Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Władimirec T-25 - Prostownik z rozruchem

maruagodiskate 19 Dec 2013 19:31 5676 10
  • #1
    maruagodiskate
    Level 9  
    Pytanie czy ten prostownik nadaje się do rozruchu w zimie , ciągnika T-25

    podłączam prostownik do akumulatora i czy jest szansa że odpali np przy -25C

    ewentualnie jaki kupić

    Prostownik Euro Craft class 460
    DANE TECHNICZNE:
    Napięcie zasilania: 230 V
    Zasilanie: jednofazowe
    Pobór mocy: 1200 - 2000 W
    Zabezpieczenie 50 A
    Napięcie ładowania: 12 - 24 V
    Prąd ładowania: 30-75A
    Prąd rozruchu: 330 - 460 A
    Poj. ładowania akumulatorów: 15-460 Ah
    Długość przewodów: ok. 3 m
    Waga: 30 kg
    Wymiary: 32 x 48 x 73 cm
  • #2
    12pawel
    Level 33  
    Władymirec jest ciężki do palenia przy takich dużych mrozach, zwłaszcza z tym oryginalnym rosyjskim rozrusznikiem. Te wartości prądów podawane na prostownikach trzeba traktować z przymróżeniem oka, bo producenci grubo zawyżają te wartości. Z powyższego prostownika jak uzyskasz 200A to będzie dobrze. To czy zapalisz przy jego użyciu ciągnik to loteria bo nie znamy ani stanu Twoich akumulatorów ani stanu ciągnika. Ja do odpalania w tak duże mrozy stosuje silnik elektryczny 4kW który poprzez pasek klinowy ładnie sobie radzi z władkiem.
  • #3
    janek1815
    Level 38  
    12pawel wrote:
    Ja do odpalania w tak duże mrozy stosuje silnik elektryczny 4kW który poprzez pasek klinowy ładnie sobie radzi z władkiem.




    Co nim napędzasz?
  • #4
    maruagodiskate
    Level 9  
    ciągnik w dobrym stanie , akumulator Centra 3 letni
  • #5
    12pawel
    Level 33  
    janek1815 wrote:
    Co nim napędzasz?

    Bezpośrednio wał korbowy silnika poprzez koło pasowe przeznaczone do sprężarki.
  • #7
    *SSaPeRR*
    Level 17  
    Można zrobić też taki rozrusznik z silnika elektrycznego(4-5 Kw) przez WOM.
    Sąsiad taki miał. Silnik w ciągniku umierający, ale przy takich obrotach jak dostawał z silnika elektrycznego to po prostu wcześniej czy później musiał odpalić.
  • #8
    rafalregulski30
    Level 12  
    My założyliśmy spirale od parnika do miski olejowej t25 5 minut olej cieplutki i kręci jak głupi. Z tego co pamiętam dolewalismy benzyny do baku i smigało się przy -25 . Mina sąsiadów bezcena a rozrusznik od c360 był. Bez spirali w misce silnik w dobrej kondyci rozrusznik c360 akumulator 120ah do -11 stopni odpali .
  • #9
    12pawel
    Level 33  
    janek1815 wrote:
    Jakie koło pasowe jest na silniku?
    Na silniku elektrycznym jak i w ciągniku koło pasowe 100mm, naciąg paska mam za pomocą dużej dźwigni i robię to ręcznie więc łatwo odsprzęglić napęd puszczając dźwignię.
  • #10
    janek1815
    Level 38  
    Właśnie zastanawiałem się jak to rusza. Poślizg paska pewnie niesamowity. Jaki pasek szeroki?
  • #11
    12pawel
    Level 33  
    Pasek C chyba 18mm. Co do poślizgu to nie jest taki duży gdyż silnik elektryczny wolnoobrotowy i ma chyba 860 obr/min. Już chyba z 6 lat tak odpalam i ciągle na jednym pasku i się nie zużył jeszcze.