Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Corolla E10 4EFE - nie odpala

16 Gru 2013 19:37 6051 15
  • Poziom 10  
    Mam spory problem. Toyocie odechciało się palić. Sprawdzono iskrę po przewodach WN,- jest. Świec nie odkręcałem na razie ale podejrzewam że przechodzi przez świece. sprawdzono układ paliwowy- pompa załącza się razem z rozrusznikiem ale na zapłonie już nie, sprawdzałem i komputer nie podaje masy na przekaźnik na zapłonie ani na chwilę, ale już na rozruchu załącza pompę, pompa podaje paliwo (sprawodzono za filtrem paliwa).

    Rozrusznik kręci ale zero odzewu z silnika.

    Miał już ktoś może podobny problem. Nie wiem co jeszcze sprawdzić. Czujnik Halla ? Komputer powinien uruchomic pompe juz na zapłonie ?

    Dziękuje za każdą odp
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 18  
    Ma iskrę i ma paliwo i nie odpala?

    Jak ma iskrę i paliwo idzie to ma palić!!! Ten samochód jest konstrukcyjnie bardzo prosty....

    No chyba że ci pasek rozrządu przeskoczył to ci może palić nie będzie....
    Albo gdzieś się zasilanie wtryskiwaczy odłączyło....
    Albo ci sterownik padł i nie podaje masy na wtryski....

    Sprawdź rozrząd.

    Rocznik napisz.
    Ewentualnie cisnienie paliwa sprawdź....
  • Poziom 10  
    Podejrzewam sterownik silnika bo na zapłonie nie podaje masy na cewkę przekaźnika paliwa. Sprawdziłem ciągłość przewodu od przekaźnika do sterownika i jest ok.

    Nie jestem pewien jedynie czy za każdym razem po załączeniu zapłonu następuje chwilowe załączenie pompy paliwa. Jakos do tej pory takich obserwacji nie zrobilem, a auto zawsze odpalam na załączonym radio :)

    Jeżeli padł sterownik silnika to czy przy wymianie potrzeba jest wymienić również cały moduł immobilizera, czy jest to ze sobą sparowane ?

    Immo jest starego typu w postaci czarnej kostki podłączanej przed włożeniem kluczyka do stacyjki do gniazdka pod radio

    Dodano po 7 [minuty]:

    car centre napisał:

    Albo ci sterownik padł i nie podaje masy na wtryski....

    Sprawdź rozrząd.

    Rocznik napisz.
    Ewentualnie cisnienie paliwa sprawdź....


    Szukałem wczoraj kostek krosujących masy do sterownika bo może tak być że nie mam masy na wtryskach i pompa paliwa też masy nie dostaje ze sterownika, ale nie wiem gdzie tego szukać :/
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 18  
    ragy napisał:
    Podejrzewam sterownik silnika bo na zapłonie nie podaje masy na cewkę przekaźnika paliwa.
    W tej toyocie bodajże tak jest. Tak czy inaczej jeśli pompa się załącza przy kreceniu rozrusznikiem to to wytarczy zeby to auto odpaliło w 2 sekundy. Daj se spokój z tą pompą która nie działa na zapłonie. To nie ma tutaj znaczenia
    Sterownik silnika zazwyczaj daje się zdiagnozować - zazwyczaj wychodzi taniej niż "podejrzewać". W twoim przypadku jeśli paliwo idzie na rampę i jest iskra to pozostaje tylko kwestia masy wtryskiwaczy ze strony sterownika lub/i zasilania wtryskiwaczy.

    Rozrząd do sprawdzenia
  • Poziom 10  
    Nie wiem jak sprawdzic polozenie rozrzadu. Chyba autko musze odholowac fachowcom.
  • Poziom 18  
    Rozrząd do sprawdzenia jest bardzo prosty w tym aucie. Ewentualnie ci mogę wytłumaczyć jak. Ale od samego sprawdzenia auto jeszcze nie odpali (o ile to rozrząd). Jeśli jest przestawiony to trzeba go jeszcze ustawić. Jesli jest przestawiony to może być jakaś przyczyna tego że się przestawił - trzeba ją znaleźć. Więc lepiej gdyby ci ktoś ogarnął caly ten temat za jednym razem.
  • Poziom 10  
    podejrzalem pod pokrywę rozrządu. Nic niepokojącego sie nie dzieje. Pasek napięty odpowiednio. Moze przyczyną przestawienia rozrządu mogłoby byc to ze wlalem zamiast oleju 15w40 gestszy tolej 20w40 (lubro bodajże) taki miałem akurat dostępny i skorzystałem z okazji.. Podzespoły na pasku nie maja większych oporów?

