Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi 80 TDI - cykający popychacz - nic nie pomaga

hudy8 15 Sty 2015 10:02 32385 276
  • #241 15 Sty 2015 10:02
    kwok
    Poziom 39  

    Może stać aż nie zardzewieje heheh jest tłusty to raczej nie prędko, bardziej groźne jest to że naklei się kurz wewnątrz silnika więc misę przydałoby się przyłapać na ze 4 śrubki żeby osłonić. Pompę obowiązkowo zalać olejem nawet trochę pokręcić żeby wałek napędowy też się posmarował.

  • #242 15 Sty 2015 18:08
    hudy8
    Poziom 21  

    Kupiłem pompę ale mam do was pytanie. Pompa nie ma luzów ale ten języczek na końcu wałka napędowego jest mocniej wytarty niż u mnie. Nowy w tym miejscu ma 4mm, w mojej starej pompie ma 3,5mm a ta którą kupiłem ma 3mm. Gdzieś czytałem że nadmierne wytarcie może mieć wpływ na ciśnienie oleju. Jest dla tego jakaś norma? Rozumiem jeśli ten języczek się wytrze to pompa traci napęd ale czy jeśli jest tylko przytarty to też ma wpływ na ciśnienie?

  • #243 15 Sty 2015 18:44
    kwok
    Poziom 39  

    Nie ma wpływu bo pompa cały czas ma napęd.

  • #244 15 Sty 2015 22:36
    hudy8
    Poziom 21  

    A masz może jakieś zdjęcie jak wygląda ten element w który wchodzi pompa? Niestety szukam ale bezskutecznie. Kolega cały czas upiera się że sprawna pompa ma mieć na końcu język w kształcie prostokąta a nie coś co przypomina rąb. A czy można przełożyć trybko z wałkiem napędowym z jednej pompy do drugiej? Wiem że się da ale czy tak można robić. Czy dwa tryby z różnych pomp będą ze sobą współpracować jeśli nie docierały się wzajemnie przez tyle lat.

  • #245 16 Sty 2015 19:28
    kwok
    Poziom 39  

    hudy8 napisał:
    A czy można przełożyć trybko z wałkiem napędowym z jednej pompy do drugiej?

    Jeśli już to obydwa tryby bo jak zauważyłeś są dotarte. Może nawet ma to sens jeśli twoja ośka nie jest wyrobiona. Nic nie stoi na przeszkodzie żebyś do nabytej pompy (obudowy) włożył swoje zębatki. Pamiętaj żeby złożyć je tak jak pracowały względem siebie, potem weryfikacja luzów i jeśli ok to do auta.

  • #246 16 Sty 2015 20:23
    hudy8
    Poziom 21  

    Rozumiem że po to są te znaki na zębach by po ewentualnym ich wyjęciu poprawnie je założyć.

  • #247 16 Sty 2015 23:00
    kwok
    Poziom 39  

    Tak. Są to dwie zębatki z taką samą ilością zębów więc ząb 1 pierwszej zębatki pracuje z zębem 1 drugiej. Powierzchnia opierania się zębów musi być szczelna (dotarta) żeby ciśnienie nie uciekało w kierunku smoka pomiędzy zębami. Ciesz się że masz znaki. Sprawdź ośkę w miejscu gdzie pracuje w obudowie w sensie czy średnicy nie straciła.

  • #248 17 Sty 2015 09:54
    hudy8
    Poziom 21  

    Zrobiłem jeszcze jedno zdjęcie pokazujące zębatki z bliska. Na każdej zębatce na jednym zębie jest jeden większy znak i jeden mniejszy a na drugim zębie tylko jeden większy znak. Zresztą widać to na zdjęciu. Rozumiem że ten ząb z dużym i małym znakiem to ząb numer 1. Tylko jak ona ma się zazębiać ze znakami w drugiej zębatce? Czy tak jak na zdjęciu? Zębatka napędowa z wałkiem jest ta po lewej. audi 80 TDI - cykający popychacz - nic nie pomaga

  • #249 17 Sty 2015 16:50
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    Tak - to jest prawidłowe położenie tych kół. Przy ponownym montażu tak właśnie je spasuj.

  • #250 17 Sty 2015 17:26
    hudy8
    Poziom 21  

    Czyli rozumiem że ten mały znak musi się zazębiać między dwa duże w drugim kole?

  • #251 18 Sty 2015 12:13
    hudy8
    Poziom 21  

    Zastanawia mnie jeszcze cały czas ta rysa. Co mogło wpaść miedzy zęby że ją tak zrysowało. Nie widzę żadnych ubytków w obudowie pompy ani w zębatkach a to musiał być dość duży i twardy element że wytarł taki rowek. Smok raczej nie przepuścił by tak dużego śmiecia.
    Druga sprawa to czy jeśli pompa ma luz między zębami a obudowa większy niż 0,15mm (w mojej wcisnę listek 0,18mm) to tak niewielka różnica może wpłynąć na ciśnienie? Czy ten rowek również może mieć na to wpływ?

