Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

GOLFIII - Po wymianie termostatu nadal nie osiąga 90 stopni

18 Gru 2013 23:09 12906 38
  • Poziom 10  
    Witam, posiadam Golfa III 1.8 ben lpg i mam problem z niedogrzanym silnikiem, mianowicie samochod łapal temperature 70-75 stopni i z dmuchawy lecialo DOSYĆ ciepłe powietrze, jednak nie bylo to to co np u kolegi bądz u ojca w furze, po prostu MOZE BYC. Zdenerwowałem sie i dzisiaj wymienilem termosat na Vernet (sprawdzony, sprawny) Nalałem płynu, silnik nagrzał sie do 90 stopni,potem zaczal lapac juz 110 wiec dolalem plynu miedzy minimum i maximum, wszystko sie ladnie odpowietrzylo i temp nadal jest 70-75 i z nawiewu dalej dmucha takie cieplo letnie powietrze. Wąz górny idący do chlodnicy po kilku minutach pracy silnika jest bardzo gorący, weze do nagrzewnicy ciepłe a dolny wąż od chlodnicy cieplo letni, dopiero po wiekszej jezdzie jest ciepły. Co robić?
  • Poziom 20  
    Dobrze zamocowałeś termostat ? Jak sprawdziłeś czy termostat jest sprawny ?
  • Poziom 2  
    jak dla mnie układ za kamieniony bądź termostat słabej firmy
  • Poziom 10  
    Tzn sprawdzil go nauczyciel z warsztatów ktory na pewno to dobrze zrobil bo nie jedno juz widzial i nie jedno robil, wiec termostat odpada. Moze byc to wina nagrzewnicy? Dodam ze pod dywanikiem kierowcy jest troche mokro ( slizga, tłusta i kwaśna w zapachu substancja)
  • Poziom 39  
    Wyciek z nagrzewnicy ma się nijak do utrzymywania temperatury co nie znaczy że nie musisz go usuwać.
    Za właściwą temperaturę odpowiedzialny jest termostat. Po pierwsze termostaty Vernet zwykle nie mają uszczelki na talerzyku który otwiera przepływ na chłodnicę a więc nie są całkowicie szczelne. Po drugie istotna jest temperatura przy jakiej termostat zaczyna się otwierać a nie temperatura przy której jest już w pełni otwarty, więc twój nauczyciel powinien użyć termometru do sprawdzenia.Na 100% nie użył. Przy obecnych temperaturach na dworze mała nieszczelność termostatu powoduje nie dogrzanie silnika. W związku z tym jeśli twój nowy termostat postanowi się troszkę uchylić przy temp 70-75st to już tak zostanie - z małą szczelinką. Może trafiłeś na termostat z małą dziurką w talerzyku? Ona szkodzi.
    Dla pewności wskazania temperatury na liczniku (bo może jest wszystko dobrze tylko wskaźnik kłamie) powinieneś nagrzać silnik aż się włączy wentylator, wtedy na wskaźniku wskazówka powinna być na około 2/3 skali. Ponieważ jest raczej zimno to szybciej nagrzejesz na postoju z wyłączoną nagrzewnicą i zasłoniętą chłodnicą - jakieś pół godziny powinno wystarczyć.
  • Poziom 10  
    W komplecie było kilka uszczelek i zalozylismy taką obejmke bo tylko ona pasowała. Wszystkie węże wymienione, wszystko szczelne i nie wiem juz co robić. Czego moze byc wina tego mokrego dywanika?
  • Poziom 39  
    W komplecie były uszczelki termostatu służące temu żeby płyn nie wyciekał na zewnątrz.
    Tu jest ładne zdjęcie: http://pl.wikipedia.org/wiki/Termostat_(silnik_spalinowy)
    Chodziło mi o inne uszczelnienie, to na które wskazuje strzałka "Primary disc valve". Widać że tam jest guma i oryginalnie w VW termostaty były całkowicie szczelne z tą gumką i bez dziurki w kołnierzu (na tej fotce jest widoczna po prawej stronie obok uszczelki).

