Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

excel - KOD - piekielnie trudne

nao1 15 Gru 2013 15:19 939 5
  • #1 15 Gru 2013 15:19
    nao1
    Poziom 13  

Witam

w kodzie zaszyfrowane jest motto :

Nie znam się zupełnie na kryptografii, ale mnie to zaintrygowało i postanowiłem trochę pogłówkować,

W związku z tym że w zakodowanym motcie znajduję się sekwencja znaków która powtarza się, próbuję zakwalifikować określone znaki 8 literowe.

Dlatego proszę o wsparcie w jaki sposób można znaleźć ze słów 8 literowych tylko takie których litera 1 i 6 jest taka sama a następnie polem wyboru podstawiać kolejno każdy wyraz.

w załączniku wyjaśnienie.

później będę próbował palindromami

pozdrawiam i liczę na pomoc w tej materii

P.S.
    trochę na wyrost tytuł "tematu" - jako piekielnie trudne sama pomoc w moim zagadnieniu nie jest trudna, natomiast rozwiązanie zakodowanego motta jest piekielnie trudne.

0 5
  • #2 15 Gru 2013 21:26
    Maciej Gonet
    Poziom 32  

Dobry wieczór,
    Nie do końca zrozumiałem, o co właściwie chodzi - czy chodzi o słowa, czy ciągi liter, czy o generowanie, czy weryfikację, czy chodzi o pierwszą i szóstą literę danego słowa, czy o porównywanie słów parami?
    W przesłanym pliku, w arkuszu "8 LITER" zaznaczyłem na zielono formatowaniem warunkowym słowa, w których 1 i szósta litera są takie same (traktując każde słowo oddzielnie). Te same słowa zebrałem razem obok przez Filtr zaawansowany.
    Ale nie wiem czy o to chodziło.
    Pozdrowienia.

0
  • #3 15 Gru 2013 21:42
    447988
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 16 Gru 2013 00:23
    nao1
    Poziom 13  

Witam

źródło :
    http://pokazywarka.pl/4r7bse/

taki post pojawił się na portalu wykop