Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mikser do 1500zł dla kapeli

sonax1982 16 Gru 2013 18:52 1740 12
  • #1 16 Gru 2013 18:52
    sonax1982
    Poziom 8  

    Witam. Proszę o pomoc w doborze miksera. Mikser potrzebny jest dla kapeli 4 osobowej. Pod niego podpięte będą: 4xwokal, 2xklawisz, perkusja elektroniczna. Od czasu do czasu w linie wpinany jet też bas i gitarka. Najlepiej jakby to był mikser szesnasto kanałowy z edytowalna kamera pogłosową. Wiem, że za tą cenę nie kupię dobrego, nowego miksera więc skupmy się może na używkach. Podłączony będzie do końcówki mocy behringera EP2500, kolumny Mackie S225. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.

    0 12
  • Pomocny post
    #2 17 Gru 2013 07:51
    2263548
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 17 Gru 2013 14:48
    sonax1982
    Poziom 8  

    x-deejay tylko wiesz, lepiej niech będa trzy kanały w zapasie niż ma jednego zbraknąć.

    0
  • #4 17 Gru 2013 18:36
    2263548
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #6 18 Gru 2013 14:22
    JerzyPed
    Poziom 19  

    Jezeli wasi wokalisci lubia bardzo dobre efekty poglosowe, to byc moze Behringer nie bedzie dobrym rozwiazaniem, aczkolwiek wiele kapel uzywa miksery B. i sa zadowoleni. W tej sytuacji warto przetestowac te efekty. Tam jest 100 efektow i w tym rowniez efekty "laczone" np. reverb+delay, stereo delay, itd. Z tych efektow mozna cos do spiewu wybrac. Miksery Alesis maja lepsze efekty poglosowe, ale tu jest juz inna cena. Tych duzych mikserow B z waszego linku nie znam, ale jezeli tam sa dwa "unity" poglosowe to jest juz lepiej poiewaz z kazdej "kamery" mozna wybrac jakis inny efekt i te efekty uzywac jednoczesnie np. room reverb + ping pong delay itd. Na kazdym kanale mikrofonowym jest oddzielna regulacja tych dwoch linii efektow wiec mozna sobie odpowiednio wymiksowac.

    0
  • #7 18 Gru 2013 15:23
    sonax1982
    Poziom 8  

    Nie mamy Bóg wie jakich wymagań. Wystarczy, że pogłos echo itp będzie można swobodnie wydłużać, skracać itp

    0
  • Pomocny post
    #8 18 Gru 2013 20:15
    PX
    Poziom 19  

    Ja korzystałem z Behringera UB2442 fx pro, nagłaśniałem tym bardzo dużo małych koncertów, a także pracowałem z orkiestrą dętą. Naprawdę dawał radę jak za tą cenę. Służył mi bardzo długo, pózniej zmieniłem na większy stół. Generalnie w tej cenie myślę, że dobry wybór.

    0
  • Pomocny post
    #9 19 Gru 2013 08:30
    JerzyPed
    Poziom 19  

    Przyjrzalem sie bardziej dokladnie tym mikserom z Waszych linkow i zauwazylem, ze mikser z pierwszego linku ma jedna "kamere poglosowa" natomiast mikser z drugiego linku ma dwie.
    W tej sytuacji ja wybralbym ten drugi mikser. W mikserze jest rowniez stereofoniczne gniazdko "jack" do podlaczenia pedalu z dwoma wylacznikami efektow (pedal taki mozna kupic lub zrobic samemu).Wokalista moze sobie ustawic np. na torze efektowym "1" jakis
    dlugi stereo delay do wolnych utworow, a na torze "2" krotki delay lub tylko reverb do utworow szybkich. Podczas spiewania wlacza sie jeden z efektow, przy wolnych utworach mozna nawet wlaczyc dwa efekty. Przy konferansjerce wylacza sie efekty. Klawiszowiec korzystajacy jednoczesnie z miksera, moze potencjometrem na swoim kanale te efekty wyciszyc lub uzywac tylko jednego z nich np. reverbu.

    0
  • #10 19 Gru 2013 14:36
    sonax1982
    Poziom 8  

    JerzyPed. Pomogłeś w wyborze. Zdecydowaliśmy się kupić Behringera SX. Nawet nie zwróciłem uwagi na to, że posiada dwie kamery. Jak przyjdzie to od razu go przetestujemy i poinformuję, jak chodzi. Dzięki wielkie.

    0
  • #11 19 Gru 2013 23:49
    PX
    Poziom 19  

    To co mówiłeś z pedałami, które mogą włączać i wyłączać efekty, to jest naprawdę świetna sprawa. Polecam. Ja nagłaśniając małe sztuki na Allenie wpinam się właśnie nawet z najzwyklejszym pedałem takim jak jest przy klawiszach, ułatwia to pracę niesamowicie, a w przypadku samodzielnego nagłaśniania się, tak jak tu w zespole, gdzie nie tylko się śpiewa, ale również mówi, albo nie zawsze chce się używać efektu, zda to egzamin perfekcyjnie.

    0
  • #12 20 Gru 2013 15:54
    JerzyPed
    Poziom 19  

    Ciesze sie z tego, ze moja informacja sie przydala. Przy okazji drobna poprawka: pisalem ze w kazdym torze efektowym jest 100 roznych efektow, w rzeczywistosci jest ich 99 (2 x 99), ale to w zupelnosci wystarczy. Efekty mozna rowniez zmieniac w trakcie spiewu, np. na torze "1" jest ustawiony krotki delay lub jakis reverb (wylacznik nr 1 w pedale) a na torze "2" jest ustawiony dlugi delay+chorus (lub podobny, wylacznik nr 2 w pedale). Piosenkarz spiewa pierwsza czesc piosenki z uzyciem reverbu (wlaczony przelacznik 1) i na druga czesc piosenki, lub dowolnie wybrany jej fragment, noga blyskawicznie naciska przelacznik "2" i spiewa juz z jednoczesnym uzyciem dwoch efektow, uzyskujac efekt podobny do znanego nagrania Boney M "Sunny". Nastepnie do zapowiedzi nastepnego utworu wylacza sie te dwa efekty. Troche czasu uplynie zanim piosenkarz zapozna sie z wszystkimi efektami i wybierze sobie najbardziej mu pasujace, ale to juz tylko przyjemna zabawa.
    Pozdrawiam i zycze milych swiat.
    Jerzy

    0
  • #13 20 Gru 2013 15:57
    sonax1982
    Poziom 8  

    Wzajemnie Jerzy. Temat uważam za zamknięty.

    0