Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna 1.8 8v - Nie odpala od razu na ciepłym

17 Gru 2013 10:15 6897 18
  • Poziom 11  
    Witam serdecznie.
    Dołączyłem się do tego tematu Link, ale że nie było żadnej odpowiedzi, to postanowiłem założyć oddzielny temat.
    A więc problemem mojej Laguny I jest kiepskie odpalanie na ciepłym silniku. Ale to taki ledwo cieplutki jak jest, bo jak jest zagrzany, to pali nawet dobrze. A tak to za drugim, trzecim razem odpala, jakby mu brakowało albo powietrza albo iskry. Bo jak już odpali, to śmierdzi strasznie paliwem czyli paliwo nie jest problemem.
    Wymieniłem w tamtym roku czujnik temperatury, bo mi kontrolka się zaświeciła. Kontrolka zgasła, ale problem wciąż był. Zmieniłem czujnik temperatury zasysanego powietrza i świece i nagle pomogło. No i tak pojeździłem w sumie niecały rok i znów teraz to samo, od jakiegoś miesiąca.
    Byłem podpiąć auto pod kompa, solusa, nie żaden z laptopa i pokazało błąd czujnika wałka rozrządu. Gościu mówił, że impuls do niego jest wysyłany z czujnika położenia wału korbowego i to właśnie jego trzeba wymienić.
    Na dodatek wskazywało temperaturę 34C, chociaż silnik był zagrzany, bo jechałem 20km i czuć ręką było, że jest ok 70-80C, ale napewno nie 34. Błędu czujnika temperatury nie było, ale mówił żeby go też wymienić. Najgorsze jest, że wymieniałem go rok temu. I co, zepsuł się? ;/ Zaraz się wybieram do gościa z częściami do laguny i podepnę używany czujnik położenia wału korbowego i zobacze czy będzie różnica. A jak będę wracał, to zamówię też cz.temperatury.
    Co o tym myślicie?
    Laguna I, 1.8 v8 benzyna, 1998r. 90 KM, 66kW
  • Poziom 17  
    - zobacz w jakim stanie jest czujnik prędkości obrotowej nad skrzynią biegów (ma być czysty -bez opiłków i cały)
    - jeżeli autko ma zainstalowaną instalacje lpg to należy sprawdzić ciśnienie na cylindrach z wykręconymi wszystkimi świecami,
    - Filtry powietrza wymieniałeś, rozrząd ok, kolektor dolotowy szczelny,
    - zostaje sprawdzić stan akumulatora i pobur prądu przez rozrusnik (oraz prędkość obrotową podczas kręcenia na rozruszniku) na zimnym silniku i ciepłym .
  • Poziom 11  
    - czujnik prędkości jest nowy, bo stary padł i nie wskazywał prędkości; montowałem jakieś 2 miesiące temu
    - nie ma instalacji LPG
    - filtr powietrza zmieniałem, bo był olej wymieniany, kolektor jest szczelny- wylot jak i dolot; ostatnio wymieniałem uszczelkę, to wszystko uszczelniłem żeby nie było przedmuchów
    - akumulator dobry, sprawdzałem napięcie. Jedynie jak sprawdzić pobór prądu przez rozrusznik?? W sumie on dziwnie chodzi, czasami jakby się przywieszał, aż w końcu zawiesił i ojciec szczotki wymienił.

    A czy coś ma do rzeczy to, że jak wysiadam z auta i dotknę drzwi, to mnie kopie prądem? Miałem to właśnie jak te objawy występowały. Jak niby zrobiłem, to przestało mnie kopać, bo nie zwracałem uwagi na to, a teraz nowu zaczęło jak objawy wróciły :|

    Dodano po 2 [minuty]:

    A i byłem przed chwilą właśnie u tego gościa i zamieniłem czujnik prędkości wału korbowego i niby lepiej pali, ale był ciepły silnik. Teraz przyjechałem i zostawiłem auto przed domem. Za jakieś 3h pójde odpalić i zobaczę czy ta wymiana pomogła. Wziąłem na wszelki wypadek czujnik temperatury żeby nie jeździć niepotrzebnie i zobacze. Dam znać jak poszło.
    A jeśli to nie będzie, to wtedy może spróbuję ten czujnik położenia wałka rozrządu podmienić i zobacze co to da.
  • Poziom 11  
    Byłem teraz spróbować odpalić.
    Ta jakby chciał odpalić, pyrknął, zakrztusił się i zgasł. Za drugim razem nawet nie było żadnego zapłonu. Za trzecim razem nacisnąłem leciutko gaz i kręciłem, to odpalił.
    Czyżby to przepustnica??
    Kiedyś ojciec się nią bawił, bo były obroty za wysokie, więc odkręcił tam śrubkę tak, że jak przepustnica się zamykała, to opierała się na ściankach. W efekcie tego troche się tam wyżłobiła i do poprzedniego ustawienia nie da się wrócić, bo będzie brało lewe powietrze.
    Gdybym wrócił do poprzedniego ustawienia przepustnicy, to czujnik byłby troche przekręcony i czy to było by to? Tylko że czemu jeździłem bez problemów przez prawie rok i teraz ten problem powrócił ;/
    Jakieś propozycje co do czujników? W piątek znowu do niego pojadę, oddam te dwa czujniki, a wezmę wałka rozrządu i przepustnicę z czujnikiem.
  • Poziom 11  
    A jeszcze takie pytanie odnośnie tego czujnika położenia wałka rozrządu.
    Czy ktoś wie jakie są objawy jego uszkodzenia lub złej pracy?
  • Poziom 11  
    W piatek jade jeszcze raz do niego i sprawdze ten cz rozrzadu.
    I jeszcze sonde lambde tez podmienie i zobacze czy cos sie zmieni. Mam napewno mieszanke za bogata, bo sonda jest okopcona i swiece tez. Czyli paliwo dostaje, ale z powietrzem cos nie tak. Chyba ze luzy zaworow ustawic... Jak te czujniki nie pomoga, to chyba to zrobie, bo szczelinomierz juz kupilem i fajny manual znalazlem :)
  • Poziom 11  
    Ale ja nie mam instalacji LPG, pisałem wyżej :)
    Dzisiaj pierwszy raz nie odpalił mi na zimnym :| Za trzecim razem zaskoczył i to z trudem ;/
    Nie wiem już coś się dzieje z tym autem.

    Jeszcze musze się dowiedzieć co z tą przepustnicą- jak dokładnie ma być ustawiona żeby było dobrze. Na necie nie znalazłem nic o tym albo złe hasło wpisywałem.
  • Poziom 11  
    Byłem dzisiaj u tego gościa, podmieniłem czujnik położenia wałka rozrządu. Autko stało do teraz przed garażem, musiałem podjechać do miasta i zapalił od razu, na takim właśnie letnim silniku :) Wziąłem jeszcze przepustnice na wszelki wypadek, ale chyba tak czy siak ją wymienię, bo moja już słabo się nadaje. Zobaczę jak sprawa dalej się potoczy z tym czujnikiem, ale skoro wywaliło jego błąd na kompie, więc to powinno być to :))
    Pozdrawiam i Wesołych Świąt :)

    Dodano po 4 [godziny] 17 [minuty]:

    Aaaa jednak nie to :) Ale i tak silnik lepiej jakoś pracuje po wymianie tego czujnika. Ide zaraz do garażu bawić się z przepustnicą :) Najbliższe dni pokażą czy to pomogło, ale jeśli nie, to ja już naprawdę nie wiem co jest grane.
  • Poziom 11  
    A teraz znowu cos sie dzieje nowego. Na wolnych obrotach nierowno pracuje silnik. Jakby tak troche przygasal, telepie nim lekko. Mysle ze to silniczek krokowy, a jak nie to to moze kable cos, cewki. Ale to juz po nowy roku sie tym zajme znowu. Masakra.
  • Poziom 11  
    Z tą nierówną pracą silnika okazało się, że ojciec zmniejszył szczelinę na świecach do 0,45mm :D I po prostu nie spalał całej benzyny. Ustawiłem na 0,9 i jest ok, ale wciąż nie rozwiązałem problemu z odpalaniem na ciepłym silniku. Źle pali jak jest dobrze zagrzany i jak jest ledwo ciepły. Pali dobrze jak temperatura jest ok 40-50, ale to też nie zawsze.


    Gdyby to jeszcze kogoś interesowało.
    Wymieniłem cewki i silnik pracuje równo, nie szarpie przy zmianie biegów itp. Popryskałem płynem do mycia szyb na nie i było przebicie na jednej. To jedna sprawa.
    Sprawa z odpalaniem na ciepłym silniku. Skupiłem się na czujniku temperatury, ale nie na tym co trzeba, bo na zielonym. On odpowiada za wskazania temperatury na desce rozdzielczej. Za temperaturę silnika podawaną do ECU odpowiada ten drugi, biały czujnik. Właśnie go wymieniłem i znów mam normalne obroty. Jeździłem praktycznie non-stop na ssaniu, bo czujnik nie podawał temperatury większej jak 40 stopni i po prostu świece były zalewane przy cieplutkim silniku. Pojeżdże i zobacze czy wszystko będzie grało. Jak coś się zmieni, to dam znać.
  • Poziom 11  
    Gdyby to jeszcze kogoś interesowało.
    Wymieniłem cewki i silnik pracuje równo, nie szarpie przy zmianie biegów itp. Popryskałem płynem do mycia szyb na nie i było przebicie na jednej. To jedna sprawa.
    Sprawa z odpalaniem na ciepłym silniku. Skupiłem się na czujniku temperatury, ale nie na tym co trzeba, bo na zielonym. On odpowiada za wskazania temperatury na desce rozdzielczej. Za temperaturę silnika podawaną do ECU odpowiada ten drugi, biały czujnik. Właśnie go wymieniłem i znów mam normalne obroty. Jeździłem praktycznie non-stop na ssaniu, bo czujnik nie podawał temperatury większej jak 40 stopni i po prostu świece były zalewane przy cieplutkim silniku. Pojeżdże i zobacze czy wszystko będzie grało. Jak coś się zmieni, to dam znać.
  • Poziom 8  
    Witajcie,

