Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
flexghzflexghz
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw Passat b4 1.8 benzyna+gaz - słabe ogrzewanie.

Przemek.1997 26 Paź 2014 20:10 11331 63
  • #31
    ociz
    Moderator Samochody
    Jak nie puszcza ciepła na chłodnicę zanim osiągnie normalną temperaturę pracy to nie szukaj dziury w całym, a jak puszcza to termostat bubel i nic innego.
  • flexghzflexghz
  • #32
    Przemek.1997
    Poziom 16  
    Ciepła na chłodnicę nie puszcza dopiero jak osiągnie 90 stopni, tylko chodzi o to że nawet przy delikatnym gazowaniu długo mu zejdzie żeby się nagrzał, tak ok 10-15 minut, napewno nie mniej niż 10 a to przecież nie jest diesel tylko silnik benzynowy
  • #33
    kwok
    Poziom 39  
    Paski 1.8 zbyt szybko się nie nagrzewają ale jeśli wystartujesz zimnym i po 5-7 km jazdy z prędkością powyżej powiedzmy 80km/h masz 90st to normalnie. Na postoju na wolnych obrotach z włączonym nawet na min ogrzewaniem 10min to za krótko.
  • flexghzflexghz
  • #34
    Przemek.1997
    Poziom 16  
    Rozumiem, tylko że jak go kupiłem(ok.3 lata temu) to wystarczyło wyjechać z garażu(chodzi mi oczywiście o zimę), pochodził na polu na wolnych obrotach i momentalnie było 90 stopni. Pozdrawiam
  • #35
    ociz
    Moderator Samochody
    Więc prawdopodobnie wtedy miał jakąś usterkę i się grzał za szybko. Im większa sprawność silnika, tym mniej z niego ciepła.
  • #36
    Przemek.1997
    Poziom 16  
    Okej rozumiem, zostawię tak jak jest. A mam jeszcze pytanie związane z radiem. Jest to vw beta IV i zaczęły zanikać fale tak że prawie nie ma żadnej stacji. Co może być przyczyną? Zawsze odbierał wręcz bosko a teraz coś się popsuło. Proszę jeszcze o pomoc, pozdrawiam.
  • #37
    ociz
    Moderator Samochody
    Spróbuj z inną anteną. Te fabryczne dachowe mają w sobie wzmacniacz, czasem dostanie się do niego wilgoć i to kończy jego żywot.
  • #38
    Przemek.1997
    Poziom 16  
    Aha, dobrze, ale ta zamienna też musi mieć wzmacniacz? Bo są chyba gdzie mają osobno i nie wiem czy tamta podejdzie.
  • #39
    ociz
    Moderator Samochody
    Podepnij na próbę pierwszą lepsza bez wzmacniacza, jak będzie odbierać lepiej niż na tej fabrycznej to wiadomo że jest uszkodzona.
  • #40
    Przemek.1997
    Poziom 16  
    Okej tak zrobię tylko skombinuję jakąś antenę i dam znać jaki efekt. Pozdrawiam serdecznie.
  • #41
    Przemek.1997
    Poziom 16  
    Witam serdecznie sprawdziłem na zwykłej antenie bez wzmacniacza i nic, radio nie odbiera, proszę o pomoc, pozdrawiam.
  • #42
    Alfred_92
    Poziom 32  
    Pozostało jedynie radio... posprawdzaj w nim zimne luty ale pewnie to niewiele da.
  • #43
    Przemek.1997
    Poziom 16  
    Mhmm a jak to sprawdzić? Może spróbować jeszcze z anteną ze wzmacniaczem?
  • #44
    Przemek.1997
    Poziom 16  
    Witam serdecznie, przepraszam że nie założyłem nowego tematu ale mam problem dotyczący mojego Passata. Otóż spod dekla zaznaczonego na zdjęciu (zdjęcie z internetu ale identyczny silnik jak mój) zaczął cieknąć olej, od strony kabiny. Chciałbym to naprawić, tylko nie wiem czy oprócz uszczelki trzeba coś jeszcze kupić? Słyszałem też że są różne rodzaje uszczelki, gumowe, korkowe chyba, który radzicie wybrać? Proszę o pomoc, pozdrawiam Vw Passat b4 1.8 benzyna+gaz - słabe ogrzewanie.
  • #45
    Alfred_92
    Poziom 32  
    Korkowe Reinza kosztują coś około 10 zł, gumowe trochę więcej, ale gumowa daje lepszy efekt. Musisz pamiętać o tym żeby wymienić tą gumkę nad wejściem wałka rozrządu, i o wyczyszczeniu powierzchni przylegania. Jeżeli okaże się że pokrywa zaworów jest za mocno zdeformowana na płaszczyźnie uszczelnienia to nadal może podciekać.
  • #46
    Przemek.1997
    Poziom 16  
    Okej to kupię gumową, czyli trzeba jeszcze taką gumkę na to wejście? A dawać silikon czy coś takiego?