    Cieknąca nagrzewnica jak i każdy inny wyciek spowoduje wzrost temperatury jeśli płynu wycieknie zbyt dużo.
  • Poziom 10  
    Dobra, czyli mam poczekac az wlaczy sie wentylator i jesli sie wlaczy to silnik osiaga dobra temperature i winny moze byc czujnik temperatury tak?
  • Poziom 39  
    Jeśli układ wentylatora jest sprawny to powinien się włączyć przy chyba 98 stopniach co odpowiada wychyłowi wskazówki na około 2/3 skali. Nagrzewanie trochę potrwa bo termostat puści płyn na chłodnicę wcześniej i cała chłodnica musi się nagrzać do temp włączania wentylatora, a ponieważ jest zimno to chłodnica będzie szybko oddawała ciepło w powietrze, dlatego dobrze jest ją zakryć czymś (osłonić od wiatru). Zrób to tak żeby śmigła wentylatora nic nie wciągnęły jak ten się włączy. Może być karton wstawiony na chłodnicę od przodu.
  • Poziom 30  
    Cichy666a napisał:
    jak dla mnie układ za kamieniony

    Zakamieniony układ powoduje przegrzewanie silnika a ten jest niedogrzany.
    Wskaźnik pokazuje że zimny silnik, czy pomiar? ewentualnie wskazania diagnoskopu?
    Termometr (pirometr) w rękę i będzie wszystko wiadomo.
    pozdr
  • Poziom 20  
    Po pierwsze termostaty verneta mają dużo do życzenia. Pamiętam jak wymieniłem je na inne jeszcze tego samego roku. Dziurka w termostacie też ma swoje zastosowanie i nie ona jest problemem bo nie tylko vernet je robi ale i pozostali producenci, choć jak pamiętam to oryginał vw nie miał dziurki ale to chyba nie do tego silnika, ręki uciąć nie dam. Trzecia sprawa to temperaturę mierzymy termometrem a nie wskaźnikiem, gdzie po tylu latach może mieć sporo odchyleń. Czwartą rzeczą jest to, że tego termostatu nie da się wsadzić odwrotnie. Panowie tyle postów a nikt nic nie wniósł tylko kocopoły piszecie. A sam właściciel szrotowego golfa niech sprawdzi przepływ wody w nagrzewnicy i sprawdzi co to za substancja tam na podłodze jest. Pewnie już się grzyb rozwinął. Jak pamiętam to przemo podwieszał temat w którym tłumaczył to i owo ale po co sprawdzać jak można pytać.
  • Poziom 16  
    Panowie przy 70sC w Kabinie ma być ciepło mimo wszytko. Pomijając że 70 to za mało i już.
    Ja po różnych zabawach z termostatami zakładam Gatesa i zawsze jest OK.
    Jak trzyma dobrze w zimie to potem lubi mieć problemy w lecie itp itd.
    Może zakamieniona lub zapowietrzona jest centralka, węże do niej powinny być gorące.
    A może jest pompka po drodze. Trzeba sprawdzić drożność centralki najprościej zacisnąć
    przewody odłączyć węże i wypłukać wodą pod ciśnieniem a potem wydmuchać powietrzem
    i ponownie podłączyć i dobrze odpowietrzyć. Może po drodze jest jeszcze jakiś zawór test
    z wodą pod ciśnieniem go wykaże ;) , tylko bez przesady aby nie uszkodzić połączeń czy samej centralki.
  • Poziom 30  
    111lisu napisał:
    Może zakamieniona lub zapowietrzona jest centralka

    Sorry, ale o czym Ty piszesz?
    Poza tym czy autor cokolwiek zrobił (sprawdził) od ostatniego posta? Może naprawił problem?
  • Poziom 10  
    Dzisiaj mialem dopiero czas zeby cokolwiek sprawdzic. A więc tak :

    Zasłoniłem chlodnice kartonem, autko grzało się okolo 15 minut i temperatura oscylowała w granicach 80-82,83 stopni. Wiatrak chlodnicy włączał się przez kilka razy na jakąs minute i wyłączał. Tak powinno to wyglądać?
  • Poziom 20  
    może czujnik cieczy chłodzącej się zepsuł skoro wiatrak się włączył i wyłączył tzn że temperatura na chłodnicy była w granicach 100 stopni C
  • Poziom 20  
    player997 napisał:
    temperatura oscylowała w granicach 80-82,83 stopni.
    Czym mierzysz tą temperaturę?
  • Poziom 10  
    Nie mam zadnego sprzętu, patrzyłem na wskaźnik od temperatury, sprawdzalem ręką węże i były bardzo gorące, parzyły.
  • Poziom 20  
    Wierzysz wysłużonemu czujnikowi i wskaźnikowi? Nie stać Cię na zakup termometru za 20zł tylko robisz jakieś głupoty? Wolisz wymienić pół układu chłodniczego bo szkoda Ci na termometr? A ręka ile zmierzyła stopni?
  • Poziom 38  
    Jak leci słabo ciepłe z nagrzewnicy, to nagrzewnica jest do wymiany. Silnik nie musi się przegrzewać, bo chłodnica silnika ma inny przekrój kanalików.
    Jeśli się mylę, to oddam 500 pkt. Przy okazji pozbędziesz się śmierdzącego wycieku :D
    Parowacz LPG też swoje zabiera.
  • Poziom 30  
    player997 napisał:
    Nie mam zadnego sprzętu, patrzyłem na wskaźnik od temperatury, sprawdzalem ręką węże i były bardzo gorące, parzyły.


