Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw Passat b4 1.8 benzyna+gaz - słabe ogrzewanie.

14 Gru 2013 13:10 11157 63
  • Poziom 16  
    Witam. Potrzebuję pomocy ponieważ w aucie jest słabe ogrzewanie. Nawet na przekręceniu pokrętła z temperaturą na max w aucie dalej zimno. W czym może być problem? Proszę o pomoc.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Sprawdziłeś choć temperaturę węży nagrzewnicy, chłodnicy, parownika...? Przeprowadziłeś podstawowe czynności kontrolne?
  • Poziom 20  
    silnik pracuje w temperaturze 90-100 stopni C ?
  • Poziom 16  
    Na parowniku węże aż parzą, ale na nagrzewnicę ciepło nie pójdzie. Sprawdzałem przepływ w nagrzewnicy i jest przedmuchana, ale na nagrzewnicę ciepło nie pójdzie. Silnik jak się nagrzeje to trzyma stałą temperaturę 90 stopni. Ale już od dawna nie słyszałem włączonego wentylatora i silnik dość długo się nagrzewa aż za długo.
  • Poziom 20  
    Długo się nagrzewa (5 - 20 min ) ?
  • Poziom 13  
    Termostat może być do wymiany jak długo się silnik nagrzewa.
    Dmuchawę przeczyść ewentualnie wyjmij całkowicie spr styki ;D
  • Poziom 16  
    Oj ze 20 minut zejdzie żeby coś tam zaczął grzać, co do termostatu to chyba jest dobry bo nie puszcza ciepła na wąż do chłodnicy, ciepło dojdzie do miejsca gdzie węże są złączone opaską z nagrzewnicą i dalej nie pójdzie. A jak włączę ogrzewanie to na poziomie 1 i 2 (na pokrętle) i dam tu na max to coś tam takim letnim powietrzem dmucha a jak już dam na 3 czy na 4 to już prawie zimnym dmucha. Nie mam pojęcia co może się dziać. Aaa i dodam że już chwilę temu z chłodnicy wyciekał płyn więc wsypałem tego naboja( ten uszczelniacz) a potem jeszcze wymieniłem płyn.
  • Poziom 20  
    Samochód powinien nagrzewać się w przeciągu kilku minut a nie kilkunastu, kilkudziesięciu.
  • Poziom 16  
    Ok mam już zakupiony termostat, tylko gdzie on się znajduje w silniku?
  • Poziom 32  
    Termostat znajduje się koło pompy wody, dostęp od dołu auta. Ten Twój nabój zabił nagrzewnicę.
  • Poziom 16  
    Aha, tak właśnie myślałem, ale czy da się ją jakoś wypłukać czy będę zmuszony kupić nową?
  • Poziom 32  
    Możesz zdjąć węże z nagrzewnicy i pod ciśnieniem podać wodę, w najlepszym przypadku pomoże.
  • Poziom 16  
    Aha dobrze, tak zrobię, czyli tak: sprawdzić termostat, i przepłukać nagrzewnicę tak? Zrobię to i napiszę jaki będzie rezultat, bo ja już ostatnio przedmuchałem ją i nic nie pomogło....
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Przedmuchałeś... Opór był duży, czy mały? Pewnie masz nagrzewnicę raz, że zawaloną, to jeszcze ją dobiłeś tym świństwem, co tam wsypałeś.
  • Poziom 16  
    No tak sprężarką, opór był mały, zaraz wydmuchało płyn a potem już tylko powietrze szło. No tak, pewnie dlatego. Ale szanse na uratowanie tej nagrzewnicy są? Bo termostat mam nowy więc wymienię.
  • Poziom 16  
    Witam, wymieniłem wczoraj termostat, temperatura się szybciej podnosi ale ogrzewanie nadal strasznie słabe ;/ Cały układ został odpowietrzony a jeden z dwóch węży które idą na nagrzewnicę jest gorący a drugi zimny, może czasami letni. Strasznie słabo dalej grzeje i nie wiem co już robić. Proszę o dalszą pomoc. Pozdrawiam
  • Poziom 21  
    Nagrzewnica jest zatkana, trzeba ją wymontować i spróbować przepłukać jakimś środkiem do płukania chłodnic. Jeżeli to nie pomoże to nagrzewnica do wymiany.
    P.S. Kiedyś jak nie było tych różnych środków do płukania używało się sody kaustycznej, ale z nią trzeba uważać ( środek żrący ).

