Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra A 95r - sonda lambda kod 13

dziandy 24 Mar 2005 23:35 6289 24
  • #1 24 Mar 2005 23:35
    dziandy
    Poziom 10  

    Mam problem - zaświeciła się kontrolka sygnalizująca błąd w pracy silnika, po odczytaniu kodu błędu wskazuje na 13 - sonda lambda - brak sygnału o zmiennym napięciu - w jaki sposób podejść do tematu - machanik, czy może samemu powalczyć - czy można jeździć kika dni przy takiej usterce. Dzięki za pomoc

    0 24
  • Sklep HeluKabel
  • #2 25 Mar 2005 08:14
    jarecki04
    Poziom 25  

    Wypnij sondę i przy włączonym zapłonie sprawdz napięcie na przewodzie sygnałowym od sterownika. Póżniej sprawdz to przy podłączonej sondzie jeżeli napięcie będzie oscylować ok 0,450 mV to odpal silnik i sprawdz jaki przebieg ma napięcie przy rozgrzanym silniku. Jeżeli masz sonde z grzałką to zmierz jej oporność i czy dochodzi zasilanie (przy pracującym silniku przewody białe)

    0
  • #3 25 Mar 2005 08:44
    leinadzs
    Poziom 27  

    Na 90% czeka cię wymiana sondy

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #4 25 Mar 2005 08:47
    dziandy
    Poziom 10  

    Byłem właśnie u mechanika i stwierdził że padła sonda (test wykonywany urz. TECH 1) pojawiało się napięcie - przy zimnym silniku oscylowało praktycznie od 0 do ok 1700 mV, po dodaniu gazu, zmianie temperatury silnika itp. napiecie jakby się zatrzymało na wartości ok. 1500 mV i juz przestało oscylować jak przy chłodniejszym silniku - nie ma jak problemy - sonda SIEMENS w sklepie to koszt ok. 260 PLN - chyba że próbuje mnie naciągnąćna koszty i jest na przykład wina czujnka temperatury silnika

    0
  • #5 25 Mar 2005 09:07
    leinadzs
    Poziom 27  

    Jeżeli to prawda co napisałeś to napewno sonda. Możesz się pokusić o tańszą sonde (jakiś zamiennik) ale różnie z nimi bywa

    0
  • #6 25 Mar 2005 10:05
    jarecki04
    Poziom 25  

    Jeżeli to prawda co napisałeś to napisz jeszcze KOD silnika ale jeżeli jest to sonda 1V a przypuszczam że taka jest to napięcie nie powinno przekraczać 950mV a te 1700mV to może być skutkiem przebicia do jakiegoś plusa

    0
  • #7 25 Mar 2005 10:11
    dziandy
    Poziom 10  

    A co myśłicie np. o używanej - byłem na szrocie ludek powiedział że będzie kosztował 80 zł oraz że może być od innego samochodu żeby była tylko na cztery przewody - wtyczkę można przerobić - (jak nie będzie działała to do zwrotu) mam teraz dylemat - czy rzeczywiście ma rację że będzie pasował również inny model?????

    Dodano po 2 [minuty]:

    Opel z silnikiem 2,0XEV 16V

    Dodano po 1 [minuty]:

    Mechanik powiedział coś o 4000 mV (ale nie jestem pewien) - w sumie są cztery przewody (firmy chyba SIEMENS)

    0
  • #9 25 Mar 2005 10:42
    dziandy
    Poziom 10  

    wobec tego można zastosować zamiennik żeby tylko był na cztery przewody

    0
  • #10 25 Mar 2005 21:51
    dziandy
    Poziom 10  

    Dziękuję za pomoc - nie pozostaje mi nic innego jak wymienić sondę i zobaczymy czy będzie ok. Zrobię to zaraz po świętach : - (((

    0
  • Pomocny post
    #11 25 Mar 2005 22:43
    janusz kaczor
    Spec od samochodów

    W twoim silniku jest szybka 5Voltowa sonda i jest kłopot .Taka sonda jest w Oplu i Volvo co istotne ma cztery kolory przewodów.Biały,czerwony,czarny ,żółty.Sprawdz czy takie są.W Oplu koszt pow.450 zł.

