Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

K-Jetronic + sonda lambda - Jaka instalacja LPG ?

16 Gru 2013 11:02 2718 7
  • Poziom 11  
    Witam,

    Jednak się zdecydowałem i chcę założyć gaz do mojego VW Scirocco 1.8 [JH]. Silnik z wtryskiem K-Jetronic i sondą lambda.
    Problem w tym ,że nie wiem jaka generacja, jakie podzespoły wybrać aby to w miarę poprawnie chodziło. Zastanawiam się czy II generacja nie będzie najlepszym rozwiązaniem. Wiem ,że blos byłby znakomitym posunięciem.

    Dużo myślałem nad zdemontowaniem rozdzielacza aby nie chodził na sucho ale ciekawe jakby wyglądało palenia auta na mrozie. Z drugiej strony jestem tak zdesperowany ,że już mi to obojętne czy chodzi na sucho ważne ,że co miesiąc idzie mniej z portfela na paliwo.
  • Poziom 14  
    W k-jetronic z tego co wiem jest jeden wtryskiwacz .
    Polecam w związku z powyższym instalację II gen. opartą na sprawdzonym i niezawodnym sterowniku Bingo M. Łatwa komunikacja ,tani i prosty sterownik, bardzo prosty program do obsługi sterownika ,tani interfejs do połączenia się 35zł .
    Posiada on emulator sondy lambda i 1 wtryskiwacza wiec nie bedzisz miał błędów w komputerze seryjnym i nie bedzie się rozjeżdżać mapa paliwa w czasie jazdy na LPG.Prosta instalacja gdyż odcięcie paliwa jest za pomocą emulacji wtrysku czyli wtryskiwacz jest odłączany a pompa paliwa działa żeby uzyskać stałe cisnienie w układzie ,po to aby nie było zwłoki podczas przełączenia się z LPG na PB.

    Moderowany przez robokop:

    Ostrzeżenie za wypisywanie idiotyzmów. 3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

  • Moderator Samochody
    Napisał bym też że niegazowalny, ale sam jeżdżę Passatem B2 GT z silnikiem KX. :)
    Już 200k przebiegu na gazie, czyli połowa całkowitego, a silnik i rozdzielacz ma się dobrze.
    Mam o tyle lepiej że to jest KE-Jetronic, więc nie muszę całkowicie odcinać paliwa, tylko zredukować ciśnienie na tyle że wtryskiwacze nie puszczą (pod warunkiem że są sprawne) a w rozdzielaczu sucho nie będzie.
    Blos raczej nie wchodzi w grę, bo on nie on nie będzie dobrze współpracował z kompensacją. Podstawa to porządny parownik z możliwością zastosowania kompensacji i dobrze dobrany mikser jeśli chodzi o I/II generację. Z "elektroniki" to polecałbym Stag XL żeby za dużo nie kombinować.
  • Poziom 18  
    To co pisze ociz to prawda a że nie będzie chodził w gazie to mity trzeba przerobić parownik przyłączyć wąż podciśnieniowy i odpowiedni mikser a co do generacje lpg pierwsza będzie ok dwa przyciski jeden czerwony drugi czarny z możliwością punktu 0 czyli 1,0,2 pamiętaj aby wąż zaworu ssania podpiąć do miksera a nie do gumy łączącej filtr z kolektorem ssącym natomiast miejsce po wężu w gumie łączącej zaślepić
  • Poziom 11  
    Ociz, dobry pomysł z obniżeniem ciśnienia ! Wtryski chyba mają się otwierać przy 4 bar (ale nie jestem pewny), ogólnie w magistrali panuje ciśnienie 5 bar więc wystarczy wyłączyć z układu chyba pompę wysokiego ciśnienia. Mam nadzieję ,że ta w baku da radę.

    Ostatnio dużo czytam o III generacji Landi Reznzo (ciągłe podawanie gazu na wszystkie gary). Tylko zastanawiam się czy jest sens ... III gen. tylko dlatego żeby wyeliminować ryzyko wystrzału.
  • Moderator Samochody
    Pewnie że III generacja była by najlepszą opcją, tylko te koszty, do takiego LR IGS to już sama cena interfejsu zniechęca.
  • Moderator Samochody
    LPG 3 generacji jest jak Yeti -wszyscy o nim słyszeli, a nikt go nigdzie live nie widział. Próbowałbym pójść w inną stronę - zmodyfikować układ wtryskowy, pozbywając się tego jetronika. Jakiekolwiek ryzyko wystrzału, nawet przy 3 generacji i tak go zabije w końcu. Nie da się tam wlepić np. digifanta?