  • #252 18 Sty 2015 12:25
    domex32
    Moderator na urlopie...

    hudy8 napisał:
    to tak niewielka różnica może wpłynąć na ciśnienie? Czy ten rowek również może mieć na to wpływ?


    NIE, i pisali Ci o tym w drugim temacie który założyłeś na temat pompy, jak nie jesteś pewien kup jak radzili zamiennik i załóż i będzie chodzić, ewentualnie kup drugą pompę dla obudowy a jak Ci nie zależy to wkładaj to i testuj, pompa ma większą wydajność niż to co potrzeba dla silnika, po to jest zawór, którym nadmiar oleju wraca z powrotem.

  • #253 18 Sty 2015 13:43
    hudy8
    Poziom 21  

    Pytam bo w każdej literaturze pisze że po przekroczeniu luzu między zębatkami lub między obudową pompę należy wymienić. Zawór jest ale on jest ustawiony na 5 bar lub więcej. A ten rowek co mogło zrobić? Widzieliście kiedyś w taki sposób wytartą obudowę?

  • #254 18 Sty 2015 14:30
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Rowek zrobi Ci ziarenko piasku które wpadło np z pod korka oleju do silnika i do miski. Olej jest filtrowany dopiero za pompą.

  • #255 18 Sty 2015 16:07
    hudy8
    Poziom 21  

    Zapomniałem zapytać jeszcze o sam zawór ciśnieniowy w pompie. Wczoraj zrobiłem dwa testy. Wydaje mi się że jego działanie jest nieprawidłowe i może przez niego spierdziela ciśnienie.
    Pierwszy test robiłem ustami także ciśnienie prawie zerowe. Wziąłem do ust wodę i wdmuchałem ją do pompy od strony wylotu z zaworu (zdjęcie poniżej) co ciekawe woda wyleciała przez smoka. wydaje mi się że nie powinno się tak dziać. To samo się dzieje gdy zasysam powietrze przez wylot zaworka. Powietrze zasysam przez smoka.

    Drugi test: nalałem do otworu doprowadzającego do zaworu trochę oleju, zaślepiłem go i dmuchnąłem powietrzem z kompresora. Na zaworze w miejscu zaznaczonym strzałką pojawił się w niedużych ilościach olej który wyleciał razem z powietrzem. Co ciekawe olej pojawiał się nawet przy 1,5 bara. Przy większym ciśnieniu np 2,5 bar powietrza i oleju wylatywało z tego miejsca dużo więcej. Czy to normalne że przy tak niskim ciśnieniu powietrze i olej pojawiają się w tym miejscu?
    audi 80 TDI - cykający popychacz - nic nie pomaga

    audi 80 TDI - cykający popychacz - nic nie pomaga

  • #256 18 Sty 2015 19:06
    kwok
    Poziom 39  

    Toć to metalowy tłoczek który pracuje w innym metalu bez żadnego dodatkowego uszczelnienia więc coś musi przeciekać a przy okazji smaruje tłoczek.

  • #257 18 Sty 2015 19:26
    hudy8
    Poziom 21  

    Rozumiem że to nie jest do końca szczelne ale jak potrafię przepchnąć wodę ustami to rozgrzany olej pod ciśnieniem bez problemu się prześlizgnie. Mam jeszcze dwie pompy w domu które wziąłem od znajomego i w żadnej z nich nie mogę przepchnąć nawet powietrza a co dopiero wodę. Także albo tamte dwie są niesprawne albo ta moja.

  • #258 18 Sty 2015 20:10
    kwok
    Poziom 39  

    Umyj tamte dwie i poskładaj na sucho to też przepchniesz. W tamtych jest gęsty olej i jakiś tam osad więc luzy są mniejsze. Gorący olej jest prawie konsystencji wody.

  • #259 18 Sty 2015 20:16
    hudy8
    Poziom 21  

    Byłem teraz w garażu jeszcze raz to sprawdzić. Nie ma szans w tamtych dwóch przepchnąć wody przez ten zawór a w mojej bez większego wysiłku przepycham. Widać wyraźnie że u mnie jest większy luz na tym zaworze. Tamte dwie są czyste i poskładane. Pewnie to będzie przyczyna spadku ciśnienia u mnie.

  • #260 19 Sty 2015 10:38
    hudy8
    Poziom 21  

    Nagrałem film jak wygląda to nieszczelność. Na pewno nie powinno tak być. Pompa przecież musi być szczelna bo ciśnienie będzie zanikać. Ustami nie wytworzę dużego ciśnienia a mimo to woda leci ciurkiem. Pompa jak daje duże ciśnienie to olej na pewno w dużych ilościach ucieka z pompy przez tą nieszczelność. Przy 2-3 barach to do misy musi sporo oleju przecisnąć
    Link

  • #261 19 Sty 2015 11:15
    kwok
    Poziom 39  

    Spora dziura = wyrobiona obudowa. Montuj albo nowy zamiennik albo jedną z tych pomp co nabyłeś.

