Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Vectra A 95r - sonda lambda kod 13

dziandy 24 Mar 2005 23:35 6862 24
  • #1
    dziandy
    Level 11  
    Mam problem - zaświeciła się kontrolka sygnalizująca błąd w pracy silnika, po odczytaniu kodu błędu wskazuje na 13 - sonda lambda - brak sygnału o zmiennym napięciu - w jaki sposób podejść do tematu - machanik, czy może samemu powalczyć - czy można jeździć kika dni przy takiej usterce. Dzięki za pomoc
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    jarecki04
    Level 26  
    Wypnij sondę i przy włączonym zapłonie sprawdz napięcie na przewodzie sygnałowym od sterownika. Póżniej sprawdz to przy podłączonej sondzie jeżeli napięcie będzie oscylować ok 0,450 mV to odpal silnik i sprawdz jaki przebieg ma napięcie przy rozgrzanym silniku. Jeżeli masz sonde z grzałką to zmierz jej oporność i czy dochodzi zasilanie (przy pracującym silniku przewody białe)
  • #3
    leinadzs
    Level 27  
    Na 90% czeka cię wymiana sondy
  • #4
    dziandy
    Level 11  
    Byłem właśnie u mechanika i stwierdził że padła sonda (test wykonywany urz. TECH 1) pojawiało się napięcie - przy zimnym silniku oscylowało praktycznie od 0 do ok 1700 mV, po dodaniu gazu, zmianie temperatury silnika itp. napiecie jakby się zatrzymało na wartości ok. 1500 mV i juz przestało oscylować jak przy chłodniejszym silniku - nie ma jak problemy - sonda SIEMENS w sklepie to koszt ok. 260 PLN - chyba że próbuje mnie naciągnąćna koszty i jest na przykład wina czujnka temperatury silnika
  • #5
    leinadzs
    Level 27  
    Jeżeli to prawda co napisałeś to napewno sonda. Możesz się pokusić o tańszą sonde (jakiś zamiennik) ale różnie z nimi bywa
  • #6
    jarecki04
    Level 26  
    Jeżeli to prawda co napisałeś to napisz jeszcze KOD silnika ale jeżeli jest to sonda 1V a przypuszczam że taka jest to napięcie nie powinno przekraczać 950mV a te 1700mV to może być skutkiem przebicia do jakiegoś plusa
  • #7
    dziandy
    Level 11  
    A co myśłicie np. o używanej - byłem na szrocie ludek powiedział że będzie kosztował 80 zł oraz że może być od innego samochodu żeby była tylko na cztery przewody - wtyczkę można przerobić - (jak nie będzie działała to do zwrotu) mam teraz dylemat - czy rzeczywiście ma rację że będzie pasował również inny model?????

    Dodano po 2 [minuty]:

    Opel z silnikiem 2,0XEV 16V

    Dodano po 1 [minuty]:

    Mechanik powiedział coś o 4000 mV (ale nie jestem pewien) - w sumie są cztery przewody (firmy chyba SIEMENS)
  • #9
    dziandy
    Level 11  
    wobec tego można zastosować zamiennik żeby tylko był na cztery przewody
  • #10
    dziandy
    Level 11  
    Dziękuję za pomoc - nie pozostaje mi nic innego jak wymienić sondę i zobaczymy czy będzie ok. Zrobię to zaraz po świętach : - (((
  • Helpful post
    #11
    janusz kaczor
    Cars specialist
    W twoim silniku jest szybka 5Voltowa sonda i jest kłopot .Taka sonda jest w Oplu i Volvo co istotne ma cztery kolory przewodów.Biały,czerwony,czarny ,żółty.Sprawdz czy takie są.W Oplu koszt pow.450 zł.
  • #12
    dziandy
    Level 11  
    Mechanik stwierdził że jest to sonda SIEMENS i koszt u niego 260 zł, wracając dzisiaj z pracy silnik podczas jazdy nie miał mocy ledwo jechał, wręcz szarpał - dopiero jak zaświeciła się kontrolka od silnika (po sprawdzenie cd. kod 13) odzyskał moc i można było jechać dalej - ale myślę że wymiana sondy musi być zdecydowanie szybko

