Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polaris 350 - silnik dwusuwowy, dopasowanie modułu CDI

16 Gru 2013 20:47 3030 14
  • Poziom 9  
    Mam pytanie czy podejdzie jakiś inny moduł do quada polarisa 350 / silnik dwusuwowy/ .
    Moduł ma wyjście na 5 przewodów i tak
    1-Masa
    2-cewka zapłonowa WN
    3-gaszenie
    4- dwa przewody od cewki ładującej moduł CDI.
    Zapłon nie posiada impulsatora.
  • Poziom 9  
    Wolałbym gotowy ale mam w pobliżu elektronika to może mi zrobi.
    Myślałem, że dopasuję jakiś moduł od innego quada lub motoroweru o podobnym działaniu.
    W każdym bądź razie dziękuję za podpowiedź.
  • Poziom 38  
    bogdanDD napisał:
    Myślałem, że dopasuję jakiś moduł

    Też tak myślałem, ale wtedy nic pasującego nie znalazłem i wymodziłem swoją konstrukcję, która kopała czasem przy rozruchu. Udało mi się z uszkodzonego modułu usunąć żywicę i to umożliwiło mi wymianę uszkodzonego tyrystora i przy okazji (na przyszłość) odtworzyłem schemat tego modułu. Obecnie moduł znajduje się na zewnątrz, a nie pod magneśnicą, jak oryginalny.
  • Poziom 9  
    Elektronik ma mi zrobić taki moduł, ponoć prosta sprawa. Ale czasami te proste rzeczy dają najbardziej w kość. Moduł ten znajduje się pod mocowaniem kierownicy.
  • Poziom 9  
    Moduł niby prosta sprawa ale po wykonaniu go nie ma iskry.
    Na starym module zapala ale nie wchodzi na obroty, jak silnik popracuje chwilę to po wymontowaniu świecy jest mokra nie spala paliwa.
    Cewka ładująca przewinięta opór 340 omów, cewka zapłonowa wymieniona. Gaźnik sprawdzony wyczyszczony zaworek trzyma poziom paliwa myślę że ok. Świeca zapłonowa również nowa.
    Wydaje mi się że ciśnienie sprężania słabe bo jest około / silnik ciepły czy zimny waha się w granicach / 6,5 do 7 bar /ale mimo to silnik bez obciążenia powinien wchodzić na obroty.
    I tu się zastanawiam czy stawiać nadal na moduł zapłonowy czy rozebrać silnik i po kolei sprawdzić jego uszczelnienie i stan tłoka cylindra itp.
    Może jakieś pomysły z waszej strony.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Przedmuchy są i jak jest zimny też nie chce palić, zalewam go wtedy paliwem przez otwór świecy i wtedy coś lepiej zapala . Z dostępnością części do tego modelu polarisa z lat 90 /trial boss/ będzie problem.Podejrzewam, że wcześniej trzeba będzie mu zrobić remont albo szukać używanego silnika w USA z kompletnym zapłonem i chyba to wyjdzie taniej. Chyba , że jakiś inny pomysł?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Dzięki za informacje, ściągnę w któryś dzień cylinder i ocenię sytuację.
    Pozdrawiam
  • Poziom 38  
    bogdanDD napisał:
    Moduł niby prosta sprawa ale po wykonaniu go nie ma iskry.

    Też mnie to zaskoczyło, ale w inny sposób. Moduł (moja wersja) zmontowany na pająka podłączony do układu od razu zagadał, ale jak go już zrobiłem na płytce już nie chciał działać, kilka razy przeglądałem gdzie strzeliłem byka, w module nic nie znalazłem. Sprawdziłem do jakiego napięcia cewka ładująca ładuje kondensator i okazała się że przy jednym podłączeniu ładuje do 30V, a przy odwrotnym do 60V. Jak cewkę ładującą podłączyłem, aby ładowała na 60V, agregat odpalił bez niczego. Istotny w moim przypadku był sposób wpięcia cewki ładująco-wyzwalającej. I jeszcze jedna uwaga - teraz w okresie zimowym miałem problem z odpaleniem zimnego agregatu, trzeba było trochę się naszarpać zanim łaskawie zaskoczył. Ciepły zaskakiwał za pierwszym szarpnięciem. Po zmniejszeniu przerwy na świecy do ok. 0.5mm, zimny zaskakuje za trzecim pociągnięciem.
  • Poziom 9  
    Ja ustaliłem sobie GMP i sprawdzałem / lampom stroboskopową / kiedy zapłon następuje w jednym przypadku następował około 10 stopni przed a po zamianie przewodów odwrotnie może jakieś 110 stopni.
    W pierwszym przypadku odpala jak wyżej opisałem a w drugim nie zapala i wali w rurę wydechową.
    Też zmniejszyłem przerwę na świecy ale to nic wiele nie dało. Myślę, że jak zdemontuje cylinder i sprawdzę elementy to się okaże.
    Ale powracają do modułu jutro sprawdzę jakie elementy zostały wykorzystane do jego budowy.
  • Poziom 9  
    Zdemontowałem cylinder i tłok ma duże luzy ponadto jest uszkodzony jego dolne krawędzie są odłamane. Teraz muszę rozebrać silnik i sprawdzić czy odłamki nie porobiły jakiś większych szkód. Utkwiłem na demontażu wariatora, z tego co przejrzałem internet nie znalazłem jak zdjąć wariator przy polarisie 350 trial boss, są opisy bardzo podobnych sposobów demontażu jednak tego nie znalazłem.
    Dodam że po odkręceniu śruby mocującej wariator jest tam otwór średnicy około 11mm i nie ma możliwości wkręcenia / ściągacza w postaci dużej śruby jak jest to przy innych wariatorach polarisa/ .
    Po odkręceniu sześciu śrub zdemontowałem zewnętrzną część wariatora i jest na osi gwint / jak śruba 1"/ w każdym razie coś koło tego.
    Moje pytanie? Jak zdemontować ten wariator może ktoś już przerabiał ten temat.
  • Poziom 9  
    Dorobiłem sobie ściągacz tak, że wariator zdemontowany i silnik rozmontowany. Za pomoc dziękuję.
  • Poziom 9  
    A może ktoś mógłby polecić jakiś dobry sklep internetowy z częściami do motocykli i quadów.