    I to chyba tyle w temacie...
  • Poziom 38  
    przem27 napisał:
    I to chyba tyle w temacie...

    Nie za bardzo, bo:
    player997 napisał:
    z nawiewu dalej dmucha takie cieplo letnie powietrze

    Termometr w tym wypadku jest zbędny, w aucie ma być ciepło, jeśli węże gorące.
  • Poziom 30  
    Spójrz na temat, poza tym jeżeli kolega sugeruje się tylko wskaźnikiem na desce to i tak mu nie pomożemy, chyba że prowadząc krok po po kroku za rączkę, a to jest forum techniczne i jakieś podstawy (bez urazy) trzeba mieć.
    pozdr
  • Poziom 38  
    Auto ma pewno z 18 lat i na tym częściowo opieram diagnozę, autor zaczął grzebać w chłodzeniu, bo mu nie za bardzo działa ogrzewanie- daję na szalę nastepne 500pkt. jak się mylę.
    Teraz tylko czekać na posunięcie właściciela golfa.
    Na "pociechę" dodam, że wymiana nagrzewnicy to żadna radość. :D
  • Poziom 11  
    Jeśli dolny wąż od chłodnicy jest ciepły po dłuższej jeździe, a po odpaleniu silnika jest zimny to termostat wygląda na sprawny.
    Dobrze było by jeszcze zmierzyć czas po jakim ten wąż zacznie być ciepły (czas , po którym termostat się otworzy).
    Najlepiej na postoju zapalić silnik i kontrolować kiedy będzie robił się ciepły.
    Wtedy zerknij na temperaturę na desce rozdzielczej, powinna być w okolicach standardowej wartości temperatury podczas pracy silnika.
  • Poziom 38  
    kwok napisał:
    W 3-ce to żadna tragedia - decha out i wszystko na wierzchu.
    No to faktyczne pocieszenie, bo w 2 jest nie ciekawie.
  • Poziom 10  
    Zacząlem grzebać w ukladzie chlodzenia ponieważ ubywalo mi płynu. Jak sie okazalo praktycznie wszystkie weze byly dziurawe, wiec te uszkodzone wymienilem. Dziwi mnie tylko problem ogrzewania, poniewaz gdy kupilem samochod jakies 3 miesiace temu to dzialalo bardzo dobrze. Problem sie zaczal gdy ten płyn zaczal ubywac.Dolewalem dolewalem az w koncu sie wkurzylem i przestalem ( obserwowalem tylko wskaznik temp, jak bylo wiecej jak 90 to wtedy dolewalem) Latwo sie domyslic ze jak plynu max nie bylo to i ogrzewania tez nie. No i jak wymienilem weze, odpowietrzylem uklad to juz nie grzeje jak wtedy, cieplo jest ale bez szału. Mialem tez problem z mokrym dywanikiem kierowcy, ktory rozwiazalem wczoraj ( dziurawy koreczek od spodu samochodu) Wiec to chyba nie wina nagrzewnicy.
  • Poziom 28  
    Sprawdź drożność nagrzewnicy i wszystko się wyjaśni.

    Opieranie się na pomiarze temperatury za pomocą starego wysłużonego wskaźnika i czujnika temperatury (charakterystyka rozjechała się już pewno kilka lat temu, nie wspominając nawet o przewodach i ich połączeniach) czy, co jeszcze lepsze - termoręki jest, jakby to ująć delikatnie - dziwne...

    Z ukladem chlodzenia pewno wszystko jest w porządku tylko niedrożna nagrzewnica, bądź jej przewody, powodują to że szukasz problemu nie tam gdzioe trzeba.