Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra A 95r - sonda lambda kod 13

24 Mar 2005 23:35 6661 24
  • Poziom 10  
    Mam problem - zaświeciła się kontrolka sygnalizująca błąd w pracy silnika, po odczytaniu kodu błędu wskazuje na 13 - sonda lambda - brak sygnału o zmiennym napięciu - w jaki sposób podejść do tematu - machanik, czy może samemu powalczyć - czy można jeździć kika dni przy takiej usterce. Dzięki za pomoc
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 25  
    Wypnij sondę i przy włączonym zapłonie sprawdz napięcie na przewodzie sygnałowym od sterownika. Póżniej sprawdz to przy podłączonej sondzie jeżeli napięcie będzie oscylować ok 0,450 mV to odpal silnik i sprawdz jaki przebieg ma napięcie przy rozgrzanym silniku. Jeżeli masz sonde z grzałką to zmierz jej oporność i czy dochodzi zasilanie (przy pracującym silniku przewody białe)
  • Poziom 27  
    Na 90% czeka cię wymiana sondy
  • Poziom 10  
    Byłem właśnie u mechanika i stwierdził że padła sonda (test wykonywany urz. TECH 1) pojawiało się napięcie - przy zimnym silniku oscylowało praktycznie od 0 do ok 1700 mV, po dodaniu gazu, zmianie temperatury silnika itp. napiecie jakby się zatrzymało na wartości ok. 1500 mV i juz przestało oscylować jak przy chłodniejszym silniku - nie ma jak problemy - sonda SIEMENS w sklepie to koszt ok. 260 PLN - chyba że próbuje mnie naciągnąćna koszty i jest na przykład wina czujnka temperatury silnika
  • Poziom 27  
    Jeżeli to prawda co napisałeś to napewno sonda. Możesz się pokusić o tańszą sonde (jakiś zamiennik) ale różnie z nimi bywa
  • Poziom 25  
    Jeżeli to prawda co napisałeś to napisz jeszcze KOD silnika ale jeżeli jest to sonda 1V a przypuszczam że taka jest to napięcie nie powinno przekraczać 950mV a te 1700mV to może być skutkiem przebicia do jakiegoś plusa
  • Poziom 10  
    A co myśłicie np. o używanej - byłem na szrocie ludek powiedział że będzie kosztował 80 zł oraz że może być od innego samochodu żeby była tylko na cztery przewody - wtyczkę można przerobić - (jak nie będzie działała to do zwrotu) mam teraz dylemat - czy rzeczywiście ma rację że będzie pasował również inny model?????

    Dodano po 2 [minuty]:

    Opel z silnikiem 2,0XEV 16V

    Dodano po 1 [minuty]:

    Mechanik powiedział coś o 4000 mV (ale nie jestem pewien) - w sumie są cztery przewody (firmy chyba SIEMENS)
  • Poziom 10  
    wobec tego można zastosować zamiennik żeby tylko był na cztery przewody
  • Poziom 10  
    Dziękuję za pomoc - nie pozostaje mi nic innego jak wymienić sondę i zobaczymy czy będzie ok. Zrobię to zaraz po świętach : - (((
  • Pomocny post
    Spec od samochodów
    W twoim silniku jest szybka 5Voltowa sonda i jest kłopot .Taka sonda jest w Oplu i Volvo co istotne ma cztery kolory przewodów.Biały,czerwony,czarny ,żółty.Sprawdz czy takie są.W Oplu koszt pow.450 zł.
  • Poziom 10  
    Mechanik stwierdził że jest to sonda SIEMENS i koszt u niego 260 zł, wracając dzisiaj z pracy silnik podczas jazdy nie miał mocy ledwo jechał, wręcz szarpał - dopiero jak zaświeciła się kontrolka od silnika (po sprawdzenie cd. kod 13) odzyskał moc i można było jechać dalej - ale myślę że wymiana sondy musi być zdecydowanie szybko