    0
  • #12 25 Mar 2005 23:32
    dziandy
    Poziom 10  

    Mechanik stwierdził że jest to sonda SIEMENS i koszt u niego 260 zł, wracając dzisiaj z pracy silnik podczas jazdy nie miał mocy ledwo jechał, wręcz szarpał - dopiero jak zaświeciła się kontrolka od silnika (po sprawdzenie cd. kod 13) odzyskał moc i można było jechać dalej - ale myślę że wymiana sondy musi być zdecydowanie szybko

    Dodano po 9 [minuty]:

    Kolega Janusz Kaczor zasiał ziarnko niepewności i musiałem iść w nocy do garażu aby sprawdzić jakie są kolory i rzeczywiście: czarny, czerwony, biały i żółty - pierwsza wersja u mechanika jeszcze w sklepie była 550 zł, ale potem poszedł do samochodu, obejrzał sondę podpiął Tech-a (skasował przy tym 60 dych) i stwierdził tylko oglądając jak wspomniałem wcześnej że to SIEMNES i tylko 260 zł

    0
  • #13 25 Mar 2005 23:43
    janusz kaczor
    Spec od samochodów

    Ten silnik jest bardzo ubogo zestrojony jest bardzo zależny od sondy i takie objawy są typowe jak pali sie kontrolka on korzysta z wartości średniej parametru sondy(zapisane w programie) i wtedy idzie ale jest mniej oszczendny.

    0
  • #15 31 Mar 2005 00:07
    dziandy
    Poziom 10  

    Wymieniona została sonda (w sumie koszt z robocizną 280 zł) i jak na razie jest w porządku - kontrolka nie zapala się, wpięcie TECH 1 po wymianie u mechanika wskazywałoby na to że wszystkiemu winna była uszkodzona sonda - napięcie zmieniało się od 0 od 5 V z częstotliwością co 0,5 s czyli taka jak być powinno

    Dziękuję za pomoc i pozdrawiam

    0
  • #16 01 Kwi 2005 22:18
    dziandy
    Poziom 10  

    Niestety znów pojawił się problem - podczas jazdy zapaliła się kontrolka po zwarciu styków i odczytaniu kodu błędu wyszło za pierwszym razem "91" a za drugim "13" i "91" - jeżeli ktoś wie co to za błąd "91" zgaszenie i odpalenie samochodu nie eliminuje go dopiero dłuższa przerwa po wyłaczeniu zapłonu - przynamniej takie mam wrażenie - będę wdzięczny za pomoc

    0
  • #17 01 Kwi 2005 22:24
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 01 Kwi 2005 22:37
    dziandy
    Poziom 10  

    Co robić w takim wypadku - czy znowu mechanik : (( - jak może być przyczyna

    0
  • #19 01 Kwi 2005 22:58
    Mariogr
    Poziom 17  

    w Autodata dla tego silnika jest podane że napięcie ma sie zmieniac w zakresie 0,40V - 3,85V. Skoro ci zmierzył 5V to coś chyba nie tak.

    0
  • #20 01 Kwi 2005 23:08
    dziandy
    Poziom 10  

    Niestety nie znam się na tym - podłaczył mechanik swoje urządzonko posprawdzał, smochód pochodził podłączony ok. 3 min sonda zachowywała się wg niego bardzo przyzwoicie i stwierdził że tak właśnie ma być

    0
  • #21 01 Kwi 2005 23:22
    Mariogr
    Poziom 17  

    ja bym pojechał do mechanika, w końcu to on wymieniał i jemu płaciłeś za sondę - jego rolą jest chyba usunięcie przyczyn awarii a nie tylko skutków. No i jeszcze jedno - jakas gwarancja się chyba należy ?

    0
  • #22 02 Kwi 2005 07:13
    dziandy
    Poziom 10  

    racja dał nawet pisemną gwarancję na sondę - dobrze że schowałem - pojadę do niego w poniedziałek i zobaczymy co powie - dzięki za podpowiedź

    0
  • #23 02 Kwi 2005 10:45
    arso
    Poziom 11  

    Witam, mam ten sam problem ale z silnikiem c18xe i też mam sondę która osculuje w zakresie napieć od 0 - 5v w zasadzie to powinna ale tego nie robi ten mechanik coś ci namieszał, w tych silnikach są sondy tytanowe oznaczenie zamienników np. ngk ota7h-3c1 lub uniwersalna 11022t18 sprawdzcie sobie swój model motoru i polecam stronke

    http://www.lambdasensor.com/main/mtypes.htm..

    Załączam również kilka ciekawych informacji o podstawowych testach opla.

    0
  • #24 12 Kwi 2005 09:06
    arso
    Poziom 11  

    Wtam jeżeli szukacie sond to polecam tą firme ja tam kupiłem swoją sonde firmy NTK i jestem zadowolony, nie była droga bo zapłaciłem 160zł, dobry kontakt ze sprzedawcą.

    http://www.stachowiak.pl/

    0
  • #25 12 Kwi 2005 09:11
    dziandy
    Poziom 10  

    Na razie wszystko wróciło do normy - nie była potrzebna wizyta u mechanika - mam tylko nadzieję że nie zapeszę
    pozdrawiam wszystkich którzy pomogli mi w tym temacie

    0