Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

renaul megane II 1.5dCi - ustawienie rozrządu

19 Gru 2013 14:48 45135 16
  • Poziom 18  
    Potrzebuje pomocy w ustawieniu rozrządu w tym aucie.

    Mam instrukcję ustawienia rozrządu i ona się nie zgrywa z tym co jest w aucie.

    Otwór w bloku koło rozrusznika nie zgadza się z pozycją wału rozrządu gdy ustawiam rozrząd na znaki. Albo jak ustawię na znaki to skolei się nie zgadza na otworze w bloku i w wale!

    Myslałem już że może wał podmieniony z innego auta ale nie. Patrzyłem na zdjęciach z internetu i taki sam jest jak mój.

    Robił ktoś może 1.5dCi rozrząd?
  • TermopastyTermopasty
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Obracasz wałem, celujesz śrubą M8 w dziurę w kole wałka rozrządu na przelot i wchodzi w głowicę. Wyciągnij śrubę, cofnij delikatnie wałem, wkręć blokadę koło rozrusznika, dobijasz wał do blokady, wkładasz blokadę na wałek rozrządu, w tym momencie masz ustawiony rozrząd. Nowy pasek ma znaki, mają się zgrać ze znakami na kołach i tyle.

    I bez blokad ten rozrząd można zrobić, tyle że koło pasowe nie dokręcisz dynamometrem. Jeśli wymiana nie jest spowodowana eksploatacją tylko silnik po jakiś perypetiach, to sprawdź klin na kole wałka rozrządu.
  • Poziom 18  
    Nie idzie tak!

    Wałek rozrządu ustawiłem na znaki i włożyłem blokadę w koło wałka rozrządu. Wał korbowy dałem na 2 i 3 tłok w GMP (Niby teoretycznie powinno być dobrze). Jednak wówczas blokada koło rozrusznika nie wchodzi w wał korbowy i na tym właśnie polega mój problem. Jak by go dać na 1 i 4 tłok w GMP to też nie wejdzie.

    Sciągałem nawet miskę olejową żeby patrzeć czy na pewno dobrze celuję.

    Teraz najdziwniejsze jest to że w wale są trzy otwory obok siebie. Gdyby celować w ten środkowy to wszystkie tłoki będą mniej wiecej po środku! Gdyby celować w te dwa pozostałe to też żaden z tłoków nie będzie w GMP.

    Według rysunku w autodata gdy blokada wchodzi w wał korbowy koło rozrusznika, czwarty tłok jest DMP (czyli tak jak ja ustawiłem teraz). Tyle że w wale nie ma otworu który by się zgrywał z DMP lub GMP 4 cylindra....

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zaraz wyślę zdjęcie wału.
  • TermopastyTermopasty
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    car centre napisał:
    Wał korbowy dałem na 2 i 3 tłok w GMP


    Odwrotnie, 1 i 4 ma być GMP.

    Co się dzieje że ten rozrząd robisz??

    renaul megane II 1.5dCi - ustawienie rozrządu


    renaul megane II 1.5dCi - ustawienie rozrządu
  • Poziom 18  
    Tutaj zdjęcie wału zapożyczone z internetu
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Czy Ty czytasz co ja do Ciebie piszę?? Pytam o powód robienia tego rozrządu. Widziałeś nowy pasek? Na nim są 3 kreski, jedna ma się zgadzać ze znakiem na kole pompy HP, druga zez znakiem na kole wałka rozrządu, trzecia na kole wału korbowego i koniec! Znak na kole zębatym wału korbowego ma być na dole. Nie wklejaj mi tu zdjęć wału bo ja wiem jak wygląda.
  • Poziom 18  
    Przemo9826 napisał:

    Odwrotnie, 1 i 4 ma być GMP.

    No jak to?! Właśnie z tego samego rysunku korzystam. Na tym rysunku ostatnim gdzie jest włożona blokada w wał właśnie widać że 4 tłok jest na dole. I tym się kierowałem. Czy się mylę?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Misiu kolorowy, gdzie jest przeciwwaga gdy tłok jest w GMP?? Takie pytanie poza konkursem z budowy silnika.

    Przyjrzyj się uważnie temu rysunkowi.