    Dodano po 9 [minuty]:

    Kolega Janusz Kaczor zasiał ziarnko niepewności i musiałem iść w nocy do garażu aby sprawdzić jakie są kolory i rzeczywiście: czarny, czerwony, biały i żółty - pierwsza wersja u mechanika jeszcze w sklepie była 550 zł, ale potem poszedł do samochodu, obejrzał sondę podpiął Tech-a (skasował przy tym 60 dych) i stwierdził tylko oglądając jak wspomniałem wcześnej że to SIEMNES i tylko 260 zł
  • Spec od samochodów
    Ten silnik jest bardzo ubogo zestrojony jest bardzo zależny od sondy i takie objawy są typowe jak pali sie kontrolka on korzysta z wartości średniej parametru sondy(zapisane w programie) i wtedy idzie ale jest mniej oszczendny.
  • Poziom 10  
    Wymieniona została sonda (w sumie koszt z robocizną 280 zł) i jak na razie jest w porządku - kontrolka nie zapala się, wpięcie TECH 1 po wymianie u mechanika wskazywałoby na to że wszystkiemu winna była uszkodzona sonda - napięcie zmieniało się od 0 od 5 V z częstotliwością co 0,5 s czyli taka jak być powinno

    Dziękuję za pomoc i pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Niestety znów pojawił się problem - podczas jazdy zapaliła się kontrolka po zwarciu styków i odczytaniu kodu błędu wyszło za pierwszym razem "91" a za drugim "13" i "91" - jeżeli ktoś wie co to za błąd "91" zgaszenie i odpalenie samochodu nie eliminuje go dopiero dłuższa przerwa po wyłaczeniu zapłonu - przynamniej takie mam wrażenie - będę wdzięczny za pomoc
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Co robić w takim wypadku - czy znowu mechanik : (( - jak może być przyczyna
  • Poziom 17  
    w Autodata dla tego silnika jest podane że napięcie ma sie zmieniac w zakresie 0,40V - 3,85V. Skoro ci zmierzył 5V to coś chyba nie tak.
  • Poziom 10  
    Niestety nie znam się na tym - podłaczył mechanik swoje urządzonko posprawdzał, smochód pochodził podłączony ok. 3 min sonda zachowywała się wg niego bardzo przyzwoicie i stwierdził że tak właśnie ma być
  • Poziom 17  
    ja bym pojechał do mechanika, w końcu to on wymieniał i jemu płaciłeś za sondę - jego rolą jest chyba usunięcie przyczyn awarii a nie tylko skutków. No i jeszcze jedno - jakas gwarancja się chyba należy ?
  • Poziom 10  
    racja dał nawet pisemną gwarancję na sondę - dobrze że schowałem - pojadę do niego w poniedziałek i zobaczymy co powie - dzięki za podpowiedź
  • Poziom 12  
    Witam, mam ten sam problem ale z silnikiem c18xe i też mam sondę która osculuje w zakresie napieć od 0 - 5v w zasadzie to powinna ale tego nie robi ten mechanik coś ci namieszał, w tych silnikach są sondy tytanowe oznaczenie zamienników np. ngk ota7h-3c1 lub uniwersalna 11022t18 sprawdzcie sobie swój model motoru i polecam stronke

    http://www.lambdasensor.com/main/mtypes.htm.

    Załączam również kilka ciekawych informacji o podstawowych testach opla.
  • Poziom 12  
    Wtam jeżeli szukacie sond to polecam tą firme ja tam kupiłem swoją sonde firmy NTK i jestem zadowolony, nie była droga bo zapłaciłem 160zł, dobry kontakt ze sprzedawcą.

    http://www.stachowiak.pl/
  • Poziom 10  
    Na razie wszystko wróciło do normy - nie była potrzebna wizyta u mechanika - mam tylko nadzieję że nie zapeszę
    pozdrawiam wszystkich którzy pomogli mi w tym temacie