  • #47
    wenek17
    Poziom 13  
    Jeśli powierzchnia jest gładka i czysta nie musisz dawać silikonu sama uszczelka powinna uszczelnić pokrywę. Jeśli byś kiedyś ją demontował i składał na ej samej uszczelce możesz wtedy dać silikon ale jakiś lepszy pokroju Victor Reinz ;)
  • #48
    Przemek.1997
    Poziom 16  
    Dobra tak zrobię, a mam też pytanie, zaczął mi też cieknąć olej jak jest wejście obudowy bagneta w silnik, robi się tam mokro tylko nie wiem co tu zrobić, pomocy.
  • #49
    wenek17
    Poziom 13  
    O ile dobrze pamiętam wyciągasz tą obudowę do góry dość mocno trzeba poszarpać i kupujesz nową wciskasz powinno przestać ciec.
  • #50
    Przemek.1997
    Poziom 16  
    Aha okej dzięki za pomoc :) tematu jeszcze nie zamykam ponieważ jak coś to będę pisał, pozdrawiam
  • #51
    ociz
    Moderator Samochody
    Przemek.1997 napisał:
    są różne rodzaje uszczelki, gumowe, korkowe chyba, który radzicie wybrać?

    To zależy od szpilek jakie masz wkręcone w głowicę, jak są z dystansami to korkowa jak bez gumowa (bo ona ma w sobie tulejki dystansowe).
    Bardzo ważne żeby wszystko było czyste i odtłuszczone przy montażu jak chcesz żeby dało zadowalający efekt.
  • #52
    Przemek.1997
    Poziom 16  
    Witam ponownie. Mam pytanie, z jaką największą temperaturą będzie grzał samochód? Chodzi mi oczywiście o przekręcenie pokrętła na czerwone pole, jaka powinna być temperatura grzania? Proszę o odpowiedź, pozdrawiam.
  • #53
    dabu
    Poziom 32  
    Nikt nie odpowie na to pytanie Tobie, gdyż zależy to od wielu czynników które są zmienne. Można założyć że te 40 powinieneś mieć z nadmuchu.
  • #54
    Przemek.1997
    Poziom 16  
    Witam ponownie, piszę ponieważ mam pytanie dotyczące tej klapeczki na dodanych przeze mnie zdjęciach poniżej, otóż do czego służy ta klapeczka? Jest ona w obudowie filtra powietrza, dokładnie pod filtrem, chyba nie działa ponieważ zawsze jak do niej patrzyłem zasłaniała ten tunel od góry na zdjęciach. A ten od dołu(to chyba powietrze z pola) cały czas był otwarty, wydaje mi się że coś jest nie tak więc postanowiłem ją podeprzeć tak jak na zdjęciu. Co to jest za klapka, do czego służy i na jakiej zasadzie działa? Może ma coś wspólnego ze słabszym ogrzewaniem? Proszę o pomoc, serdecznie pozdrawiam
    Vw Passat b4 1.8 benzyna+gaz - słabe ogrzewanie. Vw Passat b4 1.8 benzyna+gaz - słabe ogrzewanie. Vw Passat b4 1.8 benzyna+gaz - słabe ogrzewanie. Vw Passat b4 1.8 benzyna+gaz - słabe ogrzewanie. Vw Passat b4 1.8 benzyna+gaz - słabe ogrzewanie. Vw Passat b4 1.8 benzyna+gaz - słabe ogrzewanie. Vw Passat b4 1.8 benzyna+gaz - słabe ogrzewanie.
  • #55
    Przemek.1997
    Poziom 16  
    Witam, proszę o pomoc z powyższym pytaniem, chciałbym rozwiązać tą sprawę z tą klapką a niestety nie wiem czy dobrze zrobiłem podpierając ją. Z góry dziękuję
  • #57
    Przemek.1997
    Poziom 16  
    A da się jakoś sprawdzić czy ona działa? Bo patrzyłem latem i była tak samo jak opisałem, nie zmieniała swojego położenia. Prosiłbym o krótkie wyjaśnienie zasady działania tejże klapki. Z góry dziękuję
  • #58
    UL7855
    Poziom 22  
    To jest termostat powietrza i zostaw go w spokoju.
  • #59
    Przemek.1997
    Poziom 16  
    Okej rozumiem to zamknę go spowrotem a na jakiej zasadzie działa?
  • #60
    ociz
    Moderator Samochody
    W zagazowanych samochodach czasem zdarza mi się ją blokować, ale odwrotnie niż to zrobiłeś, tak żeby nie ciągnął ciepłego powietrza z nad kolektora, bo wtedy traci na mocy, szczególnie na gazie.
    Jak powinna oryginalnie działać? Tak żeby się utrzymywała w miarę stała temperatura powietrza w dolocie, w okolicach 20°C.