    podpinam się pod pytanie. Mam podobne objawy w Lalce 1.6 16v 1999 z sekwencją

    Opis problemu:
    - co jakiś czas czuć podczas jazdy z nawiewu paliwo
    - zdarza się (nie zawsze - ostatnio często), że na zimnym, a nawet rozgrzanym silniku nie chce mi zapalić, kręci, kręci i dopiero za 3,4 razem. Pomaga podpompowanie (kilka razy zapłon przekręcam kluczyk).
    - zrobiłem awaryjny zapłon z LPG - tu zaskoczył od razu...
    - czasem nierówno pracuje na wolnych obrotach.

    Na początku myślałem, że to wina pompki paliwa. Wymieniłem ją. Nie pomogło. Objawy te same. Zastanawia mnie ten smród paliwa. Mam prośbę o wsparcie- od czego zacząć.

    Prośba do Lincolna - czy tobie pomogło wymiana tego czujnika wału korb. ? Jak do tego się zabrać?


    dziękuję za odpowiedź
  • Poziom 11  
    Wykręcasz stary, wkręcasz nowy, żadnej filozofii, ale to nie to.
    Skoro Ci paliwem śmierdzi, tzn. że masz problem z zapłonem. Paliwo jest podawane, ale brak iskry. Całkiem możliwe, że masz ten sam problem co ja, czyli czujnik ssania. Ale jeśli silnik nierówno pracuje, to tutaj odpowiedzialne mogą być 3 rzeczy- cewki, kable, świece. Proponuje Ci podmienić cewki na jakieś używane i zobaczysz czy jest różnica. Ja kupiłem oryginalne używki i już jeżdże rok bez problemów. A możesz jeszcze przed podmianą w nocy albo w garażu np., żeby ciemno było, popryskać cewki i kable jakimś płynem, ja wziąłem płyn do szyb i miałem przebicie na jednej cewki, było widać jak sobie iskra tańczy. Zacznij od tego- cewki, kable. Kable jak będziesz kupował to boscha, silikon.
  • Poziom 43  
    Lin_coln napisał:
    popryskać cewki i kable jakimś płynem, ja wziąłem płyn do szyb i miałem przebicie na jednej cewki, było widać jak sobie iskra tańczy. Zacznij od tego- cewki, kable. Kable jak będziesz kupował to boscha, silikon.

    Kolego akurat ten typ silnika nie ma kabli tylko 4 cewki.

    Do sprawdzenia ciśnienie paliwa , evap, wskazania sondy.

    Trzeba pojedzić tylko na benzynie tak ze 100-200km i zakręcić gaz na butli i wtedy można coś powiedzieć usterkach.
  • Poziom 11  
    A no tak.
    To w takim razie sprawa jeszcze prościej wygląda. Podmienić cewki. Ja tak metodą prób doszedłem w końcu do tego czujnika ssania :)
    A moja lala dzisiaj będzie do odbioru po kompletnym remoncie silnika, uszczelka głowicy i wszystkie pierdoły :)) 300tyś. km już ma najechane :)
  • Poziom 9  
    Miałem podobny problem w clio 1.4 16v autom. Z dnia na dzień auto przestało jeżdzić. W automacie podczas jazdy gasło . Podłączenie pod kompa. 2 błędy 1) błąd obwodu czujnika temp . wody 2) błąd obwodu sondy za katalizatorem .
    Kupiłem sondę używkę nic nie pomogło auto chodziło i nagle gasło nie dało się odpalić . I wtedy gość wpadł na pomysł odłączyć czujnik temp. wody . Auto ożyło nie śmierdzi paliwem objawy zniknęły ( zalewanie paliwem duże spalanie i ciągły zapach paliwa) . Najlepsze jest to że gdy je kupiłem wymieniłem od razu ten czujnik na nowy wentylatory się nie chciały załączyć . Teraz działa wszystko na starym czujniku . :) (koszt używ. sondy tylko 25 zł ) dobrze że nie zakupiłem w sklepie ok 250 zł bez możliwości zwrotu ..
    Pozdrawiam wszystkich być może to komuś pomoże.

    Ps. a i dodam że gdy zaczęły działać wentylatory skończył się problem z ciśnieniem wody w obiegu a już mechanicy twierdzili że to uszczelka pod głowicą . Na klimie silnik działał ok ...