Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Leon 1.9 tdi - nie odpala na zimnym silniku.

13 Gru 2013 19:35 10143 40
  • Poziom 9  
    Seat Leon 1.9 tdi ciężko odpala na zimnym silniku.Natomiast na ciepłym jest wszystko w porządku pali na dotyk. Dodam że po odpaleniu zimnego silnika auto chwilę chodzi nie równo . Kąt wytrysku jest prawidłowy.
  • Poziom 28  
    Po co zakładasz drugi raz ten temat ?
  • Poziom 38  
    mariusz_seatleon napisał:
    Kąt wytrysku jest prawidłowy

    Jak już tu doszedłeś, to jestem prawie pewien, że świece skontrolowałeś jako pierwsze..
  • Poziom 29  
    Świece ,czujnik temp. do kontroli.
  • Poziom 9  
    To już sprawdziłem. A czy to może być związane z rozrządem??
    A i jeszcze zauwarzyłem że po odpaleniu zimny silnik pracuje nie równo przez kilka sekund . cały się trzęsie.
  • Poziom 38  
    mariusz_seatleon napisał:
    To już sprawdziłem
    Jak to sprawdziłeś?
    Wykręciłeś i każdą świecę zasiliłeś 12V na chwilę?, badałeś czy są ciepłe przed odpaleniem silnika, wszystkie?
  • Poziom 9  
    To sprawdzał mój mechanik , więc nie wiem jak on to robił.
  • Moderator Samochody
    Jak odpali na zimnym do jest biały dym z wydechu?
  • Poziom 9  
    Tak biały dym.
  • Poziom 38  
    No to ja też nie wiem jak on to robił..
    Wtryskiwacze sprawdzone?
  • Poziom 9  
    Tak sprawdzone. Przez tego samego mechanika.
  • Poziom 38  
    mariusz_seatleon napisał:
    Tak sprawdzone. Przez tego samego mechanika.

    To teraz idź do innego, ja tak robię, zanim zmienię okulary, dopiero jak 1 okulista pokrywa się z drugim, to kupuję szkła.
  • Poziom 9  
    Dobrze. A jeśli wtryskiwacze i świece są sprawne? To jaka jest przyczyna??
  • Poziom 38  
    Jeżeli pompa ok. układ nie zapowietrza się, wtryskiwacz sterujący też sprawny to innej opcji nie widzę.
    Chyba, że motor wylatany (zuzyty), jak koń po westernie.
  • Poziom 9  
    Nie bo to zaczęło się dziać po wymianie rozrządu. Więc stąd pytanie czy może być rozrząd źle ustawiony?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Kąt wtrysku był sprawdzony kilka razy u wielu mechaników i jest prawidłowy .

    Dodano po 1 [minuty]:

    I skąd te drgania podczas jazdy po przekroczeniu 1200 obrotów??
  • Poziom 21  
    A w jaki sposób sprawdzali ten kąt wtrysku.
  • Poziom 9  
    Za pomocą komputera przez jakis program.
  • Poziom 34  
    Koło dwumasowe, wszystko na to wskazuje że jego koniec się zbliża.
  • Poziom 9  
    Dlaczego tak sądzisz??
  • Poziom 34  
    Dlaczego. No przecież to czuć jak zatrzęsie budą przy odpalaniu zimnego silnika, przy ruszaniu słychać łomotanie, czuć drgania na pedale sprzęgła. Z resztą co tu gadać temat o d.. Maryny jedź na dobry warsztat a nie ściemniasz że byłeś u mechanika, a on biedak rozkłada ręce i nie wie co jest grane. Tam naprawią ci auto a ty będziesz miał radość z jazdy.
  • Poziom 9  
    Przy ruszaniu nie słychać lomotania tylko podczas jazdy są drgania.

    Dodano po 1 [minuty]:

    I zero drgań na pedale sprzęgła.
  • Moderator Samochody
    mariusz_seatleon napisał:
    Tak biały dym.


    Zle ustawiony początek wtrysku, ewentualnie powietrze w paliwie.
  • Poziom 9  
    Możesz coś jaśniej powiedzieć na ten temat?? O co chodzi z tym początkiem wtrysku?? Jak go przestawić??

    Dodano po 35 [minuty]:

    a więc dlaczego pali na ciepłym silniku bez najmniejszego problemu??
  • Moderator Samochody
    Dwojako, raz na blokady, dwa VCDS,em, wchodzisz w silnik, bloki wartosci mierzonych, kanał 000 i wybierasz nastawy podstawowe i odczytujesz wartość w drugim bloku od lewej.
  • Poziom 9  
    Sprawdzę to.
  • Moderator Samochody
    mariusz_seatleon napisał:


    Dodano po 35 [minuty]:

    a więc dlaczego pali na ciepłym silniku bez najmniejszego problemu??


    Albo nie zdążył się jeszcze zapowietrzyć, lub gdy jest przestawiona pompa (początek wtrysku), odpali na opóźnionym zapłonie.

    A temat letnich wymian rozrządu u nas już się zaczyna, kiedy to ustawiane rozrządy na "znaczki" odwdzięczają się przy pierwszych mrozach...
  • Poziom 9  
    Dziekuje. I jeszcze jedno pytanie czy to moze mieć coś wspólnego ze złym założeniem paska np o jeden ząb na kole od pompy?? I czy jest możliwość że komputer pokazuje kąt wtrysku jako poprawny? nawet jesli pasek jest źle założony? I skąd się biorą te drgania podczas jazdy czuć je po przekroczeniu 1200 czasem 1500 obrotów.
  • Poziom 38  
    Czy po zdjęciu nogi z gazu też drgania przy tych obrotach?
  • Poziom 9  
    po zdjęciu nogi z gazu brak drgań.
  • Poziom 38  
    Jedź do dobrego mechanika, który ma komputer i ma wiedzę jak z niego korzystać, sprawdzi też ustawienie rozrządu.
    Wszystko jest możliwe i dwu masa i przestawiona pompa. (Przy wczesnym zapłonie silnik ma grzechotliwy klang po dodaniu gazu, przy póżnym jest przyciszony i leniwie reaguje na pedał)
    Nie rozwiążesz tutaj tego problemu sam w oparciu o nasze gdybanie, nawet jeśli trafimy z diagnozą, sam nie poradzisz, zaś pewny mechanik obejdzie się bez twojej i naszej wiedzy, nawet będzie wolał, jak mu nic nikt nie będzie sugerował i doradzał.
    Pozdrawiam