    Dodano po 2 [minuty]:

    Można próbować najpierw bez demontażu nagrzewnicy. Bardzo dobrze jest też podłączyć węża ogrodowego i dobrze przepłukać.
  • Poziom 16  
    Aha tak właśnie zrobię, a mam jeszcze pytanie otóż czytałem po innych forach i pisali tam również że może być jakiś mieszalnik powietrza dziurawy.... co to jest i gdzie się znajduje? Może to jest przyczyną?
  • Poziom 21  
    Chodzi o parownik do gazu. Ale jeżeli przepona była by dziurawa to byłby ubytek płynu.
  • Poziom 16  
    Aha no tak tak. Dobra, to spróbuję przepłukać tą nagrzewnicę i się zobaczy czy będzie poprawa. A jak dobrze odpowietrzyć cały układ?
  • Moderator Samochody
    Nie żaden parownik, tylko po prostu klapa którą się reguluje cieple-zimne powietrze.
  • Poziom 21  
    Tam o ile dobrze pamiętam układ sam się odpowietrza.

    Dodano po 1 [minuty]:

    ociz napisał:
    Nie żaden parownik, tylko po prostu klapa którą się reguluje cieple-zimne powietrze.

    Ale to nie klapa skoro powrót od nagrzewnicy jest zimny.
  • Poziom 16  
    Aha, no to przepłukam nagrzewnicę i zobaczymy co będzie, jak coś to będę jeszcze pisał, pozdrawiam
  • Poziom 24  
    Temat płukania przerabiałem u siebie, dopiero po wymianie zaczęło porządnie grzać, kamienia ciężko się pozbyć, a uszczelniacz był kropką nad i;-).
  • Poziom 28  
    P.S. Kiedyś jak nie było tych różnych środków do płukania używało się sody kaustycznej, ale z nią trzeba uważać ( środek żrący ).

    Soda i aluminium? Nic gorszego nie można zrobić.
  • Poziom 16  
    Witam ponownie. Ostatnio czyściłem filtr powietrza i pod nim, w obudowie jest taka klapka przy wlocie powietrza z kolektora i z zewnątrz. Na jakiej zasadzie działa ta klapka? Dodam że klapka cały czas zamyka wlot powietrza z kolektora i otwarty jest wlot zimnego powietrza z zewnątrz. Czy dlatego silnik długo się nagrzewa? Proszę o szybką pomoc, pozdrawiam.
  • Poziom 16  
    Witam. Auto dobrze grzeje tylko dalej jest problem długo nagrzewającego się silnika. Wymieniłem termostat na nowy i dalej długo ,,łapie" 90 stopni. Proszę o pomoc ponieważ robi się zimno i szyby zachodzą parą niczym silnik się nagrzeje i zacznie grzać. Pozdrawiam
  • Poziom 32  
    To że rok temu wymieniałeś termostat (pewnie na jakiś tańszy zamiennik) to nie musi oznaczać że dzisiaj jest sprawny.
  • Poziom 16  
    Termostat nie dawno wymieniłem, płyn też, grzanie się poprawiło tylko wydaje mi się że silnik za długo się nagrzewa. Czytałem coś po forach i wyczytałem że może to być czujnik temperatury. Tylko nie wiem co on ma do nagrzewania się silnika. Proszę o pomoc.
  • Poziom 32  
    Ile teraz zajmuje Ci to nagrzanie do 90 stopni ? Weź pod uwagę że troszeczkę ciepła odbiera Ci reduktor.