Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

E46 320Ci - Zalewa świece na zimnym , jak się rozgrzeje jest ok

KingVivacity 29 Kwi 2014 09:36 7269 34
  • #31 29 Kwi 2014 09:36
    stas11
    Poziom 12  

    Strumien swiadomosci swia napisał:

    Może po dzwonie.

    Chyba tym pomiędzy nogami.
    Widzę, że niektórzy piszą głupoty, żeby zaistnieć.


    Moderowany przez T5:

    3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.


    A tak na poważnie - są uniwersalne sterowniki, które można podmienić za Twojego siemensa. Jest z tym trochę roboty dla osoby co się tego podejmie.
    Zanim jednak to zrobisz to spróbuj jeszcze 2 małe eksperymenty.
    1) podaj sygnał prostokąt 0-12V o regulowanym współczynniku wypełnienia i częstotliwości około 50Hz na wtryskiwacz rozruchowy. Sygnał o dyżej wydajności prądowej około 2A. Czyli generator i końcówka mocy na jakimś dobrym tranzystorze. W tym czasie końcówki wtryskiwacza od strony sterownika trzeba zewrzeć rezystorem około 20ohm. W ten sposób będziesz sobie sam regulował dawkę paliwa podczas rozruchu i zobaczysz jak i zalewa.
    2) Testowanie sterowania od strony sondy lambda. Trzeba rozłączyć przewód z sondy lambda i podłączyć pod te końcówki napięcie sinus lub prostokąt z generatora o offsecie 0,5V i amplitudzie 0,5V. To jest wartość dla sondy zwykłej. Jak masz sondę szerokopasmową boscha to podaj sinus z offsetem około 150mV i amplitudzie 100mV. Taki sygnał emuluje mieszankę stechiometryczną. Na zimnym silniku będziesz podnosił delikatnie offset (dla sondy zwykłej) przesuwając się w stronę mieszanki bogatej obserwuj co się dzieje.
    Jak jest sonda szerokopasmowa to offset trzeba obniżać do zera.

    Poza tym może wtryskiwacz rozruchowy podwiesił się lub jest do wymiany.
    Bo zalanie silnika to zbyt dużo paliwa - czyli przyczyna głównie we wtryskiwaczu.

  • SterControl
  • #32 29 Kwi 2014 12:57
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Też miałem po dzwonie i nic nie uszkodzone a chodzić franca nie chciał aż znalazła nowego właściciela.
    Myśle że albo coś w kolektorze się przestawiło albo w silniku, albo kat się rozleciał i przepuszczał.

  • SterControl
  • #33 01 Maj 2014 22:38
    KingVivacity
    Poziom 11  

    Nie mam sił do tego auta , na dniach ląduje nowy silnik.

  • #34 27 Kwi 2016 15:41
    OCELOT
    Poziom 10  

    nieszczelne kolektory wydechowe dlatego zalewa :p

  • #35 27 Kwi 2016 23:05
    momik12
    Poziom 31  

    stas11 napisał:
    Strumien swiadomosci swia napisał:

    Może po dzwonie.

    Chyba tym pomiędzy nogami.
    Widzę, że niektórzy piszą głupoty, żeby zaistnieć.
    A tak na poważnie - są uniwersalne sterowniki, które można podmienić za Twojego siemensa. Jest z tym trochę roboty dla osoby co się tego podejmie.
    Zanim jednak to zrobisz to spróbuj jeszcze 2 małe eksperymenty.
    1) podaj sygnał prostokąt 0-12V o regulowanym współczynniku wypełnienia i częstotliwości około 50Hz na wtryskiwacz rozruchowy. Sygnał o dyżej wydajności prądowej około 2A. Czyli generator i końcówka mocy na jakimś dobrym tranzystorze. W tym czasie końcówki wtryskiwacza od strony sterownika trzeba zewrzeć rezystorem około 20ohm. W ten sposób będziesz sobie sam regulował dawkę paliwa podczas rozruchu i zobaczysz jak i zalewa.
    2) Testowanie sterowania od strony sondy lambda. Trzeba rozłączyć przewód z sondy lambda i podłączyć pod te końcówki napięcie sinus lub prostokąt z generatora o offsecie 0,5V i amplitudzie 0,5V. To jest wartość dla sondy zwykłej. Jak masz sondę szerokopasmową boscha to podaj sinus z offsetem około 150mV i amplitudzie 100mV. Taki sygnał emuluje mieszankę stechiometryczną. Na zimnym silniku będziesz podnosił delikatnie offset (dla sondy zwykłej) przesuwając się w stronę mieszanki bogatej obserwuj co się dzieje.
    Jak jest sonda szerokopasmowa to offset trzeba obniżać do zera.

    Poza tym może wtryskiwacz rozruchowy podwiesił się lub jest do wymiany.
    Bo zalanie silnika to zbyt dużo paliwa - czyli przyczyna głównie we wtryskiwaczu.


    Tego nie da się na trzeźwo czytać. Ty nawet na zdjęciach tego silnika nie widziałeś
    Do autora tematu. Sondy przed katem wymień tylko nie z all.




    Moderowany przez T5:

    Post z 2014r.
    3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób rozwiązania problemu.