    Dodano po 9 [minuty]:

    Kolega Janusz Kaczor zasiał ziarnko niepewności i musiałem iść w nocy do garażu aby sprawdzić jakie są kolory i rzeczywiście: czarny, czerwony, biały i żółty - pierwsza wersja u mechanika jeszcze w sklepie była 550 zł, ale potem poszedł do samochodu, obejrzał sondę podpiął Tech-a (skasował przy tym 60 dych) i stwierdził tylko oglądając jak wspomniałem wcześnej że to SIEMNES i tylko 260 zł
  • #13
    janusz kaczor
    Cars specialist
    Ten silnik jest bardzo ubogo zestrojony jest bardzo zależny od sondy i takie objawy są typowe jak pali sie kontrolka on korzysta z wartości średniej parametru sondy(zapisane w programie) i wtedy idzie ale jest mniej oszczendny.
  • #15
    dziandy
    Level 11  
    Wymieniona została sonda (w sumie koszt z robocizną 280 zł) i jak na razie jest w porządku - kontrolka nie zapala się, wpięcie TECH 1 po wymianie u mechanika wskazywałoby na to że wszystkiemu winna była uszkodzona sonda - napięcie zmieniało się od 0 od 5 V z częstotliwością co 0,5 s czyli taka jak być powinno

    Dziękuję za pomoc i pozdrawiam
  • #16
    dziandy
    Level 11  
    Niestety znów pojawił się problem - podczas jazdy zapaliła się kontrolka po zwarciu styków i odczytaniu kodu błędu wyszło za pierwszym razem "91" a za drugim "13" i "91" - jeżeli ktoś wie co to za błąd "91" zgaszenie i odpalenie samochodu nie eliminuje go dopiero dłuższa przerwa po wyłaczeniu zapłonu - przynamniej takie mam wrażenie - będę wdzięczny za pomoc
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    dziandy
    Level 11  
    Co robić w takim wypadku - czy znowu mechanik : (( - jak może być przyczyna
  • #19
    Mariogr
    Level 17  
    w Autodata dla tego silnika jest podane że napięcie ma sie zmieniac w zakresie 0,40V - 3,85V. Skoro ci zmierzył 5V to coś chyba nie tak.
  • #20
    dziandy
    Level 11  
    Niestety nie znam się na tym - podłaczył mechanik swoje urządzonko posprawdzał, smochód pochodził podłączony ok. 3 min sonda zachowywała się wg niego bardzo przyzwoicie i stwierdził że tak właśnie ma być
  • #21
    Mariogr
    Level 17  
    ja bym pojechał do mechanika, w końcu to on wymieniał i jemu płaciłeś za sondę - jego rolą jest chyba usunięcie przyczyn awarii a nie tylko skutków. No i jeszcze jedno - jakas gwarancja się chyba należy ?
  • #22
    dziandy
    Level 11  
    racja dał nawet pisemną gwarancję na sondę - dobrze że schowałem - pojadę do niego w poniedziałek i zobaczymy co powie - dzięki za podpowiedź
  • #23
    arso
    Level 12  
    Witam, mam ten sam problem ale z silnikiem c18xe i też mam sondę która osculuje w zakresie napieć od 0 - 5v w zasadzie to powinna ale tego nie robi ten mechanik coś ci namieszał, w tych silnikach są sondy tytanowe oznaczenie zamienników np. ngk ota7h-3c1 lub uniwersalna 11022t18 sprawdzcie sobie swój model motoru i polecam stronke

    http://www.lambdasensor.com/main/mtypes.htm.

    Załączam również kilka ciekawych informacji o podstawowych testach opla.
  • #24
    arso
    Level 12  
    Wtam jeżeli szukacie sond to polecam tą firme ja tam kupiłem swoją sonde firmy NTK i jestem zadowolony, nie była droga bo zapłaciłem 160zł, dobry kontakt ze sprzedawcą.

    http://www.stachowiak.pl/
  • #25
    dziandy
    Level 11  
    Na razie wszystko wróciło do normy - nie była potrzebna wizyta u mechanika - mam tylko nadzieję że nie zapeszę
    pozdrawiam wszystkich którzy pomogli mi w tym temacie