Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Trafic 2.0 dci - Predkościomierz nie działa 2008 rok

trafbiuro 17 Dec 2013 12:15 7098 22
  • #1
    trafbiuro
    Level 10  
    Witam. Mam obecnie taki problem z Trafikiem 2.0 dci 2008 nie działa prękościomierz. Abs sprawdzony wszystkie czujniki ok, przejście z abs na licznik jest, mało tego przy diagnostyce abs-u pokazuje prędkość samochodu na komputerze, a na liczniku ni w ząb. Jeżeli ma ktoś jakieś pomysły będę wdzięczny.

    Co zostało sprawdzone do tej pory:
    - licznik -podłożone 2 inne
    - abs - podłożone 2 inne
    - przejście ok - 16 pin z abs na 14 pin na kostce czerwonej z licznika
    - podłożony inny sterownik silnika (komp + uch).

    Mam pytanie jak sprawdzić parametry sygnału wychodzącego z abs-u ?
  • #2
    r2-diagnostic
    Level 13  
    Miałem kiedyś podobny problem, sprawdź ze schematem które kable, są one skręcone (chyba różowo-kremowe lecą w wiązce przy skrzyni trzeba rozplątać i pociągać są zielone pod izolacja, z tym że powinien zgłaszać błąd na zegarze
  • #3
    trafbiuro
    Level 10  
    Kable są na 100% ok, bo mam sprawdzone przejścia wg schematu.
  • #4
    iti
    Level 11  
    Mam podobny problem z predkosciomierzem
    trafic jest z 2002r zmieniona skrzynia , teraz jest bez czujnika
    llicznik jest na wskazowkach (paliwo,temp)
    pociagniety kabel bokiem od abs (16) do licznika (14) i wskazowka stoi
    w abs i silniku widac prawidlowa predkosc
    moze ktos cos podpowie ?
  • #6
    iti
    Level 11  
    nie wiem o jakim przetworniku piszesz
    skrzynia nie posiada czujnika predkosci wiec czyta z abs-u
  • #7
    DJ ANNUS
    Level 31  
    iti wrote:
    trafic jest z 2002r zmieniona skrzynia , teraz jest bez czujnika

    OK , ja wiem Ty wiesz , złowrogi boncur też wie że władowałeś skrzynie bez speed sensora.
    Ale Twoje auto o tym nie wie.
  • #8
    milejow
    Level 43  
    iti wrote:
    pociagniety kabel bokiem od abs (16) do licznika (14) i wskazowka stoi

    W twoich zegarach sygnał prędkości podaje się na pin 13(czerwona kość), w poliftowych jest na 14-ym.
  • #9
    iti
    Level 11  
    w uch zmienione ze predkosc ma czytac z abs
    w parametrach uch predkosc widzi 655km
    czy z tym licznikiem powinienem miec komunikacje ? bo mi go nie wykrywa

    Dodano po 2 [minuty]:

    dawalem juz nawet na 15 i nic
    czyli 13 ,14,15 cisza
  • #10
    milejow
    Level 43  
    Podłącz kawałek kabla do masy, drugim końcem dotykaj szybko do pinu 13 na zegarach i zobacz czy wskazówka ruszy. Te zegary (poliftowe też) nie mają diagnozy.
    Sygnał prędkości jest taki sam, niezależnie czy z czujnika VSS czy z ABS- prostokąt o amplitudzie 12V
  • #11
    Bogdan007
    Level 12  
    U mnie podobny problem - rozwiązał to ktoś ?
    mam 145 km/h prędkość samochodu w ABS a czujniki kół pokazują wszystko dobrze - dobrą predkość ;-(
  • #12
    michal_rybka
    Level 32  
    Mam podobny problem- licznik nie wskazuje prędkości i przebieg nie zmienia się - kupiłem Mastera 1.9DTI 2002r i ktoś wymienił skrzynię na taką bez czujnika prędkości, wtyczka jedynie wisi od tego czujnika, auto bez ABSu,
    W tej skrzyni jest odlew z zagłębieniem na czujnik ale bez otworu.
    Czy ktoś próbował rozwiercić to miejsce na czujnik?
    Czy jak bym rozwiercił (ssając odkurzaczem żeby nie nasyfić opiłków do środka skrzyni) to będzie można założyć czujnik i to będzie działać? czy tam w skrzyni czegoś jeszcze też brakuje?

