Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seagate Momentus XT 500 Gb - Zacina się, nie daje się zbadać,

Eliminator 14 Gru 2013 19:43 3021 32
  • #1 14 Gru 2013 19:43
    Eliminator
    Poziom 24  

    Witam

    Coś się stało z dyskiem, tak mi się przynajmniej zdaje. Zacina się od pewnego czasu i freezuje komputer - tak mi się zdaje bo temperatury podzespołów w porządku.

    Zestaw:
    Silentium PC 550 W Deus M1
    Gigabyte 970A D3
    AMD Phenom II x4 965 Be Vcore z 1,476 na 1,356 V
    Reszta bez zmian.
    Dysk jako master - Momentus Xt 500 Gb 4 Gb flash.
    Dysk WD1600AAJS-00B4A0 160 Gb
    Ram 4 Gb cl9 HyperX

    197 Current Pending Errors Count 100 100 0000000000-0001 000
    198 Uncorrectable Errors Count

    Nie wiem czy to jest problem ale pojawiło się to wydaje mi się ostatnio, bo nie było z dyskiem problemów ( używałem go w laptopie od około roku ).

    Załączam zrzut z CrystalDiskInfo:
    Seagate Momentus XT 500 Gb - Zacina się, nie daje się zbadać,

    I tutaj moje pytanie. Czy to sprawia problem z dyskiem i jak tak czy to się da naprawić.

    Pozdrawiam i dziękuję za pomoc

    0 29
  • Pomocny post
    #4 14 Gru 2013 20:13
    deimon999
    Poziom 24  

    Zerownie + reamp, ale nie wiem czy to coś pomoże.

    0
  • #5 14 Gru 2013 22:52
    Eliminator
    Poziom 24  

    Dane przeniesione na drugi dysk. Własnie robi się to zerowanie , z tym, że do będzie troszkę trwać, bo dysk duży ( jak dla mnie :) i od kilku min zrobiło się 16% ). Ogólnie większość kwadratów jakie lecą to <3ms a czasami zdarzają się <10ms i jeszcze rzadziej <50ms. Zobaczę jak się zrobi co dalej i jak to wygląda i napiszę.

    Przewinąłem i jednak pokazały się errory. Opcja Erase się dokonuje a później REMAP i ponowny skan. Rano napisze co z tego wyjdzie.

    Po zastosowaniu polecenia REMAP wyskoczył tylko jeden sektor <500ms, reszta była w miarę w porządku z tym że, CrystalDiskInfo miał chwilę problem z odczytaniem danych ale jest ok. Zniknęły alarmy z C5 i C6 z tym, że pojawił się nowy:

    Seagate Momentus XT 500 Gb - Zacina się, nie daje się zbadać,

    Czytałem już inny temat z tym problemem:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2058411.html

    I chcę się upewnić. Czy to już koniec mojego momentusa ?

    Pozdrawiam

    0
  • #6 15 Gru 2013 09:53
    linuks
    Spec od komputerów

    To jest koniec dysku niestety. Pora na nowy.
    Pozdrawiam

    0
  • #7 15 Gru 2013 10:02
    Robert B
    Poziom 43  

    Dlaczego nie zamieszczasz CAŁEGO obrazu SMART, tylko fragment?
    Jakkolwiek niestety potwierdzam to, co mówi linuks.

    0
  • #8 15 Gru 2013 10:15
    Eliminator
    Poziom 24  

    Taki tylko mogę na razie zamieścić, bo nie chce się nic więcej pokazać.

    Seagate Momentus XT 500 Gb - Zacina się, nie daje się zbadać,

    Szkoda w sumie dysku bo tak to nie miałem z nim problemów. Czyli mniemam, że jest do z utylizowania bo będzie gubił pliki tak? Czy mogę go jeszcze używać jako drugi dysk na dane?

    Pozdrawiam

    0
  • #9 15 Gru 2013 10:22
    linuks
    Spec od komputerów

    Można używać na upartego. Będzie gubił dane a pewnego dnia wszystkie dane utraci bez ostrzeżenia. Możesz sprawdzić który obszar dysku jest uszkodzony i pozostawić go nie przydzielony (jeżeli uszkodzenia są blisko siebie ) a na pozostałej części założyć partycje. Jest to rozwiązanie tymczasowe i niepewne. Dysk nie nadaje się do przechowywania ważnych danych.
    Pozdrawiam

    0
  • #10 15 Gru 2013 10:33
    Robert B
    Poziom 43  

    Eliminator napisał:
    Taki tylko mogę na razie zamieścić, bo nie chce się nic więcej pokazać.

    Ściągnij HD Sentinel i pokaż nim SMART:
    www.hdsentinel.com/

    0
  • #11 15 Gru 2013 10:51
    mati211p
    Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych

    HDDScan powinien pokazać SMART także prawidłowo.

