Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daf 105XF 460 - zbyt duże zużycie AD BLUE

bartezz1980 17 Gru 2013 20:18 6930 7
  • #1 17 Gru 2013 20:18
    bartezz1980
    Poziom 7  

    Witam mam pytanie czy kotś wie ile ma wychodzić średnie spalanie AD BLUE w dafie 105 xf 460 dodam że ładunki mieszane. Od niedawna zaczął mi się pojawiać błąd
    (według jaltesta) - czujnik nox przed katalizatorem.
    W czasie jazdy mrugnie napis ostrzeżenie wydech ale zaraz gaśnie i wydaje mi się że auto zaczęło dużo palić adblue ponieważ na 1500km wychodzi około 40-45l adblue przy mieszanych ładunkach. Ponieważ że czujnik jest dosyć drogi, chcę się upewnić czy na pewno od tego te duże spalanie.
    Wiem że mnie nie minie wymiana.

    0 7
  • #2 17 Gru 2013 21:42
    szy18
    Poziom 13  

    Witaj,
    moja 105tka 460 kucy z 2007r spala z ładunkami mieszanymi około 1.5l ad blue na 100 km.
    o ile dobrze pamiętam to w ostatniej trasie 3000 km zatankowałem niecałe 50l ad blue.
    Ładunki miedzy 8 a 16 ton.

    0
  • #3 18 Gru 2013 00:39
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Nie ma absolutnie żadnych norm co do zużycia adblue.Każde auto zużywa go zupełnie różnie.
    Moim zdaniem to w Twoim aucie katalizator zaczyna tracić zdolność redukcji NoX wskutek zużycia.
    Katalizator tak samo jak inny komponent zużywa się i przychodzi taki czas, że nie spełnia już swojej roli.
    Istnieje w dozowaniu AdBlue strategia tzw. stopniowania dozowania- NoX reduction efficiency level 1 oraz NoX reduction Efficiency level 2.
    powyższe stopnie wynikają z przepisów legislacyjnych EOBD dotyczących monitorowania przez system EAS poziomu NoX.
    Działa on po krótce (w dużym uproszczeniu) tak:
    System monitoruje masę cząsteczek NoX (PPM) która opuszcza katalizator.W przypadku, gdy poziom emisji NoX wzrośnie do pierwszego progowego poziomu, system generuje odpowiedni kod błędu.W momencie przekroczenia przez NoX pierwszej granicznej wartości progowej, system zwiększa ilośc AdBlue o ustaloną jednostkę i dalej monitoruje, czy poziom NoX nie zwiększa się.na tym etapie jeszcze nie zapala żadnego komunikatu na desce i nie zapala lampki MIL.
    W przypadku gdy masa emitowanego NoX rośnie i przekroczy drugą wartość progową, system jeszcze bardziej zwiększa ilość wtryskiwanego AdBlue.na tym etapie zapala komunikat Exhaust Warning.
    Jeżeli dalej ilość NoX będzie rosnąć, wówczas generuje nowy kod błędu "No NoX reduction efficiency found" I ten błąd jest błędem typu Long Time Error- nie można go usunąć.
    Z powyższego wynika jednoznacznie iż to ile auto zużywa AdBlue jest mocno zróżnicowane stąd takie różnice pomiędzy autami.
    Zwykle, coraz częstsze pojawianie się komunikatu exhaust warning o ile spowodowany jest błędem "NoX reduction Efficiency level 2 not reached" oznacza nieuchronną śmierć katalizatora i zbliżający się wydatek.
    Czasami ten sam błąd moze równiez być spowodowany rozcieńczeniem AdBlue wodą lub użyciem taniego Adblue o niskiej jakości, których to coraz to więcej jest na rynku.
    ja w warsztacie mam swój własny refraktometr którym w powyższych przypadkach używam do testowania AdBlue na rozcięczenie- nie raz i nie dwa widziałem AdBlue które zamiast wymaganych 32.5% miało połowę tego...
    Sprawdź czy nie ma u ciebie tego, co na załączonym zdjęciu.

    1
  • #4 19 Gru 2013 17:47
    bartezz1980
    Poziom 7  

    Witam. zgadałem i nie ma skały, na ile adblu z Puław jest dobre to nie wiem.ale staram sie brać z legalnego pewnego źródła, a czy dawkowanie adblu nie jest zależne od czujnika nox za katalizatorem?? bo mi wyskakuje błąd czujnik nox przed katalizatorem. jako samochód nie ma dużo przejechane bo 605tys km słyszałem ze nawet po 900tys km i katalizator nie był wymieniany.

    0
  • #5 20 Gru 2013 01:35
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    A jaki konkretnie błąd rejestruje system co do tego czujnika NoX przed Cat?

    0
  • #6 20 Gru 2013 08:53
    bartezz1980
    Poziom 7  

    w czasie jazdy nieregularnie zapala sie na wyświetlaczu auta (na kilka sekund )- ostrzeżenie układ wydechowy.ale tylko napis bez tej kontroli wydechu. po podłączeniu jaltesta jest błąd długoterminowy wykrycie emisji i drugi błąd czujnik NOX przed katalizatorem.

    0
  • #7 20 Gru 2013 12:47
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Ale co konkretnie z tym czujnikiem nox się dzieje??? Musi podać jakiego typu usterka jest z tym czujnikiem nox!

    0
  • #8 25 Lut 2016 23:52
    Dark soldier
    Poziom 10  

    musisz podjechac do kogos podpiac kompa i zrobic test dozowania. zoczacz najpierw czy testy przejda, w przeciwnym razie bedziesz zmuszony wymienic najprawdopodobniej noxa przed kat. auto majac taka usterke bedzie wiecej palilo

    0