Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

diagnostyka citroena xantii

pawlak42 25 Mar 2005 00:25 9655 16
  • #1
    pawlak42
    Level 11  
    witam
    mam citroena xantie 2.0 rok 1993. chciałbym go potpiąć pod laptopa ale nie mam pojęcia od czego zacząć...
    gdzie mogę znaleść schemat kabla?
    gdzie mogę znaleść program?
    od czego w ogóle mam zacząć...
    nie mam o tym pojęcia, więc bardzo ale bardzo prosze o jakieś wskazówki...
    mój email: pawlak42(malpa)wp.pl
    z góry dziękuje:-)
  • #2
    tomekb
    Level 25  
    witam
    nie polecam kombinacji w stylu laptop i program
    lepiej jechać do ASO na podłaczenie do proxii
    jezeli masz jakieś pytania odnosnie tego auta to czekam na priv
    mam dosyć sporą wiedzę na temat tego auta miałem juz ich kilka a teraz mam 2.0 HDi 100kw
    pozdro
    T
  • #3
    pawlak42
    Level 11  
    bo mam następujący problem:
    samochód ma instalację gazową
    objawy:
    -kiedy przełączam na benzyne silnik brzydko chodzi a jak puszcze nogę z gazu to od razu gaśnie,
    -na gazie chodzi dobrze(to jest moja druga instalacja, piersza instalacja była beznadziejna, po miesiącu zrezygnowałem z niej bo sie zaczęło cos psuć)
    -silnik krokowy wymieniałem
    podejrzewam że to coś spartolili ci od tej pierwszej instalacji gazowej...ale co to może być nie mam pojęcia...pomocy!!!
    pozdrawiam
  • #4
    tomekb
    Level 25  
    witam
    citroeny i peugeoty to takie parszywe autka ze przy złym montazu instalacji moze fikać koziołki ale.... wcale nie musi to być wina junkersa tylko silnika i podzespołów (czujników)
    proponuję najpierw podłąćzenie do proxii na pewno znajdzie jakiś błąd
    ale zastrzegam ze auta z tego rocznika mają problemy z łącznością proxii z kompem z auta
    trzeba też uwazać z samym kompem bo można go łatwo uszkodzić przy okazji jakiś prac z instalacją elektryczną
    sam miałem taki problem ale jakoś sobie poradziłem
    pozdro
    T
  • #5
    pawlak42
    Level 11  
    hmmm...chyba będę musiał tak zrobić.
    ale widziałem gdzieś oferte:
    gość miał do sprzedania kabelek i program dososki do diagnozy silnika i abs-u w citroenach...w tej chwili nie mam linku...
    mam pytanie czy warto to kupować, kosztowało to 100zł...
    dzięki wielkie, pozdrawiam
  • #6
    tomekb
    Level 25  
    moze i warto ale ja nie miałem jakiegoś skutecznego programu to tego autka
  • #7
    pawlak42
    Level 11  
    bo znalazłem cos takiego:

    http://www.autosoft.pl/index.php?cPath=25

    nie wiem sam....może to pan miał?przynajmniej bym wiedział żeby nie kupywac:-)
    a o co chodzi z tym testerem?moze to cos pomaga?bo chcialbym jednak miec mozliwosc sprawdzenia sobie nieraz czy wszystko gra a nie placic za to jednorazowo ponad 100zl....
  • #8
    tomekb
    Level 25  
    witam
    mozna spróbować ale od razu uprzedzam ze citroen, peugeot obok fiata i opla to francowate auta i najlepsza diagnoza wychodzi tylko przy pomocy serwisowych urzadzeń nawet bosch ma kłopoty
    masz jakieś problemy z zawiechą, z regulacją, z hamulcami?
    jeśli tak to chetnie pomogę,
    jezeli chodzi o elektronikę to pozostaje tylko udać sie do doświadczonego mechanika który b.dobrze zna nature citroenów
    widzę ze jesteś ze Świdwina a to niedaleko ode mnie znam kogoś na trasie z Karlina do Kołobrzegu kto zajmuje sie cytrynami
    pozdro
    T
  • #9
    pawlak42
    Level 11  
    witam
    obecnie najwazniejsze dla mnie jest zdobycie przgubu...nowy kosztuje 500zl, troszke duzo szukam uzywanego:-(moze pan cos wie?
    gdzie dokladnie jest ten warsztat???
    jesli chodzi o zawieszenie:
    bylem w warsztacie z problemem czestym, mianowicie czesto cykajaca pompa, a tam powiedzieli mi ze nie jest tak zle(cyka mi co 4 sek) slyszalem ze to za czesto, duuuzo za czesto...w sumie juz mi to nie przeszkadza...akumulator jest w porzadku...co to moze byc jeszcze?
  • #10
    tominex
    Level 18  
    W twojej Xantii bardzo ładnie chodzą kody migowe, a do tego potrzebny jest LED za 50gr., a nie interfejs który robi dokładnie to samo za 100zł. Nowy przegub kosztuje niecałe dwie paczki, a nie pięć. Co do "cykania" to trzeba znaleźć ludzi którzy się na tym znają, bo przyczyn może być dużo. Wątpliwe abyśmy stwierdzili bez auta co jest przyczyną przecieków w instalacji.
  • #11
    pawlak42
    Level 11  
    tak????
    a moglbys mi dokladnie opisac jak to zrobic???
    please!!!!
    jak to odczytywac?
    jak to podłaczyć?
    pozdrawiam...
    p.s. wesołych świąt :-)
  • #12
    tomekb
    Level 25  
    witam
    cykanie pompy co 4 sek. swiadczy o poważnym niedomaganiu układu
    cykanie w dobrym układzie powinno odbywać sie co 30-40 sek a najlepiej wcale, cykanie oznacza ze w układzie znajduje sie zbyt duzy opor przepływającego LHM-u lub w najgorszym razie czega wymiana pompy
    jest przy tym sporo pracy, trzeba wyczyścić filtry w zbiorniku, rozebrać korektory, starać sie usunąć jak najwiecej starego płynu z układu i wlać specjalny płyn do płukania tego typu instalacji
    nalezy zacząć od swer, wszystkie muszą mieć odpowiednie ciśnienie oraz sprawdzić dystrybutor hamulcowy
    pozdro
    T
  • #13
    pawlak42
    Level 11  
    czy wie ktos moze jak odczytac kody migowe????
    zaproponowano mi odczytanie ich za pomoca zwyklej diody LED....
    jak to mam zrobic??????????????????????????????????????????
    jakie sa kody??????????????????????????????????//
    gdzie podłaczyc????????????????????????????
    prosze o pomoc
    pozdrawiam
    pawlak42
    citroen xantia2.0
  • #14
    tomekb
    Level 25  
    witam
    przyjacielu zacznij najpierw od proxii w ASO
    posłuchaj mnie dobrze bo doskonale wiem co piszę
    podjedż do Koszalina do Drewnikowskiego
    moze faktycznie być usterka jakiegoś czujnika ale ja podejrzewam ze jest kłopot z kompem
    piszesz ze auto ma juz drugiego junkersa
    citroen jest bardzo wrazliwy na ingerencje w układ elektryczny
    pozdro
    T
  • #15
    tominex
    Level 18  
    Daję załącznik z kodami. Co do hydrauliki to nie problem kulek ani brudu tylko normalnego zużycia elementów i związanych z nim niekontrolowanych przecieków LHM. Nie lej przypadkiem płynu czyszczącego bo sytuacja pogłębi się. Można oczywiście szukać "złych" podzespołów ale będzie to duży koszt i nie na długo to pomoże. Po prostu jeździć i nie przejmować się. Co do gazu to nie wypowiadam się.
  • #16
    interside
    Level 13  
    Witam, jeżeli chcesz to opis odczytywania kodów masz tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic225576.html ja tak robię u siebie w 406 a to podobno to samo wiec nie musisz wydawać 100zł na jakieś interfejsy ( http://www.autosoft.pl/index.php?cPath=25 ) , które w większości przypadków nie działają a za pomocą kodów migowych w peugeotach i citroenach masz dokładnie to samo. Jeżeli chodzi o hydraulikę to nie pomogę.
    Sprawdź tylko, jakie masz złącze diagnostyczne dwu pinowe czy trzydziesto pinowe.
    Pozdrawiam Piotrek.
  • #17
    adrianczerna
    Level 11  
    Witam mam pytanie czy w xanti jest możliwość sprawdzenia poprzez kody migowe klimatyzacji?