Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Versa 5 DLoadX - Połączenie przez RS232 bez możliwości odczytu i zapisu.

marekmareckii 14 Gru 2013 20:20 2751 10
  • #1 14 Gru 2013 20:20
    marekmareckii
    Poziom 9  

    Witam,
    wygląda to dość dziwnie.
    Sprzęt nowy manipulator podłączony pod płytę, po identyfikacji.
    W/g instrukcji odpalam dloadx, mam zielone światło, próbuję odczytać i nic się nie dzieje.
    Wchodzę w zakładka sprzęt, nic nie wykrywa.
    Kabel satelowski, sterowniki zainstalowane.
    Resetowałem płytę by powrócić do ustawień fabrycznych i nic.
    Odpaliłem "starter" z manipulatora, program wykrył com i nic po za tym.
    Wadliwa płyta? wadliwy kabel? Wadliwy instalator?


    Pozdrawiam.

    Marek

    0 10
  • #3 14 Gru 2013 23:24
    marekmareckii
    Poziom 9  

    Windows 7
    program uruchomiony jako admin.
    Zmieniłem ustawienia portu tak jak pokazuje program.
    Kabel nowy satelowski prosto z paczki.
    Światełko zielone gdy wybieram versa 5/10/15
    Brak auto-odczytu.
    Brak zapisu i odczytu.

    Jak sam mogę sprawdzić kabel?
    Bo jeżeli nie kabel to co?

    to już dzień 3 moich kombinacji...

    Pozdrawiam

    Marek

    0
  • #4 15 Gru 2013 13:36
    dariusz.bembenek
    Specjalista - Alarmy Stacjonarne

    Zielone światełko nie oznacza połączenia z centralą, a jednie dostępny i gotowy port RS-232 w komputerze. Nie napisałeś, czy włączyłeś opcję "Start połączenia RS" ?

    Hasło serwisowe -> Serwis -> Start poł. RS..

    0
  • #5 15 Gru 2013 13:49
    marekmareckii
    Poziom 9  

    Tak, "Start połączenia RS" uruchomiony.
    Nawet wydaję mi się że po RESET ta funkcja jest włączona automatycznie.
    Próbowałem bez włączenia tej funkcji po resecie, z włączeniem po resecie.
    Próbowałem wgrać nowy wsad z wersją 1.3, komputer wykrywa port a centrala nie odpowiada.
    Wydaję mi się że przy wgraniu nowego wsadu metodą z "Kołków" zbędne są jakiekolwiek ustawienia i przynajmniej to powinno się udać. Niestety wsad się nie wgrywa, program prosi o włączenie funkcji starter gdy jest ona już włączona.
    Brak komunikacji.

    Czy jest jakaś metoda by sprawdzić komunikację pomiędzy komputerem a centralą?
    Jak sprawdzić kabel? Miernikiem?

    Dzięki za porady!!! Szukam dalej.

    0
  • #6 15 Gru 2013 13:54
    dariusz.bembenek
    Specjalista - Alarmy Stacjonarne

    Sam kabel RS-232 (DB9FC/RJ-KPL) można sprawdzić w ten sposób, że odpalasz dowolny terminal (np. Link), zwierasz piny TxD oraz RxD kabelka (najlepiej założyć przejściówkę RJ-PIN3) i nadajesz cokolwiek. W oknie odbioru danych powinieneś tą daną obejrzeć..

    Analogicznie można sprawdzić kabel USB->RS232 (zwierasz piny 2 i 3 w złączu DB9F). W programie "Terminal.exe" nadajesz cokolwiek i w tym samym programie obserwujesz, czy dana wraca.

    0
  • #7 15 Gru 2013 17:29
    marekmareckii
    Poziom 9  

    Program terminal.exe zawiesza mi komputer przy wysylaniu pliku. Czy to wina kabla?

    Pozdro!

    0
  • #8 15 Gru 2013 17:50
    dariusz.bembenek
    Specjalista - Alarmy Stacjonarne

    Jakiego znów pliku ?
    Poniżej przykład wysłania tekstu..

    Versa 5 DLoadX - Połączenie przez RS232 bez możliwości odczytu i zapisu.

    0
  • #9 15 Gru 2013 23:09
    marekmareckii
    Poziom 9  

    Zwarłem pin 2 i 3, wpisałem "coś tam" i nic.
    Także kabel jest wadliwy?
    Ciężko uwierzyć że Satel sprzedaje wadliwe produkty.
    Spróbuję załatwić inny kabel, może coś się ruszy.

    Dzięki za pomoc!!!

    Odezwę się jak coś się zmieni.

    Pzdr

    0
  • #10 16 Gru 2013 09:43
    dariusz.bembenek
    Specjalista - Alarmy Stacjonarne

    Jeśli wszystko robisz zgodnie ze sztuką (sterowniki przejściówki USB poprawnie zainstalowane, kabel widoczny poprawnie w menedżerze urządzeń, w programie Terminal wybrany port, uruchomiony, zwierasz piny 2 i 3 w złączu DB9F (COM)) i dalej nic.. to jest taka szansa, że coś jest nie tak z kablem.

    0
  • #11 16 Gru 2013 12:28
    marekmareckii
    Poziom 9  

    Sprawa załatwiona, sklep wysłał przez pomyłkę zły kabel.
    Kabel który nie obsługuje płyt Versa.
    3 dni poszły w ... ;)

    Dzięki za pomoc, czekam teraz na przesyłkę, dam znać jak się połączę.

    dariusz.bembenek jestem Ci winny browara!

    Pozdrawiam

    Marek

    0