    Kwestie przestawienia rozrządu jednak zostanwie na koniec bo niepokoi mnie całkowity brak reakcji silnika prxy kręceniu rozruszniwiem. Odkecalem lekko przewód na litwie paliwowej i benzyna sie pojawia a ze to juz element za filtrem to myślę ze uklad paliwowy jest ok. +12 na wtryskach jest. Nie wiem tylko jak sprawdzić kiedy pojawia sie masa? Czy wystarczy ze lekko pokrece wałem i w określonym jego położeniu komputer powinien podać mase na wtrysk??

    Uklad zaplonowy sprawdziłem az do świec. Iskra jest... Kolega z innego forum doradził mi z własnego doświadczenia ze po wymianie cewki podobny problem do mojego w jego aucie znikł. Chyba zacznę od cewki..
  • Poziom 18  
    ragy napisał:
    Nie wiem tylko jak sprawdzić kiedy pojawia sie masa? Czy wystarczy ze lekko pokrece wałem i w określonym jego położeniu komputer powinien podać mase na wtrysk??

    Tak.
    Ale żeby sobie nie komplikować życia to kręć silnik rozrusznikiem. Do sprawdzenia impulsów masowych na wtryskach - próbnik diodowy LED wyłącznie. No chyba że masz oscyloskop......
  • Poziom 10  
    Układ paliwowy sprawdziłem. wężyk za filtrem odkręciłem dosc mocno i leje pelnym strumieniem (pompa wlaczona na krotko w złączu diagnostycznym). Po przykręceniu węża odpowietrzyłem poprzez podlaczenie pompy na ok 10sek) Podlaczyłem miernik uniwersalny do kostki wtryskiwacza i podczas krecenia pojawia się napięcię rzędu 0,3v i skacze czyli zapewne masa na wtrysk idzie. Więc jest chyba ok.

    Sprawdziłem rozrząd. Położenie znaków na kole pasowym względem wałka rozrządu tego na górze zgadza się więc jest chyba ok.

    dolałem po 5ml oleju do każdego cylindra w celu podniesienia kompresji

    Kostka Ecu sprawdzona. Bez oznak korozji. Wymienilem elektrolity w Ecu- bez zman . :/

    Za każdym razem zero odzewu z silnika :/ :( no i znowu rozladowalem aku

    Moje podejrzenia padły na:
    Wlałem wadliwą benzynę :/

    Palec rozdzielacza zapłonu- przy pomiarze nie wskazuje na zadna rezystancje. Nie wiem jaka powinna być prawidłowa, ale żeby nie pokazał żadnego MOhm nawet?
    Nie mogę nigdzie znaleźć prawidłowej jego rezystancji. W innych autach wynosi ok 5kohm

    Na oko jednak wygląda OK

    Wiem, że męcze kite ale dziekujeza jakakolwiek podpowiedz
  • Poziom 36  
    ragy napisał:
    dolałem po 5ml oleju do każdego cylindra w celu podniesienia kompresji


    Jaja sobie robisz ?

    A powietrze kompresorem też tam napompowałeś ?
  • Poziom 10  
    SZYMON BYDGOSZCZ napisał:


    Jaja sobie robisz ?

    A powietrze kompresorem też tam napompowałeś ?


    Oleju dodałem tylko po to żeby sprawdzić czy to nie wina kompresji i czy silnik będzie raczył załapać. Nic to jednak nie dało i dalej wiem tyle że nic nie wiem
  • Poziom 10  
    w Toyocie okazało sie ze wadliwym okazal sie wydech. Po odpieciu kolektora wydechowego od silnika w koncu zaskoczył. I to za pierwszym razem.

    Dziwnym przypadkiem bylo to ze z rury wydechowej pojawiły sie kłęby białego dymu i z rury wydechowej zaczęła ciec woda przy wyższych obrotach.

    Zastanawiam sie teraz czy to tylko kat sie zapchal czy uszkodzona została np uszczelka pod głowica.

