Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControlSterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PLC+Matlab - Symulacja układu w Matlabie/SIMULINKU

13 Gru 2013 16:58 2913 12
  • Poziom 7  
    Witam,

Jestem początkujący w temacie PLC i chciałbym zrobić sobie mały projekt. Mam do dyspozycji sterownik AB Micrologix 1100. Czy da się w jakiś prosty sposób zrobić symulację układu sterowania, z którym będzie się komunikował PID ze sterownika? Czy jest to możliwe do zrobienia za pomocą SIMULINKA?

Pozdr.

PS: Czy jest możliwe zaimplementowanie układu sterowania w PLC?
  • SterControlSterControl
  • Poziom 7  
    Słyszałem, że takie połączenie (sterownik PLC - Matlab/SIMULINK) ma duże opóźnienie i lepiej symulować obiekt na sterowniku PLC.
    Zgodzicie się z takim stwierdzeniem?
  • SterControlSterControl
  • Poziom 13  
    Tak, to prawda - obiekt simulinka może posiadać znaczne opóźnienie w stosunku do przebiegu czasu w sterowniku PLC. Należy to uwzględnić np. przy obliczeniach nastaw regulatora PID.
  • Poziom 7  
    A czy dobrym pomysłem jest symulacja obiektu na sterowniku (w postaci równania różnicowego)?
  • Poziom 10  
    Jak najbardziej. W przypadku obiektów liniowych nie ma z tym najmniejszego problemu. Trochę gorzej jest w przypadku obiektów nieliniowych, ale ogólnie też do zrobienia.
  • Poziom 7  
    Zaimplementowałem model na sterowniku. Jego wykres jest taki sam, jak w simulinku, więc jest chyba ok. Ale, gdy wrzucam PID, wykresem miota jak szatan, niezależnie od nastaw. Więc pewnie źle go ustawiam ;/
  • Poziom 2  
    Mam do Was pytanie: czy ktoś miałby model silnika bądź napędu pneumatycznego pojazdu miejskiego w matlabie i chciałby się nim podzielić??? Z góry dziękuję
  • Poziom 14  
    Polecam książkę Osowskiego "Modelowanie układów dynamicznych z zastosowaniem języka simulink". Jest tam kilka modeli napędów.
  • Poziom 15  
    Cześć che odświeżyć.