    A na pytania mi odpowiesz?
  • Poziom 18  
    Przemo9826 napisał:

    Co się dzieje że ten rozrząd robisz??

    Auto nie pali i szukam przyczyny.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Przemo9826 napisał:

    A na pytania mi odpowiesz?

    Mam internet słaby. Nie nadążam.... :D
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ja też nie palę.

    Kompresja jest? 35 razy kompresję byś sprawdził zanim tą miskę zdjąłeś i wał oglądałeś.

    Blokady oryginał? Czy szlifowane z pręta jakiegoś? Klin na kółku wałka rozrządu sprawdź, ścinały się często.
  • Poziom 18  
    Przemo9826 napisał:

    Kompresja jest? 35 razy kompresję byś sprawdził zanim tą miskę zdjąłeś i wał oglądałeś.

    Kompresja jest słaba ale na plaku niby powinien odpalić przy tej kompresji a nie chce.
    pierwszy tłok jest krytyczny: 16-17bar
    pozostałe 21 bar
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Przemo9826 napisał:
    Klin na kółku wałka rozrządu sprawdź, ścinały się często



    Niby masz internet wolny, a i tak wybiórczo odpowiadasz.
  • Poziom 18  
    Przemo9826 napisał:
    Klin na kółku wałka rozrządu sprawdź, ścinały się często.

    Wczoraj próbowałem nawet odkręcić to kołko i nie dało rady i zostawiłem. Jutro spróbuję palnikiem delikatnie podgrzać to pewnie pójdzie.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Przemo9826 napisał:

    Blokady oryginał? Czy szlifowane z pręta jakiegoś?

    Blokady nieoryginalne.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Przemo9826 napisał:
    Misiu kolorowy, gdzie jest przeciwwaga gdy tłok jest w GMP?? Takie pytanie poza konkursem z budowy silnika.

    Przyjrzyj się uważnie temu rysunkowi.

    A no tak.....
    Coś mi się pomieszało...
    Jutro przestawię wał.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Te trzy otwory o których piszesz to wyważenie wału. Blokadę opierasz wał a nie wsuwasz w otwór w wale.
    Inny temat to
    car centre napisał:
    Blokady nieoryginalne
    car centre napisał:
    pierwszy tłok jest krytyczny: 16-17bar
    pozostałe 21 bar

    Do tego brak wiedzy o zasadzie pracy silnika
    car centre napisał:
    Wał korbowy dałem na 2 i 3 tłok w GMP (Niby teoretycznie powinno być dobrze).
    i bigos gotowy, ale elektroda pomoże.
  • Poziom 11  
    sprawdź panewkę na 1 cylindrze, może się skończyła. Jak pisze poprzednik, na pasku są 3 kreski, dolna na wał, górna na wałek i od wałka jest 18 zębów do pompy. Musi być dobrze. Wał zablokowany trzpieniem M8 zamiast śruby w bloku (taka na torx zewnętrzny) Aha, nie pasuje ci pewnie dlatego, że wkładasz trzpień w otwory wyważające w przeciwwadze. Zwróć na to uwagę.
  • Poziom 18  
    Silnik rozebrałem wkońcu na części.
    Szukam kompletnego silnika narazie. Naprawa tego będzie kosztowna i powodzenie tej naprawy nie jest pewne. Silnik jest po zerwaniu paska rozrządu i nieudanej naprawie. Trzeba by mu nabijać nowe tuleje albo szukać nadwymiarowych tłoków. Gładź wszystkich cylindrów jest dosyć głęboko porysowana a dodatkowo na jednej jest dosyć zaawansowana rdza(!?), jeden tłok spawany (zawór wszedł w tłok). Pierścienie zużyte. Panewki są założone "niechronologicznie".
    Problem z tym że nie mogę znaleźć silnika.
    Dodano po 7 [minuty]:

    rafcio_cc700 napisał:
    nie pasuje ci pewnie dlatego, że wkładasz trzpień w otwory wyważające w przeciwwadze. Zwróć na to uwagę.

    Tak, w otwory w przeciwwadze wkładałem trzpień, dlatego nie pasowało.
  • Poziom 18  
    Wymieniłem silnik na kompletny z całym osprzętem. Pali na dotyk. Pozdrawiam.