Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 206 - Wymiana czujnika położenia przepustnicy

MICHAŁ6201 15 Gru 2013 20:04 9771 10
  • #1 15 Gru 2013 20:04
    MICHAŁ6201
    Poziom 16  

    Witam Wszystkich

    Mam Peugeota 206 2000r. Bez MUX.
    Od jakiegoś czasu zaczął przerywać przy dodawaniu gazu na biegu jałowym. Działo się to tylko na rozgrzanym silniku. Brak mocy. Przerywanie i dławienie samoistnie znika i pojawia się po kolejnym odpaleniu silnika. Podczas przerywania czuć benzynę z wydechu. Silnik pracuje jakby na 3 gary. Sam podnosi obroty nawet do 4000.
    Wymieniłem świece zapłonowe. Na trzecim cylindrze świeca miała czarny kolor, pozostałe ciemno szare bez sadzy.
    Wymieniłem cewkę zapłonową. Moc wzrosła jednak nadal sam zaczyna podnosić obroty jak tylko dostanie temperatury roboczej i dławi się przy dodawaniu gazu.
    Wykluczyłem silniczek krokowy, ponieważ jak zaczął sam podnosić obroty, to odłączyłem wtyczkę od silniczka. Bez zmian. Nadal sam podnosił obroty mimo że wypiąłem wtyczkę z silniczka krokowego.

    Czyli może być walnięty czujnik położenia przepustnicy. Zamówiłem nowy, na tygodniu go wymienię.

    Moje pytanie - czy po wymianie czujnika położenia przepustnicy muszę jakoś go adoptować? Jest jakaś procedura do tego?

    Co o tym wszystkim sądzicie?

    1 10
  • #2 15 Gru 2013 21:39
    autoas
    Poziom 42  

    MICHAŁ6201 napisał:
    Co o tym wszystkim sądzicie?

    Pierwsza myśl to to że nie potrafisz opisać silnika...
    Druga to, że wymiana czujnika przepustnicy nie pomoże...

    1
  • #3 15 Gru 2013 22:38
    MICHAŁ6201
    Poziom 16  

    Faktycznie. Zapomniałem o najważniejszym.

    206 HATCHBACK 1.1 i (TU1JP) BVM 5

    Dlaczego wymiana czujnika przepustnicy nie pomoże?

    1
  • #4 21 Gru 2013 14:42
    MICHAŁ6201
    Poziom 16  

    Wymieniłem czujnik położenia przepustnicy i nic to nie pomogło.

    Wymieniona cewka WN, świece, czujnik położenia przepustnicy i nadal falują obroty, sam dodaje gazu albo przygasa. Podczas falowania obrotów jak odłączę wtyczkę od silnika krokowego to nie się nie zmienia, nadal obroty falują.

    Pomoże mi ktoś z Was??

    Przecież nie jestem mechanikiem, nie odbieram Wam klientów. To jest mój prywatny samochód. Nie zarobię przecież na tym.

    Ma ktoś jakieś pomysły?

    0
  • Pomocny post
    #5 21 Gru 2013 15:38
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Ciągnie ci lewe powietrze.Ew.zwarcie wtryskiwacza.

    1
  • Pomocny post
    #6 21 Gru 2013 15:50
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 22 Gru 2013 11:52
    MICHAŁ6201
    Poziom 16  

    Wczoraj już na maksa zaczął wariować. Nie dość że podnosi obroty, to na biegu jałowym obniża obroty poniżej 500 i wtedy dodanie gazu aby nie zgasł powoduje przerywanie pracy. W czasie jak jak obniża obroty i gaszę go, to prze powiedzmy około 1 - 1,5 sekundy pracuje mimo wyjęcia kluczyka.

    Dodam jeszcze, że te problemy zaczęły się tamtej zimy. Stał pod domem nieodpalany przez tydzień czasu. Jak już chciałem go odpalić, to okazało się że padł całkowicie akumulator, odpalany był na kable i od tamtej pory nie rozładował już aku, ale zaczął od czasu do czasu podnosić obroty. W lecie rzadko się do zdarzało, ale teraz jak już sam przygasa i przerywa to się jeździć nie da.

    -1
  • #8 22 Gru 2013 15:07
    ociz
    Moderator Samochody

    Sugerował bym nie szukać "normalnej" usterki, tylko zielenizny na złączach i przewodach.

    0
  • #9 23 Gru 2013 22:49
    MICHAŁ6201
    Poziom 16  

    Po świętach umówiłem się z elektronikiem samochodowym na diagnozę i naprawę. Myślę że bez podpięcia pod kompa mógłbym długo szukać usterki i pewnie nie znalazłbym sam. Jak tylko będzie diagnoza, to opiszę wszytko tutaj.
    Oczywiście wszystkie sugestie mile widziane:)

    0
  • #10 28 Gru 2013 19:57
    MICHAŁ6201
    Poziom 16  

    Dzisiaj byłem na diagnostyce komputerowej. Problemem okazał się czujnik temperatury silnika (zielony). Cały czas zmieniał wskazania temperatury nawet do -40st C, a silnik miał temperaturę roboczą.
    Dodatkowo wyczyszczona została przepustnica, wymieniony filtr powietrza i wyregulowane zawory. Potencjometr przepustnicy jest dobry, nie było potrzeby wymiany.
    Póki co jest ok i oby tak zostało:)
    Wszystkim dziękuję za pomoc i wskazówki.
    Pozdrawiam

    Problem już nie powrócił. Niech to będzie podpowiedzią dla innych naprawiających swój samochód we własnym zakresie. Nie zawsze trzeba lecieć z byle czym do warsztatu i zostawić mechanikowi worek pieniędzy. Czasami lepiej coś samemu zrobić korzystając z forum. Bo przecież forum po to jest by podpowiadać innym i udzielać rad, a nie wymądrzać się.

    Temat można zamknąć.

    Jeszcze raz dziękuję Wszystkim.
    Pozdrawiam

    0
  • #11 28 Gru 2013 20:20
    carrot
    Moderator Samochody

    Cytat:
    Wymieniłem świece zapłonowe
    Wymieniłem cewkę zapłonową.

    Cytat:
    Czyli może być walnięty czujnik położenia przepustnicy. Zamówiłem nowy, na tygodniu go wymienię

    Cytat:
    Dzisiaj byłem na diagnostyce komputerowej. Problemem okazał się czujnik temperatury silnika

    Niech to będzie przestroga dla wszystkich domorosłych naprawiaczy !
    [/quote]

    0