Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford focus mk1 - cięzko pali

fabis9703 14 Gru 2013 19:07 4815 16
  • #1 14 Gru 2013 19:07
    fabis9703
    Poziom 10  

    Witam mam problem z fordem focusem mk1 1.8 tdci 115ps.Po dłuższym pozstoju ciężko odpala.Po odpalaniu tzw na samostart zakreći 2 razy wałem i chodzi a tak ma ciężko nieraz za 3 albo jeszcze dalej jak jest na minusie to wogóle nie odpali bez samostartu.Czekam na waszą pomoc.

    0 16
  • #2 14 Gru 2013 19:27
    Pójdę boso
    Poziom 20  

    Co już sprawdziłeś? Byłeś na jakiejś diagnostyce? Sprawdzałeś ciśnienie podczas rozruchu albo co się w ogóle dzieje z paliwem przed rozruchem?

    0
  • #3 14 Gru 2013 19:29
    fabis9703
    Poziom 10  

    Ciśnienie sprawdzone ok w każdyym cylindrze po 17.Wtryski po regeneracji.Brak żadnych błędów przed pompą założony zaworek zwrotny i za filtrem.

    0
  • #4 14 Gru 2013 19:43
    Pójdę boso
    Poziom 20  

    Jakie ciśnienie paliwa podczas rozruchu? Ostatnio miałem gościa co miał 2 wtryski do zrobienia po regeneracji. W ogóle, że zapytam świece sprawne?

    1
  • #5 14 Gru 2013 20:02
    pit1976
    Poziom 15  

    fabis9703 napisał:
    Ciśnienie sprawdzone ok w każdyym cylindrze po 17


    Co to za ciśnienie,czego,sprężania?Jeśli tak to nie ok

    0
  • #6 14 Gru 2013 20:08
    fabis9703
    Poziom 10  

    ciśnienie paliwa nie sprawdzane.swiece

    Dodano po 34 [sekundy]:

    cisnienie było sprawdzane na tłokach spręzania

    Dodano po 57 [sekundy]:

    w miejscu swiec w silnikach tdci ma byc 18 a jest 17 czyli dobre

    Dodano po 41 [sekundy]:

    Świece sprawne

    0
  • #7 15 Gru 2013 07:34
    pit1976
    Poziom 15  

    18:1,17:1 tdci ma ale stopień spężania,ciśnienie sprężania powinien mieć powyżej 30 bar

    0
  • #8 15 Gru 2013 11:09
    fabis9703
    Poziom 10  

    Witam samochód stał dwa tydzień dzisaij rano poszedłem go odpalic i zauważyłem powietrze w zaworkach zwrotnych.Dodam że odpalałem na plaka i odpalił po 5 zakręceniu wałem bez by wogóle nie odpalił.Czekam na dalsze propozycje co może być.jakieś pare tygodni temu rozkrecił mi sie rozursznik.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ciśnienia bym sie nie czepiał gdyż mechanik który je sprawdzał powiedział ze jest dobre

    0
  • #9 15 Gru 2013 12:49
    grzesdc
    Poziom 16  

    Kompresja jest za mała. powinna być w granicach 26-30. Jedź do porządnego mechanika zrobić próbę olejową.

    0
  • #10 15 Gru 2013 12:58
    fabis9703
    Poziom 10  

    dodam jeszcze że mam olej w odmie dmucha olejem przez pokrywe zaworów

    0
  • #12 15 Gru 2013 13:16
    fabis9703
    Poziom 10  

    ale nie powinie pluc przez pokrywe zaworów.Moze nagram filmik jak odpala i chodzi

    Dodano po 2 [minuty]:

    jedynie co niepokoi mnie to powietrze w paliwie

    0
  • #13 15 Gru 2013 15:04
    Pójdę boso
    Poziom 20  

    Chłopie oddaj to do mechanika...

    0
  • #14 15 Gru 2013 15:11
    fabis9703
    Poziom 10  

    Nie dzięki wole sam rozebrac silnik i go naprawić.

    0
  • #16 15 Gru 2013 15:26
    fabis9703
    Poziom 10  

    ok juz pisze

    0
  • #17 24 Sty 2014 22:51
    adam293
    Poziom 2  

    Witam wszystkich
    Czas też coś napisać nie tylko czytać fora
    posiadam focusa 1,8 tdci z 2003roku od nowości i znam jego bolączki z odpalaniem, otóż ciężko palił gdy temp. spadała do około 0st.C Przebieg 235000 km. .Przerobiłam filtry, świece, wtryski,
    akumulator (miał już 9latek oryginał) a efekty marne .Podłączyłem Texe i zastanowił mnie spadek napięcia podczas rozruchu do 8,5V ,a aku nowy i na dodatek całą noc ładowany .Przy okazji czujnik temp.powietrza w intercoolerze wskazywał +18st C a na dworze -2, więc czyszczenie czujnika i jest ok. pokazuje 0 st.C . Odpalanie- minimalna Sad poprawa ,więc zabieram się za rozrusznik .Szybki demontaż , rozbiórka i jakie moje zdziwienie w środku jak nowy tylko kupa syfu .Wymieniłem tylko jedną tulejkę w przekładni planetarnej gruntowne mycie szczególnie pod szczotkotrzymaczem ,smarowanie i montaż .
    Rozrusznik kręci super wystawiam na mróz i ....... rano Very Happy #angel odpala tak jak był nowy super . U mnie to pomogło i znów kocham to autko a już chciałem go pchnąć do ludzi.
    Podam może rozmiary tulejek do rozrusznika może komuś się przyda
    rozrusznik motorcraft 1S4U-1100-AA
    tulejka przekładni 19x22,3x6,2 nr. firmy Cargo 140843
    tulejka wirnika 8,1x12,4x10 140987
    tulejka witnika w przekładni 10x14x10 1140842

    Narzędzia : klucz 10,13, najlepiej fajkowy 7,8,10 oczko, zmywacz do hamulców w spreju, pędzelek
    Koszt tulejek 15zł (robocizna 0 zł ,oj nie wypiłem w trakcie jedno piwko :D )
    Radość z naprawy bezcenna

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jeszcze jedno teraz napięcie spada do 10,5V podczas rozruchu

    3