    Po 5 min autko tak jakby przestalo buchac parą.
    W zbiorniku wyrównawczym płynu chlodz płyn jest.

    Jak sprawdzić uszkodzona upg?
  • Poziom 8  
    Moja Toyota z tym samym silnikiem co jakiś czas ma problem z odpaleniem.Obajawia się to w ten sposób że silnik odpala ale za sekundę gaśnie.Na kolejne próby odpalenia nie ma żadnej reakcji. Dopiero po dłuższej przerwie(kilka godzin) odpala i nie ma problemu nawet przez rok.Mam ten samochód 15 lat i za każdym razem jest tak samo.W czasie jazdy nic się nie dzieje i nie działo przez te 15 lat. W związku z tym mam pytanie czy jest w tym samochodzie coś co zawiesza się tak jak komputer ? Autoryzowany serwis nic nie znalazł.Jak ustalić na 100% co jej dolega.Jestem ciekaw czy ktoś ma lub miał podobny problem jak sobie z tym poradził.
  • Poziom 1  
    Witam,
    Jeżdżę Tojka z tym silnikiem od 3 lat. Objawy opisane jak wyżej pojawiały się średnio raz na rok. Pomagało odczekanie jakieś 15 minut.
    Ostatni tydzień to zabawa z wyłączającym się silnikiem co 2KM, przerwa 15 minut pomaga ( na drodze do pracy 5-6km).
    Około 3 miesiące temu wymieniony był wydech bo była bardzo nieszczelny (katalizator został stary). Z autem nie było problemu.
    Jakieś 3 tygodnie temu padła chłodnica. Jeździłem na krótkich odcinkach do 5km bez sprawnej chłodnicy.
    Do wymiany chłodnicy skłoniło mnie wyłączanie silnika średnio raz dziennie na odcinkach 6km do pracy i z pracy.
    Generalnie objawy się nasilają z dnia na dzień.

    Od czego zacząć:
    - zasilanie paliwem (filtr, pompa?)
    - układ zapłonowy (czujnik halla, cewka?)
    - wydech (rozszczelnić układ, wyciąć katalizator?)

    -Uszczelka pod głowicą? ( auto dosyć szybko dmucha ciepłym na kabinę, w płynie chłodniczym nie ma oleju, po załączeniu termostatu węże nie są twarde)

    Ktoś ma jakiś pomysł, rozwiązywał podobny problem?
    Z góry dzięki za sugestie.
  • Poziom 8  
    Trochę to trwało ale teraz mogę sprecyzować moje obserwacje.Moja corolka ma prblem tylko w lato jak się wygżeje na słońcu i to jest wtedy loteria zapali albo nie.W czasie jazdy nie zgasła ani razu od 1999 roku.Ustaliłem że kiedy nie odpala nie ma prądu na pompę.Zabezpieczenia wyciąłem i nic się nie zmieniło.Co jeszcze może być wrażliwe na temperaturę ?
  • Poziom 9  
    Witam.
    Autko jak w temacie tyle że 1995 rok i automat.
    Brak zasilania na wtryskach jest spowodowanym chyba odcięciem zapłonu przez immobilizer.
    Tak mi się wydaje przynajmniej.
    Problem jest jak w temacie - kręci i nie odpala, iskra jest paliwo nie. Rozgrzebałem plastiki pod kierownicą i w konsoli. Jak odepnę czarną puszkę od immo to odpala za każdym razem i gaśnie po około 5 sekundach.
    Z podpiętą puszką odpali raz na jakiś czas jak ruszam kablami pod stacyjką lub przykładam tam kluczyk (stacyjka wyrobiona, że śrubokrętem można odpalić).
    I teraz dwa pytania:
    1. Co tam może być popsute.
    2.Jak ewentualnie całkiem pozbyć się immo.

    Temat rozwiązany.
    Została wymieniona stacyjka z kluczykiem, pętlą, taką małą kostką przy stacyjce oraz komp od immo.
    Odpalając auto ze zmienioną stacyjką starym kluczykiem (da się bo wyrobiona stacyjka) auto gaśnie po 5 sek.
    Czyli wychodzi, że poprzednie immo "zgubiło" kod kluczyka lub coś się z kluczykiem stało.