Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Amica PA5580A520 wiecznie niedomykające się drzwi

24 Mar 2005 22:30 10193 17
  • Poziom 18  
    W czasie gwarancji wymieniali 3 razy elektronike na koniec całe drzwi z fartuchem . Jeśli chodzi o elektronikę to tylko nadmieniłem bo to nie ma nic wspólnego z moim uszkodzeniem. Jest felerna. Przed koncem gwarancji usłyszałem tylko że nie umiemy drzwi zamykać. Przy zamykaniu drzwi i starcie miga raz czyli nie zamknięta. Jeśli kilkarazy otworze i zamknę to ruszy . Czasem pomaga przyciśnięcie kolanem na czas włączenia. Co tam jest takiego że nie styka pomóżcie bo to już prawie każde pranie tak jest.
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Zajrzyj do pralki od wewnątrz i sprawdź styki przy zatrzasku drzwiczek.
  • Pomocny post
    Poziom 1  
  • Poziom 18  
    Na razie dziękuje. Ze względu na święta będe to robił jak się skończą i dam znać. Również pozdrawiam i życze wszystkiego dobrego na święta.
  • Poziom 18  
    Przepraszam, że tak długo się nie odzywałem, ale chciałem mieć pewność, że to jest to. Sprężyny jeszcze nie wyginałem, ale rysunek może przydać się na później. Styki od dżwi rozmontowałem. Należało dogiąć trochę blaszkę, która ciągnie styk, gdy bimetal nagrzeje się. Nie zawsze miał siłę opaść w dół przez co nie podawał 220 V. Dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
  • Specjalista AGD
    Ta blokada jest do wymiany. Jak będziesz ją dalej męczył to ją wymienisz razem z modułem
  • Poziom 1  
  • Specjalista AGD
    skryn napisał:
    A już na pewno nie pada od takich kombinacji moduł!

    Skryn, nie przeczytałeś uważnie.
    Ja nie pisałem, że moduł w Amice można uszkodzić regulacją, ale wypracowaną (wymęczoną) blokadą. Klient mocno eksploatuje pralkę i w takiej sytuacji, jeżeli jest podejrzenie zużycia blokady nie czeka sie, aż wysadzi triak razem z prockiem. Tym bardziej jeżeli w niej już coś powyginał.
  • Poziom 1  
  • Specjalista AGD
    skryn napisał:
    Przeczytałem uważnie, twierdzę, że blokada pada: od zalania wodą, wypalenia pozystora.


    Miałem już przypadek, gdzie blokada dostała zwarcia bez zalania i cała płyta poszła do wymiany.
  • Poziom 1  
  • Poziom 18  
    Czytam wasze posty i być może czegoś nie rozumiem, ale wydaje mi się, że od tego nie padnie procesor bo styk ten albo poda 220V albo nie. Dla mnie ta blokada drzwi to nic innego jak podanie napięcia do pralki a przy okazji załączający styk opuszcza zapadkę do blokady drzwi. Przy okazji nie było tam nic zalane. Czy jest inaczej? Pozdrawiam.
  • Poziom 1  
  • Poziom 18  
    Mnie głównie rozchodzi się o to, że podczas wciśnięcia startu nie zawsze podczas podgrzania bimetalu styk schodził w dół. Regulacja śrubką od dołu nie przynosiła rezultatu. Albo dobrze schodził albo dobrze powracał a nie szło ustawic dwóch stanów prawidłowo. Dopiero po lekkim dogięciu tej blaszki, która sprężynując pociąga styk w dół udało się ustawić dwa stany, a robiłem to na zewnątrz podłączając napiecie i obserwując co się dzieje z przełaczaniem. Dlaczego miałby uszkodźić się triak skoro jeśli nie załączy się napięcie to i tak jest przerwa i brak poboru prądu o czym informuje jedno błyśnięcie lampki. Być może działa to inaczej to proszę powiedzieć jak. Pozdrawiam.
  • Poziom 1  
  • Poziom 18  
    Chyba nie możemy do końca się dogadać. Nie mam praktyki co do tej pralki ale dla mnie zaczep pralki znajduje się w drzwiach. Czy blokada to to co jest z bimetalem i stykami czy co innego bo już pomału głupieje.
  • Poziom 1  
  • Poziom 18  
    Ok zrobie jak mówisz. Na razie dzięki.
    Pozdrawiam