    0
  • #12 16 Gru 2013 15:55
    Eliminator
    Poziom 24  

    No to zrzut ekranu z HDDscan:

    Seagate Momentus XT 500 Gb - Zacina się, nie daje się zbadać,

    Jest widzę uwaga przy przenoszeniu. To jest uszkodzenie trwałe?

    Pozdrawiam

    0
  • #13 16 Gru 2013 20:55
    Robert B
    Poziom 43  

    Eliminator napisał:
    To jest uszkodzenie trwałe?

    Tak. Sprawdź gwarancję na stronie Seagate, bo dysk kwalifikuje się do wymiany.

    0
  • #14 16 Gru 2013 21:40
    Eliminator
    Poziom 24  

    No to chyba będzie koniec :) Sprawdzałem na stronie czy gwarancja obowiązuje i nie jest to już znane. Rachunek trzeba poszukać ale myślę, że okres 2 lat gwarancji minął. Zresztą ja już go używam dobry rok a wcześniej używała go jeszcze inna osoba, od której kupiłem. Chyba, że Seagate rozdawał większe gwarancje :)

    Temat uważam za zamknięty. Bardzo dużo pomogliście i wyjaśniliście sytuacje.

    Pozdrawiam

    0
  • #15 16 Gru 2013 22:19
    dt1
    Moderator - Komputery Serwis

    Otwieram na prośbę Autora Kolegi Robert B.

    0
  • #16 16 Gru 2013 22:22
    Robert B
    Poziom 43  

    Na moją :)

    Eliminator napisał:
    Sprawdzałem na stronie czy gwarancja obowiązuje i nie jest to już znane. Rachunek trzeba poszukać ale myślę, że okres 2 lat gwarancji minął.

    Człowieku! Jak Ty to sprawdzałeś?

    Cytat:
    Warranty Validation

    End User
    Serial Number
    Seagate Part Number
    Warranty Status
    (*see details below) Options
    (*see details below)
    5YX06L16 9UZ154-500 In Warranty
    Expiration 20-Dec-2015

    In Warranty

    0
  • #17 16 Gru 2013 22:32
    deimon999
    Poziom 24  

    Jeszcze prawie 2 lata na Gwarancji:D. O proszę :D

    0
  • #18 16 Gru 2013 23:40
    Eliminator
    Poziom 24  

    Z tym, że muszę się wywiedzieć jak wygląda oddanie. Nie mam pudełka, rachunku ( bo brałem to od koleżki i on to ma gdzieś w domu, o ile ma bo tak miałem odebrać od pewnego czasu ) więc nie wiem jak ten serwis przebiegnie. Z tym, że może najłatwiej będzie oddać go w miejscu zakupu, tak myślę.

    0
  • #19 16 Gru 2013 23:45
    deimon999
    Poziom 24  

    Tylko że ja oddawałem dysk tak samo. I był tylko potrzebny numer seryjny dysku który wydrukowana na dysku:).

    0
  • #20 16 Gru 2013 23:47
    Eliminator
    Poziom 24  

    To może się uda. Bo szkoda mi kase pchać w następny :) Jak oddam to coś napiszę - jak to przebiegło.

    Pozdrawiam

    0
  • #21 16 Gru 2013 23:51
    deimon999
    Poziom 24  

    To jest Gwarancja Door to Door więc tutaj żadnego problemu o paragon nie będzie. Mogłeś go kupić od kogoś przecież a że nie było paragonu lub zmazały się literki na paragonie. To od tego masz Door to Door. I to jest właśnie dobre dla dysków. Ja całego laptopa mam na Gwarancji Door to Door i żadnego paragonu nie mam. Raz był w naprawie bo chłodzenie było zapchane kurzem i się grzał. Gwarancja przeszła bez najmniejszego problemu. Tylko przy odsyłaniu pamiętaj by to była paczka priorytetowa z potwierdzeniem odbioru. Bo masz wtedy kwitek że wysłałeś i masz kwitek że odebrali dysk.

    0
  • #23 17 Gru 2013 11:07
    Eliminator
    Poziom 24  

    No dobrze. To już wiem mniej więcej jak odesłać. Przeprowadzam np. SMART i przechodzi na Pass bez problemu. Takie testy z tego programu powinienem przeprowadzać, jak na dysku nic nie ma i jest podłączony jako Slave ? Bo teraz pracuje z niego Windows na moim komputerze.

    Ciekawi mnie jeszcze sprawa, ponieważ zagłębiłem się na stronie Seagate w to co oni tam piszą. I jest mowa na temat, że ich program określa konkretnie czy dysk przeszedł test SMART pozytywnie czy nie a programy inych firm mogą dawać rezultaty nieprawdziwe:

    "Please remember that these third-party programs do not have proprietary access to Seagate hard disk information, and therefore often provide inconsistent and inaccurate results. SeaTools is more consistent and more accurate and is the standard Seagate uses to determine hard drive failure."

