Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf II 1.6 TD - Rozładowujący sie akumulator.

16 Gru 2013 22:00 2649 11
  • Poziom 10  
    Witam serdecznie.
    Od pewnego czasu mój akumulator zaczął płatać figle sam z siebie się rozładowywał.
    Na różnych forach doradzano aby sprawdzić jakie jest ładowanie z alternatora, sprawdziłem i było 13.5 twierdzono że za małe.
    Wymieniłem więc regulator napięcia i napięcie zaczęło powoli rosnąć do 14.3 a nawet 14.5. Myślałem że sprawa została załatwiona. Dodatkowo naładowałem jeszcze akumulator prostownikiem i było to 11 grudnia. Dziś zauważyłem że auto ma znowu problemy z odpaleniem dojechałam na podwórko zgasiłem za minute chciałem zapalić i niestety zakręcił raz i padł. Podłączyłem go na chwile do prostownika zapalił bez najmniejszego problemu.
    Sprawdziłem tez ładowanie najpierw było 13 ale później zaczęło rosnąc i zatrzymało się na 14,4.
    Alternator jaki am to alternator Valeo, auto golf II TD rok 92.
    Akumulator ma nie całe 2 lata, czy jest możliwe że mógłby już tak bardzo się zepsuć? Dodam że przy wymianie regulatora przeczyściłem wszystkie styki.
    Prosił bym o pomoc co można w takiej sytuacji zrobić czy kupować nowy akumulator czy jest jakieś inne wyjście.
  • Poziom 13  
    Weź multimetr, przestaw go na ampery, wepnij w szereg z akumulatorem i sprawdź pobór prądu przy zamkniętym aucie. Jak powyżej 0,05 - 0,1 A to szukaj "złodzieja" prądu.
  • Poziom 10  
    Sprawdziłem i wynik jaki otrzymałem to 0,01 Więc chyba złodzieja nie ma żadnego. Żeby była jasność bo nie wiem czy dobrze to zrobiłem oczywiście. Od plusowego bieguna w Akumulatorze połączyłem z czerwonym przewodem idącym do klemy plusowej.
    Jesli coś zrobiłem źle proszę o takie łopatologiczne wytłumaczenie jak mam to robić .
  • Poziom 10  
    Jezeli jezdzisz na krotkie dystanse, caly czas odpalasz i gasisz auto, mogl pasc akumulator, tak jest w dieslach bo pobieraja duzy prad przy odpalaniu, jezeli akumulator jest w porzadku, sprawdz jakie napiecie otzrymujesz na akumulatorze podczas pracy silnika na wlaczonych dlugich swiatlach, nie powinno byc nizsze niz 14 V, byc moze koncza Ci sie rowniez szczotki w alternatorze, lub cos jest nie tak z mostkiem prostowniczym.
  • Poziom 10  
    Fakt jeżdżę na krótkie dystanse głównie do pracy gdzie mam 11 km dłuższe dystanse bardzo rzadko pokonuję, chyba podjadę do jakiegoś elektryka może należało by alternator wymienić bo teraz sprawdzałem i ładowanie strasznie skacze ale ciągle rosło. Sam nie wiem niestety jak sprawdzić poszczególne elementy i jak sprawdzić napięcie na akumulatorze bo jak przyłożyłem miernik do plusowej i minusowej klemy to było napięcie nie całe 13 v ale trzeba napisać że akumulator jest praktycznie wyładowany. ładowanie na długich światłach też spada poniżej 13. Jutro naładuję akumulator i zobaczę wtedy jak się zachowuje.
  • Poziom 10  
    Najlepiej podmien akumulator na sprawny, i zobacz jakie bedzie napiecie ladowania po kilku minutach pracy.
  • Poziom 10  
    więc dziś naładowałem akumulator na full odpaliłem maszynę odczekałem chwilę zmierzyłem ładowanie i było 14.54 v po włączeniu świateł długich spadło do 13,50. ale nie skakało tylko trzymało się równo. Co do napięcia na akumulatorze podczas pracy było przeszło 14v. Więc chyba z alternatorem jest dobrze wszystko.
  • Poziom 10  
    alternator w takim razie ok, 14,54v tez spoko, sam sobie odpowiedziales "więc dziś naładowałem akumulator na full odpaliłem maszynę odczekałem chwilę zmierzyłem ładowanie i było 14.54 v" aku do wymiany
  • Poziom 16  
    Dokładnie,jedyne wyjście to wymiana aku
  • Poziom 10  
    Kupiłem dziś nowy Akumulator o takich samych parametrach jak poprzednio miałem, po założeniu u uruchomieniu samochodu ładowanie było na poziomie 15,45v na długich światłach ładowanie wynosiło 14,75v za akumulator dałem 255 zł i jest on firmy bosch. Dziękuję za wszystkie sugestie i podpowiedzi.