    taki czujnik tam powinien być?
    allegro.pl/oferta/czujnik-predkosci-do-opel-vivaro-i-2001-9683115384
  • #13
    Bogdan007
    Level 12  
    cześć ..wiercenie nic nie da - w skrzynie nie ma ślimaka - trybko a nawet jeśli to i tak mija się to z celem ( absurd) nie wywiercisz centrycznie ( po co ja się rozgaduje ;-))

    jest inne rozwiązanie bardziej ,,proste'' ;-) bierzesz przewód z abs - łączysz z zegarami - kostka do zegarów pod progiem kierowcy i po sprawie pinów nie pamiętam ale w necie są informacje poszukaj

    np.. ostatni post http://renault.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=200767
  • #14
    michal_rybka
    Level 32  
    ale w tym busie niema abs-u (na szczęscie)
  • #16
    michal_rybka
    Level 32  
    Kupiłem ten czujnik z linku allegro, działa jak się nim kręci silniczkiem, na razie tak nakręciłem trochę przebiegu, bo na przeglądzie puścić mi nie chcieli bo taki sam przebieg jak rok wcześniej, także najważniejsze się udało :)

    tam w środku jest tylko kółeczko z magnesem okrągłym i płyteczka z tranzystorkiem (pewnie czułym na ten magnesik) diodą i paroma opornikami

    Muszę zobaczyć czy jest to na 12 czy 5V i impulsy jakiego napięcia daje i myślę, że można by wykorzystać jakiś czujnik halotronowy z jakiegoś aparatu zapłonowego albo jakiś halotronowy czujnik położenia wału i założyć na przegub pierścień absu i wsadzić ten czujnik w zwrotnicę (otwory na czujniki abs są, ale czujnik abs to tylko cewka więc się nie da tego podłączyć zamiast czujnika ze skrzyni) no i coś powinno pokazywać, co to nie wiadomo, ale jeśli cokolwiek, to sobie rozkręce licznik i nakleję pasek na orginalnych cyfrach i sobie jadąc z prędkościami 10, 20, 30 itd według GPSa zaznaczę kreseczki i napiszę nowe wartości :)
  • #17
    Bogdan007
    Level 12  
    ja osobiscie , jeśli już kombinowałbym z czujnikiem ABS - żeby go dołozyć
  • #18
    michal_rybka
    Level 32  
    a w jaki sposób? czujnik od ABS to jest po prostu cewka, a czujnik obrotów ze skrzyni biegów działa jak hallotron - daje na wyjściu 0/1
  • #19
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    michal_rybka wrote:
    ale w tym busie niema abs-u (na szczęscie)
    wiele razy to robilem, montujesz pompe abs i 1 czujnik i tyle. A jak robicie dziadostwo i zamieniacie bezmyślnie skrzynie zamiast je naprawić to kij wam w.....
  • #20
    michal_rybka
    Level 32  
    w takim stanie już kupiłem, niewkręcającego się na obroty, za 600zł + Astra F (bez gazu) okazał się przełamany kabelek od zaworka gaszenia pompy wtryskowej, a mimo to odpalał i z gazem w podłodze obroty dochodziły do 1500 i tak przyjechałem do siebie 30km :)

    dzięki za podpowiedź :) czy pompa abs może być od jakiejś innej renówki czy musi być od Mastera? bo Mastery na złomie trafiają się niezwykle rzadko a np laguny i espasy to często :)
  • #22
    michal_rybka
    Level 32  
    ok jak trafie gdzieś na złomie to wykręcę i spróbuję, jasne że przewodów hamulcowych nie będę podłączać bo nie chcę wcale absu, jak będzie działać to samą elektronikę wybebeszę z tej pompy abs i gdzieś pod deską włożę.
    a jakiś schemat podłączenia tego można by?