Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mercedes w463 2.7 cdi - Falujące obroty poniżej 2000r/min

muminwd4 15 Gru 2013 12:56 2925 7
  • #1 15 Gru 2013 12:56
    muminwd4
    Poziom 7  

    Witam. Mam nowy problem z "niezniszczalnym" G 2,7 cdi. od pewnego czasu na wyższych biegach po zmniejszeniu gazu i obrotów 1000-2000r/min faluje silnik (jeszcze nie szarpie ale sam podnosi i obniża wyczuwalnie obroty) na komputerze (w kilku miejscach) wszystko ok dawki paliwa ciśnienia no wszystko. Jednak problem narasta kiedyś mało wyczuwalny teraz coraz bardziej.
    Do tej pory zrobione:
    wtryski po regeneracji,
    zawór egr wyczyszczony
    cewki do turbo i erg zamienione i nic
    ciśnienie vac ok mierzone i otwiera erg i turbo
    Proszę o pomoc, czyżby turbo wyświechtane -230tys km, ale to już duże zajście i nie chcę "pałę" wymieniać. Pozdrawiam Adam

    0 7
  • #2 15 Gru 2013 13:04
    yaro 65
    Poziom 14  

    Czy parametry pracy silnika odczytywane były w trakcie jazdy w momencie falowania, czy w czasie postoju ?
    Zerknąć trzeba również jak skrzynia reaguje na zmianę obrotów .
    Turbina nie powinna przy obniżeniu obrotów zakłócać pracy .

    0
  • #3 15 Gru 2013 13:07
    muminwd4
    Poziom 7  

    W czasie postoju, bo jakoś trafiam na fachowców którzy mają wieczny dramat a to komputera się nie da a to czasu brak :|

    0
  • #4 15 Gru 2013 13:10
    yaro 65
    Poziom 14  

    Pod obciążeniem i w trakcie jazdy '' więcej widać ''
    tak spróbuj .

    0
  • #5 15 Gru 2013 13:13
    muminwd4
    Poziom 7  

    Dzięki. Jutro spróbuję, to napiszę co wyskoczyło.

    0
  • #6 17 Gru 2013 15:22
    muminwd4
    Poziom 7  

    Byłem wczoraj i dziś i problem z komputerem, dziś fachowiec pojeździł ze mną ale bez kompa, bo miał problem i podejrzewa że to nie silnik a skrzynia. Mam się zgłosić jak naprawi komputer, ale już zamówiłem filtr i olej do skrzyni bo pow.200tys i nikt nie zaglądał (w serwisie to nawet nie sprawdzali poziomu- bo jak mi powiedzieli "nie ma w harmonogramie"). Jak coś się dowiem to opiszę "ku przesstrodze"

    0
  • #7 27 Gru 2013 07:44
    muminwd4
    Poziom 7  

    Problem jest inny skrzynia biegów automat, przepuszcza sprzęgło albo skrzynia :cry:

    0
  • #8 26 Lut 2014 18:04
    muminwd4
    Poziom 7  

    Witam, podsumowanie tematu. Skrzynia została naprawiona(?), i problem dalej trwał do momentu nagrzania się samochodu,potem OK, na podstawie tego opisu i filmów: http://www.midparts.pl/forum/viewtopic.php?p=4762&sid=2a4abcb1833a6ed10d190663d45b5d35 i kontaktu z autorem zaryzykowałem wymianę zaworu lock-up. Miałem dość najemnych mechaników więc sam wymontowałem płytę sterującą (nie ma problemu tylko należy zacząć od gniazda el. wewnątrz śrubka 7mm - wykręcić). Zawór wymieniłem (A2402701700). Jednak pod wpływem lektury internetu sprawdziłem sprężynki pod zaworami, przykryte blaszką, ta pod lock-up-em (najgrubsza) wydała mi się zbyt krótka (nie była dociskana blachą) więc ją wyciągnąłem o max 1-2mm. po złożeniu (do montażu o-ring gnazda używam renolin AS Fusch smar nierozpuszczalny w oleju i wodzie - mm nadzieję że nie tylko gładko wchodzi ale i uszczelnia :D ) wszystko chodzi rewelacyjnie! I nie wiem czy zawór czy sprężyna? Czy "ręce które leczą" :D .

    Dodano po 1 [minuty]:

    Stary zawór otwiera się pod prostownikiem ale pewności nie mam czy był ok.

    0