ten łańcuch pękł... Właśnie od wyrąbanych prowadnic.
    Skończyło się na wymianie kpl silnika bo ten z awarią się zezłomował doszczętnie.

    1
  • #13 13 Gru 2013 11:59
    senthic
    Poziom 7  

    A jakie objawy miałeś z tym łańcuchem ? Ja zamierzam obecnie rozrząd wymienić.. jak objawy znikną to pozostawię jak jest :) - obecnie mam remont i nie mam na tyle pieniążków aby zdecydować się też na łańcuch.. no chyba ,ze dalej będzie taki syf jak przed wymianą rozrządu

    1
  • #14 13 Gru 2013 12:05
    Piasek80
    Poziom 29  

    Stukot pod lekkim obciążeniem. Słychać to najlepiej w garażach podziemnych i parkingach - otwierasz szyby i słuchasz silnika jak się auto na 2ce np (i 1500obr) wdrapuje na kolejne podjazdy.
    U mnie jak zauważyłem ten dźwięk to silnik przeleciał jeszcze niecały tysiąc km i łańcuch pękł w biegu na autostradzie - przy 140km/h.
    Normalnie w kabinie, podczas jazdy, nie był on absolutnie słyszalny. Przypadkiem go wyłapałem właśnie na podziemnym parkingu.

    1
  • #15 13 Gru 2013 12:14
    senthic
    Poziom 7  

    U mnie objawy są troszkę inne... najbardziej zastanawia mnie to co mam już od ok 3miesięcy... Jak tylko zaczęła się niższa temperatura... W momencie jak przyśpieszam to od strony rozrządu słuchać dźwięk takiego wibrowania/klekotania z przodu i to pojawia się między 1700 a 2000 obrotów..tylko w trakcie nabierania prędkości.. przy stałej już ustępuje na biegu jałowym jak go gazuje nic nie słychać . Zobaczę.. może po wymianie rozrządu to ustąpi :)

    1
  • #16 14 Gru 2013 14:37
    senthic
    Poziom 7  

    Normalnie jajeczka.. pojechałem do znajomego...okazało się , że za wszystko odpowiedzialna była pompa wspomagania - mało płynu.. Kupiłem żółty do c5 (nie mam hydro a wahacze ) i wszystko wróciło do normy :) Ale rozrząd itak wymienie :)

    1
  • #17 11 Lut 2018 00:06
    winbond
    Poziom 11  

    Witam. Jeżeli słychać z prawej strony wibracje pomiędzy 1500 a 2000 obr./min , szczególnie przy dodawaniu gazu macie wybitą podporę półosi . W niektórych modelach była aluminiowa i właśnie ta ulega uszkodzeniu , drgania powodują rozbicie gniazda łożyska w podporze. Wymiana na żeliwną i po problemie.

    0