    Więc nie wiem jak to traktować bo dysk ewidentnie dostaje zwiechy co kilka np sekund albo co kilka minut a w grach zaczynają się początku freezów na kilka sekund albo spadki wydajności np z 60FPS na 10FPS lub zero przy symfoni zgrzytu z dysku.

    To mam po prostu zgłosić awarię i wysłać?

    0
  • #24 17 Gru 2013 17:12
    Robert B
    Poziom 43  

    Tymi bzdurami co piszą na stronie Seagate nie przejmuj się. Najwyżej możesz im dołączyć ten wydruk z HDD Scan. Ale nawet i tego nie musisz robić. Ja zwykle z wrodzonej uprzejmości :) dołączałem skan albo SMART z MHDD i to wystarczało. Żadne dokumenty zakupu również nie są wymagane.
    Pamiętaj tylko o naprawdę porządnym amortyzującym opakowaniu dysku.

    0
  • #25 17 Gru 2013 17:20
    Eliminator
    Poziom 24  

    Och ulżyło mi bo czytałem to na Seagate i nie dowierzałem :)

    No właśnie zamawiam takie pudełeczko na dysk, folie mam z karty graficznej ( na dysk niestety nie mam ) więc jakoś to złoże albo przytne. Do pudełka gąbka i jakoś to wszystko ładnie popakować i oklić taśmą. Na wszystkie pudełka naklejki z numerem zamówienia i dysku. Poczytałem tutorial jak zrobić paczkę więc powinienem dać rade - mam nadzieję. I jakieś konkrety co do wysyłki? Myślicie, że poczcie polskiej mogę zaufać?

    Pytanie jeszcze jedno - jak już złożyłem reklamację to nie zbawi ich chyba to, że dysk wyśle np. na koniec tygodnia prawda ? Bo to i tak do Warszawy najpierw a potem dopiero do Holandii? Bo tak mnie porwało a zdałem sobie sprawę, że nie mam w co zapakować :)

    Załączę im ten skan z HDDscan albo CDI. Powinno wystarczyć.

    A i ech mam pytanie bo w sumie jak wypełniałem te zamówienie to oczywiście jak na złość język polski nie był dostępny. Więc wypełniłem tak jak mogłem z tym, że bez polskich znaków. A teraz oczywiście jest i się nie aktualizuje zamówienie więc no nie wiem. Przejdzie to tak? Jak sądzicie. I moje jeszcze jedno pytanie - w jedną strone tylko pokrywam przesyłke znaczy się do Warszawy prawda ?

    edit Wszystko jasne. Do Warszawy na mój. Reszta na Seagate aż do domu. Wyjaśniona. Jak będę pakował to się odezwę w takim razie :)
    Pozdrawiam

    0
  • #26 19 Gru 2013 18:44
    Eliminator
    Poziom 24  

    Witam ponownie

    Chciałem spytać co sądzicie o zapakowaniu dysku w takie o to pudełko wypełnione gąbką ( elastyczna grubość warstwy od 2 - 3 cm i dysk w folie antystatyczną + folie bąbelkową? Dodam, że chodziłem po sklepach cały dzien w Jeleniej Górze - najbliższe duże miasto obok mojego miejsca zamieszkania a że byłem na uczelni to postanowiłem popatrzeć i w żadnym sklepie nie sprzedają pudełek plastikowych do przenoszenia dysków tylko potwierdzali mi, że dyski przyjeżdzają do nich w tych foliach antystatycznych lub bąbelkowych.

    Seagate Momentus XT 500 Gb - Zacina się, nie daje się zbadać, Seagate Momentus XT 500 Gb - Zacina się, nie daje się zbadać, Seagate Momentus XT 500 Gb - Zacina się, nie daje się zbadać, Seagate Momentus XT 500 Gb - Zacina się, nie daje się zbadać,

    0
  • #27 19 Gru 2013 21:23
    Robert B
    Poziom 43  

    Bardzo porządne opakowanie :) Wysyłaj.

    0
  • #28 20 Gru 2013 00:02
    Eliminator
    Poziom 24  

    O to super :) Jeżeli tak to jutro leci ubezpieczonym ale chyba pocztą :P

    0
  • #29 24 Gru 2013 17:56
    Eliminator
    Poziom 24  

    Witam ponownie:)

    Serwis wysłał maila, że odsyłają taki sam model dysku ( nie wiem nawet czy nie ten sam ) bez opłat, więc jednak coś z nim pewnie zrobili. Zobaczymy na miejscu, jakie zmiany. Miejmy nadzieje, że nowy, bo nie ma jak sprawdzić :)

    Pozdrawiam

    0
  • #30 24 Gru 2013 18:00
    mati211p
    Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych

    Niestety zakrył się na screenie z CDI nr seryjny, choć na screenie z HDDScan jest i na kolejnych z CDI ta informacja, więc będzie można porównać :). W każdym razie będziesz mógł sprawdzić też SMART i wykonać skan powierzchni a się przekonasz czy jest ok.

    0