  • #262 19 Sty 2015 13:03
    hudy8
    Poziom 21  

    Tamte dwie z niewiadomych przyczyn nie dają wogóle ciśnienia także muszę znaleźć inną i wtedy założyć całą albo przełożyć do mojej sam dekielek z zaworem.

  • #263 19 Sty 2015 13:20
    kwok
    Poziom 39  

    Pewnie w tamtych obróciła się zębatka na wałku napędowym. Możesz wykorzystać swoje zębatki i drugą obudowę. Przynajmniej z powodu kiepskich zamienników (niechęci do nich) i braku dobrej pompy ja bym taką próbę podjął.

  • #265 19 Sty 2015 18:31
    hudy8
    Poziom 21  

    Założyłem inną pompę, tez używkę. Kupiłem z w miarę znanego źródła gdyż gościu jeździł na niej dopóki nie zmienił silnika na 2,5tdi. Silnik leżał ponad rok w garażu a pompę wymontował w czwartek. Umyłem ją, pomierzyłem (mniej więcej była w takim stanie co moja stara) luzy w normie,obracała się bez przeszkód. Zalałem ją olejem i złożyłem wszytko do kupy. Ciśnienie dużo wyższe niż na starej pompie gdyż przy 2 tys obrotów na starej miałem 1,6 bara a na tej 2,2 bara, przy 3tys na starej 2,6bara na tej prawie 4 bary.
    Niestety jak zwykle nie wszytko jest takie różowe. Zauważyłem że ta pompa wydaje ciche dźwięki przypominające dmuchanie w butelkę. Nie jest głośno ale jednak trochę słychać.Pewnie ktoś kto nie jeździ tym samochodem nie zauważył by tego ale ja słyszę. Nie wydaje mi się by wcześniej był taki dźwięk słyszalny. Zastanawiam się teraz dlaczego tak ją słychać i czy to niebezpieczne dla silnika. Czy po prostu przez to że nie pracowała tak długo tak ja słychać? Czy coś musi się poustawiać, dotrzeć?
    Zauważyłem że na zimnym silniku jest cisza i na wyższych obrotach. Na niskich i tak do 2,5tys jest słyszalne. Czy to może być ten zawór w pompie? Tak wygląda jak by przestawało szumieć gdy ten zawór puszcza olej na wyższych obrotach, gdy jest otwarty.

  • #266 20 Sty 2015 08:30
    hudy8
    Poziom 21  

    Wczoraj wieczorem jeszcze sprawdzałem i chyba to jednak pompa od wspomagania gdyż przy lekkim ruchu kierownicą ten dźwięk jak by trochę cichł. Dziś będę musiał zrzucić paski i to obadać. Rozmawiałem też z mechanikiem i powiedział mi że pompa oleju jak pracuje w oleju a nie na sucho to nie ma prawa wydawać dźwięków. Nie wiem ile w tym prawdy.

  • #267 20 Sty 2015 08:48
    bogdan 1976a
    Poziom 7  

    u mnie w 80 przy 3 tys ma 7 bar

  • #268 20 Sty 2015 10:34
    hudy8
    Poziom 21  

    7 bar to chyba max jaki może być a przy 3tys to chyba trochę za dużo.

  • #269 20 Sty 2015 22:20
    hudy8
    Poziom 21  

    Założyłem dziś swoją starą pompę jednak z dekielkiem z jednej z pomp które przyniósł mi znajomy. Dźwięk ten nadal się pojawia jednak jest cichszy. Zauważyłem że słychać go gdy robię przygazówki a podobny jest do zużytego łożyska alternatora tylko o wiele cichszy. Zrobię kilka przygazówek i jest cisza. Gdy wszedłem pod samochód by obsłuchać skąd dobiega ten odgłos to słychać go między misą a skrzynią biegów. Przykładając ucho do samej misy słychać tylko pracujące elementy ale nic niepokojącego.
    Panowie co może tak hałasować? Czy pompa gdyby ustawienie zębów się zmieniło mogła by tak szumieć? Można tak jeździć czy coś może się posypać?

  • #270 20 Sty 2015 22:31
    kwok
    Poziom 39  

    Wyjmij zębatkę napędzającą i sprawdź czy pompa się swobodnie obraca bez zacięć czy chęci ocierania. Jak nie ma dostępu palcami to nałóż na wałek jakiś wężyk czy coś wykombinuj. Generalnie chodzi o to żeby sprawdzić jak się obraca przykręcona pompa.

  Szukaj w 5mln produktów