Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
flexghzflexghz
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Radio BETA V VW - zasilanie wzmacniacza anteny

14 Gru 2013 21:16 3915 19
  • Poziom 10  
    Witam. Posiadam radio Beta V w pasku i problemem jest dziwny zanik napięcia na wejściu antenowym. Radio od dłuższego czasu miało problem z odbiorem większości stacji, jako że sparciała uszczelka pod podstawą anteny, postanowiłem tez wymienić całą antenę. Kupiłem odpowiednią ze wzmacniaczem i oczywiście złączem raku-2, nie zmieniło się nic, nadal problem z odbiorem. Jak wiadomo radio ma phantom zasilający wzmacniacz przewodem antenowym, jak podepnę miernik pod złącze antenowe radia pojawia się napięcie max 4V i w ciągu kilku sekund spada do zera. Wychodzi na to, że napięcie jest tylko chwile po włączeniu radia. Piszą na forach, że powinno być ok 12v. W czym może być problem? Może ktoś spotkał się z taką przypadłością?
  • flexghzflexghz
  • Poziom 42  
    Do czego potrzebujesz wzmacniacz?
    Pewnie on jest problemem.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    11111olo napisał:
    Do czego potrzebujesz wzmacniacz?

    Bo w oryginalnym systemie vw jest właśnie antena aktywna z zasilaniem po gorącej żyle przewodu antenowego. Stąd wszyscy montujący nieoryginalne radia muszą dokładać separatory antenowe.

    Jeśli poprzednia antena była zalana, to mogła powodować zwarcie, które to z kolei mogło uszkodzić zasilanie w radiu.
  • Poziom 10  
    Najgorsze jest to, że nie mam kodu do radia, radio z samochodem jest sparowane, ale nie mogę go odpalić na stole, żeby pomierzyć. Znalazłem schemat, ale mierzenie na sucho jest trochę uciążliwe. Myślałem, że może to być jakaś typowa usterka i ktoś mógł mieć taki sam lub podobny problem.
  • Poziom 43  
    napstereczek napisał:
    Najgorsze jest to, że nie mam kodu do radia, radio z samochodem jest sparowane, ale nie mogę go odpalić na stole, żeby pomierzyć. Znalazłem schemat, ale mierzenie na sucho jest trochę uciążliwe

    Czy to oznacza, że radio wymontowałeś z samochodu?
    Jeśli tak, to nie znając kodu, radia już nie uruchomisz. Będziesz musiał oddać do serwisu.
  • flexghzflexghz
  • Poziom 10  
    kokapetyl napisał:

    Czy to oznacza, że radio wymontowałeś z samochodu?
    Jeśli tak, to nie znając kodu, radia już nie uruchomisz. Będziesz musiał oddać do serwisu.



    Tak, wymontowałem z samochodu. Nie znając kodu, podłączając je z powrotem, do tego samego auta i przekręceniu zapłonu, na wyświetlaczu pojawi się napis learn... i po chwili radio się włączy. ( to tak w ramach informacji, bo pewnie tego nie wiedziałeś ).

    Jakoś sobie poradziłem z mierzeniem... wymontowałem mechanizm, itp., wróciłem do samochodu i podłączyłem do instalacji. Od razu po przekręceniu klucza w stacyjce, pojawiło się napięcie na 4 nodze głowicy( ok.12V) po czym bez anteny wolno w ciągu minuty zaczęło spadać do prawie zera. Z podłączoną anteną dzieje się to o wiele szybciej (pewnie pobór anteny). Kilka razy robiłem taką próbę i raz na kilka razy napięcie utrzymywało się na poziomie 11V( na 4 nodze głowicy).

    Mimo wszystko wymienię przyległe elektrolity, ale dziwi mnie zachowanie.

    Co jeszcze ciekawego pojawiło się po drodze, nawet jak przez chwilę napięcie się utrzymuje, to stacje nawet te mocne są bardzo słabego odbioru, po spadku napięcia prawie ich nie ma. Co ciekawe, podpiąłem ta starą antenę( z tą sparciałą uszczelką, tak na sucho, bez wkręcania w dach i o dziwo nawet zaczęło grać. Problem nadal jest radio, bo przecież napięcie znika....

    Wygląda na to, że problemem od początku było radio a antena, to tylko problem uszczelką. Antena, którą kupiłem jak widać do niczego się nie nadaje, jutro zareklamuje produkt.
    [/quote]
  • Poziom 43  
    napstereczek napisał:
    ( to tak w ramach informacji, bo pewnie tego nie wiedziałeś ).

    Dzięki za info.
  • Poziom 42  
    Jaka w tym radiu jest głowica?
  • Poziom 10  
    11111olo napisał:

    Jaka w tym radiu jest głowica?


    Chcesz znać model?
  • Poziom 42  
    Chcę znać symbol głowicy lub lepiej schemat (o ile nim dysponujesz).
  • Poziom 42  
    Jesteś pewny że podany schemat jest do w/w radia?
    Na schemacie nie ma głowicy! Nie ma takiej o jakiej myślę czyli modułu zamkniętego w metalowej obudowie.
  • Poziom 10  
    Jest na dole, po prawej stronie. Oznaczone jako PL0172A4.
  • Poziom 42  
    Widzę;)

    Pin 4 to napięcie 14,2V PHANTOM. Steruje nim układ D800. Jednak nie w nim bym szukał usterki a raczej w ostatnim tranzystorze V2085 lub przepalonych rezystorach 4,7R R2078 i R2082.
    Zmierz jakie jest napięcie na kolektorze tego tranzystora. Powinno być 14,1V.
  • Poziom 10  
    Jak zanika napięcie, to na tym V2085 na kolektorze jest niecałe 12v, sprawdzam na wyłączonym silniku. rezystory 4R7 obydwa OK.
  • Poziom 42  
    Ile po zaniku napięcia wynosi napięcie na bazie? Sprawdzasz to z odłączoną anteną?
    R2081 także jest w porządku?
    A pozostałe tranzystory? V2084 i V2080 oraz rezystory R2094-6 i R2083?
  • Poziom 10  
    Powinienem z odłączoną czy podłączoną?
  • Poziom 42  
    Najlepiej do sprawdzania z odłączoną. Sprawdź jeszcze co napisałem.
  • Poziom 10  
    Już trochę ciemno się robi, więc napięcia sprawdzę jutro rano. Rezystory sprawdziłem, są w porządku. tranzystory na teście diody też wydają się być w porządku a przynajmniej nie mają zwarcia i nie są puste. Myślisz, że kondensatory w pobliżu, to zły trop?

    A jak myślisz, napięcie na emiterze tego V2085 powinno być cały czas podczas działania radia?
  • Poziom 42  
    Powinno być wyższe o około 0,6V od tego na emiterze. Nie wiem ile powinno wynosić ale około 12-13V.