Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Immobilizer Tec - Tus w Oplu Frontera nie działa, auto nie odpala

LowRider774 14 Gru 2013 23:26 4290 3
  • #1 14 Gru 2013 23:26
    LowRider774
    Poziom 9  

    Cześć!
    Postanowiłem się podpiąć, ponieważ podejrzewam podobny problem:
    Opel Frontera A 96rok.
    2,2 Pb, oznaczenie X22XE.
    Immobilizer TEC-TUS oryginalny na zbliżeniowy transponder, baza z diodą sygnalizacyjną.
    Wjechałem do garażu, uszczelniłem pokrywę zaworów i już nie odpaliła.
    Natomiast sam immo zaczął się zachowywać inaczej:
    Wcześniej musiałem dać zapłon > dioda zaczynała mrugać szybciej,
    przykładałem pastylkę > dioda świeciła ciągle (przez 2-3 sekundy),
    musiałem cofnąć zapłon > powtórzyć zapłon > rozruch (odpalał w sekundzie).

    Obecnie Immo w drugiej pozycji kluczyka zaczyna szybciej mrugać > przykładam pastylkę > dioda świeci i gaśnie po (2-3s.) > 3 pozycja kluczyka (zapłon) > rozruch
    Ale niestety nie mam iskry, dmuchawy wewnątrz i prawdo podobnie pompy paliwa.

    Chciałem pominąć Immobilizer, ale jak zobaczyłem że ma podpiętą oryginalną wiązkę (naklejka z logo GM, data produkcji zgodna z produkcją auta) a puszka immo nie ma przekaźników a elektronikę to moje ego się skurczyło ;)

    Znajdzie się ktoś kto coś poradzi w temacie?
    Jak sprawdzić czy sterownik Motronic jest zblokowany przez immobilizer?

    P.S.
    Wszystkie bezpieczniki i przekaźniki które znalazłem działają,
    natomiast ta dmuchawa mnie rozbroiła, na krótko chodzi.
    Kontrolka silnika na desce rozdzielczej zachowuje się jak wcześniej (mruga i zaświeca się).
    Pomóżcie proszę!

    0 3
  • #3 16 Gru 2013 07:31
    LowRider774
    Poziom 9  

    Dzięki za chęci!
    Niestety immobilizer jest inny niż załączona instrukcja, TEC-TUS, z takim samym czytnikiem i pastylkami, ale box immobilizera, do którego się dostałem mając tego pdf'a, wygląda nieco inaczej:
    - ma 1 małe złącze 20 pinowe do którego ciężko się wpiąć z miernikiem,
    - w środku brak przekaźników :cry:

    Mając tego pdf'a właśnie pomyślałem że najpierw zmierzę czy zwiera/odcina, i w razie czego zmostkuję niedziałającą parę, ale to chyba nie tak prosto.

    1
  • #4 23 Gru 2013 21:51
    LowRider774
    Poziom 9  

    Odświeżam.
    Czy ktoś z tego forum jest mi w stanie ściągnąć immobilizer z Motronica 1.5.4 ?
    ECU wywala błędy :
    145 - nieprawidłowy sygnał immobilizera, oraz
    144 - brak połączenia z immobilizerem.
    Proszę o pomoc, sugestię postępowania w dalszej naprawie.

    3